Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2009, 15:25
hahaha
hahaha is offline
Eventjes de situatie schetsen:
Ongeveer een maand geleden begon de 'ellende'. Ik sliep slecht: ik lag meestal eerst een uur wakker, soms werd ik vroger wakker, soms 's nachts wakker worden,... .
Ik ben dan na een tijdje begonnen met een homeopatisch middeltje om tot 'rust' te komen en eigenlijk heeft dat niet veel geholpen en helpt dat nu nog niet veel...
Ik kreeg dan ook last van diarree. Soms 2 of 3 keer op een dag, dan een dag weer niet, dan weer terug enzovoort...
Nu, mijn examens op de universiteit zijn sinds gisteren begonnen dus ik denk dat stress een (hoofd)oorzaak is van dit alles.
Soms voel ik me bij het sporten heel moe, geraak ik niet in gang precies. Soms heb ik steken, maar niet onderaan, maar zo bovenaan, precies bij het hart en de longen.
Maar de laatste week heb ik enorm veel last van hoofdpijn. Bijna elke dag heb ik hoofdpijn. Vaak begint dat tegen het einde van de dag. Eén keer heb ik het gekregen toen ik in bed lag en toen ik een stekende pijn op mijn hoofd voelde, en precies over mijn gezicht heen liep. Dat duurde dan een paar seconden en het was weg, en dan kwam het weer terug...
Mijn moeder zegt dat het misschien spanningshoofdpijn is of is er meer aan de hand?
Ik eet 3 stuks fruit per dag, drink veel water, dus ik denk niet dat het daaraan zal liggen. Maar omdat ik nog steeds slecht slaap wordt ik met de dag moeër en moeër wat er ook aan te zien is (wallen bv.).
Iemand die de oorzaak weet?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 18:13
McGrijns
Avatar van McGrijns
McGrijns is offline
Ga anders eens naar je huisarts.
__________________
It pays to be a winner.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 00:00
Steffer P
Steffer P is offline
Quote: 'Ik eet 3 stuks fruit per dag, drink veel water':Quote

kan de oorzaak zijn van de diarree..
Mss heb je een of andere allergie of intollerantie die je moe maakt..
Spanning doet inderdaad heel veel met lichaam, een flink stuk gaan rennen en dan een douche nemen 's avonds
helpt op alle gebieden en je slaapt er goed van!
grts
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 00:50
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je nog altijd diarree hebt, zou ik zeker naar een dokter gaan. 't Is niet echt gezond om daar langdurig last van te hebben (onder andere vitamine K tekort enzo, als ik het mij goed herinner).

Ik zou gewoon naar de dokter gaan als je er last van blijft hebben. Het is belangrijk dat je tijdens je examens gezond bent dus je eens laten nakijken is misschien geen slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 09:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik vind het wel spanningsgerelateerd klinken. Ten tijde van tentamens ben ik ook standaard aan de diarree, drie weken voor de tentamens beginnen de eerste slapeloze nachten en hoofdpijn treed ook altijd op. Stress heeft een nare uitwerking op het menselijk lichaam!

Ik probeer voldoende te bewegen (zwemmen, eind wandelen e.d.), vaste tijden naar en uit bed, ontspanning proberen te vinden. Daarnaast neem ik regelmatig paracetamol.

Als het spanningsgerelateerd is, is het natuurlijk beter om de cognities aan te pakken, maar dat kan niet in een week.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 16:24
Angelzz
Avatar van Angelzz
Angelzz is offline
Ik zou gewoon langs de huisarts gaan...
Suc6!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 08:49
Nyawa
Het kan natuurlijk spanning zijn, maar ik zou voor de zekerheid toch even wat testjes laten doen, dan kun je in ieder geval enkele lichamelijke oorzaken uitsluiten.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Duits
CSN
42 18-06-2008 22:37
VWO Nederlands
Verwijderd
115 20-05-2008 13:10
VMBO Nederlands
droppiej
105 05-06-2005 21:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02
Beleidszaken Tijd voor nieuw bloed?
Prime Evil
84 06-08-2003 08:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Is mijn nederlandse tekst over de euro ok?
Compugreen
2 14-01-2002 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.