Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2009, 17:48
Ulibka
Hallo allemaal!

Ik maak een profielwerkstuk voor het vak engels over Virginia Woolf, het gaat allemaal prima alleen twijfel ik erg over mijn deelvragen en hoofdvraag. Ik hoop dat jullie naar mijn vragen willen kijken en commentaar/tips/verbeteringen willen geven!

1e deelvraag: Waarom werd Woolf beschouwd als feministisch en wat waren de gevolgen hiervan?
2e deelvraag: Wat houdt precies ''The stream-of-consciousness'' techniek in en hoe paste Woolf dit toe in haar werk?
3e deelvraag: Wie waren Woolf's Bloomsbury friends en wat voor invloed hadden zij op haar werken?
4e deelvraag: Waarom maakte Woolf in 1941 een einde aan haar leven?

Hoofdvraag: Wat maakte Virginia Woolf tot zo'n bekende en succesvolle schrijfster?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2009, 11:38
Lisl
Lisl is offline
Feminisme en stream-of-consciousness zijn idd belangrijke items als je het hebt over Woolf. De vierde vraag vind ik nogal gewaagd, kun je ooit weten waarom iemand zelfmoord pleegt? Over de eerste 2 kun je al boeken vool schrijven als je haar zelfmoord erin wilt betrekken kun je dat denk ik beter doen in relatie tot het feminisme en het gebruik van s.o.c.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 14:05
Haggis
De vierde deelvraag zou ik persoonlijk schrappen, om dezelfde reden als Lisl hierboven al aangeeft. De overige drie vragen zijn uitstekende deelvragen om je hoofdvraag te ondersteunen. Let er wel op dat de eerste twee deelvragen (d.w.z. die over feminisme en stream-of-consciousness) voornamelijk te beargumenteren zijn door te kijken naar haar teksten en deze te analyseren, terwijl de derde vraag eerder vraagt om een biografische benadering van Virginia Woolf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Stomme Engels-docent!!!
ShamayaMermaid!
12 30-01-2014 15:14
Verhalen & Gedichten Spel
Ikkuh1
500 15-03-2005 20:25
Psychologie jezelf beoordelen.
Gwenniej
51 24-05-2002 16:07
Algemene schoolzaken onzinnige woordjes leren
Verwijderd
34 06-04-2002 22:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels en shit
Scherp
2 04-05-2001 17:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits en engels
1 10-04-2001 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.