Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 23:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wees snel en pas dit gewoon aan:

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/33197?&#reacties

Fucking cheap
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 13:48
Verwijderd
Om nog even terug te komen op het monitor / dode pixels verhaal; Ik heb mijn Samsung 730BF destijds bij Mediamarkt gekocht. Daar kun je namelijk alles binnen een week of twee terugbrengen en krijg je je geld terug. Je betaalt misschien een paar tientjes meer dan bij de gemiddelde webshop, maar je krijgt er wel een stukje zekerheid voor terug.
Zo had ik eerst een acer scherm uitgezocht, welke echt extreem last bleek te hebben van backlight leakage. Deze heb ik teruggebracht en vervolgens m'n huidige Samsung uitgezocht.

Dit is uiteraard alleen handig als er een Mediamarkt in de buurt is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nou ja, hij gaat toch naar Rotterdam verhuizen, daar zitten er twee
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 23:53
Verwijderd
Ja, dat gaat zeker gebeuren, ik heb vandaag echt een koningskamer aanvaard, dus

Overigens kan ik ook bij mijn eigen leverancier wel gewoon dat ding bekijken en terugbrengen als-ie moeilijk doet, maar goed. Ik vind het meer in het algemeen gewoon lomp dat het blijkbaar normaal is dat LCD-schermen daar last van hebben, als die dingen niet foutloos geproduceerd kan worden, breng ze dan gewoon niet op de markt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 09:04
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Elke techniek heeft last van fouten en zwakheden, dus op die toer hadden CRT-monitoren en hardeschijven ook niet op de markt mogen komen van jou. Maar bekijk het zo: ieder nadeel heb z'n voordeel.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 09:09
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-02-2006 @ 14:53 :
Je moet gewoon airflow hebben, anders werkt passieve koeling natuurlijk niet. Dan blijft de warmte in je kast hangen en de voeding raakt oververhit. Bovendien, wat is het probleem van een casefan? Een 120mm fan @ 7V hoor je echt niet meer.
Dan zou je die papst 4212H die ik hier heb eens moeten horen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 10:25
Verwijderd
Bovendien is Papst verschrikkelijk als het gaat om bearing noise: ik heb verschillende Papst-fans gehad en ze hebben inderdaad een mooi glad geluid op 12V (overigens niet stil, maar goed je kunt geen grote hoeveelheden lucht verplaatsen zonder geluid te maken) maar op 5 en 7V is het niet om aan te horen zo'n rauw klikkerig geluid komt eruit. Dus voor mij geen Papst meer, want mijn Zalman-fans die ook op die snelheid draaien hebben daar geen last van.

Maar, nu ik dus besloten heb om gewoon een actieve voeding te kopen moet ik dus nog weten welke koeler het wordt: een Ninja heeft toch niet echt mijn voorkeur, zijn er geen "gewone" S939 koelers meer te kopen (van het type redelijke heatsink, fan, niet achterlijk ingewikkeld met allerlei heatpipes e.d.)?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 10:36
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2006 @ 11:25 :
Bovendien is Papst verschrikkelijk als het gaat om bearing noise: ik heb verschillende Papst-fans gehad en ze hebben inderdaad een mooi glad geluid op 12V (overigens niet stil, maar goed je kunt geen grote hoeveelheden lucht verplaatsen zonder geluid te maken) maar op 5 en 7V is het niet om aan te horen zo'n rauw klikkerig geluid komt eruit. Dus voor mij geen Papst meer, want mijn Zalman-fans die ook op die snelheid draaien hebben daar geen last van.
Maar zalman maakt vast die fans niet zelf.. En die stille papst fans die ik hier heb die zijn dus ook echt heel stil.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 10:37
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2006 @ 11:25 :
een Ninja heeft toch niet echt mijn voorkeur, zijn er geen "gewone" S939 koelers meer te kopen (van het type redelijke heatsink, fan, niet achterlijk ingewikkeld met allerlei heatpipes e.d.)?
Eh, da's de boxed koeler bij de athlon64's.. koperen basis, redelijk grote heatsink, 80 mm fan..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 12:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Box koeler wil je niet. Neem dan desnoods een Arctic Silencer 64. Maar serieus waarom neem je geen Freezer 64 Pro? Dat zijn zulke fijne dingen, en helemaal niet zo duur.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:27
Verwijderd
Omdat ik op verschillende sites lees dat de Freezer 64 op een aantal punten kut is: bevestiging van de fan (onmogelijk om er een andere op te plaatsen mocht de stock fan niet voldoen), geluidsniveau (wel redelijk stil, maar een vreemde, ongelijkmatig lopende motor) en koelingsprestaties (op het standaardvoltage koelt-ie wel goed maar is hij niet 'stil' te noemen, op een stiller voltage zoals bijv. 5V koelt-ie weer relatief slecht).

Ik wil gewoon een normale, forse heatsink waar ik nog eens zelf een fan op kan zetten als dat nodig is, of dat nu een Papst of een Zalman of een ander merk is, niet zo'n mechanisme waar alleen de fan zelf op kan. Ik heb nu ook een Titan-blok met oorspronkelijk een tempcontrolled fan, die verwijderd en zelf aan het klussen geweest: stiller krijg je het niet.

Ik denk dat ik dan maar voor de Silencer 64 ga, die schijnt out-of-the-box al redelijk stil te zijn. Hij kost ook maar een tientje, dus ik kan eventueel die standaard 92 mm fan er gewoon afslopen en vervangen door een fan van mijn eigen keuze. Het is een normale ribbed sink, geen vreemde mechanismes, dus je kunt elke 80 of 92 mm fan er gewoon met enige creativiteit inschroeven.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2006 @ 14:27 :
Ik wil gewoon een normale, forse heatsink waar ik nog eens zelf een fan op kan zetten als dat nodig is, of dat nu een Papst of een Zalman of een ander merk is, niet zo'n mechanisme waar alleen de fan zelf op kan. Ik heb nu ook een Titan-blok met oorspronkelijk een tempcontrolled fan, die verwijderd en zelf aan het klussen geweest: stiller krijg je het niet.
Dan moet je toch eens bij Thermalright kijken, bijvoorbeeld de XP-90. Is een van de beste heatsinks die er te koop zijn, en je kunt er gewoon een lekker stille Nexus 92mm fan opzetten

http://www.thermalright.com/a_page/m...oduct_xp90.htm

Nadeel is wel de hoge prijs, ergens tussen de 4 en 5 tientjes. Maar dit koelt natuurlijk wel stukken beter dan zo'n Arctic geval van 10 euro
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:19
Verwijderd
Voor de laatste keer, koelprestaties maken me niet zoveel uit. Voor mijn part wordt dat ding idle 55 graden, als-ie dan maar heel stil is maakt het me niets uit.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:25
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-03-2006 @ 13:42 :
Box koeler wil je niet. Neem dan desnoods een Arctic Silencer 64.
Hoezo wil je de boxed koeler niet? Geef toe, dat ding is best goed. Een arctic silencer 64 is niet echt een upgrade dan.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:30
Verwijderd
Mijn broer heeft een 2800+ boxed en dat ding is superstil, tot je load gaat maken. Dan is het gewoon een goedkoop 80x15 fannetje.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Het is zelfs een 70mm fannetje dat op de boxed cooler zit, dat wil je dus niet hebben als je van plan bent zelf ooit de fan te vervangen.

(Tenminste, als AMD nog steeds deze erbij levert.)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-03-2006 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:02
Verwijderd
Haha idd

Ik denk dat ik voor de Silencer 64 TC ga, om meerdere redenen. Het is maar een zeer zuinige processor, zo'n 3000+ Venice verbruikt full power nog geen 50 watt, in CnQ-mode hooguit 8. En het is een gewoon finned blok waar dus in elk geval een 92mm fan op kan, dus ik kan eventueel gewoon een ander merk erop schroeven als ik dat wil.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:03
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-03-2006 @ 16:25 :
Hoezo wil je de boxed koeler niet? Geef toe, dat ding is best goed. Een arctic silencer 64 is niet echt een upgrade dan.
Ik stel zelf regelmatig systemen samen, die Boxed cooler is gewoon echt een stuk luider dan Silencer 64 of Freezer 64. Ik ben met name te spreken over de Freezer 64. Echt een stil ding en koelt uitstekend, 585 gram met heatpipe en koperen basis. Stressed DualCore processor houdt hij prima op 39 graden bij ~22 graden ambient. En dan stond smartfan in BIOS nog aan (dus lager dan 12V). Van een soort vreemd geluid heb ik niks gehoord. Ik raad altijd wel aan om je kast dicht te doen. Volgens mij hoor je dan niks meer ook al zie je vlak naast je kast.

Een silencer 64 Ultra is ook wel oke, maar koelt een stuk minder en kleinere heatsink met minder koelcapaciteit. De Ultra TC vind ik een stuk minder omdat die je processor redelijk warm laat worden en pas harder gaat draaien als je processor heet (60 graden) wordt. Ik houd mijn processor graag onder de 50 graden, en 39 graden stressed met een DualCore 3800+ overclocked vind ik zeer netjes.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 20:10
Verwijderd
Precies, maar mijn systeem wordt energiezuinig en ik heb liever dat-ie warmer wordt en stiller is dan andersom. Ik ben geen overklokker en ik hoef echt niet te kunnen patsen met kijk, mijn XP 1337 blijft onder de X graden als ik draai.

Het vermogen van een XP3000+ is nog geen 50 W (48.4W), dat van mijn huidige XP2400+ 0.13 Tbred-B is ~75W. En als ik mijn huidige setup koel kan houden met een simpel Titan-blokje met 80mm Zalman, dan moet het met zo'n Silencer 64-blok met evt. 92 mm Zalman ook wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 20:48
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan is die Silencer 64 TC voor jou een uitstekende keus.

Alhoewel ik nog steeds een Freezer 64 Pro aanraad.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 23:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-03-2006 @ 16:25 :
Hoezo wil je de boxed koeler niet? Geef toe, dat ding is best goed. Een arctic silencer 64 is niet echt een upgrade dan.
Boxed koeler is absoluut kut, vooral als je geen mobo hebt die de fan speed automatisch regelt, wel leuk als videokaart koeler.

Maja ik sweer bij de Big Thypoon.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.