Oud 03-06-2021, 14:25
David1280
David1280 is offline
Als je een globale atoomoorlog wil overleven in de grootste luxe die er is tot aan je dood moet je zeer rijk zijn. En er zijn zeer rijke mensen die dat wel zien zitten. Psychopaten met zeer veel geld.

Tijdens de Cuba crisis had men die grootste luxe nog niet maar nu naderen we tijden waarin dat wel mogelijk wordt.

Om de zoveel tijd verschijnt er een krantenartikel over hoe de superrijken zich een ondergrondse bunker aanschaffen. Maar dat zijn er geen waar je tot je dood in de grootste luxe die er is kan verblijven want daar willen kranten niet over rapporteren. Dit is het laatste artikel dat verschenen is. Je kan er maar een stukje van lezen maar het geeft een idee. Hier een volledig Engelstalig artikel .

Waar de superrijken na een globale atoomoorlog in de grootste luxe die er is kunnen verblijven tot aan hun dood zou wel eens een ondergrondse hedendaagse biosfeer 2 kunnen zijn.

Het einde van de film Dr. Strangelove gaf dit al een beetje aan.



Maar die zeer rijken hebben niet de macht om atoombommen te lanceren. Ze moeten dus met hun vele geld ook ongelijkheid creëren waarbij de schuld van die ongelijkheid bij een andere wereldmacht gelegd wordt door financieel politiekers te steunen die van dat type zijn. Dan is er een tegenstelling en zorgt men er voor dat het escaleert. Dat kan het opkomend extreemrechts verklaren ook al is er soms een uitzondering.

Dan heeft men bijvoorbeeld het scenario waarbij superrijken van één wereldmacht en superrijken van een andere wereldmacht beide extreemrechtse politiekers aan de politieke macht helpen. Die politiekers van beide wereldmachten krijgen dan ook een plaats in de grootste luxe tot aan hun dood als ze onderling een conflict veroorzaken dat escaleert tot een globale atoomoorlog.

Een ander scenario is dat die superrijken met hun vele geld in staat zijn om een atoombom te maken en die te laten ontploffen op het grondgebied van een wereldmacht waar ze extreemrechtse politiekers aan de macht hebben gebracht die de schuld bij een andere wereldmacht leggen en voor een gelijke tegenaanval gaan wat uiteindelijk resulteert in een globale atoomoorlog.

Ook de band Soundgarden zag dit toekomstbeeld en maakte er een nummer over.



Hun stelling is dat er een hedendaagse ondergrondse biosfeer 2 is in een woestijn.



En Soundgarden heeft al eens een voorspelling doen uitkomen. Zo voorspelden ze 9/11 in 1994 met hun nummer Limo wreck.



Klik hier voor het volledige nummer.

Geen links naar je eigen website.

Laatst gewijzigd op 05-06-2021 om 20:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2021, 14:55
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Jezus
Met citaat reageren
Oud 03-06-2021, 18:18
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
goed verhaal
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2021, 19:45
Verwijderd
Soundgarden is echt vette muziek.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2021, 12:13
David1280
David1280 is offline
In zo een ondergrondse hedendaagse biosfeer 2 zal dit één van de nieuwe technologieën zijn.

Met citaat reageren
Oud 10-06-2021, 07:28
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Goed verhaal
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.