Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 17:35
Jessy
Jessy is offline
Iemand die geen vrienden heeft?

Ik heb een best leuke gemengde vriendengroep, altijd leuke dingen samen doen en stappen etc.
Nu was ik pas aan het werk, en een collegaatje vroeg of ze niet een keer meemocht.
Omdat ze altijd thuis zit en eigenlijk geen vrienden heeft, heb ik ja gezegd, zodat ze toch een keer een leuke avond zou hebben.

Ik wil niet lullig overkomen, maar nu denkt ze ineens dat we dikke vriendinnen zijn, en vraagt ze continu wanneer we weer eens een keer weg gaan, en loopt eigenlijk een beetje achter mijn reet aan ..

Ik heb haar die avond op sleeptouw genomen, maar ben eigenlijk niet van plan om dit regelmatig te doen. Ik vind dit wel heel lullig voor haar om te zeggen, omdat ze dan misschien gekwetst word en haar zelfvertrouwen helemaaaal tot een ijzig nulpunt zakt.

Maar ja, ik heb gewoon mijn eigen vrienden en wil daar gewoon mee omgaan, zonder haar continu op sleeptouw te moeten nemen.

Wat zouden jullie doen/zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2005, 18:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Het is altijd lastig om gaan met dat soort mensen: aan de ene kant wil je ze helemaal niet zo graag om je heen hebben, maar aan de andere kant wil je ze ook niet zomaar wegduwen want dat is misschien wel kwetsend.
Misschien kun je haar wel aan vrienden helpen, gewoon door haar eens aan een leuke jongen te koppelen ofzo, of door haar eens voor te stellen aan iemand buiten je hechte vriendengroep. Dan heeft ze jou wellicht niet meer zo nodig.
En tja, als je haar niet mee wilt hebben, zeg dat dan gewoon. Niet op een botte manier, het ligt immers niet aan haar, maar jullie hebben eigenlijk al zo'n hecht clubje ofzo. Dat is natuurlijk nog steeds een teleurstelling voor haar, maar als je niet met haar uit wilt hoef je dat ook heus niet te doen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:51
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je wilt haar niet kwetsen, maar je wilt wel van haar af. Zeg haar dan gewoon direct waar het op staat. Het lijkt me duidelijk dat ze oud en wijs genoeg is om te begrijpen dat het niet fijn is als iemand de hele tijd achter je aan loopt als een hondje.
Zeg haar gewoon dat je haar niet de hele tijd op sleeptouw wilt nemen. Dan ben jij in ieder geval eerlijk geweest en kwets je haar het minste.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:05
Saarah
Saarah is offline
Met dat probleem zit ik momenteel dus ook. Op school zijn we altijd samen met z'n 4en, 4 goede vriendinnen, en ook buiten school doen we veel samen.
Nu is er een meisje wiens vriendin haar heeft laten vallen voor iemand anders, en nu komt zij dus ook veel bij ons staan. Ze heeft een keer aan m'n vriendin gevraagd van: "ik voel me altijd zo alleen, mag ik niet af en toe bij jullie komen staan?" en die vriendin heeft natuurlijk "ja" geantwoord, wat kun je anders zeggen?
Maar ja tis ook zo zielig voor haar dat haar vriendin haar zo laat vallen natuurlijk , maar eigenlijk kan ik niet zo goed met haar overweg. Wel voor even, maar niet als ze altijd bij ons komt staan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 07:39
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Ik herken je probleem idd. Het lijkt mij het verstandigste dat jij gewoon eerlijk zegt dat je al n hele hechte hebt en dat zij daar nooit echt tussen zal passen. niet om wie ze is maar meer omdat jullie elkaar aljaren kennen ofzo. Ik weet niet of je haar nooit meer mee op sleeptouw wilt nemen of gewoon niet de hele tijd. anders zou je misschien af en toe wat met haar samen kunnen gaan doen (als je dat zelf ook leuk vind tenminste) ik denk niet dat er een mogelijkheid is dat zij niet teleurgesteld zal zijn (tenzij je niks doet natuurlijk) maar net doen alsof je het leuk vind terwijl je je eigenlijk hartstikke dood ergert is nog erger want op een gegeven moment zul jij er zelf niet meer tegen kunnen en barst de bom dan zal zij zich nog veel meer gekwetst voelen omdat jij steeds deed alsof. suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 07:41
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Citaat:
eerlijk zegt dat je al n hele hechte hebt
ik bedoelde dus een hele hechte vriendengroep hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe ga je om met verlies of iets vervelends?
Quibi
20 16-06-2011 00:17
Vrije tijd hoe ga jij om met training?
gewoonmax
7 16-10-2006 11:57
Liefde & Relatie Hoe ga jij om met liefdesverdriet?
Mooneh
137 08-05-2006 00:43
Psychologie Hoe ga jij om met teleurstelling?
Optima
54 10-07-2005 16:23
Seksualiteit Hoe ga jij om met je partner in bed?
White Dragon
34 25-10-2002 11:18
Liefde & Relatie hoe ga jij om met je ex(en)?
nouk16
41 21-04-2002 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.