Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 17:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Voetbal: KNVB teleurgesteld in politiek

Bij de KNVB is met grote teleurstelling gereageerd op het wetsvoorstel voor doorberekening van de politiekosten in het betaalde voetbal. De Tweede Kamer wil het onderwerp nog voor deze zomer behandelen. Clubs uit het betaalde voetbal moeten volgens het wetsvoorstel gaan meebetalen aan de inzet van politie tijdens wedstrijden. De kosten worden doorberekend wanneer de agenten van een korps gezamenlijk meer dan 200 uren aan een duel besteden. Een dergelijke bezetting wordt bij wedstrijden tussen risicoclubs als Ajax, Feyenoord en ADO Den Haag zeker gehaald.

,,Heel teleurstellend'', reageerde directeur Kesler van de KNVB maandag na de algemene vergadering betaald voetbal op het wetsvoorstel. ,,We hadden dit niet meer verwacht. We hebben goede hoop dat dit plan alsnog in de prullenbak verdwijnt. Dit klopt gewoon niet. Sommige mensen kijken alleen maar wat het voetbal kost. Ik wil er wel even op wijzen dat de overheid jaarlijks meer dan 200 miljoen euro aan het voetbal verdient.''

Kesler: ,,Daarbij moet je ook kijken wiens schuld het is als er rond wedstrijden wordt gevochten. Clubs hebben al heel veel maatregelen genomen. In de stadions gebeurt nagenoeg niets meer. Vorig seizoen zijn rellen tussen supporters van Feyenoord en Ajax geëvalueerd. Die ongeregeldheden ontstonden toen treinen met Amsterdamse supporters bij Rotterdam stil kwamen te staan. De clubs viel toen bijna niets te verwijten. De overheid daarentegen wel.''


Bron: ANP
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Advertentie
Oud 30-05-2006, 18:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
KNVB schorst spelers voortaan minder snel

Komend seizoen gaat de tuchtcommissie van de KNVB minder snel over tot schorsingen. Spelers uit de Eredivisie en Jupiler League hebben een gele kaart meer respijt. Bovendien is het regime voor de grote zondaars vriendelijker geworden.
Waar afgelopen seizoen na de vierde en zesde gele kaart automatisch een schorsing van één duel volgde én bij iedere volgende prent, geldt dat komende jaargang voor de vijfde en zevende en negende waarschuwing. Pas bij elf gele kaarten is het iedere keer raak.


Bron: www.vi.nl

Lijkt mij een goede zaak. Toch wel opvallend dat als je veel kaarten pakt je daarna vrij vroeg bij iedere gele kaart meteen de wedstrijd erna geschorst bent.


En tenslotte nog wat voetbalhumor:
www.mepdemannschaft.nl
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 30-05-2006, 18:20
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-05-2006 @ 19:03 :
KNVB schorst spelers voortaan minder snel

Komend seizoen gaat de tuchtcommissie van de KNVB minder snel over tot schorsingen. Spelers uit de Eredivisie en Jupiler League hebben een gele kaart meer respijt. Bovendien is het regime voor de grote zondaars vriendelijker geworden.
Waar afgelopen seizoen na de vierde en zesde gele kaart automatisch een schorsing van één duel volgde én bij iedere volgende prent, geldt dat komende jaargang voor de vijfde en zevende en negende waarschuwing. Pas bij elf gele kaarten is het iedere keer raak.


Bron: www.vi.nl

Lijkt mij een goede zaak. Toch wel opvallend dat als je veel kaarten pakt je daarna vrij vroeg bij iedere gele kaart meteen de wedstrijd erna geschorst bent.


En tenslotte nog wat voetbalhumor:
www.mepdemannschaft.nl
gelukkig, nu kunnen Vd Schaaf, Theo en Yakubu nog meer schoppen
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 30-05-2006, 18:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 30-05-2006 @ 19:20 :
gelukkig, nu kunnen Vd Schaaf, Theo en Yakubu nog meer schoppen
En nu... Damn
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 31-05-2006, 17:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Feyenoord supporters doen aangifte

Honderden Feyenoord supporters die vinden dat ze na de wedstrijd Feyenoord - Ajax van 23 april jl. ten onrechte zijn aangehouden en vastgehouden, hebben in overleg met de Feyenoord Supportersvereniging besloten tot een collectieve actie tegen politie en justitie.

De supporters hebben Mr. Frank van Ardenne, advocaat te Rotterdam, en Mr. Arthur van der Biezen, advocaat te 's-Hertogenbosch, verzocht om enerzijds een klacht over het politieoptreden in te dienen bij de Klachtencommissie van de Politie Rotterdam Rijnmond en om anderzijds tegen de "driehoek", dat wil zeggen de burgemeester, de hoofdofficier van justitie en de hoofdcommissaris van politie, aangifte te doen van wederrechtelijke vrijheidsberoving na de in hun ogen onterechte aanhouding.

Volgens de supporters is het ongehoord en ongekend wat hun is overkomen. "Zonder dat daartoe enige aanleiding bestond, is de politie na de wedstrijd overgegaan tot massale arrestaties. Goedwillende voetbalsupporters - niet alleen mannen, maar ook vrouwen en kinderen - zijn vervolgens urenlang vastgehouden in een parkeergarage waar de meest elementaire voorzieningen ontbraken. Hier zijn geen woorden voor."

Om herhaling van de gebeurtenissen van 23 april jl. te voorkomen willen de supporters dat er een diepgaand onderzoek wordt ingesteld naar de handelwijze van politie en justitie en dat de onderste steen bovenkomt.


Bron: Feyenoordnet
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 01-06-2006, 09:19
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
De doelman van Columbia scoort in een oefenwedstrijd tegen Polen:

filmpje

Ik dacht dat een doelpunt niet geldig was wanneer de bal uit de handen van de doelman getrapt wordt?
__________________
mohowzeg
Oud 01-06-2006, 10:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Waarom niet? Het is geen dood spelmoment, dus waarom zouden daar extra regels aan verbonden zijn?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 01-06-2006, 11:05
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Idd, ik heb het een hele tijd geleden ook eens gezien in de 1ste divisie geloof ik. Een wedstrijd van MVV? Misschien weet Mr. Ozio het?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 01-06-2006, 12:03
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Volgens mij mag het niet als de bal achter is geweest, maar dat is nog een knappere prestatie
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 01-06-2006, 16:33
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 01-06-2006 @ 13:03 :
Volgens mij mag het niet als de bal achter is geweest, maar dat is nog een knappere prestatie


Ik dacht gewoon dat de situatie vergelijkbaar was met een inworp. De bal mag dan ook niet rechtstreeks het doel in gaan, zonder dat een andere speler hem nog heeft aangeraakt. Zowel bij die trap van de keeper als bij een inworp vertrekt de bal uit de handen van een speler..
Nu ja, 't zal wel juist zijn hoor
__________________
mohowzeg
Oud 01-06-2006, 18:10
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-06-2006 @ 12:05 :
Idd, ik heb het een hele tijd geleden ook eens gezien in de 1ste divisie geloof ik. Een wedstrijd van MVV? Misschien weet Mr. Ozio het?
Je bedoelt een keeper die een doelpunt maakt vanuit een doeltrap?
Jep, dat was in seizoen 1996-1997 toen wij kampioen werden in de eerste divisie: Rein van Duynhoven, de 1-1 in de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch.
Geweldig moment was dat. Ik zie Jan van Grinsven nog verkeerd timen. Heb het filmpje nog ergens op de PC thuis staan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 01-06-2006, 18:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Dresscode voor Oranje-supporter

De KNVB hecht veel waarde aan haar sponsoren. Zo krijgen deze zakelijke relaties een groot deel van de toegewezen kaarten voor het WK, waarbij het restant naar de supporters gaat. Om de sponsoren nog meer tegemoet te komen, heeft de KNVB nu ook een soort van dresscode voor Oranje-supporters opgesteld.

De 'gelukkigen' die in het bezit zijn van een kaart voor een WK-wedstrijd van het Nederlands Elftal dienen aan strikte voorwaarden te voldoen. Zo wordt bij de ingang streng gecontroleerd of de supporter geen andere kleding draagt dan Nike-kleding. Om Heineken, een andere belangrijke sponsor, tegemoet te komen worden atributen van andere biermerken niet getolereerd. Zo zal de Leeuwenhose van Bavaria bij de toegang tot het stadion in beslag genomen worden.

Voor het volgende toernooi, het EK in Oostenrijk en Zwitserland, gaat de KNVB bovendien strengere selectiecriteria hanteren. Supporters die in aanmerking willen komen voor kaarten, kunnen bonuspunten verdienen door hun boodschappen te doen bij Super de Boer, Staatsloten te kopen, een rekening af te sluiten bij de ING, electriciteit nemen van de Nuon, televisie via Tele2 of zich aan te sluiten bij een willekeurige carnavalsvereniging in Nederland.


Het moet niet gekker worden...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 01-06-2006, 18:13
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ophef rond Bentley van Boulahrouz

AMSTERDAM - Even leek het erop dat het Nederlands elftal zonder een gebruikelijke rel naar het WK in Duitsland zou afreizen. De ophef rond de Bentley van HSV-verdediger Khalid Boulahrouz gooit echter roet in het eten. "Mijn droom is altijd geweest om een mooie auto te hebben, dan mag ik daar toch blij mee zijn? Ik heb er toch hard voor gewerkt? Hoezo filmsterrengedrag?", vertelt Boulahrouz verbeten in een deze week verschenen interview in HP/De Tijd.

Boulahrouz zou uit de gratie zijn geraakt bij bondscoach Van Basten toen hij voor een training kwam aanrijden in een Bentley. De verdediger van HSV Hamburg is na het incident zijn basisplaats bij Oranje kwijt.

Getergd door uitspraken van onder meer columnist Hugo Borst bijt Boulahrouz van zich af in HP/De Tijd. "Weet meneer Borst wel hoeveel auto's Dennis Bergkamp heeft? En dan heb ik het niet over de mínste auto's hoor, ook over Hummers, uitgebouwd en al. Dat had je niet gedacht van Bergkamp, hè? Is hij nu ook meteen een filmster?"


Bron: www.nu.nl

Bah bah, wat een gedoe...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 02-06-2006, 01:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 01-06-2006 @ 19:11 :
Dresscode voor Oranje-supporter
Bron?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 02-06-2006, 01:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 01-06-2006 @ 12:05 :
Idd, ik heb het een hele tijd geleden ook eens gezien in de 1ste divisie geloof ik. Een wedstrijd van MVV? Misschien weet Mr. Ozio het?
Wilfried Brookhuis heeft het ooit ook klaargespeeld
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 02-06-2006, 10:59
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 01-06-2006 @ 19:13 :
Ophef rond Bentley van Boulahrouz

AMSTERDAM - Even leek het erop dat het Nederlands elftal zonder een gebruikelijke rel naar het WK in Duitsland zou afreizen. De ophef rond de Bentley van HSV-verdediger Khalid Boulahrouz gooit echter roet in het eten. "Mijn droom is altijd geweest om een mooie auto te hebben, dan mag ik daar toch blij mee zijn? Ik heb er toch hard voor gewerkt? Hoezo filmsterrengedrag?", vertelt Boulahrouz verbeten in een deze week verschenen interview in HP/De Tijd.

Boulahrouz zou uit de gratie zijn geraakt bij bondscoach Van Basten toen hij voor een training kwam aanrijden in een Bentley. De verdediger van HSV Hamburg is na het incident zijn basisplaats bij Oranje kwijt.

Getergd door uitspraken van onder meer columnist Hugo Borst bijt Boulahrouz van zich af in HP/De Tijd. "Weet meneer Borst wel hoeveel auto's Dennis Bergkamp heeft? En dan heb ik het niet over de mínste auto's hoor, ook over Hummers, uitgebouwd en al. Dat had je niet gedacht van Bergkamp, hè? Is hij nu ook meteen een filmster?"


Bron: www.nu.nl

Bah bah, wat een gedoe...
Dit is zo fucking debiel

Net als dat domme gezeik over Mido met zijn Ferrari. Ze hebben het geld zelf verdiend, dus mogen ze het ook zelf besteden. Laten we dan gelijk voetballers maar verplichten in een rijtjeshuis te wonen, geen pakken te dragen duurder dan 500 euro, geen dure telefoons, enz.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 02-06-2006, 22:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-06-2006 @ 02:15 :
Bron?
Sorry, die heb ik bij dit bericht niet. Ik kopieer berichten van het gelijknamige topic op het forum van mijn cluppie. Sommige mensen zetten er de bron erbij, sommige niet. Inderdaad minder, maja misschien komen we het bericht nog wel ergens tegen een dezer dagen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 03-06-2006, 11:03
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
03/06 (10:03) We weten niet hoe het met jullie zit, maar wij gaan Riemer van der Velde nog missen om woorden als deze: ,,Panathinaikos is een klein boerenclubje uit Griekenland dat ons vertelt dat het schandalig is dat wij Petter Hansson niet voor drie ton laten gaan.''
:') Zo jammer dat 'ie ophoudt als voorzitter.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Oud 04-06-2006, 20:29
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Eredivisievoetbal mogelijk weer bij de NOS

De NOS gaat mogelijk weer actuele beelden van eredivisiewedstrijden uitzenden. Nu kan dat niet omdat Talpa weigert de rechten vrij te geven voor samenvattingen of flitsen. Staatssecretaris Van der Laan (Media) wil echter in de Mediawet laten opnemen dat het verplicht wordt om beelden af te staan aan de NOS.

Momenteel mag de NOS de wedstrijdbeelden pas na dertig dagen uitzenden van Talpa. Volgens Van der Laan is het de bedoeling van de Mediawet dat de NOS actuele beelden kan uitzenden, omdat dat een van de vastgelegde taken van de publieke omroep is. In de huidige wet was er echter geen rekening mee gehouden dat de sportrechten wel eens bij een commerciële zender terecht zouden kunnen komen.

De nieuwe regels zouden er voor kunnen zorgen dat de voetbalrechten minder waar worden, omdat de beelden niet meer exclusief zijn. Wanneer de bepaling ingaat is nog onduidelijk. Vermoedelijk duur de aanpassing van de Mediawet langer dan een jaar. Vervolgens zullen er nog afspraken gemaakt moeten worden tussen de NOS en de eigenaar van de rechten.


Bron: voetbal24.nl

De eerste stap weer in de goede richting.
Talpa
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 04-06-2006, 20:33
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-05-2006 @ 20:11 :
MVV ontbindt contract Michel Kruijer na privé-conflict

etc.
Even nog terugkomend op dit bericht: de reden dat Kruijer vertrekt lijkt toch een ruzie met keeper Van den Ban te zijn. Tenminste, als we de vrouw van Van den Ban moeten geloven, dat vertelde ze mij en nog een paar supporters gister.

Wat een geroddel he.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 06-06-2006, 17:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kamer: Politiekosten niet voor voetbalclubs

DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer van regeringspartij CDA en oppositiepartij PvdA is tegen het wetsvoorstel van minister Johan Remkes (Binnenlandse Zaken) om politiekosten door te berekenen aan clubs in het betaald voetbal. De VVD-bewindsman dient het toch in. Volgens hem is het CDA hieraan gebonden door een afspraak in het regeerakkoord.

Dit bleek dinsdag tijdens een bijeenkomst in Den Haag, waar directeur Henk Kesler van de sectie betaald voetbal van de KNVB pleitte voor een alternatief.

CDA-Tweede Kamerlid Annie Schreijer-Pierik zei daarop tegen de wet te zijn en voor het initiatief van de KNVB. Haar PvdA-collega Piet Straub zei „absoluut geen voorstander te zijn van het wetsvoorstel zoals het nu is”, en concludeerde: „Er is dus geen meerderheid voor.”

Minister Remkes vindt het niet meer dan redelijk dat kosten van agenten in het stadion worden doorberekend aan de clubs. Dat zal hen stimuleren om zelf veiligheidsmaatregelen te treffen. Hij ziet geen principieel verschil tussen bijvoorbeeld discotheken, die zelf particuliere bewakers in schakelen, en andere evenementen dan voetbalwedstrijden zoals grootschalige popconcerten.

Kesler pleit ervoor om het strafrecht meer toe te spitsen op het gebeuren in stadions en om sneller en zwaarder te straffen. Volgens hem blijkt dat in Engeland goed te werken. De clubs vragen volgens hem niet om de agenten in de stadions. De burgemeesters bepalen dat dat moet gebeuren en ze zullen daarmee de clubs op kosten jagen.

Remkes baseert zijn wetsvoorstel op een rapport van de commissie Mans dat zes jaar geleden uitkwam, maar het tweede paarse kaninet (VVD, D66 en PvdA) nam de conclusie over doorberekenen van de politiekosten niet over. Zowel Remkes als de CDA-fractie pleit voor overleg met de KNVB, voordat het wetsvoorstel wordt ingediend.


Bron: www.telegraaf.nl

Lijkt me een goede zaak.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 06-06-2006, 23:37
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mij ook, ik herinner me een post van AGH of S.C. Feijenoord die echt precies mijn gedachten weergaven over dit hele gebeuren.
Voetbalclubs doen juist wél heel veel aan preventie en doen er van alles aan om rellen te voorkomen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 07-06-2006, 18:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heel kort berichtje:

Kokmeijer wil geld van Sparta
Oud-voetballer Niels Kokmeijer heeft bij Sparta beslag laten leggen op een bedrag van 850000 euro. Kokmeijer eist dat bedrag op als genoegdoening voor de overtreding van Spartaan Bouaouzan, waardoor hij moest stoppen met voetbal.

Bron: NOS teletekst pagina 120
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 07-06-2006, 18:17
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-06-2006 @ 21:29 :
Eredivisievoetbal mogelijk weer bij de NOS
Laten we met zijn alle duimen...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Oud 09-06-2006, 21:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Talpa weert eerste divisie van tv; voortaan alleen op internet

De vaderlandse eerste divisie lijkt het kind van de rekening te worden wat betreft de uitzendingen op TV door Talpa. Met ingang van het komende seizoen mag de Eerste divisie schuil gaan onder de naam Jupiler League, maar het Belgische biermerk dat de Nederlandse markt wil veroveren, zal niet al te vaak in beeld komen. Sterker nog; helemaal niet, want Talpa gaat de eerste divisie niet uitzenden op tv, maar alleen op internet. En de supporters van die eerstedivisieclubs zullen dan ook nog eens in de buidel moeten tasten als ze de verrichtingen van hun favoriete club willen volgen, want de samenvattingen op internet gaan geld kosten…

De KNVB verkwanselde de tv-rechten van de nieuwe Jupiler League voor een euro aan het bedrijf van John de Mol omdat geen enkele andere zender brood zag in de competitie. En brood ziet Talpa er ook niet in, want op tv zullen de verrichtingen van de ploegen uit de op één na hoogste divisie niet te zien zijn. Liefhebbers van de eerste divisie kunnen slechts op internet terecht en alleen in hoogst uitzonderlijke gevallen zal een glimp van de eerste divisie op tv te zien zijn bij Talpa.

Voor de betrokken clubs moeten de -nog geheime- plannen van Talpa als een donderslag bij heldere hemel komen. En ook de shirtsponsors van de betrokken clubs zullen niet al te blij zijn met de plannen van Talpa.

Waren de hoofdsponsors van alle twintig eerstedivisionisten op de hoogte geweest van de plannen die Talpa heeft met de verkregen tv-rechten van de Eerste divisie, dan waren ze waarschijnlijk niet akkoord gegaan.

Talpa, de zender die zijn kijkcijfers vooral moet hebben van het voetbal, heeft dus vergevorderde plannen om geen enkel wedstrijdbeeld uit de Eerste divisie uit te zenden. Een opvallend initiatief zeker gezien het feit dat SBS6 het afgelopen seizoen, iedere vrijdag laat in de avond, gemiddeld zeshonderdduizend kijkers aan zich wist te binden met beelden uit de Gouden Gids Divisie. En dat is aanmerkelijk meer dan de meeste programma's van Talpa op dit moment scoren.

Maar John de Mol en consorten hebben het idee opgevat om alle wedstrijden te gaan uitzenden via het internet. De kijker kan dan voor een bedrag van even boven de euro via zijn computer kijken naar zijn favoriete club. Mochten de plannen inderdaad worden gerealiseerd dan is dit wel uniek in Europa. Geen enkel ander land zendt beelden van de op één na hoogste profcompetitie uitsluitend uit tegen betaling op het internet. Blijkbaar verstaat John de Mol dit onder de kreet: "We gaan iets nieuws doen".

Mochten deze plannen van De Mol werkelijkheid worden, staat de toekomst van het eerstedivisievoetbal op het spel, want het is aannemelijk dat een groot aantal hoofdsponsors zal overwegen per direct hun sponsorovereenkomst te herzien of zelfs in te leveren. Een dergelijke gang van zaken kan de Eerste divisie uitermate duur komen te staan.

De belangen van de clubs zijn overigens ondergebracht bij de Coöperatieve Eerste Divisie (CED). Deze belangenvereniging wordt namens de clubs aangestuurd door Frans Derks en directeur Edwin van der Lugt.


Bron: www.fortunahome.nl

Als dit waar zou zijn, dan is dit echt werkelijk belachelijk! Je eigen cluppie niet meer op TV, maar wel via een ander medium waarvoor je dient te betalen. Het moet niet gekker worden. Ik kotste sowieso al op die flutzender van John de Mol, maar als dit gerealiseerd gaat worden, dan dit slaat echt alles.

(8) Wij willen Talpa van de kabel...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 10-06-2006, 13:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Geen eerste divisie meer?

Persoonlijk vind ik de eerste divisie vaak leuker dan de Eredivisie, dus dat zou ik wel écht missen. Maar ik vraag me serieus af waarom de Mol het gekocht heeft als hij er toch niets serieus mee ging doen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 10-06-2006, 14:23
Verwijderd
Dikke bullshit. Talpa is verplicht uit te zenden. Eerste divisie trekt meer kijkers dan andere talpa-programma's. Bovendien is het gewoon al ontkend door Talpa.


Iets anders:

Vuurwerk weer toegestaan

Vanaf volgend seizoen is het weer toegestaan vuurwerk af te steken in De Kuip. Zowel knal- als bengaals vuurwerk mogen weer legaal afgestoken worden. Aan het afsteken van knalvuurwerk zijn wel enkele eisen gesteld qua kaliber en dergelijke, deze eisen zullen in een later stadium bekend gemaakt worden.

Deze - door de supporters vurig gewenste - versoepeling van het beleid is het resultaat van wekenlang lobbywerk door Theo Lucius. De middenvelder, die vandaag een driejarig contract bij Feyenoord tekende, stelde een versoepeling van het vuurwerkbeleid als nadrukkelijke voorwaarde voor zijn komst naar Feyenoord. Uiteindelijk is de directie van de Stadionclub hiervoor gezwicht.

Theo Lucius tekende niet alleen een contract bij Feyenoord, maar ging ook een dienstverband met de Feyenoord Supportersvereniging aan. Buiten trainingen en wedstrijden zal Lucius zich inzetten voor het TIFO-team. Hij zal onder andere de sfeeractiviteiten coördineren en het assortiment aan fanartikelen onder de loep nemen. Hiermee komt waarschijnlijk een einde aan een reeds lang bij de supporters brandende vraag, namelijk waar je fakkels kunt kopen. Deze zijn met ingang van augustus in de keet achter de Noordzijde te koop.

Oud 10-06-2006, 16:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Lucius
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 10-06-2006, 18:30
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ertur schreef op 10-06-2006 @ 15:23 :
Dikke bullshit. Talpa is verplicht uit te zenden. Eerste divisie trekt meer kijkers dan andere talpa-programma's. Bovendien is het gewoon al ontkend door Talpa.
Uit het onderstaande bericht lijkt het inderdaad op een storm in een glas water. Bovendien zal in de rechten zelf beschreven staan dat Talpa verplicht is de wedstrijden op zijn minst in samenvatting uit te zenden.

Talpa laat Jupiler League wel op TV zien

Volgens enkele Eerste Divisie websites gaat Talpa volgend jaar de wedstrijden uit de Jupiler League wel 'gewoon' uitzenden op TV. Eerder meldden diverse Media nog dat Talpa het volgend jaar via internet zou gaan doen.
Volgend jaar wordt het eerste jaar voor Talpa dat ze de Jupiler League mogen gaan uitzenden. Talpa verkreeg de rechten makkelijk en goedkoop omdat er nagenoeg geen andere omroep meer geïnteresseerd was in de rechten.


Bron: www.voetbalprimeur.nl
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 10-06-2006, 18:33
Alex Bryssinck
Avatar van Alex Bryssinck
Alex Bryssinck is offline
Bryssinck speelt komend seizoen niet meer voor MVV, maar voor Fortuna Sittard. De club uit Maastricht ontvangt waarschijnlijk 25.000 euro voor de speler.

Bryssinck moet in Sittard de rechtsback positie gaan invullen. Bryssinck stond ook onder interesse van NEC en Excelsior, echter hij koos voor een geleidelijk weg."Ik schat Fortuna Sittard
hoger in dan MVV op dit moment. Het waren mooie jaren bij MVV, maar ik verwacht dat Fortuna meer gaat presteren de komende jaren. De gesprekken met de club spraken mij erg aan." MVV is niet blij haar talent te laten vertrekken. Bryssinck zou echter op een transfer hebben aangedrongen. Hij zal een tweejarig contract gaan tekenen, met de optie op een extra seizoen.

Bron: Haarlemmers Dagblad

-----

Hier is dus helemaal niets van waar hè
Oud 10-06-2006, 18:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Inderdaad niet, er hebben namelijk al een aantal mensen het Haarlems (dus niet Haarlemmers Dagblad) digitaal gecheckt en er stond niets in. Onlogische bron en er zijn nog tal van andere argumenten waarom het raar zijn dat hij naar dat boerengat zou verkassen.

Leuk verzinseltje trouwens van die Fortunezen!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 10-06-2006, 19:12
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En NEC heeft geen interesse, voor zover ik weet
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-06-2006, 18:07
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2006 @ 20:12 :
En NEC heeft geen interesse, voor zover ik weet
Dan is dit het zoveelste bewijs dat dit een onzinnig verzinsel van een Fortunees is.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 13-06-2006, 18:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb geen linkje van het bericht, maar in Italië is commotie ontstaan wegens het niet verlengen van het contract van publiekslieveling Paolo di Canio. Di Canio is bekend wegens zijn sterke banden met de fanatieke achterban van SS Lazio en ontvangt regelmatig boetes en schorsingen wegens het uitbrengen van de Romeinse groet aan zijn vroegere kameraden van de harde kern van Lazio.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 13-06-2006, 21:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Leo Beenhakker kan een finke hoeveelheid rum tegemoet zien. Als zijn Trinidad en Tobago wint van Engeland krijgt hij een vat met 247 liter.

Ook krijgt hij de sleutel van de rumstokerij van Trinidad en Tobago. Dat land was tot 1962 een Britse kolonie. De rum is bewaard voor speciale gelegenheden en een zege op Engeland wordt daartoe gerekend.

De spelers worden niet overgeslagen. De 23 spelers krijgen elk een vat. Het duel tussen beide landen is donderdag.
En Leo wil TD worden bij NEC, dat wordt een leuk seizoen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-06-2006, 10:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lok eindelijk openhartig

Een zenuwinzinking? Een affaire van een speler met zijn vrouw? Of toch de invloed van investeerders die zich met de opstelling bemoeien? Vele geruchten gingen de ronde na het plotseling opstappen van Cees Lok bij NEC. Eindelijk vertelt Cees Lok de reden van zijn vertrek. Het Nijmeegse mysterie van 'De Da Vinci Code' of 'Wie is de Mol' is bekend. Cees Lok is voor het eerst openhartig.

Nijmegen, 19 december 2005

Na lang beraad heb ik besloten per direct mijn ontslag als trainer-coach van N.E.C. Nijmegen in te dienen.

Het afgelopen jaar heeft mij geleerd dat er een onoverbrugbaar verschil is ontstaan in de manier waarop je samen structureel werkend, met een duidelijke visie N.E.C. naar een hoger niveau kunt brengen.
In het belang van N.E.C. ga ik niet dieper in op details en wens ik N.E.C. en uiteraard de spelersgroep in de toekomst veel succes.

Verder wil ik met name de supporters bedanken voor de enorme steun en warmte die ik zowel als speler en als trainer de afgelopen 17 jaar heb gekregen.

Als laatste wil ik nogmaals stellen dat deze beslissing door mij is genomen in het belang van N.E.C. en dat ik met pijn in mijn hart maar met opgeheven hoofd N.E.C. ga verlaten.

Cees Lok



Tot de dag van vandaag hulde Cees Lok zich in nevelen waarom hij precies is opgestapt. Steeds maar weer werd verwezen naar bovenstaande verklaring. Ook NEC zegt nog steeds niet te weten waarom Lok ontslag nam. In een recent interview dat dagblad De Gelderlander met Hans van Delft had, zegt de voorzitter: 'Er moet iets geweest zijn wat hem dwarszat, maar het kunnen nooit dingen zijn geweest waarover niet te praten was.'

NEC houdt nog steeds vol dat waarschijnlijk een optelsom van kleinere, minder belangrijke zaken de reden was van het opstappen van Lok. Tijdens een bijeenkomst van de klankbordgroep in januari somde algemeen directeur Jacco Swart enkele van deze kleinigheden op: 'Die liepen uit één van het verlengen van contracten van enkele spelers tot het repareren van de airco in de spelersbus en de aanleg van een extra trainingsveld.'

Tot die tijd moesten media, maar vooral ook supporters het met deze redenaties doen. Zelfs bij de aanstelling van Lok bij NAC wilde de living legend niks kwijt omdat hij anders NEC zou beschadigen. Vandaag wil Cees Lok eindelijk wél praten over zijn vertrek. De druppel is een andere quote van Hans van Delft in datzelfde interview in De Gelderlander. Van Delft: 'Achteraf moet je misschien vaststellen dat Lok niet opgewassen was tegen de zwaarte van zijn functie. Die veronderstelling zie ik bevestigd door de manier waarop hij zich bij NAC heeft gemanifesteerd.'

Die laatste opmerking trof Lok. Eindelijk vindt hij het tijd om eens dè reden van zijn vertrek toe te lichten. En waarom bij ForzaNEC en niet het 'verkopen' aan een andere krant? Omdat volgens Lok ForzaNEC een site is voor en door supporters, en deze supporters hebben als eerste het recht om te weten waarom hij is vertrokken.

Waar moeten wij nu de oorzaak zoeken? Is de invloed van investeerders nu de oorzaak geweest dat jij opstapte? 'Absoluut niet', zegt Lok tegenover ForzaNEC. 'De relatie tussen investeerders en mij is altijd goed geweest. Dat is nooit een issue geweest om op te stappen'. Wat vind jij van de uitspraken van Van Delft in De Gelderlander? 'Die uitspraken moet je niet serieus nemen', aldus Lok. 'Van Delft houdt Looyen altijd de hand boven het hoofd.

Lok vervolgt: 'De zogenaamde vriendschap tussen mij en Looyen was puur zakelijk, niet vriendschappelijk. Ik ben ook boos geworden dat Looyen na mijn ontslag ook altijd nog gezegd heeft dat wij altijd vrienden waren, dat er niks voorgevallen is. Dat ergerde mij'.

In je statement zeg je dat er een onoverbrugbaar verschil is ontstaan in de manier waarop je samen structureel werkend, met een duidelijke visie NEC naar een hoger niveau kunt brengen. Wat bedoel je daarmee? 'Door de zelfingenomen houding van Looyen stagneerde mijn eigen werk', vertelt Lok openhartig. 'Ik werd bijvoorbeeld belemmerd over wat ik wilde met spelers.'

'De grote geldelijke verdiensten van Looyen zijn mijn inziens de oorzaak dat hij geen verschil meer ziet tussen zijn werk en zijn clubliefde', vertelt Lok. 'Looyen kreeg zelfs een technisch platform, alleen maar om hem in het zadel te houden.' Over Looyen's columns op ForzaNEC vertelt Lok: 'Looyen manipuleert iedereen, de stukjes op ForzaNEC is alleen maar om ons op de hand te houden.'

Lok benadrukt nogmaals dat investeerders nooit de oorzaak zijn geweest van zijn vertrek. De invloed van Marcel Boekhoorns technisch adviseur Hans Kraay sr. ook niet. 'Boekhoorn baalde erg van mijn vertrek', zegt Lok. 'Erger vond hij nog dat Boekhoorn zelfs als oorzaak gezien werd van mijn vertrek. Dat is absoluut niet de reden', vertelt Lok stellig. Eén van de redenen dat Boekhoorn is opgestapt is volgens Lok ook dat Boekhoorn zelf als reden werd gezien waarom Lok opstapte, dat raakte Boekhoorn enorm.

Over de toekomst zegt Lok: 'Van Delft heeft gezocht naar een opvolger die hetzelfde denkt over Looyen als hij zelf. Het ergste vind ik nog dat ik door dit soort mensen niet meer naar mijn club kan. De club waar ik zo'n supporter van ben.'

Eindelijk is nu boven tafel waarom Lok is opgestapt. Het boterde inderdaad niet tussen de trainer die Lok bij NEC haalde en de technisch directeur die Lok aanstelde als hoofdtrainer. Looyen zou een overmatige bemoeizucht met de taken van Lok hebben. De uitspraken van Lok maken ook het ooit mysterieuze statement duidelijk. 'Het afgelopen jaar heeft mij geleerd dat er een onoverbrugbaar verschil is ontstaan in de manier waarop je samen structureel werkend, met een duidelijke visie NEC naar een hoger niveau kunt brengen.' Volgens Lok kan Looyen met zijn visie, en de beleidsbepalers daarom heen, NEC niet op een hoger niveau brengen.

Uiteraard heeft ForzaNEC Leen Looyen en Hans van Delft om een reactie gevraagd. Looyen wilde niet op de uitspraken van Lok reageren. Van Delft wilde alleen kwijt dat 'Lok eens bij zijn oude voorzitter op de koffie moest komen.'
En Lok gaat door met de club kapotmaken.

Looijen moet blijven, als het aan mij ligt. Ik wil clubmensen bij deze club. Looijen, de Gier, Brookhuis, Bikkeltje, dát soort mensen hebben we nodig. Okee, misschien is Looijen niet ambitieus genoeg, maar daar hebben we altijd de voorzitter nog voor. NEC moet altijd maar hogerop van sommige mensen, maar soms moet je gewoon even een pas op de plaats maken. Looijen en van Delft hebben van het "lelijke eendje" een stabiele middenmotor gemaakt. Dat moet je niet vergeten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 15-06-2006, 19:52
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een opvallend initiatief. De Maastrichtse schoenenzaak Monfranche Schoenmode (tevens sponsor van MVV) gaat een MVV-schoen op de Maastrichtse markt brengen. MVV zal als eerste club in Nederland zo’n schoen als gadget hebben.
Een leuk idee, maar aangezien het een knalrode sneaker is (die je draagt als je bijvoorbeeld gaat bowlen) dat me niet trekt, denk ik niet dat ik er eentje bestel. Maar toch een mooi initiatief.

Foto's (logo's zijn wel electonisch met de computer in de schoen bewerkt, in het echt zal het er mooier uitzien):



__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 19-06-2006, 09:53
Verwijderd
Everton misschien toch een nieuw stadion van zichzelf?

------

Everton have confirmed that they may be interested in a possible move to a new stadium in the Kirkby district of Liverpool.

The Toffees have been considering moving away from their Goodison Park home for a number of years, but they have never been successful in trying to find a new location.

Now a possible site has emerged in Kirkby.

"We are in the early stages of discussion with Tesco regarding a potential leisure and retail development close to Kirkby town centre. The development has the potential to incorporate a new stadium for Everton FC," a Knowsley council spokesman told The Daily Echo.

"Kirkby is one of a number of options being considered by Everton."

A spokesman for Everton added: "There have been exploratory initial talks, but at this stage no more than that.

"However, it does sound an interesting proposition and we look forward to further talks with Knowsley council and Tesco.

"But we still have several options open to us, and at this stage this is just speculation."

-------

Kirkby is een criminele voorstad van Liverpool Naja, hopen dat het een beetje mooie plannen worden.

[edit] op onofficiële sites staat dat Kirkby de grond voor het hele project, met een waarde van 50 miljoen pond, gratis zou weggeven. Maar er staat ook dat dat allemaal een truc is van Everton om gratis grond te krijgen in Liverpool City zelf. Deze week spreekt de CEO met vertegenwoordigers van de gemeente, die een voorstel klaar zouden hebben.


Andere opties zijn nog steeds:
Goodison verbouwen in fases, naar een modern stadion met ongeveer 55.000 plaatsen( ben ik uiteraard een voorstander van).

Samen met Liverpool Stanley Park Stadium betrekken. Liverpool heeft grote financiële problemen door het nieuwe stadion, vandaar dat die club ook al een paar jaar verkocht wil worden. Oplossing zou zijn om Everton de helft mee te laten betalen. Vooralsnog weigert Liverpool dit, ze zijn bereid na te denken over Everton als huurder van het stadion, maar meer niet. Daar heeft Everton geen zin in.


Het is wel grappig, ongeveer 4 jaar geleden was Liverpool de rijke club van de twee, de club die zonder moeite een nieuw stadion zou kunnen kopen. Everton zou "po de rand van een faillisement" verkeren. Dat blijkt allemaal wel mee te vallen intussen.

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 10:16.
Oud 19-06-2006, 10:11
Verwijderd
dit vind ik dan weer leuk

Everton may get a new home before Liverpool

EVERTON Football Club chief executive Keith Wyness has claimed that his club could have a new stadium before Liverpool.

Mr Wyness made the claim despite the fact that Everton have yet to decide on a site for any new ground.

The comments came during a podcast interview with Daily Post business editor Bill Gleeson that can be heard in full at www.thebusinessweek.co.uk/

In the interview, Mr Wyness voices his belief that Everton can move quickly to secure the necessary finance to turn the club's new stadium hopes into a reality. Liverpool, in contrast, have struggled for years to raise the money needed for the club's new ground at Stanley Park.
Oud 19-06-2006, 20:30
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Drugshandel leidt tot sluiting van supportershome FC Twente

Burgemeester Den Oudsten van Enschede wil het supportershome van de harde kern van eredivisieclub FC Twente, Vak-P, voor een jaar sluiten.

De reden is dat het onderkomen volgens de politie een uitvalsbasis is voor de koop en verkoop van harddrugs. Om de sanctie voor te zijn, heeft het bestuur van Vak-P het honk zelf gesloten, vooralsnog tot 1 oktober. De in 1991 opgerichte, 1400 leden tellende supportersvereniging, één van de fanatiekste van het land, wil niet met drugshandel of -gebruik worden geassocieerd en de wortel van het kwaad zelf uitroeien.

Volgens advocaat R. Speijdel van Vak-P zou sluiting door de burgemeester ‘een beschadigende uitwerking hebben op het imago van de supportersclub.’ ,,En dat zou niet terecht zijn.’’

De raadsman stelt dat Den Oudsten de sluiting op verkeerde gronden overweegt. In een brief wijst de burgemeester ‘in het bijzonder’ op de handel en het gebruik van cocaïne in de gracht van het Arke-stadion en in de damestoiletten. „Maar die liggen buiten het home en behoren toe aan FC Twente.’’ Drugsgebruik in het Arke-stadion is al langer een bron van zorg voor het bestuur van Vak-P, dat uit preventieve overwegingen al de toiletten van het supportershome op slot deed.


Bron: www.ad.nl

Als dit gebeurt, hoop ik niet dat de sfeer hieronder lijdt, want de harde kern van Twente zorgt altijd voor een fantastische ambiance (tenminste, van wat ik op TV zie).
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 19-06-2006, 22:18
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
ja zonde dit soort berichten, hopelijk loopt dit goed af en verder kan je er weinig over zeggen. Handel in harddrugs moet gewoon verdwijnen, en dan hoeft dit niet allemaal op het conto van Vak-P worden afgeschoven maar de club zelf moet hierin ook zijn verantwoordelijkheid nemen.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 21-06-2006, 14:36
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ronald de Boer tijdelijk in AZ-tenue

Tussen Qatar, het WK in Duitsland en zijn huis in Nederland is Ronald de Boer de komende twee weken in Alkmaar te vinden. Als gastspeler bij AZ houdt de ex-international, die in het verleden ondermeer voor Ajax en FC Barcelona uitkwam, zijn conditie op peil voor de nieuwe voetbaljaargang in het Midden-Oosten. Na zijn eerste training in AZ-outfit is De Boer gedreven. “Ik kan nog wel een beetje wat.”

Er moest even goed gekeken worden, maar hij liep er toch echt op dinsdagochtend in de Alkmaarder Hout: Ronald de Boer. Geen transfergeruchten, handtekeningen of een nieuw Alkmaars hoofdstuk in zijn loopbaan. Want de middenvelder is tijdens de eerste periode van de voorbereiding te gast bij AZ. Hij wil namelijk de voetballoze maanden die in Qatar aan de gang zijn vermijden. “De competitie begint pas in september, maar ik moet natuurlijk wel een beetje fit blijven. Dat kan hier mooi.”

Van Gaal en Arveladze
Dat De Boer voor Alkmaar kiest vindt hij zelf een logische keuze. “Ik ken trainer Louis van Gaal goed uit het verleden en ook met Shota Arveladze heb ik jarenlang samen gevoetbald. Bovendien is er bij AZ een goed niveau, beleid en zit er een idee achter. Daarom kan ik hier goed trainen.”

Met armgebaren en korte opmerkingen laat de “R-helft” van Nederlands bekendste voetbaltweeling zich direct gelden tijdens zijn eerste oefensessie. Zijn schat aan ervaring brengt hij tijdens de rondo aan jonge spelers als Ruud Vormer en Kees Luijckx over.

Balgevoel
En dat het met het balgevoel van de inmiddels 36-jarige voetballer nog wel goed zit, laat hij na een korte drinkpauze zien. Met de bidon nog in zijn hand schiet hij de bal hard tegen de lat. “Ik kan nog wel wat”, zegt hij lachend. “Maar de volgende keer moet hij er gewoon in. Ik moet er de komende dagen even langzaam ingroeien, maar dan zal het niveau je nog gaan verbazen.”

Blessure
De route naar de kleedkamer was voor De Boer niet moeilijk te vinden. “Als jeugdspeler van Ajax heb ik hier regelmatig gespeeld, net als jaren later in het eerste. Toen ben ik ook een keer of vijf hier in De Hout geweest. Op dit veld heb ik trouwens ook in de jeugd mijn knieblessure opgelopen waar ik de rest van mijn carrière last van ben blijven houden.”

Betekent dat voor hem dat hij daardoor slechte herinneringen heeft aan de Alkmaarse sprieten? “Nee hoor. Helemaal niet. Dat was mijn stomme eigen schuld. Ik ga hier lekker twee weken voluit trainen. Dan nog even vakantie en dan weer richting Qatar.”

Ik wist niet wat ik ervan moest denken toen ik alleen de foto zag... Maar na het verhaaltje viel het kwartje.
__________________
Zuur...
Oud 26-06-2006, 21:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
VVV-Venlo zet Herbert Neumann op straat

Herbert Neumann is komend seizoen geen coach van VVV-Venlo meer. De Limburgse club rept van een vertrouwensbreuk en stuurde de Duitser weg.
VVV en Neumann botsten onder meer bij de evaluatie van het afgelopen jaar. De gesprekken over hoe ze uit elkaar gaan, zijn nog in gang. Assistent-coach Wil Boessen neemt de trainingen voorlopig waar.

VVV eindigde in de reguliere competitie op de tweede plaats achter kampioen Excelsior. In de play-offs om promotie naar de Eredivisie had het geen succes. Tegen De Graafschap ging het direct mis.

In januari kwamen VVV en Neumann nog tot een akkoord over een nieuw contract, dat tot medio 2007 zou lopen. VVV raakte deze zomer technisch directeur Earnest Stewart al kwijt aan NAC Breda.


Bron: www.vi.nl

Gaat lekker daar in Venlo. Geen TD meer, geen trainer meer, ook een aantal belangrijke spelers vertrokken... maar aangezien de symphatie van MVV-supporters voor deze club fors gedaald is de laatste jaren vinden we dit helemaal niet zo erg.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 28-06-2006, 12:37
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Pessotto gewond bij val uit raam

Teammanager Gianluca Pessotto (36) is zwaargewond geraakt bij een val uit een raam van het hoofdkantoor van zijn club Juventus. De oud-international ligt met botbreuken in het ziekenhuis in Turijn. Hij verkeert buiten levensgevaar.

Enkele persbureaus melden dat het niet om een ongeval gaat, maar om een poging tot zelfmoord. Het feit dat Pessotto een rozenkrans in zijn hand hield, maakt die versie aannemelijk.

Mogelijk heeft het incident te maken met het omkoopschandaal dat Italië al weken in zijn greep heeft en waarin de beschuldigende vinger onder meer naar Juventus wijst.



Ongelooflijk, waar gaat dit allemaal heen?
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 28-06-2006, 19:22
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Supporters VVV zijn boos op hun club

Het bestuur van VVV-Venlo kan geen goed meer doen bij de supporters. Supportersvereniging OSW van VVV-Venlo is woedend op de clubbestuurders en is van plan actie te gaan voeren. De woede is ontstaan na het ontslag van trainer Herbert Neumann en het vertrek van rechtsbuiten Luwamo Garcia naar RKC Waalwijk.
OSW haalt op haar site enkele keren flink uit naar het bestuur en vooral naar de vertrekkende technisch directeur Earnest Stewart.
'Wij laten ons niet graag voor idioten verslijten. Het is een puinzooi binnen VVV. Zelfs een blinde ziet dat VVV niet mee gaat doen voor de prijzen dit seizoen. Wij willen weten waarom jullie ons willens en wetens voorliegen. Wij accepteren die aftakeling van ons VVV niet. Indien er niet publiekelijk op zeer korte termijn excuses aan alle VVV supporters wordt gemaakt die jullie belogen hebben, en er orde op zake wordt gesteld, zullen wij acties beginnen. Verder hopen we dat Earnest Stewart met een prettig gevoel VVV verlaat. Jij hebt mede de club in een jaar ontmanteld. In Venlo hoeven we je nooit meer te zien', aldus enkele van de uitspraken op de site.


Bron: www.voetbal24.nl

Het nieuws rondom Venlo wordt steeds negatiever...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 28-06-2006, 22:36
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Net even het programma van NAC bekeken voor het volgend seizoen.

Zondag 6x
Zaterdag 5x
Vrijdag 4x
Donderdag 1x
Woensdag 1x

Belachelijk zeg, verdomd weinig zaterdagen
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 29-06-2006, 08:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Check het begin van NEC:



What the fuck
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-06-2006, 08:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En ook maar zes zaterdagwedstrijden
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-06-2006, 11:10
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-06-2006 @ 09:50 :
Check het begin van NEC:

[afbeelding]

What the fuck


wij beginnen tegen Almelooo
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 29-06-2006, 19:08
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
NEC na 5 wedstrijden onderaan?

Wij beginnen met Helmond uit (gelukkig dat het een uitwedstrijd is, dan ben ik nog op vakantie) en daarna de eerste thuiswedstrijd al meteen tegen Venlook. Ook geen makkelijk begin maar wat de dagen betreft wel een vooruitgang: we spelen slechts 2 keer dit seizoen op een maandag en de rest allemaal op vrijdag.

Edit: BTW, hierover heb ik gisteren een apart topic aangemaakt.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.