Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 17:12
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Veenbes schreef:
De hoeveelheid fijne stof (chloor, barium, strontium en zwavel) die vrijkwam met het afsteken van vuurwerk dinsdagnacht kwam overeen met 6% van de stof die het autoverkeer in Nederland jaarlijks uitstoot. Verwaarloosbaar?! Lijkt me niet.
Lekker belangrijk. Zo'n uitspraak zegt dus werkelijk geen ene donder. Want hoeveel stof stoot een auto uit ? Bij een auto is het overgrote merendeel van de uitstoot juist gasvormig. Bij vuurwerk is juist het merendeel stof. Zonder absolute getallen is het dus een volledig zinloze uitspraak.

Bedenk:

Citaat:
lies, damn lies and statistics
en

Citaat:
De statisticus verdronk in een rivier van gemiddeld een halve meter diep.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 17:33
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Lekker belangrijk. Zo'n uitspraak zegt dus werkelijk geen ene donder. Want hoeveel stof stoot een auto uit ? Bij een auto is het overgrote merendeel van de uitstoot juist gasvormig. Bij vuurwerk is juist het merendeel stof. Zonder absolute getallen is het dus een volledig zinloze uitspraak.

Bedenk:



en
Heb je wel eens goed gekeken naar de lucht op oudjaarsavond? Het wordt toch aardig mistig van die vuurpijlen (logisch, als je ziet hoe veel er verbrand wordt). Je kunt mij er niet van overtuigen dat het niet slecht is voor het millieu.
Bovendien geven mensen ontzettend veel geld uit aan vuurwerk. Dat moeten ze zelf weten, maar ik vind het verkwisting.
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 17:37
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Het feit dat ze zowel een vervuilende factor als een oplossende factor hebben (het planten van bomen) zegt niet die vervuilende factor dan niet meer erg is.
Tegenover de 366 miljoen die aan iedere race plezier beleven is dat kleine beetje vervuiling absoluut acceptabel.


Citaat:

Ik bedoel: racen blijft slecht. Laat ze dan alleen die bomen planten!
De FIA is een organisatie ten behoeve van het racen, geen milieuclub.

Citaat:

En dat onderzoek naar zuinigere auto's kan ook gewoon gebeuren. Dan gaat het echt puur om het ontwikkelen van zuinigere motors
Laat er zonder Formule 1 nou eens minder geld zijn om dat soort onderzoeken te doen.

Citaat:

en zullen andere aspecten er dus niet bij hoeven te komen (zoals het extra hard moeten laten gaan van een auto. Want het gaat er bij de Formule 1 toch voornamelijk om het winnen van zo'n wedstrijd).
Mooi he Dat maakt Formule 1 nou zo'n fantastische sport om naar te kijken.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 17:42
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
sjohui schreef:
Heb je wel eens goed gekeken naar de lucht op oudjaarsavond? Het wordt toch aardig mistig van die vuurpijlen (logisch, als je ziet hoe veel er verbrand wordt). Je kunt mij er niet van overtuigen dat het niet slecht is voor het millieu.
Tuurlijk is er sprake van vervuiling. De vervuiling is echter van zeer korte duur, zodat de milieuschade al met al wel mee valt.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:24
the_conquer
the_conquer is offline
Vuurpijlen en rotjes met kathalisators , goed bezig
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:17
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Vuurpijlen en rotjes met kathalisators , goed bezig
Ja, jammer dat die dingen vervolgens ontploffen.
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
[QUOTE]Desecrator schreef:
[B]Tegenover de 366 miljoen die aan iedere race plezier beleven is dat kleine beetje vervuiling absoluut acceptabel.[b/]
Wanneer veel mensen ergens plezier aan beleven is de vervuiling acceptabel? Dan denk ik dat dit topic ook wel dicht kan, want vuurwerk met oud en nieuw is toch wel wereldwijd een gebruik en men lijkt er toch wel plezier aan te beleven (veel mensen iig).
Citaat:
De FIA is een organisatie ten behoeve van het racen, geen milieuclub.
Dat snap ik ook wel, maar het feit dat ze bomen planten is toch geen argument dat het goed is dat ze ook vervuilen? Het maakt het vervuilende aspect niet gelijk goed, laat ik het zo zeggen.

Citaat:
Laat er zonder Formule 1 nou eens minder geld zijn om dat soort onderzoeken te doen.

Zou kunnen, heb ik geen verstand van.
Maar d'r is ook minder geld nodig, ivm allemaal aspecten die achterwege kunnen worden gelaten. (dingen die er dus puur voor de bevordering van de formule 1 zijn en niet voor de ontwikkelingen van die motoren).

Citaat:
Mooi he Dat maakt Formule 1 nou zo'n fantastische sport om naar te kijken.
haha, ik denk dat je mijn mening over die sport inmiddels wel door hebt?

*heeft ooit voor een vriendje een Formule 1 race gekeken en 't was niet zo goed bevallen... haha *
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vuurwerk 10% duurder
apekop123
31 29-11-2002 21:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.