Oud 07-01-2004, 18:42
Croeloes
Croeloes is offline
Hoi!

Ik weet niet precies of mijn onderwerp hier hoort. Ik wil graag een tongpiercing. Maar op een aantal sites had ik gelezen dat een tongpiercing 1 van de gevaarlijkste piercings is voor je gezondheid. Er wordt verteld dat je een zenuw kan beschadigen waardoor je tong verlamd raakt waardoor je niet meer kunt praten. ( en hellluup niet meer zoenen ) Ook stond er dat je speekselklieren beschadigd kunnen raken?! en dat je tandvlees kan gaan rotten.

Is dit waar????????

Zijn er mensen die erge problemen hebben gehad met hun tongpiercing?

Ook positieve verhalen zijn welkom, anders durf ik hem strax niet meer te laten zetten!!

alvast bedankt!! xxxxxxxxxxx
__________________
hey
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:04
Co
Avatar van Co
Co is offline
Ik heb r zelf geen, maar weet wel datje flink wat risico neemt als je er 1 laat zetten

Ik heb ook ooit ergens gehoord dat een tonpiercing zalig kan zijn voor je vriend(in)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hier staat er meer over. Je kunt je bericht daar nog een keer opnieuw plaatsen.

tip: gebruik de zoekfunctie
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 22:27
someone
someone is offline
yepzz ik heb der een.. al ongeveer andergalf jaar ofzow..
ik heb verder nergens last van, dus niet van mn zenuw of tandvlees ofzow..
ik hoor welles dat mensen last van hun tanden enzow krijgen, maja ik had zoiets van als ik ergens last van krijg haal ik hem er gewoon weer uit, en das nu nog steeds zo.. mocht ik iets met mn tanden krijgen haal ik hem eruit...

ik heb hem trouwens ook niet helemaal in het puntje van mij tong zitte, wat ik op zich mooier vind..
maja dat hebbe ze mij afgeraden omdat hij dan heel erg opvalt met praten enzow ( kan lastig zijn voor je werk, bij mij valt ie bijna nie op) en dan heb je meer kans dat je eek keer tegen je tanden stoot en dat er dan iets afbreekt enzow...
groetjes
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:26
Verwijderd
Enkele negatieve dingen die ik ervan weet, zijn:

-als het piercen mis gaat, en er wordt een slagader geraakt in je tong, dan kun je doodbloeden aangezien dat heel moeilijk te stoppen is...

-het kan zijn dat je smaakpapillen aangetast worden waardoor je misschien je hele leven niet meer een bepaalde smaak kunt proeven...

-een tongpiercing kan je tandglazuur op lange termijn aantasten: tandartsen zijn ook helemaal niet blij met deze ontwikkeling (of wel: meer geld...)

Positieve dingen zijn er natuurlijk ook wel, een vriend van mij heeft er al jaren 1 en nergens last van, zegt ie. Hij vindt het fijn dat het niet voor iedereen zichtbaar is omdat het een 'speeltje van hemzelf' is. Ook vindt ie het leuk om ermee te spelen...

Mijn persoonlijke mening: ik vind het lelijk EN gevaarlijk. Maarja, iedereen zijn eigen keus natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:30
kimmels
kimmels is offline
hej, ik wil ook graag een tongpiercing maar toen ik hoorde dat je er een hersenbeschadiging van kon krijgen ben ik afgehaakt.

serieus, een arts die er vastand van had vertelde dat er in je tong een spier zit die doorloopt tot ergens in je hoofd en dat kan verlamd raken dan.

liefs kimmels
__________________
wat je ook wil zijn, wees vooral jezelf!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:53
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Om te beginnen... ik heb wel een tongpiercing.

Er zijn veel verhalen in de wereld die zeggen dat het zooo ontzettend gevaarlijk is enzo.. maar denk ff na, piercers hebben er echt wel verstand van, en zouden het echtniet doen als er hele grote gevaren aanzitten, en dan nog, hoeveel mensen hebben een tongpiercing, en bij hoeveel van die mensen is het mis gegaan.
geloof me, volgens mij zijn dat er zo weinig.

Ik heb er totaal geen last van, alleen net nadat ie gezet was moet je uitkijken, omdat het staafje dan lang is en t makkelijk tegen je tanden aan kan komen.

Met elke piercing komt er wel een risico kijken, er word immers wat door je lichaam geboord. Laat je alleen niet onnodig bang maken door zogenaamde experts...
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 18:20
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik heb al 3 jaar een tonmgpiercing en heb nog nooit iets vreselijks ermee meegemaakt....
het laten zetten was heel relax, ze gaan eerst op zoek naar die spier in je tong, zodat ze die kunnen vermijden, daar houden ze echt wel rekening mee....
verder geen rottend tandvlees, geen afgesleten tanden, niks en alleen maar plezier van het ding..
en ja, zoenen gaat er heel goed mee, andere dingen nog beter...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 19:06
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ik heb ook een tongpiercing, en ik heb er verder geen last van. Zetten deed geen pijn, maar een week met een dikke tong eten/praten is toch geen pretje, maar verder was alles prima. En wat leucomelas zegt, zoenen is leuk, andere dingen beter
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 23:17
Croeloes
Croeloes is offline
hihih nou volgens mij moet ik hem gewoon maar laten zetten. En inderdaad, de bangmakende verhalen komen alleen van mensen die er geen 1 tje hebben.
__________________
hey
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 23:18
Croeloes
Croeloes is offline
owja... maar hoe hebben jullie je ouders erop voorbereid? de mijne wilde me het huis al bijna uitzetten toen ik oorgaatjes wilden --- > niet gebeurd hoor
__________________
hey
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 23:20
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Citaat:
Croeloes schreef op 13-01-2004 @ 23:18:
owja... maar hoe hebben jullie je ouders erop voorbereid? de mijne wilde me het huis al bijna uitzetten toen ik oorgaatjes wilden --- > niet gebeurd hoor
well, toen k mn lippiercing nam heb k eerst mn ouders opgebeld dat k em al had, wat niet zo was. Hadden ze gezegd dat ze me het huis uit zouden gooien ofzo had ik het niet gedaan. En mn tongpiercing vonden ze niet zo erg, je ziet em toch niet.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 23:37
Verwijderd
Naar ik weet moet je het bij een professionele piercingshop doen. Dus niet bij een goedkoop winkeltje ergens in een klein steegje dat het ook wel doet zónder toestemming van je ouders, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 07:42
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 23:37:
Naar ik weet moet je het bij een professionele piercingshop doen. Dus niet bij een goedkoop winkeltje ergens in een klein steegje dat het ook wel doet zónder toestemming van je ouders, bijvoorbeeld.
Deze hoeven het niet persee slecht te doen..

maar ik snap wat je bedoelt

Ik heb ee njaar lopen zeuren erover dat ik graag een tondpiercing widle hebben omdat ik t zo mooi vond. en me zus had er ook al 1. op gegeven moment had ik t geld en heb ik 2 weken van te voren gezegd, mam ik ga volgende week een tonpiercing zetten..njageloven deed ze t niet geloof ik.. ennuh toen ik de deur uit ging was t van man.. ik ga nu tongpiercing zetten, ben voor t eten thuis .. en eigenlijk was t toen al geen probleem meer..

ik denk dat je ze gewoon moet voobereiden op t idee..ofzo..

Damn wat is t vroeg :/
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 11:48
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Croeloes schreef op 13-01-2004 @ 23:18:
owja... maar hoe hebben jullie je ouders erop voorbereid? de mijne wilde me het huis al bijna uitzetten toen ik oorgaatjes wilden --- > niet gebeurd hoor
mijn ouders heb ik niet voorbereid.... heb op een gegeven moment gewoon een tongpiercing gezet en die heb ik 3 kwart jaar verborgen kunnen houden... vooral de eerste dag was erg, was doodsbang om te praten *terwijl ie dan nieteens echt te zien is* en het eten ging langzamer dan normaal, ik deed 10 minuten over 1 frikandel.....
maarja, uiteindelijk hebben ze het gezien toen ik een ijsje aan het eten was, me ma heeft nog gedreigd um eruit te trekken maar ja.... kheb um nog steeds
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:05
CryperA
Avatar van CryperA
CryperA is offline
Het zou best kunnen, maar het ligt er denk ik ook aan waar je hem laat zetten (wat betreft die zenuwen enzo) en hoe je er zelf mee omgaat. Hmm, en sommigen zeggen ook dat je in het begin alleen maar pudding kan eten, ik at de eerste dag al lasagna (wel met een theelepeltje en vraag niet hoe) maar er is nog steeds niks ontstoken

Ik heb er zelf ook een, en geen last van mijn tanden of iets, maar anderen die hem wel hebben, die spelen er constant mee en dan ketst die vaak tegen je tanden aan, en dat is niet bepaald goed voor je glazuur.

En zoenen enzo gaat nog geweldig hoor

En een toevoeging: ik heb even een probleem met mijn piercing gehad toen ik de staaf inkortte. Diegene die me gepierced had stopte hetzelfde als een lippiercing in mijn tong (dus een plat plaatje onder) Een paar uur erna kon ik nauwelijks praten, ben ik snel naar een andere gegaan, die heeft me eerst weer een lang staafje gegeven en dit langzaamaan ingekort.

Maarruh, het is wel leuk een tongpiercing, en het zetten ervan doet weinig pijn.
__________________
euh
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:23
someone
someone is offline
ik heb ze wel voorbereid..
eerst werden ze al boos als ik over het idee van een piercing begon.. maja wie ziet het nou in je tong... enz enz. en naja ben je er flauw van dan groeit ie zo weer dicht enzow..
en kijk iedereen om je heen met een tattoo.. dat is blijvend een piercing die niet opvald en zo weer dichtgroeit is toch veel beter.. (naja beter voor hun toestemming dan)
en naja na een maandje zo doorgaan, vonden ze het goed.. als ik maar niet ging zeuren over pijn enzow..

kusjes
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:44
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb er ook eentje al zon 3jaar intussen...
bij het zetten schenen ze met een lampje door je tong als het ware waardoor ze die spieren en aders precies kunnen zien zitten en dus weten waar ze moeten piercen (een vriendin was erbij dus die kon t precies zien )
ik heb alleen in begin een paar dagen flink pijn gehad omdat ik eigenwijs als ik ben toch iets niet vloeibaars wou eten... eigen schuld dikke bult ik raad je dus wel aan om t bij vloeibaar te houden tot de zwelling weg is
doe het bij een ervaren piercer is wel een advies... niet bij iemand die bv extreem goedkoop is omdat je zon piercing toch wel zeker bij een ervaren piercer moet zetten vind ik (dit is net iets belangrijker om een ervaren te hebben dan bv een navelpiercing aangezien je daar niet iets ergs van op kunt lopen)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 22:18
Misfit
Avatar van Misfit
Misfit is offline
Hey ik heb gister een tongpiercing laten zetten, het zetten viel me echt heel erg mee je schrikt alleen. Maar de rest van de dag deed het best pijn en slikken kon ik niet. Kauwen ook niet vla kreeg ik nieteens weg...en vandaag heb ik soep gegeten omdat het slikken nu wel lukt...maar had nog geprobeerd een broodje te eten maar wil dus echt niet lukken ik heb steeds het staafje tussen me tanden zitten en dat doet piijjjnn!!!..maja ik merk wel dat ik steeds meer weer kan. Dinsdag moet ik terug komen voor een normaal staafje en ik kan nu al niet w88...kben zo zat van dat grote ding in me mond...net een spalk die je mond openhoud (nou ja hij gaat net dicht..) Maargoed bij het zetten heeft ze eerst de aders opgezocht maar ik was wel heel bang dat er iets fout zou gaan...maar ik denk niet dat er echt wat fout kan gaan...als je kijkt hoeveel mensen er een tongpiercing hebben!
__________________
Ware woorden zijn zelden mooi, maar mooie woorden zijn zelden waar...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle vraagje over n tongpiercing
meisje833
4 07-01-2005 17:32
Seksualiteit Tongpiercing
Mickey M.
3 24-09-2004 15:31
Lichaam & Gezondheid Tongpiercing
Misfit
3 30-01-2004 18:42
Lifestyle tongpiercing vs. tanden
clevergirl
12 13-01-2003 14:12
Seksualiteit Orale seks met tongpiercing
-Meisje-
27 27-11-2002 00:20
Seksualiteit tongpiercing lekkerder bij orale sex?
MissBi@tch
5 18-05-2002 22:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.