Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2007, 17:31
hahaha
hahaha is offline
De afgelopen 3 weken had ik last van gestold bloed in (de omgeving) van mijn quadriceps (na een kniestoot) waardoor ik te veel pijn had bij het lopen om deftig te kunnen sporten.
Ik ben naar de dokter geweest en die schreef mij een kuur voor van een paar maanden medicatie.
Na enkele dagen die medicatie te nemen, was de pijn volledig weg en kon ik terug springen, loppen,... zonder enige pijn.
Ik dus heel blij en donderdag ben ik dan terug gaan trainen.
Ik voel niks en ineens voel ik een stekende pijn op/aan mijn scheenbeen.
Het is 1 of 2 cm onder de knieschijf en als je op dat plaatsje duwt op mijn scheenbeen dan doet dat enorm zeer.
Gisteren had ik dan wedstrijd en tijdens de wedstrijd had ik enorm veel last. Buigen, strekken, lopen, stappen, springen,... Het deed allemaal pijn op die plaats. Ik heb met zo'n bandje gespeeld voor de patellapees in de hoop dat het dat was, maar dat heeft dus niets geholpen.
Als ik gewoon lig en ik ga met mijn vinger of mijn scheenbeen, dan voel ik daar precies zo'n bultje/oneffendheid die ik aan mijn ander been niet voel.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:12
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Hoe oud ben je? Zit er ook een bult op de plaats op je scheenbeen?

In de groei krijgen sommige mensen het syndroom van Osgood-Schlatter (microtrauma aan de kniepees die voor verbening zorgt). Het risico hierop is met name groot als je veel aan sport doet. Een vriend van mij heeft het ook gehad toen hij een jaar of 14-15 was en toen was de enige remedie eigenlijk maanden weinig sporten. Het kan natuurlijk ook wel wat met die bloedstolling te maken hebben, maar omdat het precies op de plaats van Osgood-Schlatter zit dacht ik daaraan.

Wat moet ik me trouwens precies bij die bloedstolling voorstellen? Een soort interne bloeding wat dan uithardt tegen een spier als het ware? Wat voor medicatie heb je daarvoor gehad?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:53
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Hoe oud ben je? Zit er ook een bult op de plaats op je scheenbeen?

In de groei krijgen sommige mensen het syndroom van Osgood-Schlatter (microtrauma aan de kniepees die voor verbening zorgt). Het risico hierop is met name groot als je veel aan sport doet. Een vriend van mij heeft het ook gehad toen hij een jaar of 14-15 was en toen was de enige remedie eigenlijk maanden weinig sporten. Het kan natuurlijk ook wel wat met die bloedstolling te maken hebben, maar omdat het precies op de plaats van Osgood-Schlatter zit dacht ik daaraan.

Wat moet ik me trouwens precies bij die bloedstolling voorstellen? Een soort interne bloeding wat dan uithardt tegen een spier als het ware? Wat voor medicatie heb je daarvoor gehad?
Hey. Ik ben 17 en ik voel inderdaad een klein bultje.
Ik doe inderdaad sport op een hevige intensiteit, zo'n7u per week.
Ik had gewoon een kniestoot gekregen op mijn bil en in een periode van 2 a 3 weken heeft er zich een bloedophoping gevormd bij die spier en is dat ook nog eens helemaal verhard waardoor ik veel pijn had bij het lopen e.d.
De dokter heeft me dan een bloedverdunner, een ontstekingsremmer en nog iets anders gegeven en hij zei dat ik dit zo'n 4 maanden moet nemen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Deuk in scheenbeen!
Izaahization
4 08-07-2012 14:35
Lichaam & Gezondheid Bult op scheenbeen
LindsaySSSS
4 09-11-2010 08:17
Lichaam & Gezondheid Pijn onderbeen
Heksjuh
3 26-06-2010 15:59
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #7
Lauwie101
500 19-10-2009 10:40
Lichaam & Gezondheid Lopen probleem been
Ske*
5 03-08-2007 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.