Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2009, 13:14
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dan moet je dus altijd overal zakdoeken bij je hebben. Dat wordt leuk. Ik vind het wel een tof idee, trouwens.

En ik vind het grappig dat een leraar van me eens had gezegd dat als mensen een gezicht tekenen het vaak lijkt op henzelf, dat valt me bij sommige mensen best wel op en bij jou eigenlijk ook heel erg. Ik neem niet aan dat die mensenhoofdjes bij de libellen(spelling?) jouw hoofd moeten voorstellen?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2009, 13:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoofden lijken bij mij juist nooit op mijn hoofd! Maar lijven lijken wel altijd op mijn lijf, qua figuur enzo. (behalve mannenlijven natuurlijk, doh).
Lekker offtopic
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:12
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Foto van een zijproject waar ik samen met een klasgenoot de komende twintig jaar aan ga werken. Althans dat is onze bedoeling, of het echt uitvoerbaar is weet ik niet.

Ons idee is om van aan elkaar genaaide zakdoeken één grote zakdoek te maken. Elke zakdoek staat symbool voor een keer huilen, dus elke keer als een van ons huilt komt er een zakdoek bij. Dat huilen houden we bij in een maandelijkse huilturf.
De bedoeling is dat we uiteindelijk een enorme deken van zakdoeken hebben waar je je helemaal in kunt wikkelen. Je wentelen in verdriet dus eigenlijk.

Binnenkort zal ik weer wat van mijn eigen werk posten. De afgelopen maanden heeft alles zo goed als stil gelegen, maar ik begin nu weer bezig te raken.
you are making progress!

Leuke broek.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 19:29
Verwijderd
Citaat:
you are making progress!

Leuke broek.
Dat ben ik niet.

@Cherry: Oh grappig, van die hoofden. Het is me bij mezelf nooit opgevallen, maar meestal kun je zulk soort dingen bij jezelf niet zien. De figuurtjes van Ecnelis vind ik dan wel weer erg op haar lijken.

Morgen ga ik echt iets posten, beloofd.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik niet.

@Cherry: Oh grappig, van die hoofden. Het is me bij mezelf nooit opgevallen, maar meestal kun je zulk soort dingen bij jezelf niet zien. De figuurtjes van Ecnelis vind ik dan wel weer erg op haar lijken.

Morgen ga ik echt iets posten, beloofd.
maakt dat je broek minder leuk?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 16:42
Verwijderd


acryl, 30 x 40 cm.

Momenteel werk ik aan dit ene schilderij waar ik iedere keer iets aan verander. Van de verschillende fasen maak ik foto's en die vormen het uiteindelijke werk.

Kort gezegd is mijn idee om een trui-cocon te maken met twee mensen erin. Gedurende het maken van het schilderij wordt de cocon steeds verder uitgepakt - in mijn idee door vogels die plukjes trui meenemen om aan hun nest toe te voegen, zoals dat ook gebeurt als je iets wolligs aan de waslijn hangt. Zo komen de figuren in de cocon naarmate het werk vordert steeds meer bloot te liggen.

Maar technisch werkt het veel fijner om van vorm naar vormloos te werken, dus van figuren naar cocon. Ik werk daarom in omgekeerde volgorde en ben dus begonnen met slechts de twee figuren aan een draad, zonder verder iets eromheen. Op de foto hierboven heb ik al een begin gemaakt aan de cocon.

Ik vraag me af of het zo duidelijk is, maar als er vragen over zijn hoor ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 20:01
Verwijderd
oeh ik ben benieuwd hoe dit zal uitpakken, ik ben op het moment moe dus wat ik er bij voel komt een andere keer ;x

stiekem vind ik het zelf raar dat de personen in de lucht "zitten" op niks
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 12:21
Verwijderd
Het doet me zelf nog te veel denken aan een pyramidevormig theezakje.

OT: Vanochtend foto's gemaakt in het bos n.a.v. mijn trui/cocon-idee. Ik ben niet zo'n held met foto's, maar ik ben er best tevreden over. Gemaakt met de zelfontspanner.









Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 19:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wow
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 00:23
Verwijderd
Bijzondere foto's!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 12:34
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
De foto's vind ik erg mooi! Ik vind het wel een beetje gek dat die figuren in de lucht op niets zitten.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 18:40
Verwijderd
Bedankt!

Ik ben het met je eens dat het een wat vreemde houding is voor in de lucht. Maar ik was op zoek naar een intieme en 'compacte' houding, dus daarom leek deze me geschikt. Daarnaast vind ik het er gewoon lief en knus uitzien.

---

Vervolg.







Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 19:07
Verwijderd
En nog wat losse dingen.


Linosnede van een nachtzwaluw op a2-formaat.


(Begin van) een pentekening op canvaspapier n.a.v. onderstaande foto die ik vorige week heb gemaakt. In het echt veel mooier wel.




Een potloodtekening waar ik nog aan bezig ben. Het wordt iemand met een bloempot als hoofd, oid.


Nog een experimentje n.a.v. een idee dat ik had over insecten. Ik bedacht me dat insecten een uitwendig skelet hebben, dus dat de harde delen aan de buitenkant zitten en de kwetsbare delen binnenin; en dat zoals insecten lichamelijk zijn, mensen gevoelsmatig zijn. Naar aanleiding daarvan wil ik proberen het 'innerlijk' van een insect weer te geven. Dit hierboven is een (mislukt) poginkje daarvan.

Nou, hier moeten jullie het even mee doen.
Jeuj, ik ben weer aan het werk.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 12:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind de linoleumsnede van de nachtzwaluw heel mooi!
Is a2 nou heel groot of juist heel klein?
Want als hij zo klein is als het fototje doet vermoeden, dan heb je het echt zo gedetailleerd en klein gedaan dat ik je eng vind. Het lijkt net een ets namelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 17:29
Verwijderd
A2 is ongeveer 50 x 70 cm.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 17:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ah, dat verandert de zaak!
Hoewel ik hem nog steeds mooi vind ^^
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 20:46
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Dingetje waar ik nog aan bezig ben.
Dit vind ik gaaf.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 01:29
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
waw! en de kleuren <3
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 01:36
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Woow, volgens mij heb je dat schilderen eerder gedaan.
(ik ben overigens totaal geen liefhebber van beeldende kunst dus het zegt wat dat zelfs ik onder de indruk ben)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 03:14
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Woow, volgens mij heb je dat schilderen eerder gedaan.
(ik ben overigens totaal geen liefhebber van beeldende kunst dus het zegt wat dat zelfs ik onder de indruk ben)
Geen liefhebber van kunst? Waar kijk jij naar dan..
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 03:24
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik zei beeldende kunst
Films hou ik bijvoorbeeld wel van
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 12:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ohja want films zijn vooral geen bééldende kunst, nee, dat is alleen maar geluid!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 20:36
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik denk dat je dan toch even na moet lezen wat beeldende kunst precies inhoudt

"Dat geeft aan dat de gemaakte werken plastisch, dat wil zeggen tastbaar zijn.

En daarmee bedoelen ze vooralsnog niet een DVD schijfje of een videoband
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 14:38
Verwijderd
Even een oude quote, want die deed me er aan denken:

Citaat:
Over je 3d-project:
Je bent briljant met details. Je diertjes zijn aaibaar en je zou er zonder problemen een prentenboek mee op de markt kunnen brengen (volgens mij heb ik dat al een eerder tegen je gezegd, toen je dat eendkonijn had gemaakt ) Je zou misschien, gewoon als oefening, zo'n beestje heel erg kunnen uitvergroten. Dus bijvoorbeeld die vlinder op a3-formaat, en dan proberen geen details toe te voegen. Niet dat je miniatuurschilderijtjes niet goed genoeg zijn of dat je per se iets anders moet doen, maar het lijkt me een leuk experiment; en zo kan je iets wat al goed kunt gebruiken om een heel ander effect te bereiken (een vogeltje van een meter breed roept toch iets anders op dan eentje van vijf centimeter ).
Bij deze dus, ik ga een vogeltje maken van 2.4 x 1.8 meter. Dat is echt gigantisch voor mijn doen.


Gedeelte van mijn ontwerp. De foto is nogal kut, maar het foto's maken ging lastig omdat het ding bijna mijn hele vloer in beslag neemt.

Om een indruk te geven:


Maar goed, het wordt dus een uil op een nest. Ik ga het schilderen op doek en de eivormige dingen die je op het ontwerp ziet ga ik uitknippen. Dat worden gaten waar mensen hun hoofd door kunnen steken als ze achter het doek zitten, alsof het de koppen van jonge vogeltjes zijn die onder de moedervogel uit proberen te komen. Een installatie-iets dus.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 14:50
Verwijderd
wauw, dat moet er heel gaaf uit komen te zien.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 15:57
Verwijderd
Oh ik ben heel benieuwd, volgens mij wordt dat hilarisch! Misschien zelfs nog leuker als er ook echte veren aan zitten, zodat het echt lijkt alsof je er in zit
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je dan toch even na moet lezen wat beeldende kunst precies inhoudt

"Dat geeft aan dat de gemaakte werken plastisch, dat wil zeggen tastbaar zijn.

En daarmee bedoelen ze vooralsnog niet een DVD schijfje of een videoband
Offtopic: Een afbeelding in de zin van een uitbeelding, die een platte of een ruimtelijke vorm kan aannemen met een zichtbaar resultaat. In Engelssprekende landen spreekt men over visual arts. Deze kunstvorm werd ook wel eens plastische kunst genoemd, maar dat is een gallicisme ontstaan uit de Franse term arts plastiques. Dat geeft aan dat de gemaakte werken plastisch, dat wil zeggen tastbaar zijn. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de kunstvormen dans en muziek; handelingen die zich in de tijd afspelen.

OT:
Grappig projectje Maar zijn die eiergaten dan wel groot genoeg om hele hoofden doorheen te steken?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 18:12
Verwijderd
Ik heb een gespannen doek waar ik een gat in heb geknipt en ik vraag aan anderen of ze hun hoofd erdoor willen steken, om te testen of het bij iedereen past. Het past best goed, alleen zal het uiteindelijk wel wat groter moeten zijn zodat als mensen er iedere keer hun kop door steken het doek niet gaat rafelen oid. Maar daar valt wel wat op te verzinnen.

@ Freyja: Ja, aan zoiets heb ik ook zitten denken. Als ik tijd over heb wil ik misschien ook een soort hokje achter het doek maken, zodat je echt ergens in zit. Mijn bedoeling is denk ik ook dat het doek tot op de grond komt te hangen, zodat mensen er op hun knieën achter moeten zitten.

Maar ik heb het gisteren pas bedacht, dus misschien slaat mijn idee nog helemaal om. [/disclaimer]
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 23:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb een gespannen doek waar ik een gat in heb geknipt en ik vraag aan anderen of ze hun hoofd erdoor willen steken, om te testen of het bij iedereen past. Het past best goed, alleen zal het uiteindelijk wel wat groter moeten zijn zodat als mensen er iedere keer hun kop door steken het doek niet gaat rafelen oid. Maar daar valt wel wat op te verzinnen.
Ik zou toch een zoompje om die gaten maken, ook als je doek niet van rafelige stof is. Of even omstikken. Voor de zekerheid, want het is zonde als het wel gaat rafelen.
(en een draadje is met wat verf echt wel weg te werken/onzichtbaar te maken.)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 12:59
Verwijderd
Ik werk er aan.

---







Spoiler

Laatst gewijzigd op 23-11-2009 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 14:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ew, voeten
wat voor project zijn die laatste foto's?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 15:46
Verwijderd
Geen, gewoon iets wat ik spontaan wilde doen. Meestal gaat het zo en brei ik het later aan een opdracht of project vast, maar dat heb ik hierbij nog niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 20:15
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wow .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 11:22
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
lekker bezig hoor, vind dat insect ook erg mooi en ook goed dat je veel experimenteert en niet blijft hangen in één stijl
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 09:12
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 14:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 19:14
Verwijderd
Noh, deze is gaaf Alleen is die vlinder op haar mond een beetje te Silence of the Lams, en het beest boven haar voorhoofd versmelt iets te veel met 'r haar waardoor het lijkt alsof ze een soort rare penis uit 'r voorhoofd heeft groeien. Maar toch, gaaf.

Het doet me een beetje denken aan dit briljante gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 17:45
Verwijderd
Dankje! Wat tof, die plaatjes uit de link.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 08:39
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nu valt dit topic stil, Rasmusje is verbannen.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 13:01
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mij deed het erg aan deze schilderijen denken:
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 16:32
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Rasmusje: te über! Ik heb echt bewondering voor je.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 09:17
Verwijderd
@ Fizzle: Het was dus ook de opdracht om een portret te maken in de stijl van Arcimboldo. [/late reactie want maandban]

En nu is het weer tijd voor wat foto's.



Balpen, a3-formaat. Ik durf heel voorzichtig een beetje te experimenteren met suggestie.



detail.



Potlood, 50 x 50 cm.



Zelfportret in ontbindende staat, gemaakt met balpen op a0-formaat.
Ook een opdracht.





Nog een portretopdracht op a1-formaat, gemaakt met pastel en conté. Het hoofd/lichtje is mislukt en de donkere vlekken komen door de fixeer, maar de vis is tof. (rode panda naamzoek)





Een beetje klooien met foto's en het net dat om de kerstboom heen zat.





Kerstkaart, acryl op doek.

Hm, wel een stuk minder kleuruitbarstingen dan vorig jaar. Ik weet nog niet of dit de kant is die ik op wil eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 04-01-2010 om 09:22.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 09:49
Verwijderd
Oh ja, wat dat grote uilenschilderij betreft. Even een overzichtje.



Eerst zag hij er zo uit.



Vervolgens heb ik in een slechte bui de kop van de uil onherstelbaar verneukt en daarna meteen besloten om helemaal opnieuw te beginnen en het doek kleiner te maken, want 2,4 x 1,8 m was haast niet te doen. Niet om te schilderen, en ook niet om door de kamer te lopen, want als het doek uit lag kon ik alleen via boeken naar de overkant van de kamer springen.

Dus toen heb ik het doek verkleind naar 1,4 x 1,8 m oid en er in een vlaag van verstandsverbijstering een ander beest op geschilderd.





En toen ik daar eenmaal aan bezig was had ik er zo de pest in dat ik nog liever een onvoldoende wilde halen dan het schilderij afmaken. Dus toen is de uil alsnog teruggekomen. Met als voordeel dat ik wel meteen een achtergrond had.













En nu ben ik hier ongeveer. En dat met die gaten ga ik niet meer doen, want ik heb er geen zin meer in en het opspannen wordt daardoor heel omslachtig.

Maar goed dat ik niet wispelturig ben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 10:40
Verwijderd
Tof, vooral met pen erin
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 15:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wow Rasmusje
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 16:54
Evolution
Avatar van Evolution
Evolution is offline
ik vind het echt geweldig van je dat je gewoon durft om iets te verneuken en er hoppa wat anders overheen te doen!
is echt lef voor nodig heb ik gemerkt
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 11:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind de ogen van de kangoeroe heel goed, ik dacht eerst dat je er kraaltjes op had gelegd (alleen waren die ogen wel wat te gedetailleerd in vergelijking met de rest. Maargoed je hebt hem toch weer overgeschilderd )
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 12:40
hometownheroine
Avatar van hometownheroine
hometownheroine is offline
wauw, echt wauw.
__________________
writing my own little fairytale.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 21:27
Verwijderd
haha WAT Dat je gewoon even dingen overschildert alsof het niets is Die ogen en neus van de kangaroe waren prachtig gelukt. Zonde dat ie weg is. Maar wat er weer voor terug is gekomen is ook weer prachtig Gelukkig hebben we de foto's nog
Met citaat reageren
Oud 08-01-2010, 14:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Tof, vooral met pen erin
Lol ik zag niet eens dat er pen inzat en toen jij het zei zag ik opeens overal pen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Oehoe topic
Verwijderd
177 26-04-2012 19:50
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #144
Verwijderd
500 14-04-2009 22:38
De Kantine OMGWTFBBQ-topic! #6
Verwijderd
500 15-01-2009 21:37
Vrije tijd Het grote Tour de France topic (deel 2)
0oFZo0
107 30-07-2005 19:30
Vrije tijd Het grote Tour de France topic #2
Mavie©2004
2 22-07-2005 10:52
Vrije tijd Het Algemene Tour de France topic
BarbapapaX
500 25-07-2004 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.