Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2006, 09:02
Hagel
Hagel is offline
1.5 week geleden heb ik aan 1 kant twee verstandskiezen laten uitsnijden, ik heb een grote zwelling gehad en best veel pijn. Het meeste van de zwelling is weggetrokken maar in mijn onderkaak zit nu nog steeds een soort van dikke bal. Het is ook pijnlijk om mijn wang/kin aan te raken. Ook binnenin mijn mond is het dik. Het is vooral dik rondom de hechting en uit de hechting komt (denk ik) ook een soort van pus. (het smaakt in ieder geval vies en is groen/geel) Het loopt niet voortdurend in mijn mond maar als ik een vieze smaak krijg en met een wattenstraafje bij de hechting ga is hij vies. Van de plek waar de kies zelf is weggehaald heb ik geen last meer. Ik zal dinsdag waarschijnlijk terug naar de kaakchirurg gaan als het zo blijft, maar iemand enig idee wat het is (ontsteking denk ik) en vooral wat ik eraan kan doen nu al?

Ik hoop eigenlijk op iemand die het heeft gehad en wat die eraan heeft gedaan. Omdat ik zo wegga kan ik namelijk tot dinsdag niet naar de kaakchirurg hier in de buurt.

Ik heb al gespoeld met bocasan maar ik heb niet meer in huis, heb ook wat listerine en ik poets mijn tanden nu goed. Ook heb ik sinds het uitsnijden uitgespoten met zout water, zou spoelen misschien ook helpen hiervoor?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 16-04-2006 om 09:22.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 12:11
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad nadat een van mijn verstandskiezen was weggehaald, maar minder lang en minder erg dan jij het beschrijft. Ben teruggegaan naar de kaakchirurg, die mij heel verbaast aankeek en zei; maar er zat een ontsteking onder, dat wist je toch? Nee dus, dat was hij even vergeten te ver tellen... Heb antibiotica gehad en was dr binnen 2 dagen vanaf.
Zou er als ik jou was gewoon mee naar een arts of tandarts of wat dan ook gaan, want het klinkt als een flinke ontsteking.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 13:43
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Hey hey,

Kut he, verstandskiezen trekken. Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden ook één van mijn verstandskiezen laten wegsnijden. Hij zat nog heel diep. Mijn zwelling heeft niet anderhalve week geduurd, dus dat is misschien een beetje raar. Ik zou als ik jou was naar de tandarts gaan want hij weet er veel meer van natuurlijk en kan je geruststellen. Het zal ws een ontsteking zijn.

Pus is niet zo raar hoor trouwens. De wond is nog open en dan kan er pus (wondvocht) uitkomen. Bij mij duurde dat nogal lang (ruim een maand.... niet dat er SUPERveel vocht uitliep, maar soms proefde ik het... het duurde gewoon nogal lang voordat het heelde)
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 15:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je ibuprofen in huis hebt zou je dat misschien kunnen slikken, dat werkt ontstekingsremmend. Verder inderdaad maar goed spoelen met bocasan oid, en als het niet over gaat teruggaan naar de kaakchirurg.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 16:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het klinkt inderdaad als een ontsteking of een abces. Als het niet overgaat, kan je wat antibiotica krijgen.

Let erop of de zwelling groter wordt, dat is namelijk niet de bedoeling. Als hij steeds kleiner wordt, zou ik het nog even aankijken.

In de tussentijd kan je inderdaad spoelen met zout water of bocasan.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 16:52
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb dit laatst ook gehad, ik ben toen even naar de kaakchirurg terug gegaan, toen bleek dat de hechtingen er nog in zaten (die moeten er geloof ik na max. 10 dagen uit zijn)en die waren gaan irriteren en er zaten allemaal etensresten in de wond, die spoelen ze er dan uit.
Bij mij is het nu 4 weken geleden ongeveer en de zwelling is nog steeds niet voor 100% weg.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 23:12
Verwijderd
misschien verstoorde genezing: schoon laten spuiten
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 23:04
Hagel
Hagel is offline
thnx voor de reacties nog, ik heb eigenlijk niet zoveel last meer nu, ben niet naar de kaakchiruirg ofzo geweest. Had zondag vrij veel alcohol gedronken en dat heeft ontsmet denk ik. Heb nauwelijks nog zwelling en de hechting heb ik eruit gehaald, die zat helemaal los. En het ziet er helemaal rustig uit
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 11:38
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Wat geweldig helpt tegen ontstekingen in de mond (dus wang tandvlees etc) is elke dag een aantal keer spoelen met superol bruistabletjes, die zitten in n klein buisje en zijn ongeveer zo groot als n anticonceptiepil. Erg geconcentreerd spul. Ze zijn geel (oranje verpakking) en het smaakt naar plastic. Maar het brand de wond/ontsteking echt schoon, wordt ookg e bruikt in ziekenhuizen enzo.
Zeker doen
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.