Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 21:07
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi,

Ik had er eerder nooit last van, maar het lijkt hoe ouder ik word, hoe erger het wordt...Kramp dagen ervoor en de dagen zelf van mijn menstruatie heb ik ontzettende buikpijn, soms zelfs zo erg dat ik in elkaar moet zitten, of heel krampachtig loop...

Mijn vraag aan jullie is, wat doe jij hieraan, laat je het maar zo en wacht je tot het over is, of doe je er iets tegen en zo ja, wat?

Liefs,
Suzanne
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:09
Verwijderd
Ik slik de hele dag door paracetamol anders kan ik niks meer...en ik heb zo'n warmte kussen (met kersenpitten oid) en een lief vriendje dat dan over m'n rug/buik/been wrijft. Een warm bad is vaak ook erg lekker (ik heb alleen geen bad, dus ja).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:21
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kersenpittenkussen helpt wel jah...
verder drink ik soms in de winter als t koud is ook warme chocomelk dat helpt ook wel..
en soms heel veel panadol slikken...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:21
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2003 @ 22:09:
ik heb alleen geen bad
Ik ook niet, waar heb je die kersenpitten kussen weg?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:27
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Iboprufen, kruik, opgerold als balletje slapen..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:37
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
Aah.. dit heb ik dus ook.. Word er echt niet goed van. Slik veel Ibuprofen, en slaap veel. Thee met veel suiker is ook heerlijk voor je buikje, en dat bad zeker! Zonnebanken is ook lekker. Gewoon de warmte opzoeken denk ik
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 18-09-2003 @ 22:21:
waar heb je die kersenpitten kussen weg?
Ik snap je zin niet helemaal...maar waar ik hem vandaan heb ofzo? Ik zou het niet meer weten, ik geloof van de Xenos. Maar De Tuinen (die drogisterij ed) heeft ze geloof ik ook en anders misschien de Blokker of de Marskramer ofzo...? Een gewone kruik werkt ook goed, maar zo'n kersenpittending blijft langer warm heb ik altijd het idee.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2003 @ 22:09:
Ik slik de hele dag door paracetamol anders kan ik niks meer...
Ik slik helemaal geen paracetamol...
Maar goed, wel pijnstillers iig.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 00:16
frozenfountain
frozenfountain is offline
Heb ik ook last van. En soms is de pijn echt ondraaglijk, dan neem ik een paracetamolletje, drink ik iets warms (thee, warme chocolade melk).
Die kersenpittenkussen ga ik ook uitproberen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 07:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
slik je de pil al? anders zou je dat kunnen proberen, dit werkt vaak ook tegen menstruatiepijnen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 07:32
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik ben aan de pil gegaan.. Hielp eigenlijk niet, maar dan kan je pijn plannen.. Nu heb ik Naproxen (pijnstillers) van de dokter gekregen. Maandje terug was ik net te laat (toen sloeg het ineens in) en afgelopen keer ben ik gewoon bij voorbaat al begonnen. Is een opluchting van jewelste, echt waar!

Conclusie; bezoekje aan de dokter plegen?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 09:10
miro
Avatar van miro
miro is offline
Bij mij hielp het heel erg toen ik aan de pil ging. (slik nu alleen nog af en toe nog paracetamolletjes)

Daarvoor: In bed blijven liggen met een warme kruik op mn buik.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:34
Verwijderd
En als je nog niet aan de pil bent, idd misschien de pil.
Dit hielp bij mij in het begin ook wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2003 @ 12:34:
En als je nog niet aan de pil bent, idd misschien de pil.
Dit hielp bij mij in het begin ook wel een beetje.
Ja, dit kan ook wel helpen ja.

De pijn komt toch van het samentrekken van de baarmoederwand? Weleens gelleerd op school. Je kan het beste geen pijnstiller gebruiken. Eerder een warm kopje thee of in bed gaan liggen met een kruik.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Carow schreef op 19-09-2003 @ 12:56:
Je kan het beste geen pijnstiller gebruiken. Eerder een warm kopje thee of in bed gaan liggen met een kruik.
Waarom beter geen pijnstiller gebruiken? Als je crepeert van de pijn dan helpt thee en/of een kruik echt niet voldoende...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2003 @ 22:50:
Ik snap je zin niet helemaal...
In Twente (en vast nog wel andere regio's) zeggen ze vaak 'weg' ipv 'vandaan'. 'Waar kom je weg?' bijvoorbeeld
Toen mijn vriend, een Limburger, voor het eerst in Enschede langskwam bij mij, gingen we ergens iets eten. Het meisje dat ons hielp zei toen;'Je komt hier niet weg, he?' hij dacht dus dat hij niet meer naar huis mocht

Je had het dus goed

Zelf heb ik er ook veel last van, op de dag dat ik ongesteld moet worden heb ik m'n top; ik klap telkens weer dubbel van de krampen, lopen doet pijn in m'n bovenbenen (die doen ook pijn wanneer ik niet loop, maar aanzienlijk minder)... Mja, allemaal vervelend. Ik ga me meestal douchen wanneer ik last van de krampen heb, of ik leg een warm kussen op m'n onderbuik. Ibuprofen helpt wel tegen de pijn, maar niet zo tegen het krampachtige.. 't blijft een vervelend gevoel... Pil helpt ook wel, die moet je zeker proberen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Carow schreef op 19-09-2003 @ 12:56:


De pijn komt toch van het samentrekken van de baarmoederwand? Weleens gelleerd op school.
Dat klopt, vandaar dat veel vrouwen ook vooral veel pijn hebben op de eerste twee/drie dagen; dan 'perst' de baarmoeder het slijmvlies eruit. Wanneer het goed op gang is gekomen, neemt de pijn meestal af. Niet bij iedereen is dit hetzelfde natuurlijk, sommige mensen hebben een week van te voren tot een week naderhand nog krampen, anderen helemaal niet. Maar gemiddeld gezien klopt dit wel.

Daarnaast is het slikken van pijnstillers idd niet super goed, moet je doen als laatste mogelijkheid. Je lichaam kan namelijk imuun worden voor sommige pijnstillers, als je hem dan te vaak pakt, werkt hij uit eindelijk niet meer. Daarnaast zijn sommige pijnstillers heel slecht voor je maag.
Pijnstillers moeten dus echt een laatste optie zijn, eerst andere zaken proberen (warm bad, warme kruik etc etc).
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 13:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
- een warme kruik
- een warm kussen
- veel ibuprofen
- in foetushouding gaan liggen
- met benen omhoog gaan liggen (maar wel ergens op laten steunen, anders wordt dat nogal zwaar )
- aan de pil (helpt niet bij iedereen)
- warme chocolademelk
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 20:10
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
spierverslapper --> ibuprofen
of aan de pil gaan
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 20:44
Muizzz
Avatar van Muizzz
Muizzz is offline
ik heb er ook altijd heel veel last van, soms ben ik er echt een paar dagen ziek van compleet met koorts en overgeven enzo. Dat is alleen als mijn weerstand al laag is ofzoiets

maar ibuprofen, genoeg slaap en warm drinken helpt wel.
__________________
conclusie :
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2003 @ 13:15:
Waarom beter geen pijnstiller gebruiken? Als je crepeert van de pijn dan helpt thee en/of een kruik echt niet voldoende...
Als je een lang tijd zware pijnstillers eet als snoepjes, dan werken ze niet meer. (kromme zin ) En dan ben je pas zuur
Ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik weet wat kramp is maar wees zuinig met pijnstillers..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 19-09-2003 @ 22:03:
Als je een lang tijd zware pijnstillers eet als snoepjes, dan werken ze niet meer. (kromme zin ) En dan ben je pas zuur
Ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik weet wat kramp is maar wees zuinig met pijnstillers..
Ik weet het...maar ja, ik kan heel wat hebben, maar 't gaat soms toch wat te ver.

En wat versta je onder 'zware pijnstillers'? ('t geldt wel voor alle pijnstillers dat ze op een gegeven moment niet meer echt werken...)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2003 @ 22:29:
Ik weet het...maar ja, ik kan heel wat hebben, maar 't gaat soms toch wat te ver.

En wat versta je onder 'zware pijnstillers'? ('t geldt wel voor alle pijnstillers dat ze op een gegeven moment niet meer echt werken...)
o.a. Naproxen, paracetamol 500 met coffeine, Ibuprofen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:32
Verwijderd
aleve werkt super goed. Het is ook bestemd voor menstruatiepijn (o.a, t staat tenminste op t doosje) Maar je moet idd niet bij het minste of geringste iets innemen . Alleen als je niks anders kan en doodgaat (bij wijze van spreken dan) van de pijn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:48
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Jadie schreef op 20-09-2003 @ 00:27:
o.a. Naproxen, paracetamol 500 met coffeine, Ibuprofen.
Zo zwaar is Naproxen (250) nou ook weer niet..

En het spijt me als ik weiger om 3 dagen in bed te liggen, kotsend van de pijn in zo'n beetje alles tussen je middenrif en je enkels.

En 3 pillen op een dag (2 daagjes) is voor mij genoeg, dus echt als "snoepjes" eet ik ze ook weer niet..

Sorry als ik een beetje kattig/boos over kom, maar ik leg me niet zomaar bij pijn neer onder het mom "het moet nou eenmaal" en "over 4 dagen is het wel over".
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 14:48:
Zo zwaar is Naproxen (250) nou ook weer niet..

En het spijt me als ik weiger om 3 dagen in bed te liggen, kotsend van de pijn in zo'n beetje alles tussen je middenrif en je enkels.

En 3 pillen op een dag (2 daagjes) is voor mij genoeg, dus echt als "snoepjes" eet ik ze ook weer niet..

Sorry als ik een beetje kattig/boos over kom, maar ik leg me niet zomaar bij pijn neer onder het mom "het moet nou eenmaal" en "over 4 dagen is het wel over".
je hebt iig mazzel, bij mij helpt niks, niks verlicht t ofzo.

dus ik weiger om ongesteld te worden, maar dat kun je niet altijd volhouden he
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:06
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-09-2003 @ 14:50:
je hebt iig mazzel, bij mij helpt niks, niks verlicht t ofzo.

dus ik weiger om ongesteld te worden, maar dat kun je niet altijd volhouden he
Hehe. Ik ben ook liever niet ongesteld, maar ja.. Je zal toch een keertje moeten..

Ik weet bijna exact wanneer ik ongesteld moet worden en dus ook wanneer ik pijn krijg. Ik kan dus van te voren al iets innemen. Als ik te laat ben helpt het bij mij ook best weinig hoor
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 14:48:
Zo zwaar is Naproxen (250) nou ook weer niet..

En het spijt me als ik weiger om 3 dagen in bed te liggen, kotsend van de pijn in zo'n beetje alles tussen je middenrif en je enkels.

En 3 pillen op een dag (2 daagjes) is voor mij genoeg, dus echt als "snoepjes" eet ik ze ook weer niet..

Sorry als ik een beetje kattig/boos over kom, maar ik leg me niet zomaar bij pijn neer onder het mom "het moet nou eenmaal" en "over 4 dagen is het wel over".
Precies. Ik slik meestal twee dagen tussen de 2 en de 5 pijnstillers (meestal Sanalgin) per dag. Ik weet dat dat over het maximum heen is, maar anders ga ik 'dood' van de pijn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-09-2003 @ 14:50:
je hebt iig mazzel, bij mij helpt niks, niks verlicht t ofzo.

dus ik weiger om ongesteld te worden, maar dat kun je niet altijd volhouden he
dat van die snoepjes is wel waar; ik slikte enkele jaren terug dagelijks zo'n 4 paracetamols (weken achter elkaar dus), waardoor ik nou immuun ben voor paracetamol.

maar wij hebben thuis bijv. 3 soorten pijnstillers liggen, omdat voor iedereen een ander soort het meest effect heeft. Als de één bij jou niet werkt, zou ik toch nog wel een ander uitproberen, want dat soort dingen is vaak wel persoonlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 20-09-2003 @ 15:48:
dat van die snoepjes is wel waar; ik slikte enkele jaren terug dagelijks zo'n 4 paracetamols (weken achter elkaar dus), waardoor ik nou immuun ben voor paracetamol.

maar wij hebben thuis bijv. 3 soorten pijnstillers liggen, omdat voor iedereen een ander soort het meest effect heeft. Als de één bij jou niet werkt, zou ik toch nog wel een ander uitproberen, want dat soort dingen is vaak wel persoonlijk.
is dit wel voor mij bedoelt

zo ja, ik heb alle pijnstillers en medicijnen dat voor die buikkramp te krijgn is al een keer gebruikt ze helpen niet
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 14:48:
En 3 pillen op een dag (2 daagjes) is voor mij genoeg, dus echt als "snoepjes" eet ik ze ook weer niet..

Sorry als ik een beetje kattig/boos over kom, maar ik leg me niet zomaar bij pijn neer onder het mom "het moet nou eenmaal" en "over 4 dagen is het wel over".
Ik zeg toch niet dat je de pijn niet moet bestrijden. Ik zeg dat je ze zo min mogelijk moet slikken omdat ze anders na een tijd niet meer werken.

Ik ben geen Calvinist hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 20-09-2003 @ 00:27:
o.a. Naproxen, paracetamol 500 met coffeine, Ibuprofen.
Is het echt zo slecht als je 4, 5 van die dingen in de maand eet? Want als ik geen pijnstillers slik, crepeer ik echt. Het is geen pijn die weggaat door warme kruiken of baden of iets dergelijks, het is een verschrikkelijke golf die telkens door je heen rolt (god nee, ik wil echt niet bevallen, da's hetzelfde maar dan de hele dag door en wordt steeds erger ). Ik kan niks meer - bewegen helpt niet, stilliggen helpt niet... ik kan alleen me oprollen tot een balletje en zielige gezichten trekken, en dat werkt net zo min.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 17:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-09-2003 @ 15:55:
is dit wel voor mij bedoelt

zo ja, ik heb alle pijnstillers en medicijnen dat voor die buikkramp te krijgn is al een keer gebruikt ze helpen niet
ja sorry, alleen 't onderste stukje was voor jou bedoelt. niet helemaal goed gequote idd.
maar jammer dat je alles al geprobeerd hebt en dat niks werkt!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 20-09-2003 @ 18:00:
ja sorry, alleen 't onderste stukje was voor jou bedoelt. niet helemaal goed gequote idd.
maar jammer dat je alles al geprobeerd hebt en dat niks werkt!
tja, leer je wel mee leven(als je niet ongesteld bent, als je t bent is t wat lastiger)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:11
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Morgan schreef op 20-09-2003 @ 17:21:
(god nee, ik wil echt niet bevallen, da's hetzelfde maar dan de hele dag door en wordt steeds erger ).
Ben jij ookal zo bang voor een bevalling vanwege je menstruatie. Het lijkt me echt de grootste horror die je ooit kan meemaken (er vanuit gaande dat de verhalen "10 keer je menstruatiepijn" kloppen)..

*zucht*
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:44
Verwijderd
*grijnst*
er wordt altijd zo'n topic geopend op het moment dat ik het nodig heb.....



*nouja, zo blij benk nou ook weer niet, maar het gaat om het idee , mjahgoed lamaar weer.. *

Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 19:11:
Ben jij ookal zo bang voor een bevalling vanwege je menstruatie. Het lijkt me echt de grootste horror die je ooit kan meemaken (er vanuit gaande dat de verhalen "10 keer je menstruatiepijn" kloppen)..

*zucht*
mjah dan moet je er vanuit gaan, dat die mensen lichtere buikpijnen hebben dan jij.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 19:04
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 20-09-2003 @ 19:53:
mjah dan moet je er vanuit gaan, dat die mensen lichtere buikpijnen hebben dan jij.
Dan nog. Die hebben niet 10x zo weinig pijn als ik heb..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:17
Verwijderd
Bij een bevalling weet je dat er iets zal gaan helpen; bevallen. Dat lijkt me toch een opluchting he... de pijn die je hebt is ergens voor Als je ongesteld bent, mja, dan lijkt het allemaan zo loos en oneindig...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-09-2003 @ 10:17:
Bij een bevalling weet je dat er iets zal gaan helpen; bevallen. Dat lijkt me toch een opluchting he... de pijn die je hebt is ergens voor
En je kan verdoving oid vragen, geloof ik?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 21-09-2003 @ 10:19:
En je kan verdoving oid vragen, geloof ik?
Ja, idd, dat kan ook nog Maar in NL doen niet heel veel vrouwen dat, maar 't kan iig wel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 20:04:
Dan nog. Die hebben niet 10x zo weinig pijn als ik heb..
wel een groot deel minder, want de meeste voelen bijna niks van als ze ongesteld worden, en een bevalling doet gewoon pijn.
Het zou ook goed kunnen dat als jij gaat bevallen dat je dan zo'n miezerig steekje in de buik voelt dat je denkt, aaah niks aan de hand, en een paar uur daarna dat je ligt te puffen.

Dat zou ook kunnen, maar daar moet je nu niet bij gaan stilstaan
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-09-2003 @ 10:17:
Bij een bevalling weet je dat er iets zal gaan helpen; bevallen. Dat lijkt me toch een opluchting he... de pijn die je hebt is ergens voor Als je ongesteld bent, mja, dan lijkt het allemaan zo loos en oneindig...
En je doet het ergens voor: een kind. (Ongesteld zijn doe je in zekere zin ook wel daarvoor (niet iedereen)...maar das toch anders, bij bevallen heb je daarna een kindje in je armen (als het goed is).)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Dringende vraag menstruatie!
LW
8 03-08-2012 10:08
Lichaam & Gezondheid Slijmerige bloedpropjes bij menstruatie
wattenstaaf
9 23-05-2007 16:03
Lichaam & Gezondheid PDS en menstruatie
Thee Muts
39 06-10-2006 11:44
Lichaam & Gezondheid Kramp in m'n voet
duivelaartje
26 06-07-2005 20:26
Lichaam & Gezondheid Spiraaltje!
miekmuis
32 27-03-2005 17:03
Lichaam & Gezondheid al een week ofzo, "pijn" meer Ongesteldheid kramp in me onderbuik [ ben niet ongsteld
devilcat
7 30-09-2003 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.