Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2003, 11:05
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
wel, zoals veel mensen hier, verwond ik mezelf regelmatig...
de laatste tijd is het wat minder (wat ik bedoel dat het minder gebeurd, maar daarom niet minder erg)... maar nu is het zo, dat ik volgende week terug naar school moet (zoals de meeste hier veronderstel ik)...
dat ik naar school moet is geen probleem (al zou'k liever thuisblijven), wat echter wel een probleem is, zijn de turn-en zwemlessen. De eerste twee weken na de vakantie hebben we alleen turnlessen (kort broekje en t-shirt verplicht!!), vanaf de derde week hebben we ook zwemles...
ik zie het helemaal NIET zitten me in een korte broek en t-chirt of een zwempak/bikini te vertonen!!!! ik sta vol met snijwonden en littekens en schaam me er vreselijk voor!
De eerste week kan ik gerust zeggen dat ik mijn turnkleren nog moet wassen of zo, maar daarna niet meer...
ik weet ui ervaring dat mijn snijwonden niet weg zijn binnen een maand en moest dit toch het geval zijn blijf ik nog steeds met de goed zichtbare littekens zitten...

ik heb geen zin om naar de huisart te gaan (ze weet er wel van, maar goed) voor een briefje da'k het hele jaar niet meer moet zwemmen... (turnen daar vind ik wel iets voor, zeggen da'k et koud heb of zo, weet ik het)... ik ga ook wel naar een psychologe, maar die kan er niet voor zorgen dat ik niet meer moet zwemmen/turnen zeker?!

wat zouden jullie doen? moet ik toch naar mijn huisarts gaan? of hebben jullie nog ideetjes hoe ik turn- en zwemlessen kan vermijden??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2003, 11:13
shy girl
shy girl is offline
heyy meis ,
ik zou eens met je huisarts praten die kan evt een briefje schrijven aan je gymleraar. Of je kunt je huisarts laten bellen met de vertrouwenspersoonvan school. Die regelt dit soort dingen.JE kunt bv vragen aan de vertrouwenspersoon of iemand die je vertouwt van del erare n of de voor je wilt regelen datje bij turnen lange broek enzow aanmag..en ja zwemme..misschien dat je daar vrijstelling voor mag..probeer iig iets te regelen! ik hoor wel hoe het gegaan is ..succes meid!!!xxx
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 11:14
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
gewoon.. zorg dat je ziek bent met gym die dag (2e week pas, 1ste week ben je je spullen vergetn).. vanaf nu stoppen met snijden, dan is t ergste al weg en word t minder zichtbaar. 3e week ben je je zwemspullen vergeten en 4e week ben je weer ziek. drna kan je gewoon mee proberen te doen.. enne met zwemmen zie je de littekens onder water niet, hoogstens de krassen maar die zijn dan na die 4e week weg.
Als je na die 4e week nog nie durft zeg je dat je ziek bent, of ongesteld.. gewoon proberen.. enne als je toevallig aan t begin van de dag gym heb heb je je verslapen (zo ben ik 2 maandne niet naar gym geweest) of zeg dat je t was vergetn en ga vegen i p v gym (zo is t mij ook nog een andere 2 maanden gelukt)

als dat allemaal niet helpt laat jezelf ziek verklaren..niet griep maar soort ziekte die je altijd kan gebruiken (ik heb chronische migraine en ik hoef niet mee te doen, meestal doe ik t wel, maar als t echt nbiet gaat, dan niet)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 13:31
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Tja das pech he, moet je maar niet snijden
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 13:48
shy girl
shy girl is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Tja das pech he, moet je maar niet snijden
Je weet nie hoe je met deze woorden iemand kunt kwetsen. Je moet opletten met wat je zegt!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 14:13
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Tja das pech he, moet je maar niet snijden
wat is dat nou voor kutopmerking??
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 14:19
Verwijderd
Laat die opmerking van ShoarmaSchaap nou maar voor wat ie is, en reageer op de topic als je reageert. Daar heeft de topicstartster meer aan.

Ik zeg er maar meteen bij dat ik op admin een topic heb geopend of ik deze topic moet sluiten of niet ivm het beleid over topics met automutilatie als onderwerp. Ik heb nog vrijwel geen reacties gehad, ik kan dus ook nog niet vertellen of ie open blijft of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:00
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Turnen: verstuikte enkel
Zwemmen: exceem ofsow....besmettelijke huidziekte oid

Maar eerlijk duurt et langst.....en met je leraar/vertrouwenspersoon praten.....die lossen dat op.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:34
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
shy girl schreef:
heyy meis ,
ik zou eens met je huisarts praten die kan evt een briefje schrijven aan je gymleraar. Of je kunt je huisarts laten bellen met de vertrouwenspersoonvan school. Die regelt dit soort dingen.JE kunt bv vragen aan de vertrouwenspersoon of iemand die je vertouwt van del erare n of de voor je wilt regelen datje bij turnen lange broek enzow aanmag..en ja zwemme..misschien dat je daar vrijstelling voor mag..probeer iig iets te regelen! ik hoor wel hoe het gegaan is ..succes meid!!!xxx
dat is wel het beste wat je kan doen. je kunt ook zeggen dat je een slijmbeurs ontsteking hebt en niet mag gymmen en zwemmen, moet je wel een briefje van je huisarts of ouders weten te regelen. en die slijmbeurs ontsteking als je dat hebt dan kun je echt niet zwemmen of andere dingen ook niet schrijven en het duurt ongeveer 4 weken .

suc6
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:44
Verwijderd
Iedereen geeft wel tips om te gaan lopen liegen, maar wat schiet je daar mee op? Het is allemaal tijdelijk en uiteindelijk komt het toch wel uit. Als je huisarts er van af weet, overleg daar dan mee. Of praat er over met de vertrouwenspersoon of je mentor. Of laat je ouders dat doen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:46
Verwijderd
je gym/zwem leraar het vertellen! ik heb eerst ook 2 maanden met allerlei smoezen langs de kant gezeten maar het uiteindelijk toch maar gezegd, op een gegeven moment zit er niks anders op. ik het begin was ik zo angstig voor de gymles dat ik aan de kant heb gezeten, daarna ben ik in lange mouwen en lange broek gaan gymen en op het moment gym ik helemaal niet meer mee omdat ik maar 2 uurtjes per dag naar school ga.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:50
tacidvs
tacidvs is offline
Zeg tegen je gymjuf of meester dat je snijdt, dat je probeert te stoppen (als dat zo, wat ik hoop, is) maar dat je je erg schaamt om met gym in kleren te lopen waarmee je wonden en/of littekens niet bedekt worden. Eerlijk zijn, is denk ik het best.

Ik kan me niet voorstellen dat ze je dan alsnog verplichten om mee te doen. Biedt aan om tijdens die uren aan andere vakken te werken op school, of een vervangende opdracht te doen in plaats van de gemiste lessen. Dan zien ze meteen dat je het niet uit 'luiheid' of een combinatie van schaamte en luiheid doet.

Het beste lijkt me om het vooraf te regelen, een beetje officieel, niet met brieven enzo, maar gewoon even vragen of je de meester/juf even alleen kunt spreken, alles uitleggen.

Hoop dat je er wat aan hebt, dat gezeur van ziek zijn en spullen vergeten is kinderachtig en leidt, als het al tot iets leidt, tot meer ellende.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 15:51
tacidvs
tacidvs is offline
Duurt het even een stukje te typen... jahoor Maar nu zie je wel meteen dat het draagvlak van eerlijkheid breder is.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:52
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Je kunt niet blijven weglopen voor je problemen. Dus het schrijven van briefjes vind ik geen oplossing, eerder een vluchtweg.
JE psychologe kan misschien geen briefjes voor je schrijven, maar als jij je volledig inzet om je goed te kunnen voelen heb je geen briefjes, en geen krassen meer nodig.
Praat er veel met haar over waarom je snijdt/krast. Zorg dat er een andere oplossing komt om met je emoties om te gaan. Waarom zou je je eigen lichaam verminken? Dat is toch hardstikke zonde. Je schaamt jezelf er ook voor, dat gaf je aan. Is dat geen motivatie om te stoppen of te minderen? Zoek naar alternatieven om met (opgekropte) emoties om te gaan. Snijden en krassen biedt immers geen oplossing. Je blijft je er achter verstoppen. Waarom moet je persé je lichaam verminken om even een fijn moment te hebben.

Succes!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 19:15
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
oke misverstand uit de wegruimen! een huisarts MAG geen briefje schrijven voor dat soort dingen (officieel dan, sommige doen het toch) het is in strijd met de geheimhoudingsplicht van de huisarts!

Over je probleem.. jah lastig! Erg lastig inderdaad. Ik heb eigenlijk geen goede tips.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:58
Verwijderd
Ik zou het eerlijk vertellen en uitleggen aan een leraar of lerares op school die je vertrouwt of in ieder geval graag mag. Bij mij in de klas waren er ook mensen die niet meededen met gym, ookal weet niemand precies waarom.

Je kunt het met zwemmen niet verbergen door lang shirt of wat dan ook, dus zul je dan vrijstelling moeten krijgen. Ik zou het in ieder geval proberen, ze kunnen je nergens toe dwingen en je hebt een goede reden. Klasgenoten kunnen nu eenmaal erg wreed zijn wat die dingen betreft..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:16
framboosje
Avatar van framboosje
framboosje is offline
bedankt voor jullie reacties allemaal!

ik denk toch dat ik eigenlijk het meest heb aan die 'smoesjes' om niet te turnen en zwemmen...

met mijn gymleerkracht kan ik niet praten, hij kan me niet uitstaan (en omgekeerd) en bovendien zal hij dat geen goeie reden vinden om niet mee te doen, wat ik er ook voor in de plaats wil doen.

ik heb 2 leerkrachten op school waar ik goed mee kan praten over mijn probleem en ook de directeur weet ervan, maar ook dat zal volgens mij niet veel uithalen... Ze hebben allemaal wel nu en dan ervoor gezorgd dat ik niet mee moest turnen of niet naar een es moest omdat ik te bang was, maar ze zeiden ook dat ik niet om de haverklap om hun hulp daarvoor kon vragen...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
framboosje schreef:
bedankt voor jullie reacties allemaal!

ik denk toch dat ik eigenlijk het meest heb aan die 'smoesjes' om niet te turnen en zwemmen...

met mijn gymleerkracht kan ik niet praten, hij kan me niet uitstaan (en omgekeerd) en bovendien zal hij dat geen goeie reden vinden om niet mee te doen, wat ik er ook voor in de plaats wil doen.

ik heb 2 leerkrachten op school waar ik goed mee kan praten over mijn probleem en ook de directeur weet ervan, maar ook dat zal volgens mij niet veel uithalen... Ze hebben allemaal wel nu en dan ervoor gezorgd dat ik niet mee moest turnen of niet naar een es moest omdat ik te bang was, maar ze zeiden ook dat ik niet om de haverklap om hun hulp daarvoor kon vragen...
Nogmaals.. ze kunnen je nergens toe dwingen want je hebt een goede reden, en die hebben ze dan maar te accepteren. Ik zou toch nog eens met die leerkrachten en de directeur gaan praten, en persoonlijk zou ik tegen hen zeggen:

Hoe je het ook wend of keert, ik ga niet mee zwemmen, de reden is bekend. Of ik doe dat met jullie steun en toestemming, of ik doe het via allerlei smoesjes. Jullie kunnen me nergens toe dwingen, en dit is te zwaar voor mij om toch maar gewoon te gaan zwemmen.

Maar ja, je meot het wel durven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
framboosje schreef:
met mijn gymleerkracht kan ik niet praten, hij kan me niet uitstaan (en omgekeerd) en bovendien zal hij dat geen goeie reden vinden om niet mee te doen, wat ik er ook voor in de plaats wil doen.
Misschien kan hij je wel niet uitstaan om de smoesjes waarmee je komt? (ik weet niet of je die eerdere jaren ook gebruikt hebt?) Dat zou ik me nl wel voor kunnen stellen. En hoe weet je of hij die reden niet goed vindt? Je hebt het nog niet eens geprobeerd.

Citaat:
ik heb 2 leerkrachten op school waar ik goed mee kan praten over mijn probleem en ook de directeur weet ervan, maar ook dat zal volgens mij niet veel uithalen... Ze hebben allemaal wel nu en dan ervoor gezorgd dat ik niet mee moest turnen of niet naar een es moest omdat ik te bang was, maar ze zeiden ook dat ik niet om de haverklap om hun hulp daarvoor kon vragen...
Turnen, oké, dat kan ook met lange broek ed als je daar toestemming voor krijgt. Zwemmen lijkt me lastiger en dus logischer om niet naar toe te hoeven. Probeer het nou eerst. Smoesjes komen toch wel uit en dan ben je verder van huis. Eerlijk duurt nog altijd het langst.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:07
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien kan hij je wel niet uitstaan om de smoesjes waarmee je komt? (ik weet niet of je die eerdere jaren ook gebruikt hebt?)
Mmm, goed mogelijk. Eigenlijk is snijden net zoiets als liegen, 't veroorzaakt alleen nog maar meer problemen.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:02
moucie
moucie is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Mmm, goed mogelijk. Eigenlijk is snijden net zoiets als liegen, 't veroorzaakt alleen nog maar meer problemen.
hoe bedoel je
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:25
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
moucie schreef:
hoe bedoel je
Wel, ga maar na. De meesten die snijden hebben een hekel aan gym/zwemmen.
Wanneer je snijdt of krast ben je ook verantwoordelijk voor de gevolgen. Alleen sta je daar pas bij stil wanneer het er op aan komt. Omdat juist dat snijden zo'n 'goed' gevoel geeft. Intussen vermink je jezelf met als doel jezelf beter te voelen?
Lijkt mij niet echt een oplossing. Jezelf snijden biedt immers nóóit een oplossing voor een (psychisch)probleem.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie hele dag in de toiletten zitten?!
framboosje
10 08-01-2003 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.