Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2007, 20:59
hahaha
hahaha is offline
Ongeveer 3 weken geleden heb ik tijdens een wedstrijd een kniestoot gekregen recht op mijn quadriceps (denk ik, maar het was in ieder geval op de bilspier bovenaan).
Ik had natuurlijk pijn, ben erna gewisseld geweest.
Omdat ik de volgende dag bij de dokter moest zijn vanwege iets anders heb ik dat ook gevraagd. Die zij dat ik zo koude en warmte stralen derop moet doen met de douche, niet maseren en geen zalf erop smeren.
De week die erop volgde heb ik gewoon getraind met veel loopwerk want men zei dat je dat eruit moest lopen.
Het deed natuurlijk af en toe pijn. Op het einde van die week (een week later) was het opnieuw competitiematch. Het deed toen no altijd pijn, maar de maandag erop was de pijn weg.
Het trainen enzo ging opnieuw vlot, idem voor het spelen en ik natuurlijk heel blij.

Vorige zondag kreeg ik opnieuw wat last aan die spier. De maandag erop was het LO op school en toen voelde ik niet veel. De volgende dag (dinsdag wel).
Die dag was het oefenmatch en ik had toch echt wel pijn aan die spier.
Bij het door de benen gaan (dus wanneer er spanning op kwam) deed die pijn,...
Ik heb dan toch 60 min gespeeld zoals gevraagd en de volgende dag (woensdag) was die spier echt pijnlijk.
De spier is zo precies opgezwollen, staat op springen, hij is hard en als ik die probeer op te spannen doet dat pijn.
Het stappen enzo ging, maar de trap opgaan en afgaan was al wat pijnlijker.
Vrijdag was het training (op het gemakske), maar zelfs bij het joggen en stappen had ik pijn aan die spier.
Nu is het eigenlijk nog altijd niet verbeterd. Soms kan ik het wel uitschreeuwen van de pijn als mijn been buigt en blijft hangen (spier spant op).
Als ik op mijn buik lig (dus ook op die spier), dan doet dat pijn, als ik erover wrijf is er precies een bobbel, eropduwen is pijnlijk,...

Ondertussen steek ik mijn been onde een koude en dan weer warme douche, en dan is het wat beter, maar dat is ook snel uitgewerkt.

Zou dit misschien een spierscheur kunnen zijn? Ik heb wel precies zo nooit een zweepslag gevoeld, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 23:00
Verwijderd
Een echte spierscheur zal het wss niet zijn, anders had je geen pauze gehad tussen die maandag en de zondag waarin je geen pijn had. Ook kon je een paar dagen wel weer goed spelen zonder last. Wat juist kenmerkend is voor een gescheurde spier is dat men daarna er geen goed gebruik meer van kan maken. In ieder geval, dat is wat ik uit mn eigen ervaringen heb mee gekregen (heb m'n hamstring gescheurd, spier aan de achterkant v.h. bovenbeen).
Wil niet zeggen dat er bij jou niets aan de hand is, maar het doet het me meer denken aan een ontsteking, vanwege de zwelling.
Gewoon nog even een bezoekje aan de huisarts brengen als het aan blijft houden. Door blijven gaan met koude en warme douches, alle kleine beetjes helpen.

Zou best kunnen zijn dat ik het aan het verkeerde eind heb en dat je wel een spiertje hebt gescheurd/verrekt. Eventjes in de gaten blijven houden, stoppen met sporten en rust nemen tot je weet wat er aan de hand is.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bovenbeen blessure
RoanB
4 11-09-2008 14:52
Lichaam & Gezondheid Spierscheur?
*nerwen elensar
0 24-05-2005 22:42
Vrije tijd Wat is het ergste wat je tijdens sporten is overkomen?
Onze Zoon
57 28-02-2003 16:13
Vrije tijd wk afvallers
Krugdinho
62 26-05-2002 21:15
Lichaam & Gezondheid Spierpijn bij hardlopen!!!
Miss USA
12 22-05-2002 21:34
Vrije tijd blessures
katten
7 21-04-2002 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.