Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2011, 16:16
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Een nieuw topic om onze harten te luchten! Hier is het vorige topic.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Advertentie
Oud 20-07-2011, 16:26
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Nog steeds geen resultaat Stomme uni! Bahbah!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 20-07-2011, 16:41
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Missy: dat is snel, gefeliciteerd! Wel fijn dat je zo snel een nieuwe baan en een nieuw huisje hebt gevonden.
En je hebt gelijk dat ik eigenlijk gewoon aan hem zou moeten vertellen wat me dwars zit, maar ik vind het wel lastig. Ik ben niet zo open, en daarnaast denk ik ook dat hij niks voor me kan betekenen en ik hem dus onnodig lastig val met mijn problemen. Ik ben ook een beetje bang dat onze relatie/verstandhouding veranderd als ik met hem praat.
Ik moet gewoon een keer over die drempel heen stappen, maar dat vind ik moeilijk.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 20-07-2011, 16:58
AceSpade
AceSpade is offline
Ugh.. Vandaag aangevallen door een collega. Heel stressend vandaag op het werk. Hele dag niets te doen gehad. Komt een collega (die mij vroeger altijd op het laatste moment werk bezorgde) om 16:50 (na 16:30 mochten we geen rapporten meer inbinden, dan was het voor de volgende dag) aan met een rapport.
"Stefan jij hebt toch niets te doen! Bind dit rapport snel in en frankeer het snel, moet vandaag weg". Ik schudde dus nee en zei.. "Nee Roel, dat lukt niet meer. Bedrijfsregels zeggen duidelijk dat na half 5 niets meer gefrankeerd mag worden en nu is het... Oh ja.. 10 voor 5". Hij stressen dus. Heeft die nog een stagiaire kunnen regelen om het te doen voor hem.

Nou ik dus lekker de post frankeren. Zegt een vriend (die ik een baan bezorg had) op die kamer dat ik mijn katten maar moest knuffelen. Ik kei droog van "Ow! Ik heb nog een filmpje daarvan!". Hij dus heel leuk van "Jaaa! Leuk! Kan ik jou je katten zien knuffelen". Dus ik loop met mijn iphone naar hem toe. Zegt die van "Nee! Grapje man, ik zie dat al genoeg bij jullie".. Dus ik stak mijn iphone weg. Komt mijn stressende collega aan. "Laat die jongen zijn werk doen! Dat jij ook maar eens deed werken!". Ik dus een beetje irriteert reageren van "Oh god, komt stresser nr 1 aan. Roel.. Ik zit hier niet voor mijn plezier. Dat ik zelf niet in de ziektewet beland kan ik niets aan doen". Begint die aan me te trekken en de deur uit te duwen, alsof die ruzie zocht, met wat gewazel waar ik niet naar luisterde. Leuke is, kiest die oh zo'n goede vriend zijn kant en begint te zeiken dat ik de hele dag al op zijn kamer stond. Terwijl HIJ me steeds vroeg om te komen.

Begint die stresser wat te schreeuwen op mij dat ik maar moest gaan zitten en op de telefoon moest letten. (Kan ik er wat aan doen dat ik niet mijn oorspronkelijke werk kan uitoefenen. Wat door mijn oorspronkelijke werk is gekomen ). Ik kei droog tegen mijn secretaresse melden van "Sorry.. Ik mag van mijn groot gewaardeerde collega niet je post frankeren". Ik ben opgestapt en naar huis gegaan. Morgen vermeld ik me overspannen en poging #117 bij de dokter. Wat een rot arts heb ik ook.
Oud 20-07-2011, 17:20
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Het grote aftellen is bezig... Pff
Oud 20-07-2011, 17:23
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Het grote aftellen is bezig... Pff
Gaat het nog goed met je? Verheug je je erop of zie je er nu juist op tegen?
Oud 20-07-2011, 18:26
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
@AceSpade; je kan je voor een opleiding inschrijven tot 1september, dus ik snap niet hoe je erbij komt dat je perse in februari pas kan beginnen?

ot;
Boeken besteld voor komend schooljaar, heb er echt zin in (meer diepgang in de vakken), maar zie er ook tegen op. Hopen dat ik in deze zomervakantie mijn conditie in zoverre verbeterd heb, dat ik komend jaar minder pijn heb. Komt nu pas echt aan dat ik afgelopen jaar gewoon gehaald heb, op eigen kracht.. Nu nog de P, maar daar moet ik nog maar niet bij stilstaan.
Vandaag ook naar een manege in de buurt geweest om te kijken hoe en wat, en heb volgende week een proeflesje om te kijken hoe dat gaat. Vind het nu al spannend, alleen al omdat ik niet weet hoe het daar gaat en loopt en werkt en dat maakt me altijd onzeker. Maarja, zien we volgende week wel..
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 20-07-2011, 18:29
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
@AceSpade; je kan je voor een opleiding inschrijven tot 1september, dus ik snap niet hoe je erbij komt dat je perse in februari pas kan beginnen?

ot;
Boeken besteld voor komend schooljaar, heb er echt zin in (meer diepgang in de vakken), maar zie er ook tegen op. Hopen dat ik in deze zomervakantie mijn conditie in zoverre verbeterd heb, dat ik komend jaar minder pijn heb. Komt nu pas echt aan dat ik afgelopen jaar gewoon gehaald heb, op eigen kracht.. Nu nog de P, maar daar moet ik nog maar niet bij stilstaan.
Vandaag ook naar een manege in de buurt geweest om te kijken hoe en wat, en heb volgende week een proeflesje om te kijken hoe dat gaat. Vind het nu al spannend, alleen al omdat ik niet weet hoe het daar gaat en loopt en werkt en dat maakt me altijd onzeker. Maarja, zien we volgende week wel..
Bedankt voor die info! Dan ga ik er morgen aan werken. Of ik nu BBL of BOL opleiding doet maakt mij niet meer uit. Ik moet daar weg en ik moet mensjes verzorgen! En manege.. Ik heb altijd in mijn leven een angst voor paarden gehad Op 1 of andere manier haten ze mij en ik hun haha. Maar ik wil zo graag eens paard rijden! Iedere manege laat dat niet toe. Het is gelijk betalen schijnbaar
Oud 20-07-2011, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor die info! Dan ga ik er morgen aan werken. Of ik nu BBL of BOL opleiding doet maakt mij niet meer uit. Ik moet daar weg en ik moet mensjes verzorgen! En manege.. Ik heb altijd in mijn leven een angst voor paarden gehad Op 1 of andere manier haten ze mij en ik hun haha. Maar ik wil zo graag eens paard rijden! Iedere manege laat dat niet toe. Het is gelijk betalen schijnbaar
Meestal kost een proefles rond de 10 euro omdat ze wel winst moeten maken natuurlijk maar als je het echt graag eens wil proberen is het wel de moeite waard
Oud 20-07-2011, 19:02
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik vind paarden ook wel heel enge beesten. Maar ben er op vakantie gewoon op gaan zitten, en ze vallen eigenlijk best wel mee als je er op zit. (Geeft een mooi verschil, de 'begin'foto's en de 'eind'foto's). Ik zeg, gewoon doen


Wat een blegh-dag!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 20-07-2011, 19:41
kroot
kroot is offline
@Missy, wat leuk Breda! Daar kom ik vandaan, ik vind het veel gezelliger dan bijvoorbeeld de randstad waar ik nu woon.

Mijn huisje wordt steeds meer af. Nu een klerenkast waarin ik ook kan hangen, nachtkastje, salontafel. Alleen nog de kastjes inrichten.
Oud 20-07-2011, 19:59
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Gaat het nog goed met je? Verheug je je erop of zie je er nu juist op tegen?
Haha, als het goed met me ging hoefde ik niet in opname hahaha
En beide, ik zie heel erg op tegen het 5 dagen per week niet thuis zijn, niet bij mijn katjes, en in een ander bed slapen.
Aan de andere kant weet ik dat het heel erg nodig is, en dat hoe eerder ik begin hoe beter het is.
Maar eigenlijk voel ik er helemaal niks bij
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 20-07-2011, 20:02
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Citaat:
Ik vind paarden ook wel heel enge beesten. Maar ben er op vakantie gewoon op gaan zitten, en ze vallen eigenlijk best wel mee als je er op zit. (Geeft een mooi verschil, de 'begin'foto's en de 'eind'foto's). Ik zeg, gewoon doen


Wat een blegh-dag!


Haha, ik heb mijn vriend zo ver gekregen op ons paard te gaan zitten (Neko* en ik hebben samen een heule mooie pony <3) en in de vakantie ook een kleine beginnersrit met mij te gaan doen op Ameland, en mn moeder en vriendin van mn moeder gaan ook mee dus dat word ook nog lachen

@Neko* tof dat je les hebt.. maandag toevallig? let me know how it went
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 20-07-2011, 20:12
Jason2
Avatar van Jason2
Jason2 is offline
Ik verveel me de t**ing! Mijn baas is nu al 2 weken op vakantie en voor mij is er zo dus niks te doen. Eigenlijk werk ik het hele jaar al weinig, maar nu moet ik toch echt even geld te verdienen. Heb alleen niet zoveel zin om weer opnieuw werk te zoeken. Nouwja, dat vind ik niet erg, maar dan wel leuk werk!
Oud 20-07-2011, 22:54
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Bah het is duidelijk mijn dag niet! Ik snap maar niet waarom ik mensen toelaat mijn hoofd helemaal overhoop te gooien. Ik snap gewoon niks van andere mensen, heb te hoge verwachtingen en begin me de laatste tijd steeds meer af te vragen wat ik überhaupt voor mensen beteken. Zelfs daar baal ik van, het zou me niks uit moeten maken wat ik voor mensen beteken. Waarom doet dit zo veel met me. Ach nu maar slapen en kijken hoe ik morgen weer in het leven sta.
__________________
Oud 20-07-2011, 23:06
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik weet niet of ik het nou goed van mezelf moet vinden of dom dat ik toch elke keer weer naar trainen ga. Vandaag heb ik weer het grootste deel aan de kant gezeten. Mijn trainer zei het einde nog respect dat je elke keer komt in de hoop dat je langer dan tien minuten mee kan doen. Ik vind het eigenlijk dom, want het maakt de pijn erger (omdat ik pas stop als ik eigenlijk al over de grens ben gegaan) en ik voel me er alleen maar rot door. Gelukkig is er nog maar een binnentraining. De buitentrainingen voelen minder verplicht, dus daar ga ik niet heen.

Ik ben een mail aan het schrijven naar mijn trainer. Ik vind het heel moeilijk, vooral het begin en de afsluiting. Ik ben ook bang dat ik dingen vergeet, terwijl dat helemaal niet erg is. Ik vind het ook lastig omdat hij naast een goede vriend ook een van mijn leidinggevenden op het werk is. Maar dat heb ik ook in de mail gezet en ik denk dat hij werk en prive wel kan scheiden. En hij gaat niet over de roosters, dus ik denk niet dat ik hierdoor minder uren krijg.

Maar ik heb 'm net verzonden. Ik ga het nu dus heel eng vinden om mijn mail te openen tot ik een antwoord heb, en ik zie nu al op tegen zaterdag werken Maar ik ben ook een beetje trots omdat ik om hulp durf te vragen. Eindelijk uit die vicieuze cirkel.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 21-07-2011, 01:12
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Haha, ik heb mijn vriend zo ver gekregen op ons paard te gaan zitten (Neko* en ik hebben samen een heule mooie pony <3) en in de vakantie ook een kleine beginnersrit met mij te gaan doen op Ameland, en mn moeder en vriendin van mn moeder gaan ook mee dus dat word ook nog lachen
Ik heb idd ook op een eiland op een paard gezeten, alleen dan terschelling Dus ook idd de duinen en de zee... Draf was de eerste keer wel van de *hobbelhobbelhobbel*, maar op een gegeven moment kwam ik wel in de lichte zit (oid, weet ik veel..)


OT: ik heb daarstraks aangegeven aan mijn medehoofdleiding (lastig te omschrijven, maar het woord refereert mi teveel aan de organisatie waar ik het kamp bij begeleid, en dan is het herleiden naar mij waarsch te gemakkelijk..) dat ik het fijn vond dat hij merkte aan de sms/telefoon dat ik het toch niet helemaal trok met deze verdeling. Terwijl hij nu ook gewoon een kuttijd heeft, doordat hij zijn baan binnen een paar maanden gaat verliezen.. En ik weet dat hij het daar gewoon heel zwaar mee heeft, dus eigenlijk wil ik het gewoon 'even' zelf regelen... maar ik weet ook wel dat ik dat niet kan, maar toch.. Ik studeer alleen maar, en een dagje verplicht optrekken met mn ma moet echt niet zo zwaar zijn. Dat mag gewoon niet zo'n invloed hebben. Bah! Ik baal gewoon een beetje van mezelf dat ik het niet kan
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 21-07-2011, 09:48
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Kroot: ja het lijkt me ook een gezellige stad, al was ik er tot afgelopen dinsdag muv het station en de IKEA nog nooit geweest. Heb wel even zitten dubben of ik toch niet beter in de randstad kon gaan wonen ivm toekomstig werk, maar vanuit Breda is die ook heel goed te bereiken en dan woon ik liever in Breda. Ook Tilburg is binnen handbereik, Eindhoven eventueel, het ligt eigenlijk best centraal. Randstad is nu ook geen optie vanwege mijn huidige baan, vanuit Breda is die al ver, maar gaat nét. En ik wilde de afgelopen jaren altijd al graag in Brabant wonen.

OT: nog niks gehoord van het bemiddelingsbureau, hoop dat ze vandaag bellen. Ik wil weten waar ik aan toe ben en wanneer ik kan verhuizen. Gister begonnen met inpakken, ik heb nu bijna al m'n boeken ingepakt (verdeeld over 10 dozen ofzo ) en nu moet ik verder met het 'prul'. Echt verschrikkelijk hoeveel zooi ik heb, het liefst zou ik dat allemaal wegdoen. Ik weet ook niet waar ik het moet laten straks, moet sowieso nog wat kastjes aanschaffen, maar dan nog. Moet ook nog superveel strijken, wil nog een beetje schoonmaken en vanmiddag Tour kijken.
Ads door Google
Oud 21-07-2011, 10:03
Verwijderd
@heksjuh als jullie relatie/verstandhouding veranderd als je met hem praat over jou problemen dan zit er iets niet goed lijkt me Maar ik snap dat het voor je houden 'veiliger' is.

@missy: Waar woon je nu? En gefeliciteerd!

OT: Ik zit hier op mijn plek Alleen over een week ben ik écht twee weken alleen.
Behalve dat het zo zielig klinkt, ga ik mij ook dood vervelen. Druk solliciteren dan maar.
Oud 21-07-2011, 10:04
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
@Dott; Maandag ja. Vind t met de dag enger, maar het zal best wel loslopen. Je hoort van me! Maar alles om straks beter en fijner en leuker met onze lieverd te kunnen rijden. ^^

En Heksjuh, wat goed dat je toch om hulp gevraagd hebt.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 21-07-2011, 12:13
Verwijderd
Ik mis mijn hond
Oud 21-07-2011, 12:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy: Brabant is leuk! Fijn dat je zo snel een woning hebt kunnen vinden, zeg!

OT: Ik ben eigenlijk best productief bezig, fijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-07-2011, 13:03
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
ik wil een nieuwe tattoo
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 21-07-2011, 13:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@ Kroot: ja het lijkt me ook een gezellige stad, al was ik er tot afgelopen dinsdag muv het station en de IKEA nog nooit geweest. Heb wel even zitten dubben of ik toch niet beter in de randstad kon gaan wonen ivm toekomstig werk, maar vanuit Breda is die ook heel goed te bereiken en dan woon ik liever in Breda. Ook Tilburg is binnen handbereik, Eindhoven eventueel, het ligt eigenlijk best centraal. Randstad is nu ook geen optie vanwege mijn huidige baan, vanuit Breda is die al ver, maar gaat nét. En ik wilde de afgelopen jaren altijd al graag in Brabant wonen.

OT: nog niks gehoord van het bemiddelingsbureau, hoop dat ze vandaag bellen. Ik wil weten waar ik aan toe ben en wanneer ik kan verhuizen. Gister begonnen met inpakken, ik heb nu bijna al m'n boeken ingepakt (verdeeld over 10 dozen ofzo ) en nu moet ik verder met het 'prul'. Echt verschrikkelijk hoeveel zooi ik heb, het liefst zou ik dat allemaal wegdoen. Ik weet ook niet waar ik het moet laten straks, moet sowieso nog wat kastjes aanschaffen, maar dan nog. Moet ook nog superveel strijken, wil nog een beetje schoonmaken en vanmiddag Tour kijken.
Zeker nu met de Fyra ben je vanaf Breda zo in Rotterdam/zuidelijke randstad en voor je baan ook nog wel te doen. Toen m'n moeder daar nog werkte had ze ook veel collega's uit Rucphen en die hoek. Leuk hoor dat je zo gauw een huisje gevonden heb. Is het een appartement of echt een huis?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-07-2011, 13:40
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Eindelijk voel ik me wat beter dan dat ik me gevoeld heb! Gisteren was gewoon een halve baaldag! Vandaag lekker wakker geworden (eerder geschrokken) in de armen van mijn scharrel (o god ik moet echt gaan oppassen voor ik teveel aan hem gehecht raak), heeft hij eens geen ochtendhumeur heb ik dat wel . Eigenlijk vind ik dat hij te lief voor me is door mee te willen gaan naar minder leuke gebeurtenissen gewoon om er voor mij te zijn. (ik geloof dat meneer me toch wel leuk vind, wat niet per definitie op een met haar wil ik een relatie manier hoeft te zijn helaas).
Nog steeds bezig moed te verzamelen om hem te vragen wat er nu tussen ons speelt!
Ik vraag me af waarom dit me zo bezig houd.
En eindelijk mijn nieuwe piercings binnen vandaag
__________________
Advertentie
Oud 21-07-2011, 14:35
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Gisteren De Alchemist uitgelezen in 1 klap en toen begon ik te denken wat ik wil doen in dit leven.

Ik kwam uit op veel dingen zoals een zomerbaantje in Rotterdam in de scheepsbouw, lassen. Ik ben gek op lassen en het bewerken van materialen. Ik zou een klein kamertje gaan huren of een tent meenemen en terugkeren naar Enschede met geld in m'n tuk. De opleiding afmaken en her en der baantjes gaan zoeken om ervaringen op te doen. Werken met mijn handen. Dit kan niet. Dit kan niet omdat mijn lichaam het niet aan kan gezien de scolioze en de kwetsbare huid die nergens tegen kan. Ik wil het graag, het is goed voor mij en ik zou helpen met het bouwen van schepen. Ervaringen opdoen die ik weer in m'n werk kan stoppen. Weten wat je wil en het niet uit kunnen voeren ervan is frustrerend.

Hiernaast zit ik erg met mijn gezin in de kop, nu ik op kamers ben gaan wonen en afstand heb genomen van mijn vaders huis komt het opeens sterk spoken. Kan er niks mee en mijn mood-swings zijn erger dan ooit tevoor.

Mijn enige houvast in deze situaties was normaal gesproken school, kutvakantie. Ben hele dagen bekaf, nergens zin in en eet als een profecioneel anorexiapatient. Ik weet het maar wil er niks aan doen. S'middags wakker worden met een bekneld gevoel, zonder me af van mensen hier in huis die nota bene zorgen om mij gaan maken.

Als ik met mensen ga praten worden ze naar van mij en mijn ideeen, wat ik wil gaan doen. Een psychiater is niks anders dan een getrainde robot, kan niet bij mijn ouders terecht of wie dan ook die ouder dan ik zelf ben. Geen advies, geen wijze lessen en of iets in die geest.

Ik ben uit huis gegaan om mezelf gelukkig te maken, ik doe de opleiding van mijn dromen en zoek constant naar manieren om gewoon goed in m'n vel te zitten. Echt.

Maar ik ben het nu wel zo vies tering hard zat.
__________________
O nou
Oud 21-07-2011, 15:46
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Het gaat echt niet goed de laatste tijd Ik heb al jaren geen paniekaanval meer gehad, maar nu de laatste paar weken alweer een paar.
Mijn dagen/uren/minuten springen van extreem depri en het totaal niet meer zien zitten naar absurde blijheid die ook zo weer vertrokken is. Ik heb veel minder controle over mijn gedrag en moet dat de laatste tijd ook veel meer fysiek uiten. Ik lijkt angstig te worden en kan ik niet goed meer mezelf zijn. Ik ontwijk contacten, sluit me meer op in mijn kamer en huil dan uren achtereen.
Het ergste vind ik nog wel dat ik nu twee maanden niet meer naar de psycholoog ga omdat ik helemaal klaar zou zijn met de therapie omdat het zo onwijs goed met mij gaat (ging dus)..
Ze is nu ook weg dus ik kan haar niet mailen en ik weet echt niet wat ik moet doen.. Er is niemand die mij hiermee kan helpen
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 21-07-2011, 17:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Heb je enig idee wat je psycholoog nu zou zeggen? Wat was de aanpak die goed werkte voor jou als je een dip had tijdens je therapie? Probeer eens hoe ver je komt als je je eigen psycholoog moet spelen. Vaak weet je heel goed wat voor jou wel en niet werkt, alleen moet je nu dus zelf advocaat van de duivel spelen. Probeer het eens!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-07-2011, 17:56
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Neko: dankjewel!

Citaat:
@heksjuh als jullie relatie/verstandhouding veranderd als je met hem praat over jou problemen dan zit er iets niet goed lijkt me Maar ik snap dat het voor je houden 'veiliger' is.
Ik ben vooral bang dat hij me dan minder wil laten werken, want ik heb weleens meer dan 40 uur in een week gewerkt en dat trek ik eigenlijk niet. Maar op zich wist hij dat ook wel, want ik heb vorig jaar aan het eind van het seizoen ook bijna huilend in de kantine gezeten
Jij woont net op kamers toch? Hoe bevalt het? Waar woon je eigenlijk?
En het is heel normaal dat je je hond mist hoor!

Vandaag weer bij de chiropractor geweest. Hij zei dat hij kan voelen of de problemen/spierspanningen veroorzaakt worden door fysieke, emotionele of chemische stress en dat hij goed kon voelen dat het bij mij door emotionele stress komt. Ik vind dit wel een beetje zweverig klinken, maar aan de andere kant geloof ik het wel. Ik weet alleen niet wat dan de oorzaak is, want er is niet iets groots gebeurd.
Ik wil heel graag dat er een lichamelijke oorzaak is, maar misschien is die er niet. Misschien is het toch wel psychisch.

Gelukkig heb ik de mail gisteren al verstuurd, want vandaag heb ik er een beetje spijt van Maar er moet toch iets gaan veranderen en ik geloof nog steeds dat het een goede beslissing is.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 21-07-2011, 18:12
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Heb je enig idee wat je psycholoog nu zou zeggen? Wat was de aanpak die goed werkte voor jou als je een dip had tijdens je therapie? Probeer eens hoe ver je komt als je je eigen psycholoog moet spelen. Vaak weet je heel goed wat voor jou wel en niet werkt, alleen moet je nu dus zelf advocaat van de duivel spelen. Probeer het eens!
Nee, ik ben het echt helemaal kwijt Nu voel ik mij ook veel 'agressiever' dan anders en ik weet niet hoe ik dat moet uiten. En ik had verwacht dat het wel over zou gaan na een aantal dagen maar dat lukt gewoon niet. Meestal is het ook drukker in huis en dan word ik meer 'gedwongen' om mee te doen aan sociale dingen en nu ik alleen ben ik denk negatiever over mezelf en dat ik maar op m'n kamer moet zitten en misschien doet dat mij ook geen goed..
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 21-07-2011, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Neko: dankjewel!


Ik ben vooral bang dat hij me dan minder wil laten werken, want ik heb weleens meer dan 40 uur in een week gewerkt en dat trek ik eigenlijk niet. Maar op zich wist hij dat ook wel, want ik heb vorig jaar aan het eind van het seizoen ook bijna huilend in de kantine gezeten
Jij woont net op kamers toch? Hoe bevalt het? Waar woon je eigenlijk?
En het is heel normaal dat je je hond mist hoor!

Vandaag weer bij de chiropractor geweest. Hij zei dat hij kan voelen of de problemen/spierspanningen veroorzaakt worden door fysieke, emotionele of chemische stress en dat hij goed kon voelen dat het bij mij door emotionele stress komt. Ik vind dit wel een beetje zweverig klinken, maar aan de andere kant geloof ik het wel. Ik weet alleen niet wat dan de oorzaak is, want er is niet iets groots gebeurd.
Ik wil heel graag dat er een lichamelijke oorzaak is, maar misschien is die er niet. Misschien is het toch wel psychisch.

Gelukkig heb ik de mail gisteren al verstuurd, want vandaag heb ik er een beetje spijt van Maar er moet toch iets gaan veranderen en ik geloof nog steeds dat het een goede beslissing is.
En je wil juist niet minder werken? maar je gezondheid gaat voor
Chiropractor aaaauwtsj....
Ik woon in Utrecht nu. Bevalt goed, maar iedereen is straks op vakantie. Bluh
Ik wil ook naar de zon! Ja het is echt lekker om buiten te wandelen met je hond en lekker uit te waaien.
Oud 21-07-2011, 19:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nee, ik ben het echt helemaal kwijt Nu voel ik mij ook veel 'agressiever' dan anders en ik weet niet hoe ik dat moet uiten. En ik had verwacht dat het wel over zou gaan na een aantal dagen maar dat lukt gewoon niet. Meestal is het ook drukker in huis en dan word ik meer 'gedwongen' om mee te doen aan sociale dingen en nu ik alleen ben ik denk negatiever over mezelf en dat ik maar op m'n kamer moet zitten en misschien doet dat mij ook geen goed..
Schrijf de dingen die je moeilijk vindt om te doen eens allemaal op en schrijf op wat er kan gaan gebeuren; wat maakt dat je er bang voor bent. Daag die gedachten uit, hoe reëel zijn ze nou eigenlijk? Ik denk dat je dit wel in therapie hebt gedaan, probeer te graven naar hoe dat toen werkte.
Maak vervolgens ook een lijstje van dingen die je lastig zou vinden om nu te doen, van heel klein tot heel groot. En begin helemaal onderaan bij de minst enge activiteit. Daag jezelf uit om dat hele kleine, nauwelijks enge stapje te wagen. En probeer zo weer iets verder te komen, eventueel met een beloning er aan gekoppeld voor jezelf.

Als er mensen van je problemen op de hoogte zijn, is dat trouwens wel heel fijn. Dan kunnen zij je hierbij steunen en helpen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 21-07-2011, 20:28
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Heksjuh: ik wilde even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je bezig bent met hulp zoeken . Hopelijk kan ook de chiropractor iets voor je doen, want rugklachten zijn maar naar. Ik denk niet dat je per se psychische problemen hebt, maar (als ik je posts zo lees) ben je best perfectionistisch toch? Je eist heel veel van jezelf qua studie, training voor je sport, werk etc. Dat kost ook ontzettend veel energie. (Sorry als ik het verkeerd heb .)

OT: ik wil vakantie. Ik heb genoeg van coschappen. Ik wil niet meer. Ik wil mijn vriendje hier en dagenlang slapen en hangen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 22-07-2011, 00:10
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Queasy: ik woon nu in de provincie Zeeland.
@ Daantje: het is een studio, dus zelfstandige woonruimte (hoef niks te delen), maar geen huis. Ik kan ook geen huursubsidie aanvragen.

OT: vanmiddag gebeld door het bemiddelingsbureau. De verhuurder is nog niet akkoord, wil eigenlijk nog een kennismakingsgesprek en is op vakantie. Ze hebben wel gezegd dat ik er zo snel mogelijk in wil en geschikt ben etc. maar als hij perse zo'n gesprek wil, kan het dus nog wel even gaan duren. Maar ik ga echt geen 3 weken wachten

Baal er wel van, want had dit weekend willen verhuizen (was ook min of meer toegezegd dat ik morgen de sleutel zou krijgen). De hele kamer staat vol dozen, ben op de helft met inpakken. Ik wil gewoon snel weten waar ik aan toe ben. Wil de kamer eigenlijk ook niet laten schieten, want hij is echt mooi.
Oud 22-07-2011, 09:42
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Blegh! Ik begin slachtofferhulp nog waardelozer te vinden dan dat ik het al vond, terwijl ik dacht dat dat niet mogelijk was! Voor nu mijn dag een beetje verpest, en dat is nogal jammer. Zo nog maar wat proberen te slapen dan.

Toevoeging: Wow en mijn psycholoog maakt mijn dag weer goed . Ze is bereid op haar vrije dag een verklaring te schrijven voor mij zodat ik toch nog gebruik kan maken van bepaalde regelingen.
__________________

Laatst gewijzigd op 22-07-2011 om 09:51. Reden: blijheid
Oud 22-07-2011, 11:55
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Blegh, ik heb er helemaal een naar gevoel over.
Inpakken staat momenteel ook op een laag pitje.

Edit: heb me natuurlijk weer voor niks een hele dag druk zitten maken, heb net toch nog maar even gebeld en maandag komt alles waarschijnlijk rond.

Laatst gewijzigd op 22-07-2011 om 16:24.
Ads door Google
Oud 22-07-2011, 13:48
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
eindelijk weekend.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 22-07-2011, 20:59
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
En je wil juist niet minder werken? maar je gezondheid gaat voor
Chiropractor aaaauwtsj....
Ik woon in Utrecht nu. Bevalt goed, maar iedereen is straks op vakantie. Bluh
Ik wil ook naar de zon! Ja het is echt lekker om buiten te wandelen met je hond en lekker uit te waaien.
Maar ik moet/wil ook geld verdienen En ik vind het werk verder ook leuk om te doen. Gelukkig is hier de vakantie pas net begonnen, dus het is nog niet druk geweest en de komende week wordt het waarschijnlijk ook nog niet zo druk. Dus ik hoef nog niet zoveel te werken.
De chiropractor doet geen pijn! Of nouja, niet meer dan de fysio. Ik word ook niet echt gekraakt, ik heb in ieder geval nog geen krak gehoord (gelukkig, want daar kan ik niet tegen ).
Utrecht, leuke stad Misschien kom ik je komend collegejaar een keer tegen dan!

Citaat:
@Heksjuh: ik wilde even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je bezig bent met hulp zoeken . Hopelijk kan ook de chiropractor iets voor je doen, want rugklachten zijn maar naar. Ik denk niet dat je per se psychische problemen hebt, maar (als ik je posts zo lees) ben je best perfectionistisch toch? Je eist heel veel van jezelf qua studie, training voor je sport, werk etc. Dat kost ook ontzettend veel energie. (Sorry als ik het verkeerd heb .)
Je hebt wel gelijk. En het geeft ook veel stress, en ik denk dat daar mijn rugklachten vandaan komen (dat bedoelde ik met een psychische oorzaak).
Succes nog met je co-schappen!

Positief punt van vandaag: ik heb nauwelijks pijn in mijn rug gehad. Na de laatste tijd bijna altijd pijn gehad te hebben, is het opeens weg. Ik heb nog wel een beetje pijn, maar niet echt in mijn rug (meer lies en benen).
Misschien zit er dan eindelijk verbetering in, maar ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen.

Ik heb nog geen mail terug. Misschien heeft hij het nog niet gelezen, misschien wil hij me niet helpen, misschien weet hij niet wat hij terug moet mailen, misschien begint hij er wel over als ik hem zie. Ik moet morgen werken en ik zie er echt tegenop, want ik weet dus niet of hij het gelezen heeft en ik ben bang dat ik opeens een opmerking erover krijg.
Daarom had ik eigenlijk iemand moeten mailen die ik niet zo vaak zie
En het voelt nu wel een beetje als aanstellerij dat ik hem gemaild heb, want gisteren en vandaag ging het helemaal niet zo slecht en ik weet niet eens hoe hij me kan helpen. Maar toen het net uit was met mijn ex dacht ik ook heel vaak dat het wel weer goed ging, om een dag later weer hysterisch te huilen om niks. Dus het is vast een goede stap. Ik ben alleen een beetje bang voor zijn reactie. Hopelijk mailt hij nog voordat ik moet werken morgen. Dan weet ik in ieder geval dat hij het gelezen heeft en een beetje zijn reactie.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 22-07-2011, 21:37
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Heksjuh: hij is toch je trainer én baas op het werk en je kent hem al lang toch? Ik denk dat hij het wel waardeert dat je hem hebt gemaild en ik denk dat hij er zeker nog op terug gaat komen. Ik denk dat hij dat liever face to face doet dan via de mail. Misschien dat hij je morgen wel even bij zich roept (als daar tijd voor is). Ik begrijp heel goed dat je tegen morgen op ziet, zou ik precies zo doen, maar ik denk dat hij echt wel snapt dat jij het moeilijk vindt, nu je je zo kwetsbaar hebt opgesteld. Sterkte morgen!

OT: raar idee dat ik waarschijnlijk dinsdag, uiterlijk woensdag hier weg ben. Denk dat het ook pas echt door gaat dringen zodra ik echt alleen op m'n eigen studiootje zit, zonder aanspraak van vriend (ex) en zonder kat. Vriend (ex) vindt het nu geloof ik ook allemaal snel gaan, hij snapt ook wel dat het moet en dat het echt beter is snel uit elkaar te gaan, maar leuk vindt hij het niet. Ik ook niet, maar het kan niet anders. Ik sta ook nog steeds 100% achter m'n beslissing. Ik ga kijken of ik nog voor 2 weken een baantje kan vinden en daarna start ik met m'n nieuwe baan, maar dat is voor 24 uur, dus ik moet er nog iets van 2 dagen bij vinden. Denk dat dat wel gaat lukken daar, er is sowieso erg veel klantenservicewerk, vind ik niet super, maar ik moet toch iets.
Oud 22-07-2011, 22:08
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Normaal kost intern verhuizen toch ook niet zoveel moeite Waarom doet mijn huisbaas dan zo dom?

En ik ben momenteel alles gewoon een beetje beu. Bah!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 22-07-2011, 22:32
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
morgen naar de laatste harry potter toe.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 22-07-2011, 22:44
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik voel me raar.
ik weet nou even niet wat ik met mezelf aan moet.
maar op het moment wil ik er niet aan denken.
want morgen is er weer een nieuwe dag.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-07-2011, 01:15
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Nog een maand.....
Oud 23-07-2011, 06:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
zodra ik echt alleen op m'n eigen studiootje zit, zonder aanspraak van vriend (ex) en zonder kat.
Hoe gaan jullie dat doen met de poes?

OT: al best veel gedaan, maar voor mijn gevoel gaan we niet snel genoeg. In dit tempo is de vakantie al voorbij voor we uberhaupt zijn begonnen met het schilderwerk. En dat betekent dat dat er dan allemaal nog bijkomt als we allebei weer moeten werken en de herfst eraan komt. Niet ideaal dus.
Oud 23-07-2011, 08:33
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Wat is slapen toch een heerlijke bezigheid soms! Ik had het nodig 'gewoon' even bijna 10 uur achter elkaar slapen .
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 23-07-2011, 10:43
skyscraper94
Avatar van skyscraper94
skyscraper94 is offline
ik stress 'em hard momenteel -_-
Oud 23-07-2011, 12:45
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Hoe gaan jullie dat doen met de poes?
De poes blijft bij vriend. Dat is voor het beestje het beste en ik vind het ook wel een fijn idee dat hij dan niet helemaal alleen is en dat hij ook een reden heeft om thuis te komen omdat de poes eten moet. Dat hij niet gaat overwerken omdat hij geen zin heeft om in een leeg huis te komen. In mijn nieuwe woonruimte zou ik in overleg huisdieren mogen, maar het is op een zolderverdieping en dan zit zo'n beest toch behoorlijk opgesloten (kan dan ook geen raam opendoen, want dan zit het zo op het dak). Plus dat ik er ook gewoon in eerste instantie geen geld voor heb. Ik zei gister al voor de gein, misschien neem ik wel vissen.

Misschien heb ik het al eens gevraagd hoor, maar zitten jullie nu in een nieuwbouwwoning?

OT: bijna al m'n kleren ingepakt. Dan alleen nog het keukenspul dat ik mee wil nemen.
Oud 23-07-2011, 15:03
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@ Heksjuh: hij is toch je trainer én baas op het werk en je kent hem al lang toch? Ik denk dat hij het wel waardeert dat je hem hebt gemaild en ik denk dat hij er zeker nog op terug gaat komen. Ik denk dat hij dat liever face to face doet dan via de mail. Misschien dat hij je morgen wel even bij zich roept (als daar tijd voor is). Ik begrijp heel goed dat je tegen morgen op ziet, zou ik precies zo doen, maar ik denk dat hij echt wel snapt dat jij het moeilijk vindt, nu je je zo kwetsbaar hebt opgesteld. Sterkte morgen!
Hij is inderdaad en mijn trainer en mijn baas.
Hij heeft er helemaal niks over gezegd. Maar er was ook niet echt een geschikt moment. Ik durf eigenlijk ook niet te vragen of hij het wel gelezen heeft Want ik heb er verder niks over te zeggen en als hij er niet over begint, hij blijkbaar ook niet. Als hij het gelezen heeft, hoor ik het morgen wel denk ik.
Succes met de verhuizing!
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 23-07-2011, 16:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
De poes blijft bij vriend.
Knappe beslissing, die je gemaakt hebt. Dat zal ook best lastig voor je zijn, want volgens mij ben je dol op die poes

Citaat:
Misschien heb ik het al eens gevraagd hoor, maar zitten jullie nu in een nieuwbouwwoning?
Nee, het is een bestaande, "enigszins gedateerde" woning, zoals de makelaar 'm aanprees.

OT: Madame-konijntje heeft -naar mijn idee- twee licht ontstoken oogjes. Al een paar keer goed schoongemaakt met gekookt water, maar ik besloot vandaag toch maar even druppeltjes te halen bij de dierenwinkel. Kom ik binnen, wordt nét de laatste verpakking verkocht. Grrr. En de andere dierenwinkel (waarvoor ik dus 20 minuten in de auto heb gezeten) had alleen spul voor honden en katten. Nu ga ik het (op aanraden van de eerste winkel) maar proberen met kamillethee. Gelukkig lijkt ze er weinig last van te hebben, ze doet nog alles wat ze eerst ook deed. Maar toch maak ik me een beetje zorgen
Oud 23-07-2011, 18:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gisteren onverwacht nog een lange dag gewerkt. Het begon prima en niet al te druk maar ineens kwam er op het laatst nog van alles binnen. Ook een liquor waar ik en m'n collega over de uitslag van mening veschilden. Ik vond het er hetzelfde uitzien als de vorige keer (wat betekende dat de patiënt nog niet genezen was van zijn lymfoom of dat het weer terug was) maar m'n collega vond dat het er niet meer in zat. Mja, hij werkt er al meer dan 25 jaar en weet heel veel van dit soort dingen af dus dan ga ik daar in mee. Uiteindelijk kwam de immunoloog nog even langs om er naar te kijken en die was het eigenlijk wel met mij eens, zeker met de vorige uitslagen erbij. Toen iedereen naar huis was zei ze ook nog tegen me dat ik in dat soort gevallen eigenlijk best wat meer voet bij stuk moet houden en niet te snel mee moet gaan. Ze snapte wel dat het lastig is want m'n collega is ook wel iemand die je heel makkelijk om praat, heel veel ervaring heeft en heel veel weet maar ergens is het ook wel weer een compliment naar mij toe dat ik toch wel goed zit. Moest ook een collega inwerken wat niet zo mijn ding is maar viel uiteindelijk mee ondanks dat ik er al drie weken tegenop zag Nu nog twee weekjes vier dagen werken en dan heb ik eindelijk vakantie. Ben er echt aan toe, ben zo moe telkens.

Gisteravond de halve stad afgelopen op zoek naar een kadootje voor m'n vriend. Gelukkig had m'n moeder nog wat gevonden en verder wil ik een vakantiepakket maken. Heb al twee tijdschriften en van die miniflesjes shampoo en douchegel enzo. Iemand nog tips voor iets wat ik er verder in kan doen? Heb alleen niet zo heel veel tijd meer om wat te halen maar misschien heeft iemand nog een briljant idee. Daarna lekker naar huis en tv gekeken en met m'n moeder gebeld. Vandaag uitgeslapen en rijles gehad, ging erg wisselend. Eerste uur niet zo, tweede uur ging beter en het fileparkeren ging in een keer goed. M'n instructrice en ik waren allebei verbaasd, haha! Hoop dat het me dinsdag bij m'n examen ook lukt. Hoop zo dat ik slaag Verder nog wat boodschappen gehaald, drie wassen gedaan en gestofzuigd. Zo afwassen, m'n bed opmaken en als ik nog zin heb een cake bakken. M'n vriend komt vanavond en morgen komen m'n moeder en m'n schoonouders voor zijn verjaardag, dan gaan we luchen oid. Daarna bij m'n schoonouders eten en dan is het weekend weer voorbij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.