Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 09:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Idd. Mijn camera kan maximaal op 1600x1200 opnemen. Ik neem foto's standaard op 1600x1200 op fine (i.p.v. standard), en dan neemt een foto gemiddeld 800kB in beslag. Op 640x480 kom je op ongeveer 160kB uit. Op een 128MB stick kun je dus tussen de 160 en de 800 foto's kwijt, afhankelijk van welke kwaliteit je kiest.

Edit: 200!
Advertentie
Oud 20-08-2002, 13:07
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Wij hebben nu deze in huis:


De Casio QV 4000 samen met een Microdrive (1 GB opslag)
Ik zal binnenkort wel ff wat foto's posten
specs staan op: http://world.casio.com/euro/qv/qv_4000/
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 20-08-2002, 16:41
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Hoeveel foto's met hoeveel geheugen???


Met een sony cybershot p-51

* met 32 mb geheugen in hoogste kwaliteit en standaard kwaliteit?
* met 64 mb geheugen in hoogste kwaliteit en standaard kwaliteit?
* met 128 mb geheugen in hoogste kwaliteit en standaard kwaliteit?


Met een canon powershot a-40

* met 32 mb geheugen in hoogste kwaliteit en standaard kwaliteit?
* met 64 mb geheugen in hoogste kwaliteit en standaard kwaliteit?
* met 128 mb geheugen in hoogste kwaliteit en standaard kwaliteit?
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 21-08-2002, 10:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Hoeveel foto's met hoeveel geheugen???
Heel erg afhankelijk van de grootte waarop je de foto's neemt nietwaar? En als je weet hoe veel een foto inneemt, kun je zelf wel uitrekenen hoeveel er op een SIM gaat. Bovendien is hoeveel ruimte een foto inneemt op iedere camera ongeveer hetzelfde. Geen koopargument dus.
Oud 21-08-2002, 12:59
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Die van mij (nikon coolpix 2500) was €325.
Maar ik denk dat je um nu nog nergens vind voor die prijs....
Over een paar jaar denk ik wel
Waar heb je em dan vandaan voor 325 euro? Ik ga wel even naar duitsland met de interliner, volgens mij is ie daar ook wel voor zo'n prijsje te krijgen.
Oud 21-08-2002, 15:59
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Waar heb je em dan vandaan voor 325 euro? Ik ga wel even naar duitsland met de interliner, volgens mij is ie daar ook wel voor zo'n prijsje te krijgen.

korea
__________________
ik ben dood *hihi*
Oud 21-08-2002, 17:07
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:



korea
das maar 1 station verder
Oud 23-08-2002, 11:30
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline








Oud 23-08-2002, 11:31
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
dat waren weer een paar s 602 foto's (niet van mij)
Oud 23-08-2002, 12:06
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:



korea
Mensjes misbruik die rolleyes toch niet zo verkeerd..
Serieus? Nja ik zie toch af van de Nikon Coolpix 2500, vooral vanwege het ontbreken van een optische zoeker (aangezien een lcd niet goed zichtbaar is bij zonlicht kan dit nog wel een probleem vormen).
Oud 23-08-2002, 15:15
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
ja serieus ja...
__________________
ik ben dood *hihi*
Oud 26-08-2002, 06:05
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Er was hier toch iemand met een Sony DSC-P51?

FF wat vraagjes erover:
1) Als je filmt; hoeveel frames per seconde neemt hij dan op? - heb ik gevonden; keuze uit 16 en 8 fps
2) Is die Memory Stick merkbaar traag?


Ik las ook iets over meegeleverde accesoires en dan NiMH batterijen en oplader.
1) Hoeveel batterijen kunnen in de oplader?
2) Hoeveel batterijen kunnen in de camera?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 07:42.
Oud 26-08-2002, 14:32
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Heb een P50, geen 51.

1: Heb geen keuze in fps, maar 8 lijkt me erg schokkerig.
2: Nee hoor, volgens mij niet trager dan bijv. SM cards e.d.

3: Heb een GP Powerbank II, en daar kunnen 4 AA batterijen in.
4: 2.
Oud 26-08-2002, 19:18
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
DSC-P51 lijkt me erg lijken op P50... ik denk een kleine revision van de P50. Maar ik check het zo ff.

Memory Sticks zijn trager dan SM cards:
SM card - 0,6 MB/sec
CF card - 0,8 MB/sec
MS - 0,4 MB/sec

Maar je merkt er niks van dus is het goed.
Voordeel van memory stick is wel dat je ze perongeluk bijna niet stuk schijnt te krijgen


update:

P50 bestaat niet meer; Dus P51 is opvolger i.a.w. ik kan net zulke mooie foto's gaan maken als jij

Meegeleverde accesoires zijn ook mooi
Supplied Acc: NI-AA-DI Rechargeable NiMH batteries, BC-CS1 NiMH battery charger, Video and USB cables, wrist strap, MSA-16A 16MB Memory Stick® media; CD-ROM w/Pixela ImageMixer for Sony v1.0, USB driver
Volgens mij zijn dat 1750 mAh batterijen.

Waar had jij je camera btw bestelt?
Ik zie hem in Duitsland (online shop) voor €312 bij pricewatch
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 19:40.
Oud 27-08-2002, 08:19
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline






deze 2 heb ik wel zelf gemaakt
Oud 27-08-2002, 12:04
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
hoe doen jullie het eigenlijk met afdrukken?

bij een fotozaak(dixons bijv.) digitaal aanleveren of zelf printen?
Oud 27-08-2002, 15:30
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
onze klassieke budgetcamera uit 1995 (waarvan de installatieCD zojuist ter ziele is gegaan) die kan hogere resolutie opnamen maken dan onze printer kan afdrukken

Als ik ze ooit op Papier wil dan ga ik naar foto-winkel
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 30-08-2002, 12:14
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
mooi foto-albumpje niels -> http://niels.nu/pic/digicam
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 30-08-2002, 12:18
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Jongens, over 3 weken ben ik jarig en ben van plan een digitale camera te kopen. (goh? )

Na lang zoeken en half internet af hebben gezocht heb ik 2 camera's op 't oog waar ik niet uit kan kiezen...


Het gaat om de Canon Powershot A40:



Technische Specificaties:
CCD type 1/2.7"
CCD pixels 2 Megapixels
Max resolutie 1600 x 1200
Min resolutie 640 x 480
Lens optisch 35 - 105mm
Digitale zoom 2.5x
Diafragma bereik f2.7 - f4.8
Auto Focus/Manual ja/nee
Sluitertijden 15 - 1/1500sec
Interne/externe flitser ja/nee
Flits mode auto/aan/uit/anti rode ogen/slow
Scherpstel afstand 76cm - oneindig
Macro afstand 16cm - 76cm
Belichtingsmeting centrum gericht
Belichtingscompensatie - +2EV (1/3 EV)
ISO waarde auto(50-150), 50,100,200,400
Witbalans Auto, 5 settings
Diafragma voorkeuze nee
Sluitertijd voorkeuze nee
Opslagmedium CompactFlash
Geleverd geheugen 8MB
Soort opslag JPEG
Multimedia AVI
Serie opnamen 2.5 beelden per seconde
Interface USB
Filtermaat n.b
Zelfontspanner Ja
Voeding 4x AA, liefst NiMH
Gewicht 250 gram
Afmetingen 110 x 71 x 38mm



En de Sony DSC-P51:



Technische Specificaties:
CCD type 1/2.7"
CCD pixels 2 Megapixels
Max resolutie 1600 x 1200
Min resolutie 640 x 480
Lens optisch 41 - 82mm
Digitale zoom 3x
Diafragma bereik f3.8 - f8.0
Auto Focus/Manual ja/ja
Sluitertijden 2 - 1/1000sec
Interne/externe flitser ja/nee
Flits mode auto/aan/uit/anti rode ogen
Scherpstel afstand 10cm - oneindig
Macro afstand auto
Belichtingsmeting matrix , spotmeting
Belichtingscompensatie - +2EV(1/3EV)
ISO waarde auto, 100, 200, 400
Witbalans auto, 4 settings
Diafragma voorkeuze nee
Sluitertijd voorkeuze nee
Opslagmedium MemoryStick
Geleverd geheugen 16 MB
Soort opslag JPEG, TIFF
Multimedia MPEG HQX
Serie opnamen ja
Interface USB/video out
Filtermaat nvt
Zelfontspanner ja
Voeding 2x AA, liefst NiMH
Gewicht 275 gram
Afmetingen 127 x 58 x 47mm

Welke van deze 2 camera's zouden jullie kiezen en waarom....
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 30-08-2002, 12:47
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
sony dsc-p1 3.1 megapixel




__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Oud 30-08-2002, 19:55
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Jongens, over 3 weken ben ik jarig en ben van plan een digitale camera te kopen. (goh? )

Na lang zoeken en half internet af hebben gezocht heb ik 2 camera's op 't oog waar ik niet uit kan kiezen...




Welke van deze 2 camera's zouden jullie kiezen en waarom....
Ik heb al min of meer voor Sony DSC-P51 gekozen - ik twijfel echter zo dat tot over ongeveer een maand (dan koop ik een digicam) niks met zekerheid kan zeggen. - Maar bij mijn meest recente selecties was het DSC-P51 vs. A40 - dus dit komt mooi uit. Voor jou maar ook voor mij.... ik ben ook erg benieuwd naar jouw 'argumenten' om de canon A40 tot 'laatste ronde' te laten gaan.

ff de belangrijke punten:
1) Sony DSC-P51 kan ongelimiteerde filmpjes opnemen (behalve dan door grootte opslagmedium)
2) Sony DSC-P51 wordt nogal volledig geleverd. 32 MB MS (bij een fotowinkel hier) 2x 1750 mAh batterij + lader.
3) Canon A40 heeft ook microfoon, dit geeft zijn ....maximaal 30 seconde durende... filmpjes toch meer dan de sony.
4) Sony DSC-P51 scoort in het donker wat beter dan de Canon A40
5) In PC-Magazine haalt de Canon een score van 60 en de Sony een score van 73. Ze nemen uitrusting ook mee in score.
6) Canon A40 gebruikt Compact Flash en sony Memory stick. => voordeel voor Canon.
7) Canon slikt 4 batterijen tegelijk
Prijs is €369 Sony vs. €399 Canon - bij Canon moet je nog €40 (ongeveer) spenderen aan goede batterijen en lader en ik denk ook meer geheugen.

Bij mij uit zich dit in pro-Sony. - Als jij nog meer punten hebt GRAAG. - ik wil het beste kopen voor dit geld
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 31-08-2002, 08:06
Refro
Refro is offline
Het grote nadeel van sony voor mij is dat hij met memory sticks werkt die kunstmatig duur worden gehouden.

Het grote nadeel van deze canon is dat ie bijna niet te krijgen is (ik heb er in juni/juli zolang naar gezocht dat ik inmiddels geld genoeg had voor een canon s30 ;-) ) maar als je hem kunt vinden zijn de specs wel erg strak (vooral de manual mode)
__________________
win or loose your all gonna die
Oud 31-08-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Refro schreef:
Het grote nadeel van sony voor mij is dat hij met memory sticks werkt die kunstmatig duur worden gehouden.

Het grote nadeel van deze canon is dat ie bijna niet te krijgen is (ik heb er in juni/juli zolang naar gezocht dat ik inmiddels geld genoeg had voor een canon s30 ;-) ) maar als je hem kunt vinden zijn de specs wel erg strak (vooral de manual mode)
http://www.dpreview.com/news/0208/02...ysticknews.asp

Wie weet worden ze nu echt goedkoper, want mij irriteert het ook wel.
Oud 31-08-2002, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Ik heb al min of meer voor Sony DSC-P51 gekozen - ik twijfel echter zo dat tot over ongeveer een maand (dan koop ik een digicam) niks met zekerheid kan zeggen. - Maar bij mijn meest recente selecties was het DSC-P51 vs. A40 - dus dit komt mooi uit. Voor jou maar ook voor mij.... ik ben ook erg benieuwd naar jouw 'argumenten' om de canon A40 tot 'laatste ronde' te laten gaan.

ff de belangrijke punten:
1) Sony DSC-P51 kan ongelimiteerde filmpjes opnemen (behalve dan door grootte opslagmedium)
2) Sony DSC-P51 wordt nogal volledig geleverd. 32 MB MS (bij een fotowinkel hier) 2x 1750 mAh batterij + lader.
3) Canon A40 heeft ook microfoon, dit geeft zijn ....maximaal 30 seconde durende... filmpjes toch meer dan de sony.
4) Sony DSC-P51 scoort in het donker wat beter dan de Canon A40
5) In PC-Magazine haalt de Canon een score van 60 en de Sony een score van 73. Ze nemen uitrusting ook mee in score.
6) Canon A40 gebruikt Compact Flash en sony Memory stick. => voordeel voor Canon.
7) Canon slikt 4 batterijen tegelijk
Prijs is €369 Sony vs. €399 Canon - bij Canon moet je nog €40 (ongeveer) spenderen aan goede batterijen en lader en ik denk ook meer geheugen.

Bij mij uit zich dit in pro-Sony. - Als jij nog meer punten hebt GRAAG. - ik wil het beste kopen voor dit geld
Ik zou voor de sony gaan, ik vind het supecamera's (ben echt pro-sony). Het enige nadeel is dat je bij veel van die camera's uit de cybershot serie weinig handmatig kan instellen, het focussen bijvoorbeeld

De a40 heeft dit wel, toch zou ik voor sony gaan
Oud 31-08-2002, 16:45
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
halve banaan schreef:


Ik zou voor de sony gaan, ik vind het supecamera's (ben echt pro-sony). Het enige nadeel is dat je bij veel van die camera's uit de cybershot serie weinig handmatig kan instellen, het focussen bijvoorbeeld

De a40 heeft dit wel, toch zou ik voor sony gaan

De sony lijkt me ook een goede camera toe, maar de canon ook, omdat je daar veel positieve reacties over leest op www.kieskeurig.nl
En dat nadeel dat je noemt vind ik opzich wel een voordeel. Ben niet zo handig met al dat instellen. Dat ding doet 't maar voor mij. Dus wat dat betreft komt 't me wel goed uit
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 31-08-2002, 18:14
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Ik heb al min of meer voor Sony DSC-P51 gekozen - ik twijfel echter zo dat tot over ongeveer een maand (dan koop ik een digicam) niks met zekerheid kan zeggen. - Maar bij mijn meest recente selecties was het DSC-P51 vs. A40 - dus dit komt mooi uit. Voor jou maar ook voor mij.... ik ben ook erg benieuwd naar jouw 'argumenten' om de canon A40 tot 'laatste ronde' te laten gaan.

ff de belangrijke punten:
1) Sony DSC-P51 kan ongelimiteerde filmpjes opnemen (behalve dan door grootte opslagmedium)

filmpjes interesseren me niet, daarvoor hebben we een videocamera...

2) Sony DSC-P51 wordt nogal volledig geleverd. 32 MB MS (bij een fotowinkel hier) 2x 1750 mAh batterij + lader.

Ik ben van plan 'm via internet te kopen, dus die accessoires kan ik denk ik wel vergeten...

3) Canon A40 heeft ook microfoon, dit geeft zijn ....maximaal 30 seconde durende... filmpjes toch meer dan de sony.

Microfoon? Wat heeft dat voor nut? Voor filmpjes? Hoef ik dus nie... 30 seconden filmpje! jippie zeg...

4) Sony DSC-P51 scoort in het donker wat beter dan de Canon A40

Mooizo

5) In PC-Magazine haalt de Canon een score van 60 en de Sony een score van 73. Ze nemen uitrusting ook mee in score.

Ok, mijn vertrouwen in de sony stijgt...

6) Canon A40 gebruikt Compact Flash en sony Memory stick. => voordeel voor Canon.

Klopt. Memorystick is ook slomer.

7) Canon slikt 4 batterijen tegelijk
Prijs is €369 Sony vs. €399 Canon - bij Canon moet je nog €40 (ongeveer) spenderen aan goede batterijen en lader en ik denk ook meer geheugen.

Canon slikt idd meer batterijen. Sony batterijen zijn ook erg goed.

Bij mij uit zich dit in pro-Sony. - Als jij nog meer punten hebt GRAAG. - ik wil het beste kopen voor dit geld

Hmm, ik geef op 't moment m'n voorkeur aan de Canon. Dit omdat ik de sony wel in levende lijve heb gezien en de Canon nog niet. Uiterlijk gezien DENK IK dat de Canon mooier is, maar aangezien hij moeilijk leverbaar is en bijna geen enkele zaaak 'm heeft weet ik dat dus nog niet. De Canon heeft wel 3 x optische zoom tegenover de 2x optische zoom van de sony. Maakt dit veel verschil?
Ik ben dus van plan de de camera te kopen bij www.digitalecamera.nu. De Sony kost daar 335 euro (+ 12,95 verzendkosten). De Canon kost daar € 371 (+ 12,95). Als je op www.marktplaats.nl of www.2ehands.nl even zoekt naar geheugenkaarten van 128 MB ben je bij de Sony rond de 100 euro kwijt, terwijl dat bij de Canon rond de 70 euro ligt.

Totaal
Sony -> +/- 460 euro
Canon -> +/- 460 euro

Hierbij heb ik nog niet mogelijke kosten voor oplaadabare batterijen + lader gerekend, maar als je op de veilingssites zoekt, zie je dat je voor maximaal 25 euro wel klaar bent.

Dus wat geld betreft maakt het op deze manier niet uit...

Uiterlijk gezien zou ik dus (hoogstwaarschijnlijk) voor de Canon gaan, maar de specificaties van de Sony bevallen me wel.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit... Help me jongens!
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 31-08-2002, 18:46
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Op sony site staat dat accesoires die meegeleverd zijn zijn:
16 MB MS; lader; 2x 1750 mAh

dus dat blijft lager
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 31-08-2002, 19:22
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
ik heb voor mijn fuji een canon powershot s20 gehad en die vond ik echt gaar . Was een dure camera toen, 3.1 megapixel was veel toen ie uitkwam, maar de resultaten waren zeer matig. Met name de blauwgoed op foto's en het niet helemaal scherp krijgen waren zware minpunten.

+ het energieverbruik was immens hoog
Oud 31-08-2002, 19:53
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Op sony site staat dat accesoires die meegeleverd zijn zijn:
16 MB MS; lader; 2x 1750 mAh

dus dat blijft lager
Zouden die 2 batterijen oplaadbaar zijn?

En zou 16 MB + 64 MB ook wel genoeg zijn? Ipv die 128 Mb kaart.... kost 't me ook wat minder!
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 31-08-2002, 19:56
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Bor schreef:
ik heb voor mijn fuji een canon powershot s20 gehad en die vond ik echt gaar . Was een dure camera toen, 3.1 megapixel was veel toen ie uitkwam, maar de resultaten waren zeer matig. Met name de blauwgoed op foto's en het niet helemaal scherp krijgen waren zware minpunten.

+ het energieverbruik was immens hoog
Hiermee wil je aangeven dat ik voor de Sony moet gaan?
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 31-08-2002, 21:15
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
Citaat:
Razzle schreef:


Hiermee wil je aangeven dat ik voor de Sony moet gaan?
nee, fuji
Oud 31-08-2002, 21:16
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
sony is gewoon superscherp, maar wel duur..
Oud 31-08-2002, 21:36
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Razzle schreef:


Zouden die 2 batterijen oplaadbaar zijn?

En zou 16 MB + 64 MB ook wel genoeg zijn? Ipv die 128 Mb kaart.... kost 't me ook wat minder!
Ja, oplaadbaar. (web)winkels kunnen die accesoires echter weglaten... - in winkel kan je dat gemakkelijk controleren. Bij webwinkels ontdek je dat veelal als de bestelling binnen is.
16 + 64... genoeg... hangt van je bedoelingen af...

Chimera's DSC-P50 maakt op 1600x1200 800 kb per plaajte. Dus dan kan je met 64 + 16 MB 102 hi-res foto's opslaan.

Mja, die Cannon is me wat te duur... - €399 en dan moet alles er nog bij.

Die 32 MB die ik er meteen bij krijg is voor mij btw in 1e instantie genoeg. - Ik denk niet dat ik in de winter veel dingen ga doen waarbij ik lang van computer gescheiden ben (voor opslaan foto's) en waarbij ik veel foto's wil maken.

Daarom wacht ik tot ik een keer een week ofzo weg ga met het kopen van een groter opslagmedium en 4 extra 1800 mAh batterijen. Dat geheugen is tegen die tijd btw ook goedkoper.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 21:40.
Oud 31-08-2002, 22:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik zou meteen die 4 accu's + lader kopen. Je zult zien dat je constant met je nieuwe speeltje bezig bent, en dus is dat ding dan snel leeg
Oud 01-09-2002, 07:15
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
over 4 weken heb ik er genoeg geld voor (van geld dat ik wil spenderen dan; anders had ik nu al genoeg). Als dat het geval blijkt dan kan ik een week later zo'n GP Powerbank erbij kopen.

Maar bedankt voor de tip.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 01-09-2002, 13:36
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Op een forum voor digitale fotografie heb ik ook aan die mensen daar gevraagd welke camera (sony of canon) hun het beste vonden... alleen maar lof over de Canon en de Sony wordt de grond ingeboord, terwijl hier de Sony wordt geprezen Hun reacties kun je hier lezen.

Ik weet dus nu ECHT niet meer wat ik wil... *










*ps: toch wel een beetje -> de Sony
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 01-09-2002, 14:15
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
hmm.. jammer - mja, link maar ff checken. Ik wil wel iets goeds kopen

update:
Op een link die ze ergens geven wordt aardig wat goede info gegeven... niet in voordeel van Sony. - Canon is gewoon duidelijk beter op meerdere punten maar compenseert dat met kosten. Wie nu?

2 zéér belangrijke minpunten van Sony voor mij:
- lichtgroen neigt naar geel
- in het donker issie slecht (in tegenstelling tot wat dat domme blad zei)
Gezien ik voornamelijk op vakanties (= lichtgroen) en LAN-party's (= donker) foto's maak is de Sony DSC-P51 bij deze afgeschreven. Maar ik heb nog niet Canon gezegd...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.

Laatst gewijzigd op 01-09-2002 om 14:32.
Oud 01-09-2002, 14:53
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Hmm... maar ik zeg er wel ff bij dat Canon powershot A40 bovenaan mijn lijst staat... en onderaan. - ik ga weer ff op camerajacht... kan ik weer lekker gaan vergelijken.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 03-09-2002, 12:00
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
hmm.. jammer - mja, link maar ff checken. Ik wil wel iets goeds kopen

update:
Op een link die ze ergens geven wordt aardig wat goede info gegeven... niet in voordeel van Sony. - Canon is gewoon duidelijk beter op meerdere punten maar compenseert dat met kosten. Wie nu?

2 zéér belangrijke minpunten van Sony voor mij:
- lichtgroen neigt naar geel
- in het donker issie slecht (in tegenstelling tot wat dat domme blad zei)
Gezien ik voornamelijk op vakanties (= lichtgroen) en LAN-party's (= donker) foto's maak is de Sony DSC-P51 bij deze afgeschreven. Maar ik heb nog niet Canon gezegd...
Aaaah! Voor dezelde doeleinden wilde ik 'm ook gebruiken!

Is dat geel -> lichtgroen echt (heel) erg?
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 03-09-2002, 12:02
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hmm... maar ik zeg er wel ff bij dat Canon powershot A40 bovenaan mijn lijst staat... en onderaan. - ik ga weer ff op camerajacht... kan ik weer lekker gaan vergelijken.
Ik ben dus nu, net als jou, weer op zoek naar een andere goede camera... iemand suggesties?

Btw... niels... hoe doet jouw camera 't in 't donker?
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 03-09-2002, 14:34
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Het is niet heel erg. Niet dat je knalgeel ofzo hebt... - maar gewoon een lichte geeltint door het lichtgroen heen.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 03-09-2002, 21:25
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Hmm, ondanks alles ben ik toch vastbesloten om de Sony Dsc-P51 te gaan kopen. Via www.digitalecamera.nu

Het geheugen breid ik natuurklijk ook uit. Dit doe ik d.m.v. het kopen van een 64 OF 128 MB Memorystick via een veilingssite.

Maar voordat het zover is ga ik eerst even er nog een nachtje over slapen. Morgen hoor je dus dat ik 'm echt definitief besteld heb
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 07-09-2002, 18:17
gna
Avatar van gna
gna is offline
(Zie budget digitale camera's topic)
Mustek MDC3000 - camera van 184,-

foto genomen met flits...


buiten zonder flits, selectie uit 1600x1200 foto:


oplaadbare batterijen zijn wel noodzakelijk voor deze slurpende camera
__________________
Het leven is een banaan
Oud 08-09-2002, 09:55
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Hmm - nee.

Foto's zijn vaag, blurry, en vaal.... - in ieder geval in vergelijking met Canon Powershot A40...

Maar bedankt voor inbreng
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Oud 08-09-2002, 10:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
My thoughts. Die foto van dat neppe bloemstukje is IMHO bovendien gewoon vies.
Oud 08-09-2002, 11:03
gna
Avatar van gna
gna is offline
kom nou,

je kan er gewoon niet tegen dat ik voor een fractie van de prijs een camera heb die bijna net zo goed is als de jouwe
__________________
Het leven is een banaan
Oud 08-09-2002, 11:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Goh, je hebt me door

http://niels.nu/pic/digicam/

Kijk en vergelijk.
Oud 08-09-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
gna schreef:
kom nou,

je kan er gewoon niet tegen dat ik voor een fractie van de prijs een camera heb die bijna net zo goed is als de jouwe
Geez. Dat je t zelfs durft te zeggen
Ik ben een leek op digicam gebied maar iedereen kan nog wel zeggen dat die kwaliteit van jouw camera niet al te best is :/
Oud 08-09-2002, 14:35
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
juist henri!

ps. ik koop 'm niet meer bij www.digitalecamera.nu, maar bij www.discountcamera.nl voor in totaal 336 euro...
Over een weekje heb ik 'm denk ik wel... BEN ERG BENIEUWD!*




* zou ik net zulke mooie foto's als jou kunnen maken niels?
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Oud 08-09-2002, 14:37
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
net zo mooi of mooier ja
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie komen er al mobieltjes met een normaal fototoestel
G.T.C.
30 01-02-2004 02:58
Software & Hardware [Digicam] Het grote digicam topic deel II
Yohst
10 17-05-2003 20:27
De Kantine Waar kijk jij op uit?
ScarletWithin
16 26-08-2002 20:06
Flora & Fauna Fototopic maar dan anders....
Frida
4 17-04-2002 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.