Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 21:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
http://www.novatv.nl/index.cfm?fusea...kolumn_id=1797

Het is alweer ongeveer anderhalf jaar geleden, maar er was ook een grote bomaanslag op Bali, Indonesië. Hebben we dat ooit herdacht? De WTC-aanslag en de aanslag in Madrid herdachten we wel. De aanslag in Bali niet. Indonesië is waarschijnlijk iets te ver van ons verwijderd. En het waren maar 183 doden, dat is iets minder dan het dodental van de WTC- en Madrid-aanslagen, dus het zal het wel niet waard zijn te herdenken.

Bij mij op school deze maandag, was er ook zo'n herdenking. De rector hield een omroepbericht, en vroeg aan iedereen om op te gaan staan en ff stil te zijn.

Ik bleef demonstratief zitten. We gaan hier, zoals ik hierboven al schreef, erg inconsequent mee om. Verder zie ik het nut er totaal niet van in. Het geeft de NS een excuus voor extra vertragingen. Als iedereen opstaat en stil is, zal dat de strijd tegen het terrorisme echt niet helpen. Er worden helaas zoveel mensen vermoord door terroristen in deze wereld, terrorismeslachtoffers herdenken zou ondoenlijk zijn. Met terrorisme slachtoffers zullen wij gewoon mee moeten leren leven.

Ook al vind ik deze aanslgaen betreurenswaardig, dit soort herdenking zijn in mijn ogen waardeloos. Is iemand het met me eens? Zo niet, waarom niet?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 21:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 21:34
Verwijderd
De ver-van-je-bedshow is nu eenmaal minder interessant dan Madrid of New York. Gek he?

Het nut van herdenkingen an sich valt best wat over te zeggen, maar dat weet eenieder ook voor zich wel, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:35
JantjePietje
JantjePietje is offline
Helemaal mee eens. Die collectieve stille momenten zijn nergens voor nodig. Ze spelen juist de terroristen in de hand.
Met onze gejank/stilte menen de terroristen dat onze moraal gebroken is, waardoor zij nog meer gesterkt voelen in hun aspiraties. Bovendien zijn die herdenkingen vrij selectief. Ik kan me niet herinneren dat er mensen in Europa stil stonden bij de vier zelfmoordaanslagen in Turkije laatst. Hetzelfde geldt voor Bali, waar 202 mensen omkwamen. Bullshit dus.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:38
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Natuurlijk is het inconsequent in de strijd tegen het terrorisme, het is ook niet bedoelt als middel in de strijd tegen het terrorisme. Het is bedoelt om anderen te laten zien dat je betrokken bent bij de aanslag en om stilzwijgend je respect voor de slachtoffers uit te spreken.

Is het trouwens inderdaad zo gek dat men meer betrokken is bij een aanslag in Spanje dan bij een aanslag in Indonesie? Het is namelijk voor het eerst dat al-Qaida zeer waarschijnlijk ook een aanslag op een Europees land heeft gepleegd. Het is dan ook niet zo gek dat de aanslag in Madrid voor de gemiddelde Europeaan meer leeft dan die op Bali.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:58
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Sommige mensen hebben blijkbaar behoefte aan zo'n kortstondige illusie van saamhorigheid. Lijkt me niet bijzonder nuttig. Maar goed, men doet maar, hoewel ik het stilzetten van de treinen vrij idioot vind.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 23:13
Akites
Avatar van Akites
Akites is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 16-03-2004 @ 22:24:
Bij mij op school deze maandag, was er ook zo'n herdenking. De rector hield een omroepbericht, en vroeg aan iedereen om op te gaan staan en ff stil te zijn.

Ik bleef demonstratief zitten.
dwarse puber

Maar ik ben het wel met je eens. Van dat herdenken wordt zo langzamerhand een wedstijdje gemaakt: wie kan de meeste minuten stil blijven? Vroeger was eentje wel genoeg, tegenwoordig is drie normaal. Om tweehonderd mensen... Vandaag zijn er al weer veertig keer zoveel gestorven aan aids. En zijn we nu echt zo egoïstisch geworden dat het ons alleen wat kan schelen als het aan deze kant van de middellandse zee gebeurt? Bovendien is het vrij nutteloos: die minuten zijn toch bedacht om te bezinnen? Waarover moeten wij bezinnen dan? We hebben de situatie niet in de hand, zo blijkt. En dat terrorisme iets heel stouts is, dat weten we nu ook wel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 00:28
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2004 @ 00:34:
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post10080452
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post10090491
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:06
Verwijderd
Note taken.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:52
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2004 @ 10:06:
Note taken.

Hoezee!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:11
Verwijderd
Ik weiger ook een X voor mn naam te zetten op msn
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 16-03-2004 @ 22:35:
Helemaal mee eens. Die collectieve stille momenten zijn nergens voor nodig. Ze spelen juist de terroristen in de hand.
Met onze gejank/stilte menen de terroristen dat onze moraal gebroken is, waardoor zij nog meer gesterkt voelen in hun aspiraties. Bovendien zijn die herdenkingen vrij selectief. Ik kan me niet herinneren dat er mensen in Europa stil stonden bij de vier zelfmoordaanslagen in Turkije laatst. Hetzelfde geldt voor Bali, waar 202 mensen omkwamen. Bullshit dus.
Helemaal mee eens. ik heb er ook niet aan mee gedaan. Alsof je de slachtoffers respect betoond door een paar minuten stil te staan en je mond te houden. Dat kan iedereen wel. Het gaat er om of je het meent. Het moet vanbinnen komen. maargoed, herdenkingen zijn dus gewoon waardeloos...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 18-03-2004 @ 09:11:
Ik weiger ook een X voor mn naam te zetten op msn


Oh, vandaar dat er ineens allemaal mensen in mijn lijst stonden met als nickname Zet een X voor je naam als je een kansloos massakonijn bent
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:16
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Tsja, Indonesiërs zijn nu eenmaal geen Amerikanen of Europeanen, en dus zijn ze niet interessant genoeg om te herdenken. Dat je dat niet doorhebt man....
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 13:14:


Oh, vandaar dat er ineens allemaal mensen in mijn lijst stonden met als nickname Zet een X voor je naam als je een kansloos massakonijn bent
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 18-03-2004 @ 13:18:
Nee, serieus! Ik zag die nicks ineens, en ik had ook een paar mensen in m'n lijst die er wel een X voor hadden gezet, dus ik vond het ook nogal vaag. Maar nu ik dit topic lees begrijp ik het pas
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:21
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
M'n zusje heeft ook zo'n X voor d'r nick, maar ik weiger. Ik vind die 'herdenkingen' op MSN wel zo kansloos.....ik kan me nog herinneren: Pim was net omgelegd, en toen kreeg ik een mailtje of ik mijn status op Away kon zetten ter nagedachtenis...
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-03-2004 @ 13:21:
M'n zusje heeft ook zo'n X voor d'r nick, maar ik weiger. Ik vind die 'herdenkingen' op MSN wel zo kansloos.....ik kan me nog herinneren: Pim was net omgelegd, en toen kreeg ik een mailtje of ik mijn status op Away kon zetten ter nagedachtenis...
Ik had toen als nick Volkert leeft en de LPF beeft
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2004, 12:33
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Het lijkt meer een race van wie er het eerste bij is met een originieel herdenkingsritueel, zoals die X op MSN. Het slaat allemaal nergens op, je moet mensen niet dwingen om op een bepaald moment op een bapaalde manier iets of iemand te herdenken. Sommige mensen hebben er helemaal niks mee en die kun je dan wel gevoelloos lomp vinden maar je kunt ze geen gedachtes op gaan leggen. Herdenken zou geen collectieve actie moeten zijn, volgens mij doet dat af aan de oprechtheid van het moment. Een ieder moet iets kunnen herdenken op het moment dat hij/zij daar behoefte aan heeft en net zolang als hij/zij dat wil en niet wanneer de klok 12 slaat en je haast hebt om naar je werk te gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:57
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 13:19:
Nee, serieus! Ik zag die nicks ineens, en ik had ook een paar mensen in m'n lijst die er wel een X voor hadden gezet, dus ik vond het ook nogal vaag.
Ha, bij mij maar eentje.

Mijn lijst > jouw lijst
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:51
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 13:19:
Nee, serieus! Ik zag die nicks ineens, en ik had ook een paar mensen in m'n lijst die er wel een X voor hadden gezet, dus ik vond het ook nogal vaag. Maar nu ik dit topic lees begrijp ik het pas
Wordt nogal verwarrend dan: wie is er sXe en wie is er een massakonijn? Volgens mij zetten straight edgers namelijk ook vaak van die X-en voor en achter hun naam....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.