Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 19:33
Verwijderd
Nou, tis eigenlijk best een irri iets:

Ik heb nu al 6 maanden met mijn vriendin, en dat gaat hartstikke goed en we zijn helemaal dol op elkaar. Ik ben 19 en zij is 17. Na 4 maanden hadden we besloten om bijelkaar te slapen, bij mij thuis. Mijn ouders vonden (en vinden) dat nog steeds goed, want die vinden haar ook helemaal leuk (niet echt heel belangrijk, maar wel erg leuk dat ze haar ook heel leuk vinden.). Oke, zij mocht wel bij mij slapen van haar ouders, alleen als ze wel apart zou slapen .... (vooral haar vader vind dat nodig). Tuurlijk hebben we dat bij mij thuis niet gedaan, vonden mijn ouders ook niet nodig, vond ons oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen, ook omdat onze relatie zeker niet kortstondig zal zijn (echt liefde).

Zij wilde natuurlijk dat ik ook bij haar zou slapen. Ik vind dat wel leuk, maar haar ouders zijn beetje probleem. Die mensen hebben een hele rare manier van converseren, problemen oplossen, ze moet ook U tegen haar ouders zeggen etc. Nu heb ik daar wel respect voor, maar bij ons thuis gaat dat heel anders... Ze heeft ook al meerdere malen tegen mij en mijn ouders gezegt dat ze zich bij mij thuis meer "thuis" voelt dan bij haar. Maar dat terzijde. Ik moest dus van haar blijven slapen. Zij aan haar moeder gevraagd, en die vond het allemaal goed. (mochten zelfs bij elkaar slapen, in haar kamer) Haar vader moest 's avonds werken, dus die wist het blijkbaar niet. Dat was dus heel gezellig bij haar en ik bleef nog een keer slapen (2 weken later) en dat ging goed. Haar vader was er ook en zei me gewoon gedag en wenste me een goede nacht etc etc.

Nu heb ik dus gisteren bij haar geslapen en vanmiddag naar huis (we waren allebei vrij, vandaar op maandag). We hadden ook samen huiswerk gemaakt enzovoorts en haar vader had middagdienst en was dus vanochtend ook thuis. We hadden gedouched enzovoorts etc etc. Nu zit zij vanavond aan tafel en hoort van haar vader dat hij niet meer wilt dat ik bij haar slaap! Voor z'n privacy! Haar moeder boos dat hij niet overlegt heeft, mijn vriendin helemaal over der zeik. Hij boos, "het is gewoon zo en ik vind het niet prettig en nee, ligt niet aan mij maar tis gewoon iets" Opeens, na al 2 keer blijven slapen ...

Die moeder ook boos, want die vond dat hij erover had moeten praten met haar en mijn vriendin mij in tranen opbellen etc etc. Nou, je snapt het plaatje wel . Ik vragen, mag je nog wel bij slapen enz enz, zij van Ja, tuurlijk, maar liever ziet mijn vader me het hele weekend thuis. Nou, dus beetje klotesfeer zeg maar.

Nu is het bij mij thuis zo dat we overal over kunnen praten, en als we wat kwijt willen er gewoon rond de tafel mee kunnen. Bij haar is dat niet zo, zij is 17 en heeft maar te luisteren ... (iedere ouder is anders.....)

Nu heb ik voor mezelf zoiets, kijk: Ik ben 19, zit op school (rechten) ben geen aso, heb het beste voor met zijn dochter, we maken samen huiswerk, help haar met haar opleiding en ze is echt heel goed, staat voor alles een 8 gemiddeld (hbo grafische opleiding), hou rekening met het gezin etc etc ==> geen echte reden om er iets op tegen te hebben. Die moeder vind mij erg leuk, haar zusje kan ik het ook heel goed mee vinden en als haar vader niet thuis is, is het eigenlijk best gezellig. (blijft altijd anders dan thuis )

Het liefste wil ik gewoon met hem erover praten (normaal) en vragen hoe en wat .... Maar mijn vriendin wil dat niet, is bang dat het niet goed loopt enz enz ==> Ze is ook wat opstandig tegenover haar ouders de laatste tijd vanwege al dit soort dingetjes .... (zeg ik ook van, doe dat nou niet, slik een beetje en dan gaat alles wat makkelijker ...)

Maar de vraag (nu al?? ja nu al ):

Zal ik er wat van zeggen als volwassene, en gewoon vragen of we rond de tafel kunnen (tegen mijn vriendin in dus, want die wil dat niet, is bang op ruzie ofzo ..) of wat moet ik dan doen??

Beetje vaag en lang dit allemaal, maar wil weten wat een optie kan zijn ...

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:
wat moet ik dan doen??

gewoon afwachten totdat t wel mag
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 19:42
lenkje
lenkje is offline
heeej..
Inderdaad een lang verhaal zeg !
maar goed, ik heb het allemaal netjes doorgelezen en zo....
Mij lijkt het het beste als je je er niet mee gaat bemoeien, als ik dit verhaal zo lees, en zie hoe de vader van je vriendin is denk ik dat praten niet veel zin heeft. Zijn argument waarom jij niet mocht blijven slapen was ook al niet zo sterk duss...Ik denk dat je het gewoon beter kan accepteren. Je vriendin mag nog steeds bij jou slapen, dus op zich is dat probleem niet zo heel groot. Je vriendin moet dit zelf met haar vader oplossen, ik denk niet dat het aan jou is om dat te doen. Maar goed, dat is mij mening
Heel veel succes ermee in ieder geval !!
kusje
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:25
carrington
Avatar van carrington
carrington is offline
Laat haar vooral niet te opstandig worden tegen d'r ouders, want dan gaat die vader jouw daar de schuld van geven.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
wat moet ik dan doen??
Gewoon wel bij dr langs gaan en dr vader en moeder, maar niet blijven slapen, aangezien dat nog wel bij jou mag zie ik nog geen echt probleem...wellicht dat als ze je wat langer kennen dat die vader wel bijdraait...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:43
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
carrington schreef:
Laat haar vooral niet te opstandig worden tegen d'r ouders, want dan gaat die vader jouw daar de schuld van geven.
Ja inderdaad. Toch afwachten jongen en niet in een kwaad daglicht komen bij die vader.

Succes ermee en je klinkt als een goede jongen!
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:14
Thomas
Thomas is offline
Wachten, wachten en nog eens wachten. De ouders van mijn vriendin vinden het ook nog niet goed. Daar doe je helemaal niets aan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:00
twim
Avatar van twim
twim is offline
Je studeert rechten??? KLAAG HEM AAN voor iets.

[serieus]Ik denk dat je best es tegen haar vader in kan gaan.
Heb ook strenge ex 'schoon'ouders gehad.
Me ex ging er net zo lang op in totdat er werd gezegd dat ze straf had en dan stopte ze.

Haar ouders waren absoluut niet gewend dat iemand van buitenaf tegen hun in zou gaan. Toen ik dat deed waren ze toch redelijk aanspreekbaar en toonde enigzins begrip. kwamen uiteindelijk op een compromis uit.

nu ben ik echt geen brutale aap ofzo. Maar heb dat op een normale manier gezegd.
Je kan het onderwerp es voorzichtig aansnijden.
Mocht het echt niet gaan dan heb je in elk geval geprobeert.[/serieus]

En mocht hij geweld gebruiken als je tegen hem ingaat dan heb je in elk geval iets om hem mee aan te klagen.

Veel suc-6
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Neophyte schreef:
Je studeert rechten??? KLAAG HEM AAN voor iets.

[serieus]Ik denk dat je best es tegen haar vader in kan gaan.
Heb ook strenge ex 'schoon'ouders gehad.
Me ex ging er net zo lang op in totdat er werd gezegd dat ze straf had en dan stopte ze.

Haar ouders waren absoluut niet gewend dat iemand van buitenaf tegen hun in zou gaan. Toen ik dat deed waren ze toch redelijk aanspreekbaar en toonde enigzins begrip. kwamen uiteindelijk op een compromis uit.

nu ben ik echt geen brutale aap ofzo. Maar heb dat op een normale manier gezegd.
Je kan het onderwerp es voorzichtig aansnijden.
Mocht het echt niet gaan dan heb je in elk geval geprobeert.[/serieus]

En mocht hij geweld gebruiken als je tegen hem ingaat dan heb je in elk geval iets om hem mee aan te klagen.

Veel suc-6
denk niet dat die arme jongen op een ruzie wacht met de vader van zn chickie.

ik zou gewoon afwachten , en haar veel naar jouw huis toe laten komen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 09:41
20marianne12
20marianne12 is offline
ik zou het ook wachten ja, misschien trekt haar vader nog wel bij. Gewoon wel bij haar langs gaan, dan niet slapen.
Maar ze mag wel bij jou slapen? Dan is dat gewoon de oplossing om toch bij elkaar te slapen. Verder kan je er weinig aan doen. Het is wel een beetje raar van haar vader, maar goed je moet hem misschien ook daarin accepteren. Kan zij dan niet een keer met haar vader praten, of haar moeder met hem laten praten. Opzich is het toch welnormaal dat als kinderen groter worden er dan een vriendje blijft slapen?!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 10:11
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dochters worden groot....

Zo als ik het lees heeft die vader gewoon moeite met het feit dat jullie bij elkaar liggen.... Dat is gewoon een " vader iets" waar als je zelf kinderen hebt ook mee te maken gaat krijgen..... Persoonlijk heb ik niet de indruk dat ze niet voor reden vatbaar zijn.... Laat je vriendin praten met dr vader over het volwassen worden en loslaten van kinderen....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 10:43
Verwijderd
Oke, ik heb hier dan wel wat aan.

Zal gewoon w8en, maar vooral het irritante is dat het dus dat we al 3 keer hebben geslapen bij elkaar en dan pas beginnen met zeuren ....

Nou, mijn vriendin zegt ook, met mijn ouders praten heeft niet echt zin, want die vinden gewoon dat zij de regels bepalen. Met haar moeder valt goed te praten maar die zei dan weer: Je moet maar naar je vader luisteren ...

Wat ben ik blij dat ik het een stuk prettiger heb thuis, en ik neem haar gewoon mee hier naartoe, alleen dan is het weer te verwachten dat ze gaan zeuren dat ze nooit thuis is

We komen er wel uit (liefde overwint zo'n akkefietje wel) en bedankt voor de reacties (ben dus gelukkig niet de enige ...)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 22:01
faith666
faith666 is offline
OKeej, waarschijnlijk is dit een standaard advies maar als je daar nog thuis wil komen.....niets doen....gewoon die vader's ideeen respecteren.....

MIjn pa is ook best ouderwets in sommige dingen....ik laat ehm aarin maar een beetje zijn gang gaan, moet ook neit proberen om er tegen in te gaan en das bij ej vriendin geloof ik ook zo...zou ik het wel doen maak ik het alleen maar erger en als mijn vriend tegen mijn pa in zou gaan istie niet meer welkom...

Succes ermee!
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:59
Nath
Nath is offline
Ik denk dat je er eerst nog een met je vriendin over moet hebben, en aan haar vragen wat zij denkt dat het probleem is... Ik krijg door jou verhaal nl het idee dat haar vader iets probeerd te verbergen ofzo, zal wel niet maar toch.

Haar vader kan haar natuurlijk niet altijd blijven 'beschermen' hij moet toch inzien dat haar dochter oud en wijs genoeg is om zelf te beslissen wat ze wel en niet doet en met wie, en ik denk dat jij daar toch best iets van mag zeggen.
En daarbij je studeerd rechten dus hem overtuigen lijkt met niet zo'n punt... toch?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 23:58
Wous
Wous is offline
ik zou dr absoluut niet op in gaan!
ik heb eens 1x tegen mn vriendin dr moeder iets gezegt over het feit dat het me niet interesseert hoe zij vind dat ik mn leven moet leiden. na laat ik het zo zeggen dat was 21 oktober, komende vrijdag ga ik dr weer voor het eerst naar toe om alles uit te praten....
dus neem van me aan (want zoals jij die vader beschijft is mn vriendins moeder ook) knik nou maar braaf en hoop op een wonder of geloof in de tijd, anders maak je het alleen maar erger!
__________________
nothing can screws-up my mood more then getting out of bed
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 22:33
shuriken
shuriken is offline
volgensmij trekt de vader van je vriendin wel bij; hij moet denk ik gewoon wennen aan het idee dat zijn lieve dochter met een jongen slaapt. dat is gewoon ouderinstinct.
ik zou nu sowieso nog geen man-to-man gesprek met gaan voeren. hij heeft het waarschijnlijk een beetje moeilijk om zijn dochter los te laten, maar dat komt heus vanzelf wel. als je hem ermee gaat confronteren loopt het denkik echt op een conflict uit. kan je beter even wachten, hij wordt vast wel milder.
suc6 man!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een meisje?
Merle1997
20 08-01-2016 20:15
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde
flyaway
0 13-11-2008 11:11
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.