Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2007, 10:08
hahaha
hahaha is offline
Probleem!!
Begin augustus ben ik terug begonnen met trainen (in ploegverband) en ik moet zeggen, het was best een zware voorbereiding.
Ongeveer 2 a 3 weken geleden, kreeg ik na een tornooi wat pijn in mijn rug als ik gewoon zat. Ik ben dus maar in bed gekropen en de pijn was de volgende dag over.
Een week later was er weer een tornooi. Na het tornooi kom ik thuis en mijn rug begint weer pijn te doen. Ik ga slapen, maar de pijn blijft die maandag nog aanhouden, maar is dan weg.
Vorige zaterdag had ik weer een tornooi. Ik kwam thuis, ging nog even mijn mails checken en weer had ik last van mijn rug. Ondertussen doet mijn rug nog steeds pijn (6 dagen).
Telkens als ik gewoon zit, heb ik pijn zo ongeveer in het midden van mijn rug, precies op mijn wervelkolom. In het begin gaat het nog, maar na een tijd begint het toch wel fameus te steken en pijn te doen.
Als ik sport heb ik er geen last meer van (of toch heel wat minder, eigenlijk miniem), maar na de training moet ik nog maar eventjes zitten of de pijn is weer terug.
Iemand die mij advies kan geven? Overbelaste rug,...?
Wordt er binnenkort 18 dus ik denk niet dat het aan de ouderdom kan liggen.
Ik ga maandag naar de dokter bellen, maar heeft misschien iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 15:40
epidemic
epidemic is offline
toen ik rugpijn had was dat te verwijten aan mijn "kinderbed", nu ik een nieuwe betere matras heb, heb ik van niks last meer :] ik had ook ongeveer hetzelfde als jou, dat het na sporten opkwam, maar dan wel in mijn onderrug!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 16:31
Bertje B.
Bertje B. is offline
Heb denk ik precies hetzelfde. Bij mij lukt het erop dat rust (plat bank of bed liggen) de pijn even doet verdwijnen. Maar binnen de kortste keren, als ik ff halfuurtje achter pc zit, is het alweer terug. Erg vervelen en heb er zelf ook al ruim een halfjaar last van. Binnenkort maar 's naar de huisarts ervoor.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 16:44
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Scoliose?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 08:47
Verwijderd
Kan door verschillende dingen komen. Misschien overbelast je je rug bij het sporten, misschien is je houding verkeerd en komt dat pas tot uiting met sporten, misschien is inderdaad je matras of stoel verkeerd, en dan kan het ook nog een medische aandoening zijn waarbij het toeval is dat het nu tot uiting komt, of misschien is het alleen maar zo dat je stress hebt voor een toernooi. Ik denk dat je er maar het beste mee naar de huisarts kunt gaan, want langdurige of terugkerende rugpijn kan heel beperkend zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 10:35
hahaha
hahaha is offline
Misschien dat het inderdaad nog kan liggen aan mijn kinderbed, maar ik vind het gewoon vreemd dat het nu idd allemaal tot uiting komt...

Persoonlijk denk ik dat het gewoon een overbelasting is, maar voor alle zekerheid heb ik wel besloten om gisteren niet te spelen (zodat ik 4 dagen kan rusten tot de volgende training).

Als ik op mijn rug lig, dan voel ik nog steeds wel die pijn, maar dan is het al wel veel minder.

De kinesist (waar ik eventjes snel ben binnen geweest), gaf me oefeningen om mijn onderrug te versterken (want bij veel jongeren is die zwak), maar ik heb schrik om die te doen want wat als er toch iets ergers aan de hand is?
In ieder geval, maandag ga ik bellen voor een afspraak bij de orthopedist (sportdokter) en dan zien we wel.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 11:28
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Je rug is vaak de zwakste plek en als je dan gwn gespannen bent zullen je rugspieren de spieren zijn die gespannen raken. Heeft gewoon met spanning te maken. Heb er zelf ook last van (gehad). Kijk eens op stoprugpijn.net
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 15:38
Verwijderd
Die oefeningen kun je waarschijnlijk wel gewoon doen als je die van de fysio krijgt hoor die zal je vast geen overdreven zware oefeningen opgeven.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 19:10
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Je rug is vaak de zwakste plek en als je dan gwn gespannen bent zullen je rugspieren de spieren zijn die gespannen raken. Heeft gewoon met spanning te maken. Heb er zelf ook last van (gehad). Kijk eens op stoprugpijn.net
Site werkt precies niet
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 08:57
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Scoliose?
Dan zouden ze er toch wel eerder achter gekomen zijn?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid rugpijn
Verwijderd
11 09-01-2012 20:33
Lichaam & Gezondheid Rugpijn na squats
Englander
35 06-02-2009 19:36
Lichaam & Gezondheid Rugpijn
ULTRA8
3 08-09-2007 22:58
Lichaam & Gezondheid super rugpijn dankzij fysio
Sangria
13 07-03-2006 21:56
Lichaam & Gezondheid Hm. Een vraagje over rugpijn.
Gwenniej
6 18-09-2004 01:11
Lichaam & Gezondheid liggen -> rugpijn
Verwijderd
17 01-04-2004 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.