Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2011, 19:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
En, wie speelt m al? Deel 1 heb ik nooit gespeeld, maar gezien er weinig goeie RPG's zijn op de PC ben ik toch wel geinteresseerd in dit Poolse pretpakketje. Zit alleen met mn sysreqs in mn maag:

core 2 duo e8400 3ghz
4gb ddr2 ram
geforce 8800gt 512mb ram

Doen / Niet doen?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2011, 20:47
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Als je de settings een beetje tweaked en genoegen neemt met ongeveer 30-40% van het maximum haalbare loopt hij prima. Ik heb een vergelijkbaar systeem.
(en dan ziet het er altijd nog stukken beter uit dan een console-orientated game)

Leuk spel, combat is even wennen maar als je het te pakken hebt is het enorm vermakelijk; er zitten wat bugs is maar het spel zelf is een echte RPG zoals we die in tijden niet gehad hebben.
Het eerste deel is trouwens ook enorm de moeite waard, de combat is even wennen en absoluut geen hoogtepunt van het spel maar vanaf chapter 2 is het een ijzersterk spel.

Als je hem koopt kun je hem het beste van GoodOldGames halen, dan krijgen de ontwikkelaars (die ook publisher zijn) het meeste geld; en in een wereld waar je tegenwoordig blij moet zijn met een fatsoenlijke pc versie kan een studio die zich primair op de pc richt wel een steuntje gebruiken.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 22:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik las dat men ook erg actief is qua patches etc dus performance gaat nog wat beter worden.

Thx voor de tip, maari k moet nog even kijken. Nog wat kansloze Mediamarkt-waardebonnen liggen die opmoeten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:05
Verwijderd
Gedaan maar vrij snel weer eraf gegooid want ik vond het allemaal zo slecht uitgevoerd.

Ik dacht in de eerste instantie dat het een schaamteloze console port was, maar het bleek inderdaad gewoon op de pc gemaakt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 11:59
Verwijderd
Geruchten gaan dat ie ook op de xbox zal verschijnen, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gedaan maar vrij snel weer eraf gegooid want ik vond het allemaal zo slecht uitgevoerd.

Ik dacht in de eerste instantie dat het een schaamteloze console port was, maar het bleek inderdaad gewoon op de pc gemaakt te zijn.
1 of 2? Lees niets dan lof over deel 2 namelijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:51
Verwijderd
2.

Oh, er zullen genoeg mensen zijn die het een tof spel vinden hoor. Ik game alleen al zo lang en ik heb al zóveel rpg's gespeeld dat dit spel in mijn ogen niet boven de middelmoot uitkomt. Waarschijnlijk wordt het interessanter als je het wat verder speelt, maar na alle gebreken die ik in de korte tijd ben tegengekomen had ik daar eerlijk gezegd geen behoeft meer aan.

Ook zijn er aspecten aan het spel die ronduit slecht zijn. Zo kan je geeneens tijdens het spel je controles veranderen. Kom op zeg. Bij doom 1 kon je tijdens het spel je controles veranderen :')
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:26
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Wat vind jij dan wel een bovengemiddelde RPG? Ik speel erg veel RPG's en dingen die zich rpg noemen en het niet zijn maar ik vind Witcher 2 wel bovengemiddeld.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:28
Verwijderd
Kotor.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:28
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Kotor.
Touché
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
2.
Ook zijn er aspecten aan het spel die ronduit slecht zijn. Zo kan je geeneens tijdens het spel je controles veranderen. Kom op zeg. Bij doom 1 kon je tijdens het spel je controles veranderen :')
Dat vind ik zelf niet echt een gamechanger. Maar goed, men patched ook erg actief lees ik. Binnenkort die MM-bon maar opbrassen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik zelf niet echt een gamechanger..
Ik ook niet. Ik begrijp alleen niet waarom ze dat niet gewoon goed hebben gedaan als spellen van ruim 20 jaar geleden die mogelijkheid al hadden.

Vandaar ook dat in combinatie met de choppy controls ik eerst dacht dat het een consoleport was.

Trouwens, het spel zal je waarschijnlijk wel bevallen hoor. Ik ben ook gewoon een zeikerd wat games betreft, maar ik speel er dan ook teveel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ah, ik juist bewust niet meer. 2 of 3 'per jaar' en dan is het wel weer mooi geweest; qua PC games. Heb momenteel ook geen (fraaie) TV waar ik een eventuele PS3 aan kan hangen, dus dat scheelt ook ;P
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:46
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Beter kritisch dan genoegen nemen met ondermaatse troep.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 14:48
Gersom
Avatar van Gersom
Gersom is offline
Het spel heeft gewoon wat tijd nodig om op gang te komen. Combat voelt af en toe wat cheap dus je moet er een feel voor krijgen maar zodra je erin zit, zit je er ook gewoon in. Het is iets meer een action feel, meer interactie qua combat meer heel wat minder diepgang dan bijv. kotor.
Dan denk ik ook niet meer dat er games a la planescape of BG gaan worden gemaakt qua diepgang maar wat Reverend zegt. Zodra je die hebt meegemaakt voelt praktisch elke nieuwe rpg een beetje "meh".
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 15:14
Verwijderd
Citaat:
ah, ik juist bewust niet meer. 2 of 3 'per jaar' en dan is het wel weer mooi geweest; qua PC games. Heb momenteel ook geen (fraaie) TV waar ik een eventuele PS3 aan kan hangen, dus dat scheelt ook ;P
hehe, het is niet alsof ik ze allemaal uitspeel hoor. Integendeel zelfs, 95% van de games die ik speel zijn binnen een paar dagen weer van de computer af om ruimte te besparen. Uiteindelijk kom ik denk ik per jaar ook op zo'n 3 tot 5 games per jaar die ik daadwerkelijk uitspeel of intensief online doe.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 16:18
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Dan denk ik ook niet meer dat er games a la planescape of BG gaan worden gemaakt qua diepgang maar wat Reverend zegt. Zodra je die hebt meegemaakt voelt praktisch elke nieuwe rpg een beetje "meh".
Het feit dat je met gemak DA: O op de hoogste stand met eén ventje kan spelen zegt wel genoeg ja.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 23:20
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dan denk ik ook niet meer dat er games a la planescape of BG gaan worden gemaakt qua diepgang maar wat Reverend zegt. Zodra je die hebt meegemaakt voelt praktisch elke nieuwe rpg een beetje "meh".
Fallout 3, Mass Effect, Borderlands. Om maar even snel 3 op te noemen.
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2011, 08:03
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Sorry, ik heb me met die drie prima vermaakt; maar je kan ze toch niet serieus diepgaand noemen qua RPG-gameplay aspecten?
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 09:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Sorry, ik heb me met die drie prima vermaakt; maar je kan ze toch niet serieus diepgaand noemen qua RPG-gameplay aspecten?
Dit.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 11:00
Verwijderd
Dan is fallout nog het meest RPG
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 12:02
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Klopt, Mass Effect 1 had wel een inventory en gerelateerde dingen maar het kwam er toch altijd op neer dat je scram rails en spectre wapens gebruikte zodra het kon.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 10:52
Verwijderd
In terms of D&D/RPG val ik nog wel eens terug op Neverwinter Nights 1 en communitycontent; er zitten een paar moduleschrijvers die echt héél leuke dingen gemaakt hebben met goede roleplaying, puzzels en morele kwesties. Zelfs wanneer je BG gedaan hebt bieden die genoeg interessante dingen (hoewel henchmaninteractie vaak wel een ondergeschoven kindje blijft hoor).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 11:08
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Die expansion van NWN 2 schijnt best gaaf te zijn qua verhaal, moet m zelf nog doen.
The Witcher ga ik binnenkort eens uittesten.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 16:41
Verwijderd
Ik vind de gameplay van NWN 2 zo icky, met nare cameraposities die je niet echt fijn kunt wijzigen Ook is het een nare engine die maar moeilijk lekker soepeltjes speelt, maar goed, dat zou ook aan m'n rig kunnen liggen (hoewel je het er niet aan af ziet, qua grafische pracht en praal).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2011, 22:49
Gersom
Avatar van Gersom
Gersom is offline
Citaat:
Die expansion van NWN 2 schijnt best gaaf te zijn qua verhaal, moet m zelf nog doen.
The Witcher ga ik binnenkort eens uittesten.
MotB? Ik vond het een erg vet verhaal idd

Camera is te doen maar wel wat beperkt. Graphics zijn inderdaad heel slecht optimised maar RPGs speel je meestal dan ook niet echt voor het visuele genot.

Citaat:
Fallout 3, Mass Effect, Borderlands. Om maar even snel 3 op te noemen.
twitch

Seriously? Heb je planescape en BG1/2 gespeeld of wat?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Camera is te doen maar wel wat beperkt. Graphics zijn inderdaad heel slecht optimised maar RPGs speel je meestal dan ook niet echt voor het visuele genot.
Je sais, maar mijn rig is niet meer de nieuwste en als het dan ook echt een merkbare negatieve impact heeft op de gameplay (veel spells zorgden echt voor framedrops en gehakkel) dan is het wel snel vervelend hoor. Maar misschien dat er naderhand nog patches geweest zijn die de engine wat behapbaarder maken, dat weet ik niet.

Ik speel dan ook graag NWN1; dat ziet er misschien behoorlijk outdated uit maar het speelt heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 12:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
President Obama, on a tour of Europe this week, stopped in Poland today to meet with Prime Minister Donald Tusk. As is customary, Tusk presented Obama with several gifts to commemorate his visit. One of those was the collector's edition of The Witcher 2: Assassins of Kings.

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 22:17
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Planescape GODVERREDOOMMMEEEE!

En hij kost maar een paar knaken op GOG
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 22:18
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Icewind Dale 1 & 2 ook trouwens
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 09:18
Gersom
Avatar van Gersom
Gersom is offline
http://www.gibberlings3.net/widescreen/

:x
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 19:58
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Wat was ie kort! 3 acts die ik met elkaar in zo'n 2 dagen uitgespeeld had. Daarnaast zaten er nogal wat bugs in en de quests hadden nogal wat tekortkomingen. De storyline was wel briljant, net als de graphics.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin E3 2013 topic!
Carn
110 19-09-2015 15:30
Games Steam Summer Sales
Verwijderd
32 24-07-2013 18:29
De Kantine Muizen zijn saai #1576
Verwijderd
500 15-12-2011 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.