Oud 24-03-2005, 12:56
Sovietska
Sovietska is offline
Ik studeer nu economie(R'dam), maar het valt allemaal een beetje tegen, vergeleken met de verkooppraatjes(logisch, maar toch).
Het is veel te veel blind staren op formuletjes en eigenlijk niks reeëls. (zoals prachtig werd verwoord tijdens filosofie of economics in een andere studiestad; wij economen onderzoeken eigenlijk niks.. we kunnen toch niet in de toekomst kijken en de economie voorspellen zoals andere wetenschappen. wat doen we eigenlijk?). Ook hebben we nog bijna totaal geen management gehad, terwijl ik dat toch leuker vind. Meer op het bedrijf en product zelf gericht, ipv nu zeer op de economie in het geheel gericht.

Nou denk ik erover om volgend jaar over te stappen naar bedrijfskunde(en dan misschien in grunn of nijmegen, ik heb gehoord dat het daar meer op 'mensen' en de organisatie zelf gericht is..(jah ik heb het 'gehoord', rustig aan, ik zie het niet meteen als een belangrijke bron).
Maar is bedrijfskunde wezenlijk anders dan economie?(en hoe zit het in andere steden met BK?). ik weet dat het eerste jaar redelijk veel overeenkomsten met economie vertoond.(maar dat is geen probleem, want daar fiets ik dan zo doorheen omdat ik dat al gehad heb). Ze zeggen echter dat BK inderdisciplinair is, en dat je dus ook 'redelijke hoeveelheden' rechten, sociologie, politics etc krijgt. Maar is dat ook echt zo? of is het ook weer gewoon economie alleen dan met andere bewoordingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2005, 20:18
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Tegenwoordig valt toch alles al onder EW? Daaronder valt ook gewoon BDK dus ik denk dat er erg weinig verschil tussen zal zitten
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:22
Integer
Integer is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 28-03-2005 @ 20:18 :