Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2001, 13:07
halve gare
halve gare is offline
ik heb nu denk ik een keelontsteking, ik kan amper nog praten en eten is een grote ramp krijg niets meer door m'n keel.

nou heb ik tegen mijn moeder gezegt dat ik denk dat het door mijn medicijnen komt (astma) maar ik denk eerder dat het komt door het overgeven, dat ik wel vaker doe als ik voor mijn gevoel te veel heb gegeten...

denken jullie ook dat het daar door komt? of kan ik beter stoppen met die medicijnen?
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 13:13
Verwijderd
Je kunt beter stoppen met overgeven dan met die medicijnen. Die medicijnen heb je bovendien niet voor niks. Toch?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 15:55
halve gare
halve gare is offline
even aan vulling in de bijsluiter van de medicijnen staat dat er hees door kan worden en bij keel klachten moet je je dokter inlichten...
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 16:19
Citaat:
halve gare schreef:
even aan vulling in de bijsluiter van de medicijnen staat dat er hees door kan worden en bij keel klachten moet je je dokter inlichten...
Het kan oowk geen van beide zijn. Keelontsteking krijg je niet van astma medicijnen, van die pufjes word je hoogstens hees (ik heb ze oowk, alle soorten en maten).
Van regelmatig overgeven kan je gezicht gaan opzetten, je keel 'ruw' worden, en je tanden en je slokdarm gaan eraan (die zijn namelijk niet gemaakt op maagzuur; eten hoort normaal gesproken natuurlijk via je darmen verwerkt te worden). Ook krijg je als je regelmatig overgeeft een tekort aan voedingsstoffen en andere stoffen die in je maag aanwezig horen te zijn. Dit alles als waarschuwing.
Tog denk ik niet dat je keel zo'n pijn doet door het overgeven, tenzij je keel echt ruw voelt... maar als je keel is opgezet, je klieren ook, en je hebt een gemene doffe pijn... denk ik dat je een gewone keelontsteking hebt. Langs de dokter dus!

Nog een vraagje; waarom geef je over als je 'voor jou gevoel teveel gegeten hebt'? Omdat je maag te vol zit, of omdat je bang bent om aan te komen? In het eerste geval moet je je leren beheersen, in het tweede geval moet je een andere oplossing zoeken dan je eten eruit gooien (zoals minder calorierijk voedsel nemen of gewoon eten laten verteren)...

Cat
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 17:26
Verwijderd
Citaat:
halve gare schreef:
even aan vulling in de bijsluiter van de medicijnen staat dat er hees door kan worden en bij keel klachten moet je je dokter inlichten...

Dat snap ik ook wel (heb die dingen ook), maar dan ligt je dus de dokter in en dan stop je er niet zomaar mee. Vertel de dokter dan ook gelijk dat je overgeeft en dat jij denkt dat het daar van komt. Sorry, dat ik zo bot overkom, maar ik kan er niet tegen als mensen zichzelf ten gronde helpen...kzie het al teveel gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2001, 18:20
halve gare
halve gare is offline
heb gister moeten bloed prikken (omdat ik dus al 3 weken ziek ben, was bijna beter nu dit ) en wil wachten op de uitslag en dan een afspraak maken met de dokter. maar nu weet ik dus dat k gewoon ergens keel ontstekking heb opgelopen...

weet dat ik het zo moeten vertellen, maar dat kan ik nie vond het vorige week al erg genoeg bij de dokter.. ze zat alleen maar te zeuren over eten... echt erg! hoop nu maar dat er uit komt dat ik pfeifer heb of zo zijn we daar ook weer vanaf.
ik moet soms wel veel eten, door de dokter dus, mijn ouders zeuren dat ik te weinig eet! dus ja dan moet ik het soms na afloop week weer kwijt!
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Overgeven
Verwijderd
15 09-03-2007 20:50
Psychologie Bang voor overgeven
Verwijderd
33 17-07-2006 22:28
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid overgeven
kusj
8 07-01-2005 14:54
Lichaam & Gezondheid bijna overgeven.. =(
EciD
13 02-07-2004 14:04
Lichaam & Gezondheid Paniekaanvallen/angsten voor overgeven/depressieviteit
5555555
4 09-12-2001 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.