Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2014, 17:32
SparkZ
SparkZ is offline
Net heb ik ruzie gehad met mn ouders, eigenlijk alleen mijn moeder omdat vader niet thuis was. Het zit zo, ik speel graag op mijn pc. Dat weet ik zelf, ik ben een gamer. En over een paar weken gaat mn klas op 2daagse uit naar mechelen met jeugdherberg, mn vrienden gaan er niet naartoe, want de leraren en andere klasgenoten gaan drank meenemen en waarschijnlijk allemaal dronken rondlopen. Mijn klas is ingedeeld in 2 delen, de crapuulkant en de normale kant. Die mijn vrienden zijn. Hele goeie vrienden. Nu...mijn ma wilt niet geloven dat ik niet wil omdat mijn vrienden ook niet meegaan. Ik wil ook niet mee maar ze zegt altijd als ik eens thuis wil blijven "Het is weer om lui achter je computer te zitten". Dat zei ze al zoveel kere dat ik het nu beu was. Ik zei dan dat ik het kotsbeu was en ze zei dat ik het mocht afbollen. Ik ben da naar boven gegaan en ik heb haar gestuurd:

"Amai merci. Goed dat ik dat weet dat ik het mag "afbollen" ge kunt precies niet meer naar mijn kop kijken als ik je ze bezig hoor "het is voor nog wat lui achter je computer te zitten" ik ga g*dverd*mme volgende week met Sandro (een goeie vriend) fitnissen das ne hele goeie vriend die mij WEL verstaat. Ik wil dat je denkt voor dat je dingens zegt want nu moete nie zegge dat ik je hartje gebroken heb want nu ben jij flink bezig. Weet je wel hoe irritant dat is als je me niet verstaat en geloofd? Het is niet dat ik soms ies lieg dat dat altijd gaat zijn he. Denk eens na, aub...

Zei antwoord "Wel wel maar jij mag zeggen dat je het kotsbeu bent he, zolang wij maar alles goed vinden is het goed he maar oowee als het niet in uw kram past! En wat heeft dat met fitnissen te maken?"

Ik antwoord terug:

"Ik wil gewoon zeggen dat ik niet alleen met krapuul opgescheept wil zitten en ik denk dat jij dat zelf ook niet wilt." Ik heb boel met Jess (een oude vriend die nu krapuul geworden is) want die smoort toch wiet met het krapuul van het school. En iedereen haat Andrew (mijn moeder denkt dat ik daar nog met bevriend ben, ben zelf ook bang om gepest te worden, daarom hou ik afstand van andrew). De echte goeie vrienden die ik heb zijn Sandro, Ruben en Pieter, de rest is allemaal bucht, en met fitness bedoel ik dat ik buiten kom en iets wil doen met mijn leven."

Dit is het, nu zit ik hier nog altijd boven. Nog altijd niks gehoord, durf ook niet naar beneden te gaan heb ook nog niks gehoord van mn vader...ik weet het allemaal nu niet meer. Heb ik haar op haar plek gezet of is het gewoon stom geweest? :/
Ik ben hier echt niet goed van ik hoop da je dat verstaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2014, 18:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Gaan jullie nou serieus elkaar berichtjes sturen terwijl je in hetzelfde huis bent?

Verder is het me wat te vlaams om lekker te kunnen lezen, maar ik ga voor: 'luister naar je moeder'
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-04-2014, 20:16
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2014, 21:14
SparkZ
SparkZ is offline
Ik luister...ze zei dat ik naar boven moest en dan kan ik moeilijk terug naar beneden blijven he, daarom stuurde ik. En ik hoop dat er hier niks tegen vlamingen zijn. Het is trouwens .com en niet .nl heb mn best al gedaan om de meeste woorden te verduidelijken, als je weinig moeite wilt insteken in berichtjes te lezen ga dan koekjes bakken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2014, 21:49
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Om te beginnen hebben wij hier niks tegen Belgen (zelfs 2 forumbazen) maar sommige uitdrukkingen snap ik (en anderen) niet, zoals "afbollen"? Als ik het goed begreep willen jij en je vrienden niet mee met een schooluitstapje omdat er veel tuig meegaat waar je liever niet mee omgaat. En je ma denkt dat je niet mee wil omdat je liever zit te gamen? Klinkt als normale heibel tussen moeder en puberzoon. Hoe oud ben je eigenlijk?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-04-2014, 05:17
Verwijderd
In plaats van berichtjes te sturen terwijl je boos was had je beter kunnen wachten tot je rustig was om daarna op een normale toon met je moeder te praten. Hoe meer jij je gedraagt als een boze puber, hoe meer zij zich gaat gedragen als een autoritaire moeder.

Je wil je moeder ervan overtuigen dat jij hier een volwassen, verstandige beslissing aan het nemen bent. Probeer er dus op een volwassen, verstandige manier met haar over te praten. Leg rustig uit waarom je niet mee wil. Als ze begint over je computergedrag en het maakt je boos, zeg er dan even niets over. Als je de boosheid voelt zakken, kun je uitleggen dat je niet van plan bent om die dagen alleen te gaan gamen. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat je ook iets leerzaams gaat doen ipv alleen de deur uit te gaan om te fitnessen. Dus bedenk iets leerzaams in de omgeving (natuurkundig museum in de buurt bijvoorbeeld? Die zijn vaak leerzaam, leuk en niet duur) en organiseer dat je daar met je vriendengroep naar toe gaat.

En vraag ook eens aan je moeder waarom ze het erg vindt dat je veel gamet. Misschien is ze bezorgd om je gezondheid of om je schoolcijfers, of misschien vindt ze het ongezellig dat jij altijd maar boven zit en wil ze graag dat je elke avond ook even een halfuurtje bij je ouders komt zitten. Er valt vast wel wat te bedenken waarmee jij je hobby kunt blijven doen zonder dat je ouders er boos om worden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2014, 05:23
Verwijderd
En voor de mensen met beperkte Vlaamse woordenschat:
Het afbollen = oprotten
Krapuul = tuig
Smoren = blowen
Verstaan (in deze context) = begrijpen
Boel = ruzie
Met citaat reageren
Oud 26-04-2014, 08:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ah een verklarende woordenlijst! Dat maakt het verhaal begrijpelijk.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 26-04-2014, 11:25
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Alleen afbollen en boel kende ik nog niet Sarah!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Tussenjaar nemen ruzie met ouders
Realised
13 20-04-2015 09:46
Liefde & Relatie Ruzie met ouders
kloentje2
13 07-12-2013 21:45
Liefde & Relatie Altijd ruzie met ouders:s
evanescence
19 10-06-2005 07:59
Liefde & Relatie ruzie met vriend vanwege zijn ouders?!
groovy
14 29-09-2003 18:06
Liefde & Relatie Ruzie met jouders
jeroenkroes
2 13-09-2003 19:59
Psychologie Problemen met ouders
Butterfly7
9 24-02-2002 20:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.