Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 19:02
the tourist
the tourist is offline
Wat wil je gaan studeren? Waarom juist die studie? En waar ga je het studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 19:06
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Misschien Criminologie (en nog iets...?) maar dat weet ik dus nog echt niet zeker!
Die studie bevalt me wel denk ik, maar ik heb nog een aantal jaar om daar over na te denken. Waar? Daar heb ik dus nog geen flauw idee van.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:13
Thomas
Thomas is offline
Bedrijfskunde of orgranisatiewetenschappen, liefste aan de UvT.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarschijnlijk biomedische wetenschappen in Leuven. Ik kies voor deze studie omdat ik graag 'iets medisch' wil studeren maar ik wil geen arts worden maar liever meer het onderzoek in en dan is dit de ideale studie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:59
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Technische natuurkunde in Delft.
Wil ik al ruim een jaar, de natuurkunde interesseert me erg. Maar theoretische natuurkunde is vrij droog, technische natuurkunde meer praktijk gericht, lijkt me leuker.
In Delft omdat dat me het meest beviel (Enschede trok me niet zo; die hele campus vond ik maar niets, Eindhoven ken ik eigenlijk niet zo (niet dat dat moet, maar het is ook wel eind weg), Groningen trok me ook niet zo), Delft leek me wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:18
desiree1986
desiree1986 is offline
Waarschijnlijke Spaanse Taal en Cultuur aan de UU (Universiteit van Utrecht, mocht er iemand zijn die het niet weet..)

Ik heb duidelijk aanleg voor (Romaanse) talen, ik vind Spaans een hele mooie taal en het land trekt me gewoon.
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:34
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-12-2003 @ 20:59:
Technische natuurkunde in Delft.
Wil ik al ruim een jaar, de natuurkunde interesseert me erg. Maar theoretische natuurkunde is vrij droog, technische natuurkunde meer praktijk gericht, lijkt me leuker.
In Delft omdat dat me het meest beviel (Enschede trok me niet zo; die hele campus vond ik maar niets, Eindhoven ken ik eigenlijk niet zo (niet dat dat moet, maar het is ook wel eind weg), Groningen trok me ook niet zo), Delft leek me wel leuk.
Delft IS leuk!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:41
Verwijderd
Algemene taalwetenschap/Sociologie/Psychologie/Rechten

Tja... dit zijn wel de studies die me het meest aantrekken, maar k heb nog geen uitgesproken voorkeur ofzo..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:45
Verwijderd
Ik ben nu eerste jaars Japans - Engels op 't HBO, ik denk dat ik dat afmaak
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:46
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik denk dat het psychologie wordt. Omdat ik het interessant vind om te leren over het hoe en waarom van het denken en doen van mensen. Waar? Nog geen idee....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:47
Nebula
Nebula is offline
Geschiedenis, denk ik. Er is immers een hele hoop interessants gebeurt is in het verleden. Vooral oorlogen intrigeren mij wel.
Waarschijnlijk in Groningen, niet alleen omdat het voor mij het dichtst bij is, maar ook omdat ze daar de meeste keuzemogelijkheden hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:50
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik wil weer iets anders dus kom hier inspiratie opdoen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:57
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ik zou het niet weten... miscchien rechten, dat lijkt me wel boeiend. Ach, ik heb ook nog genoeg tijd om erover na te denken
__________________
your papa never told you about right and wrong

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 20:59
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
verpleegkundige opleiding niveau 4, en hierna wil ik verpleegkundige hbo doen,om uiteindelijk kraamverpleegkundige te worden in het ziekenhuis.
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:08
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
media en entertainment management of European management studies, In Breda aan de NHTV of in enschede of utrecht
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
1e keuze: Geneeskunde
2e keuze: Biomedische wetenschappen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:54
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Psychologie, en dan speciaal aan de UT in Enschede.
Omdat t daar heel anders is, ik kan t niet goed uitleggen, maar t spreekt me heel erg aan.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 23:14
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Ik ga -als ik word toegelaten- naar de AKI in Enschede. Dit is een kunstacademie die erg gericht is op de individuele ontwikkeling, eigen zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid van de student. Dat spreekt me, na 15 jaar montessori-onderwijs, heel erg aan...

En als ik daar niet word toegelaten: kunstacademie in utrecht (HKU) of Rietveld in A'dam.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2003, 06:02
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hoi,

Ik ga hierna HBO Commerciele economie met sport en marketing doen, en daarna naar de politie. (HES Rotterdam)

Of ik ga direct bij de politie. Alleen dan moet ik half jaar wachten tot ik bijna 18 ben. (Ik weet niet precies waar het dichtsbijzijnde opleidingscentrum zit).

Groeten,
Patrick
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 07:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
of ik ga de hbo-opleiding doen van mijn dansacademie (musicaldans/docent)

of ik ga eerst toegepaste psychologie (hbo) in deventer/enschede (weet nog niet welke) doen en vervolgens naar de universiteit om de studie psychologie te doen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 08:54
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
HBO voeding en dietetiek in Den Haag, omdat ik voeding en alles erom heen boeiend vind en Den Haag me leuk lijkt. Ik had ook voor een universitaire opleiding rond voeding kunnen kiezen, voeding en gezondheid in wageningen geloof ik, maar dit was me weer te moeilijk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 09:42
silentkid
Avatar van silentkid
silentkid is offline
Citaat:
Sylph schreef op 03-12-2003 @ 21:41:
Algemene taalwetenschap (...)

Jaa, dit is echt heeel leuk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 10:56
Loesje86
Avatar van Loesje86
Loesje86 is offline
criminologie/ communicatiewetenschap/ communicatie-en informatiewetenschappen.. of ik wil bij de politie!
kortom: ben er nog helemaal niet uit en de tijd gaat dringen..
__________________
** wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... **
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 11:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 04-12-2003 @ 11:56:
criminologie...of ik wil bij de politie!
Een studie doen voordat je naar de politieacademie gaat, heeft zeer veel voordelen voor de functies waar je daarna in verzeild kan raken Dus als je naar de politie wil, zou ik studeren sowieso eerst aanraden.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 11:22
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Regentaat Burotica (boekhouden, dactlyo, economie, recht) en Geschiedenis. Mijn master ga ik sowieso halen en mss nog een jaartje bij voor licentiaat (dus 5 jaar studeren). .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 11:56
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik zit in het 4e jaar van de PABO....en ik wil echt niet (mn hele leven) voor de klas gaan staan vrees ik...
Dit sucks want ik kan nu niet meer van studie veranderen of na mn studie verder gaan studeren: ik heb geen rijke ouders helaas
Echt kut dat ik mn leven nu heb vergooid met voor deze opleiding te kiezen.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 12:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Miljonairskunde
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 12:28
Verwijderd
waarschijnlijk de pabo
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:49
Verwijderd
Heel waarschijnlijk Sociale Geografie en Planologie aan de universiteit Utrecht. Heb me al ingeschreven, maar kan het nog veranderen.
Ik zit nog een beetje te twijfelen over Rechten (met daarna Criminologie of Internationaal Recht), maar ik vind dat andere leuker. Aardrijkskunde is m'n favo vak en toen ik naar een Open Dag ging, had ik eindelijk zoiets van: ja, dat is het! Daarvoor zat ik altijd te twijfelen en had ik geen idee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:22
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-12-2003 @ 12:56:
Ik zit in het 4e jaar van de PABO....en ik wil echt niet (mn hele leven) voor de klas gaan staan vrees ik...
Dit sucks want ik kan nu niet meer van studie veranderen of na mn studie verder gaan studeren: ik heb geen rijke ouders helaas
Echt kut dat ik mn leven nu heb vergooid met voor deze opleiding te kiezen.
Je leven vergooid valt ook wel mee denk ik. Je kan toch eerst een paar jaar gaan werken om geld te verdienen en dan nog een andere studie doen? Kan je gelijk bedenken wat je wel heel je leven zou willen doen en daar heb je dan zat tijd voor zodat je niet weer een verkeerde keuze maakt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 04-12-2003 @ 12:56:
Ik zit in het 4e jaar van de PABO....en ik wil echt niet (mn hele leven) voor de klas gaan staan vrees ik...
Dit sucks want ik kan nu niet meer van studie veranderen of na mn studie verder gaan studeren: ik heb geen rijke ouders helaas
Echt kut dat ik mn leven nu heb vergooid met voor deze opleiding te kiezen.
Als je echt wat anders wil, kan je altijd gaan werken en geld lenen bij de IB-G! Je moet het wel terug betalen, maar je hebt iig de mogelijkheid wel!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:37
titani^m
titani^m is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-12-2003 @ 20:59:
Technische natuurkunde Wiskunde in Delft.
Wil ik al ruim een jaar, de natuurkunde Wiskunde interesseert me erg. Maar theoretische natuurkunde Wiskunde is vrij droog, technische natuurkunde Wiskunde meer praktijk gericht, lijkt me leuker.
In Delft omdat dat me het meest beviel (Enschede trok me niet zo; die hele campus vond ik maar niets, Eindhoven ken ik eigenlijk niet zo (niet dat dat moet, maar het is ook wel eind weg), Delft leek me wel leuk.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:45
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik denk geschiedenis in Leiden. Geschiedenis omdat ik het interessant vind en later misschien de journalistiek in wil, maar ook nog andere mogelijkheden hebt (daarom wil ik ook geen journalistiek opleiding doen). En ik ben vorige week in Leiden gaan kijken, vond het wel jammer dat de opleiding zo groot is (250 eerstejaars ofzo), maar daardoor zijn er wel weer veel mogelijkheden. Ook vind ik Leiden een leuke stad, leek de opbouw van de studie daar interessant, en heb ik goede verhalen gehoord van een vriendin die ook geschiedenis in Leiden studeert.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:39
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Pedagogische Wetenschappen in Utrecht

Omdat ik later met kinderen wil werken en daardoor bij deze studie uitkwam en toen naar een paar open dagen ben geweest en dit leek me op zich wel interessant.. en in Utrecht omdat me dat gewoon een hele gezellige stad lijkt
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:48
Verwijderd
Ik wil bij de politie na mn havo.
dit wil ik omdat het me ontzettend leuk beroep lijkt. lekkere uitdaging enzo, en bezig zijn.


er is alleen 1 probleem: ik ben 16 als ik van school kom, en moet 17,5 zijn wil ik kans maken bij mn sollicitatie. ik zoek dus een tussenopleiding van een jaar, maar k heb geen idee wat er allemaal is enzo

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:55
miro
Avatar van miro
miro is offline
Volgend studiejaar ga ik (hoogstwaarschijnlijk) " organisatiewetenschappen" aan de universiteit van Tilburg studeren.


Waarom? Omdat t iets is wat mij precies ligt, waar ik denk mn kwaliteiten in kwijt te kunnen en t sluit aan op mijn vorige studie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2003, 16:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WooF schreef op 04-12-2003 @ 16:48:
Ik wil bij de politie na mn havo.
dit wil ik omdat het me ontzettend leuk beroep lijkt. lekkere uitdaging enzo, en bezig zijn.


er is alleen 1 probleem: ik ben 16 als ik van school kom, en moet 17,5 zijn wil ik kans maken bij mn sollicitatie. ik zoek dus een tussenopleiding van een jaar, maar k heb geen idee wat er allemaal is enzo
Dan doe je toch een propedeuse jaar van een hbo-opleiding. Als je dan niet gelijk toegelaten wordt tot de politie-academie dan ga je gewoon nog even verder met die studie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:11
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-12-2003 @ 20:59:
Technische natuurkunde in Delft.
Wil ik al ruim een jaar, de natuurkunde interesseert me erg. Maar theoretische natuurkunde is vrij droog, technische natuurkunde meer praktijk gericht, lijkt me leuker.
In Delft omdat dat me het meest beviel (Enschede trok me niet zo; die hele campus vond ik maar niets, Eindhoven ken ik eigenlijk niet zo (niet dat dat moet, maar het is ook wel eind weg), Groningen trok me ook niet zo), Delft leek me wel leuk.
Delft is niet leuk. Heb een vriendin en mn vriend die daar zaten en nu weg zijn omdat de manier van colleges gewoon niet goed zijn en ze het niet leuk vonden. Erg anders dan gedacht en voorAL DE STAD, NIETS TE DOEN. kIJK TOCH NOG EVEN VOOR DE ZEKERHEID BIJ DIE ANDEE!!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:14
titani^m
titani^m is offline
Citaat:
Eerised schreef op 04-12-2003 @ 17:11:
Delft is niet leuk. Heb een vriendin en mn vriend die daar zaten en nu weg zijn omdat de manier van colleges gewoon niet goed zijn en ze het niet leuk vonden. Erg anders dan gedacht en voorAL DE STAD, NIETS TE DOEN. kIJK TOCH NOG EVEN VOOR DE ZEKERHEID BIJ DIE ANDEE!!!
Misschien waren ze zelf wel verschrikkelijk saai
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:17
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 03-12-2003 @ 21:59:
verpleegkundige opleiding niveau 4, en hierna wil ik verpleegkundige hbo doen,om uiteindelijk kraamverpleegkundige te worden in het ziekenhuis.
verpleegkunde dus ook
als ik me examen haal, ga ik volgend jaar beginnen met HBO-V
wil graag werken op een kinder/jeugd of kraam afdeling.. het laatste wil ik wel het meest
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:18
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Wawl schreef op 03-12-2003 @ 20:13:
Bedrijfskunde of orgranisatiewetenschappen, liefste aan de UvT.
Wie weet worden we wel klasgenoten
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:03
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Eerised schreef op 04-12-2003 @ 17:11:
Delft is niet leuk. Heb een vriendin en mn vriend die daar zaten en nu weg zijn omdat de manier van colleges gewoon niet goed zijn en ze het niet leuk vonden. Erg anders dan gedacht en voorAL DE STAD, NIETS TE DOEN. kIJK TOCH NOG EVEN VOOR DE ZEKERHEID BIJ DIE ANDEE!!!
Ik vond het er leuk, en vind dat Delft een leuke stad heeft, vooral de binnenstad vond ik erg gezellig.
En heb wel met verschillende studenten gesproken, dus eh, ik blijf nog bij m'n keuze.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:10
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Taal- en cultuurstudies / maatschappijgeschiedenis / psychologie
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:56
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
titani^m schreef op 04-12-2003 @ 17:14:
Misschien waren ze zelf wel verschrikkelijk saai
Toevallig alletwee? Nee heb er wel meer mensne over gehoord, beetje typisch daarzo. en ze ijn alles behalve saai!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:08
Fatality
Fatality is offline
Ik heb van redelijk veel mensen gehoord dat Delft "de nerdenstad" is. Maargoed ik kan er zelf natuurlijk niet over oordelen.

Maargoed ik dacht er ook al aan om technische natuurkunde te gaan studeren, wel in Enschede. Een levende studentenstad, in tegenstelling tot wat veel mensen verwachten. En een goede opleiding. Daarnaast ben ik niet de eerste in de familie die de studie doet, dus misschien word ik wel onbewust gepusht. Het lijkt me wel de meest interessante opleiding.
ik heb nog 2 jaar dus de keuze kan nog veranderen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:13
Mindfields
Mindfields is offline
Nederlands, literatuurwetenschap of American studies.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:23
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Parallel schreef op 04-12-2003 @ 19:13:
Nederlands, literatuurwetenschap of American studies.
American Studies in Groningen (ik heb geen idee of je het ook ergens anders kan doen)? Ik heb een vriend die is dat dit jaar ook gaan studeren, was er van tevoren heel erg enthousiast over. Maar hij is er erg op afgeknapt, vond het saai en pas in het derde jaar kwam iets dat hij interessant vond.
Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, misschien had hij zich niet genoeg verdiept, maar het kwam op mij over alsof het wel een hele verschrikkelijke studie was.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:24
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
WooF schreef op 04-12-2003 @ 16:48:

er is alleen 1 probleem: ik ben 16 als ik van school kom, en moet 17,5 zijn wil ik kans maken bij mn sollicitatie. ik zoek dus een tussenopleiding van een jaar, maar k heb geen idee wat er allemaal is enzo

http://www.vrijehogeschool.nl
Is dit misschien iets voor je? Goed voor je zelfvertrouwen, zelfbeeld en handig als basis...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:26
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Ik denk pedagogische wetenschappen in Nijmegen
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 22:44
wissie
wissie is offline
Politicologie in Amsterdam, Leiden of Nijmegen, daar ben ik nog niet uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat studeer jij? / Wat ga je studeren?
Lotte^^
4 28-07-2010 12:43
Lifestyle Wat ga jij in de toekomst doen?
kuik
136 18-07-2007 12:09
Lifestyle Wat ga jij in de toekomst NIET doen?
botulismf
15 02-07-2007 10:47
VWO Wat ga jij na je examens doen?
lindasilief
1 17-05-2006 19:32
Psychologie Niet weten wat te zeggen
Everlast01
19 28-12-2005 20:53
Algemene schoolzaken Waar ga jij studeren? Wat ga je studeren?
DP17
150 06-09-2005 08:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.