Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2004, 13:30
Verwijderd
Hallo mensen,

Ik heb net met mijn mams gepraat en ze zegt dat ik tot 1200 euro een pc mag uitzoeken (moet wel een 17inch flastscreen + dvd brander inzitten)

Er moet wel rekening gehouden worden dat ik wel wat leuke games wil spelen zoals farcry nfsu half life 2 enzo! En ook voor school moet ie goed zijn zoals 3d studio max, flash MX, indesign en photoshop.

Dus wat kan ik het beste nemen (kwa specs)? (want ik heb de balle verstand van hardware)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2004, 13:31
LORD_BL
Avatar van LORD_BL
LORD_BL is offline
Moet er echt perse een flatscreen inzitten, die krengen kosten een vermogen hoor
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
LORD_BL schreef op 27-06-2004 @ 14:31 :
Moet er echt perse een flatscreen inzitten, die krengen kosten een vermogen hoor
flatscreen moet jup

voor 400 heb je er 1 zover ik weet
maar wat in de kast moet weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 13:44
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
een goeie flatscreen moet je ff kijke voor zown laag mogelijke ms anders heb je er alsnog nix aan voor spellen .. dus zal wel iets meer kosten dan 1200 euro hoor
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 17:50
Kamikaza
Avatar van Kamikaza
Kamikaza is offline
Kijk eens hierop de site van onze grote vriendin Enlightenment, die weet wel wat erin een kast kan
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 18:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Met wat jij ermee wilt doen kom je uit op of een Pentium 4 of een AMD Athlon 64. Een goedkope Athlon XP processor zal niet goed genoeg zijn (o.a. door de afwezigheid van SSE2 wat vooral bij 3D Studio Max erg belangrijk is).

Ik denk wel dat 1200 euro een beetje krap is als je er ook nog een goede TFT bij wilt hebben.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 20:19
Verwijderd
jullie met jullie hoge kosten
kep wat gevonden 1214 euro.
De ms van de flatscreen is 16ms dus dat is perfect voor game.
Want benf f nagegaan en 20 is maximale ms wat kan voor game met een flatscreen

Kast
AOPEN QF50A Midi Tower Black met 300W voeding.

Processor
AMD XP3000+ Box incl. Cooler

Moederbord
Socket A Asus A7N8X-E DeLuxe

Geheugen
Kingston DDR 1GB PC2700

Videokaart
Ati Radeon 9600XT 128MB

Harddisk
Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB (7200 RPM / 8 MB)

Dvd/cdrom Brander
NEC ND2500A DVD+/-

Flatscreen
Samsung SyncMaster 710N
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 20:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die processor is niks. Nou ja, hij is niet niks, maar voor wat jij ermee wil doen is een Athlon 64 veel beter geschikt.

Verder, die brander... bij Gistron heb je voor 10 euro meer een dual layer brander (NEC 2510A).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 27-06-2004 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 27-06-2004 @ 21:55 :
Die processor is niks. Nou ja, hij is niet niks, maar voor wat jij ermee wil doen is een Athlon 64 veel beter geschikt.

Verder, die brander... bij Gistron heb je voor 10 euro meer een dual layer brander (NEC 2510A).
Maar een athlon 64 is wel een stuk duurder.
Dan zal ik naar de 2800 moeten denk ik maar ikw eet niet of dat veel scheelt met snelheid?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nou ja, het is op zich wel te doen.

Bij www.gistron.com:

1 x Midi-Tower QF50C 300W silver/black
1 x ASRock K8S8X AMD 64
1 x 17" TFT Samsung 710N Zwart/Zilver
1 x Athlon 64 ADA 3000 2000Mz 512KB Box
2 x 512MB DDR-RAM/400 PC3200 Infineon
1 x NEC ND2510 DVD 8x +/- writer IDE/bulk

Totaal 1075 euro.

Dan hou je nog 125 euro over voor die videokaart... ik zou dan gewoon proberen nog ergens 75 euro extra vandaan te halen voor een Radeon 9800 Pro. Voor exacte prijzen:

http://www.tweakers.net/pricewatch/56758
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:47
BustedEngine
Avatar van BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
RoxAge schreef op 27-06-2004 @ 22:01 :
Maar een athlon 64 is wel een stuk duurder.
Dan zal ik naar de 2800 moeten denk ik maar ikw eet niet of dat veel scheelt met snelheid?
ja dat scheelt in jouw voordeel
__________________
De grond is ruw en onbewerkt. Er groeit nog niets. Je mag zaaien en oogsten wat je wilt. | representing the Galactic Tone Series
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:11
soapenis
Avatar van soapenis
soapenis is offline
bij dell:
http://commerce.euro.dell.com/dellst...nldhsdimen&v=d

De dimension 8400 incl. dvd brander en flatpanel
__________________
We're not buildings missiles to fight a war, we're building them to preserve peace
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:33
Verwijderd
Wil je een flatscreen of een TFT?

Maar met een PC van 1200,- kunje echt niet zomaar HL2 en FarVCry spelen hoor
Zul je wel wat meer moeten spenderen, zeker als je dus een beetje fatsoenlijke TFT erbij wil waarmee te gamen is..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:21
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
een TFT zuigt echt hard bij gamen
of je moet al echt op een hoge prijsklasse gaan zitten
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 28-06-2004 @ 12:33 :
Wil je een flatscreen of een TFT?

Maar met een PC van 1200,- kunje echt niet zomaar HL2 en FarVCry spelen hoor
Dat valt heus wel mee, toch? Met een AMD Athlon 64, Radeon 9800 Pro en 1GB geheugen kom je al een heel eind.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:51
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-06-2004 @ 16:32 :
Dat valt heus wel mee, toch? Met een AMD Athlon 64, Radeon 9800 Pro en 1GB geheugen kom je al een heel eind.
Dan trek je 't wel, maar zie daar nog maar eens een fatsoenlijke flatscreen ed bij te krijgen, dan kom je in totaal denk ik boven de 1200 uit. Je kan beter een goede CRT kopen dan een net-niet TFT. Op een goede TFT is best te gamen, maar dan zit je al snel > 500 euro. En dat is al de helft van 't budget, dus dan gaat 't wel hard.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:42
bezorghoer
Avatar van bezorghoer
bezorghoer is offline
Let er aub op dat een flatscreen een langere "teken tijd" heeft?! Dit betekend dat sommige dingen langer in het beeld staan (heel faag) terwijl ze eigenlijk al ergens anders zijn... (ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar geloof me, het is héél irritand... al helemaal bij games als FC en HL2.)

Ik maakte namelijk dezelfde fout, en dat wens ik niemand toe.
__________________
Another message succesfully deliverd by bezorghoer!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:46
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
bezorghoer schreef op 30-06-2004 @ 15:42 :
Let er aub op dat een flatscreen een langere "teken tijd" heeft?! Dit betekend dat sommige dingen langer in het beeld staan (heel faag) terwijl ze eigenlijk al ergens anders zijn... (ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar geloof me, het is héél irritand... al helemaal bij games als FC en HL2.)

Ik maakte namelijk dezelfde fout, en dat wens ik niemand toe.
Wat jij beschrijft heet ghosting. Je hebt waarschijnlijk een monitor met een (te) hoge responsetijd, dus dat zegt niets over tft monitoren in het algemeen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2004, 19:24
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
wat een stelletje quasi professionelen hier die zelfs durven te beweren dat je mte een dergelijk systeem geeneens halflife of farcry kunt spelen

niet iedereen hoeft zijn spel op een nonsense 1600*1200 ultra high fsaa 8x instelling te spelen hoor...damn..
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
1024 x 768 4x AA 2x AF
Meer hoef ik niet
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 30-06-2004 @ 20:24 :
wat een stelletje quasi professionelen hier die zelfs durven te beweren dat je mte een dergelijk systeem geeneens halflife of farcry kunt spelen

niet iedereen hoeft zijn spel op een nonsense 1600*1200 ultra high fsaa 8x instelling te spelen hoor...damn..
Nee, een beetje met quasi graphics spelen.



Wat heb je aan een mooie game als je 'm niet eens naar z'n waarde en kunnen kan bespelen..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:02
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Een LCD monitor is echt veel te duur. I.p.v. een 17 inch LCD koop ik liever een 19 inch CRT monitor. Die dingen zijn al voor minder dan € 200 te krijgen. Het enigste nadeel is dat ze wat groter zijn en iets meer energie gebruiken. Ik verplaats mijn monitor toch nooit, en de energierekening betaal ik ook niet.

Verder zou ik zoals voorgesteld de Athlon 64, een beter moederbord (Asrock is budget, koop Asus ofzo want je houdt geld over omdat je een CRT koopt), een Radeon 9800 Pro, 512 MB geheugen van een iets beter merk, een NEC 2500 of 2520 brander, een Hitachi 160 GB SATA HD (Hitachi hebben de mensen op dit forum positieve ervaringen mee). Verder misschien nog een 5.1 speakerset of headset. En een Logitech MX510 muis.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Misschien is de Msi K8t iets? met die nforche chipset?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:46
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
********** schreef op 30-06-2004 @ 21:42 :
Nee, een beetje met quasi graphics spelen.



Wat heb je aan een mooie game als je 'm niet eens naar z'n waarde en kunnen kan bespelen..
eh bullshit

Ik kan Medal of Honor best hoog draaien, maar om ook in de zwaarste actie goede gameplay to halen zet ik alles laag. Gameplay staat bij mij ruim boven mooigheid. En bij een spel gaat het mij ook om het plezier dat ik er heb, niet dat ik om de sec. overhoop wordt geschoten omdat ik zit te apengapen naar de 8x AA anitshaders plus dubbel X met extra dementie credits muur.
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:51
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Medal of Honour alles hoog en lekker soepel
Maar Far Cry, daar zet ik alles op medium, hoger kan niet, ga ik gewoon zwemmen, of in het bootje rondvaren, gewoon van de graphics genieten

Maar in Multiplay is Far Cry zeer nep, ik ging tegen iemand anders, hij had alles op low, dus kon dus niet door het water kijken. Ik wel . en ik zat in een bosje op hem te wachten, kon die gozer me gewoon zien, omdat ie alle details laag had gezet

Voor 160 euro een Radeon 9800pro met een Artic silencer!

Dus deze:


http://www.tweakers.net/aanbod/product/57051/a
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 30-06-2004 om 22:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-06-2004 @ 22:46 :
eh bullshit

Ik kan Medal of Honor best hoog draaien, maar om ook in de zwaarste actie goede gameplay to halen zet ik alles laag. Gameplay staat bij mij ruim boven mooigheid. En bij een spel gaat het mij ook om het plezier dat ik er heb, niet dat ik om de sec. overhoop wordt geschoten omdat ik zit te apengapen naar de 8x AA anitshaders plus dubbel X met extra dementie credits muur.
Veel doen dit er,
maar ik zie het nut dan niet van een dure videokaart als het toch niet gebruikt word...

Ik wil graag optimaal kunnen genieten van een game..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:35
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
dext0r schreef op 30-06-2004 @ 20:24 :
wat een stelletje quasi professionelen hier die zelfs durven te beweren dat je mte een dergelijk systeem geeneens halflife of farcry kunt spelen
De definitie 'HL2 of Farcry ermee kunnen spelen' geeft aan dat je huidige games vloeiend kunt draaien. Als je nú een bak koopt die HL2 of Far Cry amper trekt, dan kan je 'm over 1 jaar aan de kant zetten omdat de games die dán uitkomen niet meer fatsoenlijk te draaien zijn. Waar je dus op richt is het kopen van een systeem die huidige spellen makkelijk trekt, en dus in de toekomst zonder al te veel moeite een nieuw spel ook kan draaien. Daarom moet je die lat zo hoog leggen; een computer koop je niet voor 1 week plezier.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 23:15
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
********** schreef op 30-06-2004 @ 23:34 :
Veel doen dit er,
maar ik zie het nut dan niet van een dure videokaart als het toch niet gebruikt word...

Ik wil graag optimaal kunnen genieten van een game..
Een beetje 3dspel heeft zon kaart nodig, en wat ik zeg: actie. Groot open terrein 20 man springend en schietend. Als je dan nog zonder iets te voelen wilt spelen heb je wel een redelijk kaartje nodig

Bij een aankoop van een 3dkaart overweeg ik of hij het spel soepel kan draaien in die omstandigheden en dan boeit MIJ het mooie niet zo, dan kan ik dus ook af met een minder (duure) 3dkaart.

Maar goed, mening verschillen daarover, en deze vallen toch neit echt te twisten
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 00:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
RoxAge, bekijk dit lijstje eens:
http://www.fluffles.net/computers/ha.../systems#10159

Dit is exclusief monitor, maar iets goedkoper zou prima kunnen. Eén hardeschijf, 512MB ipv 1024MB en je zit aan een uistekend game-systeem. Wel iets meer dan 1200, zo'n 1300 inclusief 17" TFT met 20ms responsetime of lager.

Hoe vind je het aanbod tot nu toe, ben je comfortabel met zelfbouw?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-07-2004 @ 01:26 :
RoxAge, bekijk dit lijstje eens:
http://www.fluffles.net/computers/ha.../systems#10159

Dit is exclusief monitor, maar iets goedkoper zou prima kunnen. Eén hardeschijf, 512MB ipv 1024MB en je zit aan een uistekend game-systeem. Wel iets meer dan 1200, zo'n 1300 inclusief 17" TFT met 20ms responsetime of lager.

Hoe vind je het aanbod tot nu toe, ben je comfortabel met zelfbouw?
Tis leuk enzo maar jullie doelen teveel op GAME.
Belangrijkste is nog altijd school dus het huiswerk wat ik moet doen en dat zal voornamelijk met:

photoshop
flash MX
3D studio max
Plasma

Met 512MB geheugen zal het renderen van filmpjes niet echt super lopen het gaat natuurlijk wel heel goed! Maar met 1GB geheugen gaat alles toch ff net wat sneller met 3d studio max.

Maar het topic kan dicht of hoeft niet meer op te reageren.
Ik had een lijstje gemaakt en ben naar die man geweest (collega/vriend) van me mams. En die zal nog ff een lijstje op sturen wat hij denkt wat het beste is. Hij werkt zelf bij de automatisering bij het AMC etc dus zal wel snor zitten.

Rory
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 08:40
Verwijderd
Voor 3ds max heb je vooral een gode videokaart nodig, of je 512mb of 1024mb nodig hebt hangt er maar net af wat voor dingen je ermee doet..
Je kunt beter 512mb geheugen nemen en 100,- extra uitgeven an een betere videokaart
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:15
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
RoxAge, waarom plaats je dan een reaktie zoals deze:

Citaat:
RoxAge schreef op 27-06-2004 @ 21:19 :
kep wat gevonden 1214 euro.
De ms van de flatscreen is 16ms dus dat is perfect voor game.
Want benf f nagegaan en 20 is maximale ms wat kan voor game met een flatscreen
En ook niet erg aardig dat je verder niet meer in wilt gaan op het één of ander, en je hoop helemaal op één persoon vestigt. Je zou ook kunnen voorstellen dat je het lijstje van die vriend/kennis hier post. Afgaan op één bron vind ik weinig verstandig.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:42
Verwijderd
Ohe, en veel rekenen alleen de rise ms als ze het over reactie tijd hebben..
terwijl je moet kijken naar de rise + fall..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:51
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
********** schreef op 30-06-2004 @ 21:42 :
Nee, een beetje met quasi graphics spelen.
Wat heb je aan een mooie game als je 'm niet eens naar z'n waarde en kunnen kan bespelen..
soms heb je meer aan gameplay dan aan graphics...

denk aan quake3 of andere FPS shooters, die je toch 'beter' voor je eigen prestaties althans op lagere graphics kunt spelen....q3 met picmip 11 is gewoon vlekken schieten = hogere accuracy 8)

als ik q3 zou spelen met ultra high graphics ga je gewoon teveel van de mooie dingen om je heen genieten in plaats van je tegenstander neer te halen...

taktisch

SubbeHQ verwoord al wat ik bedoel
:+
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:58
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-07-2004 @ 16:15 :
RoxAge, waarom plaats je dan een reaktie zoals deze:



En ook niet erg aardig dat je verder niet meer in wilt gaan op het één of ander, en je hoop helemaal op één persoon vestigt. Je zou ook kunnen voorstellen dat je het lijstje van die vriend/kennis hier post. Afgaan op één bron vind ik weinig verstandig.
Ja raar is dat, komt wel vaker voor dat mensen een vraagstellen en vervolgens posten: Ik heb me bij de winkel dit en dit laten aansmeren... Vriendelijk gezegd: wat doe je dan hier?
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 08:08
Verwijderd
Ik heb bij deze dus nog niks gekocht want mr kwam met een standaart zet wat ik niet bepaald super vond.
En het kan nu ook nog voor duurder namelijk voor 1450 euro

Bij deze neem ik ook geen flatscreen meer deze koop ik ooit wel is voor deze pc dus gewoon een CTR komt er van 19" dit heb ik tot nu toe:

Monitor - Iiyama LS902UT 19" - €179.00

SysteemKast - ASUS TA-210 ATX 350 Watt - €72.50
Processor - INTEL P4 3.0 FSB/800 1Mb Box Incl. cooler - 229.49
Moederbord - Asus P4P800/SE - €96.49
Geheugen - 1024Mb PC3200 DDR/400 - €195.00
Videokaart - Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB - €197.00
Harddisk - 160Gb ATA133 7200RPM 8Mb Cache - €95.49
Floppy - Sony Floppy drive 1.44Mb black - €8.00
Muis\Toetsenbord - Logitech® Cordless Desktop® MX™ for Bluetooth® - €159,99
Speakers - Logitech Logitech Z-3 - €75.49
DVD brander - ND2510A DVD+/- brander €84.49
dvd/cdrom speler - ASUS ASUS 16x48 DVD Retail - €27.49


Totaal:
€ 1416,92

Dus ik hou dan 33 euro over.

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 08:24.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2004, 10:12
Verwijderd
Dude, je bent niet zuinig afgezet
http://www.tweakers.net/pricewatch

Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 10:59
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Ik zou die muis\keyboard toch ook anders doen. of wil je perse bluetooth keyboard\muis? volgensmij heeft dat neit veel voordelen naast een gewone wireless. (ik zou trouwens niet een wireless nemen ivm batterijen, zul je net zien zit je dik te gamen: batterij op )

en een normale floppydisk 8 eu... das beetje duur

Goedekeus trouwens om een double layer brander te kopen

kan je door dat toetsenbord mss ook nog wat meer uitgeven aan je boxjes, kan je een moie 5.1 set kopen ofzo Heb je wel weer een 5.1 geluidskaart nodig....

BTW: zet je hem zelf in elkaar? want dan moet je ook nog rekening houden met systemfans, etc en IDE kabels
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 11:35
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
RoxAge schreef op 02-07-2004 @ 09:08 :
Monitor - Iiyama LS902UT 19" - €179.00

SysteemKast - ASUS TA-210 ATX 350 Watt - €72.50
Processor - INTEL P4 3.0 FSB/800 1Mb Box Incl. cooler - 229.49
Moederbord - Asus P4P800/SE - €96.49
Geheugen - 1024Mb PC3200 DDR/400 - €195.00
Videokaart - Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB - €197.00
Harddisk - 160Gb ATA133 7200RPM 8Mb Cache - €95.49
Floppy - Sony Floppy drive 1.44Mb black - €8.00
Muis\Toetsenbord - Logitech® Cordless Desktop® MX™ for Bluetooth® - €159,99
Speakers - Logitech Logitech Z-3 - €75.49
DVD brander - ND2510A DVD+/- brander €84.49
dvd/cdrom speler - ASUS ASUS 16x48 DVD Retail - €27.49[/B]
- Die processor zou ik niet doen; dit is de Prescott-versie. Je kunt beter voor de - oudere - Northwood gaan. Die presteert iets beter, kost iets minder en wordt een stuk minder warm.

- 160 euro voor een muis/toetsenbord? Ik zou zeggen, neem een Logitech MX510 van ~40 euro en zoek daar een leuk toetsenbord bij. Het geld dat je daarmee bespaart kun je mss beter uitgeven aan een ander moederbord, iets waar SE achterstaat vertrouw ik nooit zo. Ga liever voor een gewone P4P800 of de Deluxe versie, of misschien zelfs de P4C800 (alhoewel die een stuk duurder is en nou niet echt superveel beter presteert).

- Speakers: voor 10 euro minder heb je een mooie 5.1 set van Logitech, de Z-640. Misschien een idee Het onboard geluid van de P4P800 is 5.1 dus je hebt geen aparte geluidskaart nodig.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 02-07-2004 @ 11:12 :
Dude, je bent niet zuinig afgezet
http://www.tweakers.net/pricewatch

Ik ga het ook niet via internet kopen (ik ga na de plaatselijke pc boer)
En in de winkel is het al meestal iets duurder maar je hebt betere garantie etc.

Dus ik heb niet de goedkoopste dingen uitgezocht.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 02-07-2004 @ 11:59 :
Ik zou die muis\keyboard toch ook anders doen. of wil je perse bluetooth keyboard\muis? volgensmij heeft dat neit veel voordelen naast een gewone wireless. (ik zou trouwens niet een wireless nemen ivm batterijen, zul je net zien zit je dik te gamen: batterij op )

en een normale floppydisk 8 eu... das beetje duur

Goedekeus trouwens om een double layer brander te kopen

kan je door dat toetsenbord mss ook nog wat meer uitgeven aan je boxjes, kan je een moie 5.1 set kopen ofzo Heb je wel weer een 5.1 geluidskaart nodig....

BTW: zet je hem zelf in elkaar? want dan moet je ook nog rekening houden met systemfans, etc en IDE kabels
Als goed is.... is het de MX700 die erbij zit en dat is echt niet zo dat die op is na zoveel uur. Ik heb hem nu ook bij deze pc en je kan er makkelijk 2 dagen mee doen zonder 1x op te laden (gaat via een accu het opladen)
Gewoon snachts op de oplader en volgende dag is ie weer vol

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-07-2004 @ 12:35 :
- Die processor zou ik niet doen; dit is de Prescott-versie. Je kunt beter voor de - oudere - Northwood gaan. Die presteert iets beter, kost iets minder en wordt een stuk minder warm.

- 160 euro voor een muis/toetsenbord? Ik zou zeggen, neem een Logitech MX510 van ~40 euro en zoek daar een leuk toetsenbord bij. Het geld dat je daarmee bespaart kun je mss beter uitgeven aan een ander moederbord, iets waar SE achterstaat vertrouw ik nooit zo. Ga liever voor een gewone P4P800 of de Deluxe versie, of misschien zelfs de P4C800 (alhoewel die een stuk duurder is en nou niet echt superveel beter presteert).

- Speakers: voor 10 euro minder heb je een mooie 5.1 set van Logitech, de Z-640. Misschien een idee Het onboard geluid van de P4P800 is 5.1 dus je hebt geen aparte geluidskaart nodig.
MX510 is met draad gedoe en daar heb ik geen zin in geef ma de MX700 vind ik een super muis en ook bij game etc.

Speakers... ik heb ook naar het uiterlijk zitten kijken vind ik ook belangrijk! En vond deze er wel erg mooi uit zien. Daarom koos ik deze. En het geluid, mwja ik draai een beetje muziek + gameing ik denk dat het daarmee niet echt uit maakt?

Denk als je films gaat kijken op je pc dat je het wel merkt?
Maar films die brand ik op dvd of pleur er een tv kabeltje in want voor een pc een film kijken vind ik nie echt relaxt

Processor (geen verstand van )
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:19
Verwijderd
btw:
Ik zie als ik de MX700 + zelfde toetsenbord los koop op de site dat ik 30 euro goedkoper uit ben
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 12:38
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
RoxAge schreef op 02-07-2004 @ 13:06 :
Ik ga het ook niet via internet kopen (ik ga na de plaatselijke pc boer)
En in de winkel is het al meestal iets duurder maar je hebt betere garantie etc.

Dus ik heb niet de goedkoopste dingen uitgezocht.
NIet al die winkels zijn ALLEEN internet winkels zonder vestiging. En garantie is daar precies hetzelfde: de fabrieksgarantie of de garantie die het merk geeft.
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 02-07-2004 @ 13:38 :
NIet al die winkels zijn ALLEEN internet winkels zonder vestiging. En garantie is daar precies hetzelfde: de fabrieksgarantie of de garantie die het merk geeft.
In een winkel of internet is toch een groot verschil of je wilt of niet
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 17:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
RoxAge schreef op 02-07-2004 @ 13:07 :
Als goed is.... is het de MX700 die erbij zit en dat is echt niet zo dat die op is na zoveel uur. Ik heb hem nu ook bij deze pc en je kan er makkelijk 2 dagen mee doen zonder 1x op te laden (gaat via een accu het opladen)
Gewoon snachts op de oplader en volgende dag is ie weer vol
Als je nu al een MX700 hebt dan hoef je toch geen nieuwe te kopen?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
RoxAge schreef op 02-07-2004 @ 14:54 :
In een winkel of internet is toch een groot verschil of je wilt of niet
Zeker nog nooit iets op internet besteld,
is net zo als gewoon in de winkel..

Naar mijn ervaring doen grote winkel ketens als MyCOm een stuk moeilijker kwa garantie dan een beetje internetwinkel...

Mij zie je iig niet zomaar meer in een pc winkel
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:40
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat is dan het nadelige verschil van een internetwinkel (die zoals gezegd ook vaak een gewone vestiging hebben) en een gewone winkel?

Ik heb de onderdelen voor mijn PC ook uitgezocht bij de Tweakers.net pricewatch. Ik heb bij twee internetwinkels mijn onderdelen besteld. Het was goedkoop, snel bezorgd, en zonder problemen. In de pricewatch is vaak wel een groot verschil tussen de goedkoopste en duurste prijs waarvoor een onderdeel word aangeboden. Ga dus echt even in de pricewatch kijken, het kan flink schelen in prijs.

Waarschijnlijk vertrouw jij internetwinkels niet. tweakers.net heeft ook een shop survey, waar iedereen zijn ervaringen met een bepaalde winkel kan neerzetten.

Wat geluid betreft, met een 5.1 set kan je surround sound krijgen, en dat maakt bij gaming wel een verschil. Verder, als je een MX700 wil nemen, ok, maar dat toetsenbord lijkt me echt overdreven duur. Toetsenborden hoeven niet duur te zijn, ik heb er een van ongeveer 10 Euro die het na drie jaar nog steeds prima doet.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-07-2004 @ 18:15 :
Als je nu al een MX700 hebt dan hoef je toch geen nieuwe te kopen?
We houden deze pc ook
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 02-07-2004 @ 19:40 :
Wat is dan het nadelige verschil van een internetwinkel (die zoals gezegd ook vaak een gewone vestiging hebben) en een gewone winkel?

Ik heb de onderdelen voor mijn PC ook uitgezocht bij de Tweakers.net pricewatch. Ik heb bij twee internetwinkels mijn onderdelen besteld. Het was goedkoop, snel bezorgd, en zonder problemen. In de pricewatch is vaak wel een groot verschil tussen de goedkoopste en duurste prijs waarvoor een onderdeel word aangeboden. Ga dus echt even in de pricewatch kijken, het kan flink schelen in prijs.

Waarschijnlijk vertrouw jij internetwinkels niet. tweakers.net heeft ook een shop survey, waar iedereen zijn ervaringen met een bepaalde winkel kan neerzetten.

Wat geluid betreft, met een 5.1 set kan je surround sound krijgen, en dat maakt bij gaming wel een verschil. Verder, als je een MX700 wil nemen, ok, maar dat toetsenbord lijkt me echt overdreven duur. Toetsenborden hoeven niet duur te zijn, ik heb er een van ongeveer 10 Euro die het na drie jaar nog steeds prima doet.
Ik vertrouw ze wel maar voor zo een groot bedrag geef ik het liever handje contantje .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Pc Samenstellen
Rednom
4 17-08-2013 21:00
Software & Hardware game laptop
Spoonie
13 25-02-2007 22:53
Software & Hardware pc van +- 1200 euri
Verwijderd
67 16-05-2006 17:07
Algemene schoolzaken laptop noodzakelijk/handig?
esprit-chick
105 01-11-2004 16:43
Software & Hardware [Nieuwe PC] Oordeling / verandering
Johnnie-mannuh
49 15-08-2004 12:38
Muziek Drumcomputers
DeadNation
34 07-07-2003 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.