Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2009, 12:58
fabeltje
fabeltje is offline
Hallo allemaal,

ik heb een aantal vraagjes uit mijn BPV-map. Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

1.Hoe is de hoofdelijke aansprakelijkheid bij een eenmanszaak en bij een v.o.f. geregeld?

2.Als een bedrijf meerdere producten produceert, die niet branchegebonden zijn, is er dan sprake van differentiatie? Motiveer je antwoord.

3.De organisatie moet ingeschreven staan in een register. Hoe heet dat register? Wie beheert dat register?

4.Waarom moet de organisatie ingeschreven staan in dat register?

5.Hoe kunnen particuliere organisaties samenwerken?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2009, 13:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat is allemaal google/wikipedia voer hoor.

Daarvoor is een hulptopic gemaakt:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=792494
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 21:50
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

ik heb een aantal vraagjes uit mijn BPV-map. Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

1.Hoe is de hoofdelijke aansprakelijkheid bij een eenmanszaak en bij een v.o.f. geregeld?

2.Als een bedrijf meerdere producten produceert, die niet branchegebonden zijn, is er dan sprake van differentiatie? Motiveer je antwoord.

3.De organisatie moet ingeschreven staan in een register. Hoe heet dat register? Wie beheert dat register?

4.Waarom moet de organisatie ingeschreven staan in dat register?

5.Hoe kunnen particuliere organisaties samenwerken?

1. Wat? Snap de vraag nauwelijk. Bij een V.o.f. is de eigenaar de rechtspersoon en dus aanspreekbaar, ook op zijn 'prive' vermogen. Er zijn meerdere eigenaren anders is het geen VoF maar doorgaands is het geloof ik zo dat ze aanspreek baar zijn in verhouding tot wat ze geinvesteerd hebben.

Persoon A legt 60 in, persoon B legt 40 in. Komt een schuld van 100 binnen, dan dient A voor 60 op te draaien, en B voor 40.

2. Wat een verschikkelijke theoretische vraag XD. Antwoord Nee, omdat een bedrijf niet zelf meer/minder gaat doen in zijn eigen branche, maar start feitelijk een nieuw bedrijf die niet in relatie staat met het productie/verhandel proces in de andere bedrijven.

3. http://www.kvk.nl/

4. Zie antw. punt 3.

5. Hey boer, jij hebt melk! Ik verkoop melk!
Boer heeft verkoop contact, verkoper van de melk heeft inkoopcontract.
Daar is al sprake van samenwerking? =/

Je ziet soms ook wel reclamen bedoeld tegen iets algemeens. Nu heb je die griepprik shizzle. Die moedigd aan vaker je handen te wassen (= koop zeep). Maar het boeit niet welke zeep, gewoon zeep. Algemene reclame voor zeep. Maar dit is feitelijk niet een commerciele instantie.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 11:20
fabeltje
fabeltje is offline
dankjwel voor je hulp! aan deze antwoorden heb ik echt iets nu kan ik weer verder.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 10:46
Demper
Citaat:
1. [/b]Wat? Snap de vraag nauwelijk. Bij een V.o.f. is de eigenaar de rechtspersoon en dus aanspreekbaar, ook op zijn 'prive' vermogen. Er zijn meerdere eigenaren anders is het geen VoF maar doorgaands is het geloof ik zo dat ze aanspreek baar zijn in verhouding tot wat ze geinvesteerd hebben.

Persoon A legt 60 in, persoon B legt 40 in. Komt een schuld van 100 binnen, dan dient A voor 60 op te draaien, en B voor 40.[/b]

2. Wat een verschikkelijke theoretische vraag XD. Antwoord Nee, omdat een bedrijf niet zelf meer/minder gaat doen in zijn eigen branche, maar start feitelijk een nieuw bedrijf die niet in relatie staat met het productie/verhandel proces in de andere bedrijven.

3. http://www.kvk.nl/

4. Zie antw. punt 3.

5. Hey boer, jij hebt melk! Ik verkoop melk!
Boer heeft verkoop contact, verkoper van de melk heeft inkoopcontract.
Daar is al sprake van samenwerking? =/

Je ziet soms ook wel reclamen bedoeld tegen iets algemeens. Nu heb je die griepprik shizzle. Die moedigd aan vaker je handen te wassen (= koop zeep). Maar het boeit niet welke zeep, gewoon zeep. Algemene reclame voor zeep. Maar dit is feitelijk niet een commerciele instantie.

volgens mij klopt dat niet..

ik kan het verkeerd hebben maar als er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt is iedere eigenaar in een v.o.f voor de volle 100% aansprakelijk voor een opgelopen schuld, als Persoon A een schuld heeft gemaakt en de schuldeiser deze niet kan verhalen op Persoon A kan hij voor het gehele bedrag bij Persoon B aankloppen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 13:13
Verwijderd
Wat Demper zegt klopt. Bij een vof kan iedere eigenaar aansprakelijk worden gesteld, ook als het niet zijn schuld is en ook in zijn privébezit. Bij een eenmanszaak is de eigenaar meteen alles kwijt als hij zijn schulden niet kan betalen. Voorzover ik weet zit het zo.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Kan er idd naast zitten, maar om er 3 maand oud topic voor te bumpen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren kan je met TL naar de pabo?
Jootje2097
2 11-07-2012 16:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken [sk] structuurformule
pino123
13 04-06-2005 15:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie ecnomie vraagje (plakboek)
b2k_lay_d
1 05-11-2003 21:38
Eindexamens 2003 [Wiskunde A] Stel hier al je vragen over wiskunde A en vertel hoe je examen ging!
SoND
144 28-05-2003 19:27
Psychologie kan iemand me helpen
undefined
7 20-04-2002 21:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand helpen ??
Forza_Vak X
0 30-09-2001 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.