Oud 11-04-2009, 10:54
Anna17J
Anna17J is offline
Hallo mede-Havisten!

Deze vraag kwam opeens in mij op en eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig. Hoe leren jullie voor de Examen vakken die jullie hebben? Ga je voor de Centraal Schriftelijke Eindexamens in mei op een andere manier leren dan je deed voor de School Examens?
Hebben jullie nog handige trucjes en/of tips voor mensen die moeite hebben met bepaalde vakken? Wat vind je heel makkelijk om te leren, of juist heel moeilijk?

Vertel er hier over!

Hartelijke groeten en veel succes,
Anna.

P.S; Gelieve wel aan te geven over welk vak jij spreekt. Geschiedenis zul je waarschijnlijk heel anders leren dan bijvoorbeeld Scheikunde!
P.S 2; Ik wist niet zeker of je hier gewoon topics mocht openen, maar ik dacht: ik doe het gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2009, 21:32
YumYum
YumYum is offline
Ik heb voor m'n SE's nauwelijks geleerd (profiel EM) nogal slecht dus, maar ik weet nou niet of daar verandering in gaat komen voor m'n centraal examen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 16:24
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Ik heb me ook niet altijd uitgesloofd dit jaar, maar de afgelopen heb ik al meer gedaan dan ooit tevoren. _O-
Oude examens oefenen helpt voor mijn gevoel sowieso heel erg goed. Maar ik schijt nog steeds alle kleuren van de regenboog.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 21:07
Verwijderd
ik heb niet geleerd.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 21:42
BlackTiger
BlackTiger is offline
Ik ga morgen beginnen met leren... dan ga ik elke dag totaal 5 uurtjes leren. Eerst de stof uit de informatieboeken leren, en daarna de extra vragen uit de examenbundels maken
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 17:38
Strategos
Strategos is offline
Citaat:
Ik ga morgen beginnen met leren... dan ga ik elke dag totaal 5 uurtjes leren. Eerst de stof uit de informatieboeken leren, en daarna de extra vragen uit de examenbundels maken
Damn, dat is gewoon té veel! Sta je er slecht voor ofzo dat je zo veel wilt leren? 2 uurtjes leren per dag vind ik normaal, maar 5 uren is écht te veel.

Zelf stel ik gewoon prioriteiten op, ik weet waar ik wat extra tijd aan moet besteden en aan sommige vakken wat minder, zo heb je een goede balans. Ik begin trouwens vandaag met leren, paar uurtjes per dag. Vooral veel oefenen met examens en andere opgaven. Bij de vakken aardrijkskunde en geschiedenis steek ik vooral veel tijd in de leerstof.

Laatst gewijzigd op 20-04-2009 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 00:16
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
ik ben nog niet begonnen met leren, en gaat ook nog wel even duren denk ik. vrijheid is fijn.
maar wij moeten nu op school oefenexamens maken, dat is wel handig
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 16:56
BlackTiger
BlackTiger is offline
Citaat:
Damn, dat is gewoon té veel! Sta je er slecht voor ofzo dat je zo veel wilt leren? 2 uurtjes leren per dag vind ik normaal, maar 5 uren is écht te veel.
Ik sta voor 2 a 3 vakken net aan voldoende (dus tussen de 5.5 en 5.9) daar wil ik graag voldoende voor halen. Verder heb ik erg veel moeite met wiskunde B
Maar waarom vind je 5 uurtjes dan te veel?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 17:09
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Ik zou het super knap vinden als je dat nog 3 weken volhoudt, 5 uren per dag. Geen sarcasme of wat dan ook, echt respect voor jouw discipline.
Ik begin a.s. maandag met leren, en heb een schema gemaakt wat ik per dag wil leren. Ik zie dan wel hoe veel tijd het kost. 's Avonds ga ik sowieso níet leren, anders slaap ik echt niet meer.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 22:08
Strategos
Strategos is offline
Citaat:
Ik sta voor 2 a 3 vakken net aan voldoende (dus tussen de 5.5 en 5.9) daar wil ik graag voldoende voor halen. Verder heb ik erg veel moeite met wiskunde B
Maar waarom vind je 5 uurtjes dan te veel?
Aangezien je nog 3,5 week te gaan hebt, heb je dus alle tijd. Natuurlijk moet je voor bepaalde vakken meer leren en oefenen, maar ook voor bepaalde minder. Ik kom ongeveer op 2 á 3 uur per dag. En je moet gewoon een goede planning maken, dan komt alles goed en geeft het je een zeker gevoel .
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 01:41
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Damn, dat is gewoon té veel! Sta je er slecht voor ofzo dat je zo veel wilt leren? 2 uurtjes leren per dag vind ik normaal, maar 5 uren is écht te veel.
Normaal zit je 6 à 7 uur per dag op school met wellicht nog wat huiswerk daarbij ook. Dus wat dat betreft valt 5 uur best mee

(ik zou het zelf niet kunnen, daar niet van. Maar toch)
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 20:47
Strategos
Strategos is offline
Citaat:
Normaal zit je 6 à 7 uur per dag op school met wellicht nog wat huiswerk daarbij ook. Dus wat dat betreft valt 5 uur best mee

(ik zou het zelf niet kunnen, daar niet van. Maar toch)
In dat opzicht valt het nog best mee, want in de periode na de meivakantie kun je facultatieve lessen volgen en/of thuis leren .
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Damn, dat is gewoon té veel! Sta je er slecht voor ofzo dat je zo veel wilt leren? 2 uurtjes leren per dag vind ik normaal, maar 5 uren is écht te veel.
Tja, iedereen is anders. Beter een uurtje te veel leren per dag en je examen dan te weinig en FAIL.

Het leven is sowieso niet eerlijk. Een vriend van me had vorig jaar nauwelijks wat voorbereid en had allemaal achten en negens gehaald.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 17:58
YumYum
YumYum is offline
Oke ik ben afgelopen maandag begonnen met leren. Ik leer ongeveer drie uur per dag. En ik concentreer me vooral op de vakken die ik in de eerste week heb: Nederlands, wiskunde en geschiedenis. Daar ben ik dan ook al een heel eind mee op weg maar ook met de vakken die ik wat moeilijker vind in de tweede week zoals management en organisatie. Biologie ga ik niet heel intensief leren -helemaal niet waarschijnlijk- omdat ik het geen leuk vak vind. En voor economie ga ik een examen maken een paar dagen voor het examen en dan kijk ik wat ik nog niet kan dat lees ik door en dan moet het goed komen.
Ik sta op het moment allemaal 7'ens... dus het moet eigenlijk wel goed komen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 16:44
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Niet natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.