Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 16:33
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Op met name woensdag heb ik een hele drukke dag. Ik zit van 's ochtends 9 tot 's middags half 4 op school, dan moet ik naar de andere kant van de stad lopen om om half 5 bij theater te zijn, waar ik 2 uur intensieve theaterles heb, dan met de auto naar huis en van 7-9 oppassen. Ik ben tussendoor ongeveer 5 minuten thuis & mijn school zit 20 km van huis af.

Nou ben ik vaak totaal op als ik thuis kom en niet in staat om wat te doen en vaak werkt het ook nog door in volgende dagen. Ik slaap altijd goed (8-10) uur maar toch trek ik zo'n dag niet. Heeft iemand tips of eigen ervaringen hoe ik wat meer energie kan hebben de hele dag door?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 16:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Probeer meer pauzes tussendoor te nemen, voor zover dat kan. Misschien je even afzonderen in de pauze, een stukje buiten lopen.

Wat een drukke dag, zeg! Kan me goed voorstellen dat je dan nog maar weinig energie over hebt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:02
Verwijderd
Ik vind het ook niet gek dat je na zo'n dat niet meer in staat bent om nog wat te doen en dat dat ook doorwerkt op de volgende dagen, het lijkt me juist een hele normale reactie van je lichaam. Idd meer pauze nemen en prioriteiten stellen...een mens kan niet altijd alles wat hij of zij wil.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 17:33
Encrypted
Encrypted is offline
Je voeding kan ook een goed deel helpen. Vermijd koolhydraten die de bloedsuikerspiegel rap doen stijgen (en daarna even hard weer kelderen wat een suf gevoel geeft) en geef de voorkeur aan 'langzame' koolhydraten. Dus geen suiker/snoep maar wel die volkoren boterham! Daarnaast is de weerstand te verbeteren met vitaminen en mineralen, deze eerste zijn in pilvorm verkrijgbare en een aangename toevoeging voor iemand met een druk leven.

En als je het niet overdrijft zou je ook supplementen als Taurine en Caffeïne in een beperkte hoeveelheid gaan nemen om nét even dat extra energie te krijgen wat je nodig hebt. En aangezien je genoeg slaap krijgt zal dit denk ik geen schade aanrichten.

Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 06:49
Verwijderd
Kan je tijdens oppassen ook niet gewoon lekker op de bank hangen? Wat bij mij altijd werkt is een flinke bak koffie tussen mn school en werk drinken als ik een lange dag heb.
Je zou in die vijf minuten die je thuis bent ook heel snel een warme douche kunnen nemen om je lichaam even te laten ontspannen (moet je dan wel heel snel doen).
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 09:26
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Dat oppassen gaat nog door tot halverwege december en ik kan daar niet onderuit en kan ook niet zonder het geld. & Theater gaat ook gewoon door. Meer pauzes nemen lijkt me ook wel een goed idee, ik word altijd wel wat frisser als ik even buiten ben.
Met oppassen is het helaas zo dat ik in die 2 uur de drie kinderen naar bed moet brengen en ze ondertussen bezig moet houden omdat hun ouders beneden aan het werk zijn (beetje raar maar goed). Dus ik ga weg als de laatste slaapt dus helaas geen bankhangen

Ik zal ook eens aan mn voeding denken, wat is er nog meer goed naast boterhammen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Halflight schreef op 05-11-2005 @ 10:26 :

Ik zal ook eens aan mn voeding denken, wat is er nog meer goed naast boterhammen?
Fruit en een warme maaltijd?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken enquete alternatieve energie
bassiebe
2 20-02-2013 20:39
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Energie elektron na botsing met foton
Starbucks-
7 10-02-2013 09:47
Algemene schoolzaken Enquete Groene Energie
Maho66
10 31-01-2009 15:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO, energie]
vraagjuh
4 09-02-2005 22:38
Levensbeschouwing & Filosofie Leven als energie?
willypirate
36 15-08-2004 03:59
Flora & Fauna enquete schone energie
majiti
11 17-02-2003 13:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.