Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2009, 18:11
hahaha
hahaha is offline
Eventjes mijn situatie kort schetsen:
Vanaf mijn 14 kreeg ik last van puistjes. Niet dat de acné zo erg was als je op sommige foto's ziet maar toch. Op mijn 16,5de ben ik begonnen met roaccutane. Ik heb toen ofwel net genoeg gekregen ofwel wat te weinig.

In ieder geval, na de kuur was mijn huid terug perfect, maar na 3 maanden kreeg ik terug enkele puistjes. Ik heb het dan 3 maanden zo gelaten en toen begonnen met een 2de kuur: 9 maanden lang 20mg per dag. Natuurlijk kwam ik dan niet aan de aanbevolgen dosis van 120mg/per kilo , maar al na een maand zag ik verbetering. Ik ben begonnen met die 2de kuur begin maart van vorig jaar.
Eind december 2008 heb ik dan mijn laatste pilletje genomen. Opnieuw een mooie huid, maar opnieuw, na ongeveer 3 a 4 maanden kreeg ik enkele puistjes op mijn rechterwang. Na een week werden dat rode vlekjes, maar dat was ook al van last dat ik had. Voor de rest kreeg ik er af en toe eentje bij het eten van vettige zaken.
Met die rode vlekjes op die wang kon ik nog mee leven want op de andere wang was er dus nog niets aan de hand.

Eind mei ben ik begonnen met examens en toen had ik zo last van een puistje(s). Door de stress dacht ik... Tijdens de examens heb ik steeds minstens 2l water gedronken, at 3 stuks fruit per dag + groenten en droge koeken en eigenlijk niets vettigs.

Maar sinds een 3 tal dagen heb ik enorm veel last. Het zijn ondertussen al enkele puistjes geworden (laten we hopen door de stress), maar ik heb de afgelopen 3 a 4 dagen ook enorm veel last van jeuk. Aan beide wangen en rond mijn neus. Aan 1 wang heb ik daar inderdaad enkele puistjes, maar waar het nog jeuk niet (of wie weet moeten ze nog komen).
Ik kan me wel herinneren dat ik een week geleden 10 minuten heb liggen zonnen in de zon.
Van nature kan ik erg goed tegen de zon: in principe hoef ik me niet in te smeren, maar misschien dat ik een zonne-energie heb ontwikkeld in mijn gezicht vanwege die 2de roaccutanekuur?

Ik vind het gewoon vreemd dat ik voor de examens nog een quasi perfecte huid had en nu niet meer en dat ik de afgelopen 3 a 4 dagen enorm veel jeuk heb.

Zou dit op een soort van zonne-allergie kunnen leiden?

Ik probeer niet te krabben want me tot nu toe al heel goed is gelukt. Ik ga morgen wel bellen voor een afspraak bij de dermatoloog.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 20:37
[Martijn]
[Martijn] is offline
Ik denk eigenlijk eerder dat je er meer last van hebt door de stress. Ik neem aan dat je normaal gesproken ook wel regelmatig in de zon loopt (gewoon als je buiten bent), toen kreeg je ook geen allergische reacties of dergelijke, dus waarom zou je dat wel krijgen als je 10 minuten in de zon ligt?

ps:
Citaat:
Van nature kan ik erg goed tegen de zon: in principe hoef ik me niet in te smeren, maar misschien dat ik een zonne-energie heb ontwikkeld in mijn gezicht vanwege die 2de roaccutanekuur?
Milieuvriendelijke huid heb je zonne-energie
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 10:11
PatoLoco
PatoLoco is offline
Het kan ook van het zweten zijn...

Ik sport veel en als ik dan veel zweet en mij niet genoeg was, krijg ik ook veel sneller puistjes. Je moet je natuurlijk niet als'n gek 3 keer per dag wassen maar het is geen slecht idee om je eens af te spoelen als je veel gezweet hebt. Zeker nadat je gesport hebt meteen een douche nemen (als je kan).

Door zo vaak aan je gezicht te prutsen, maak je je gezicht ook vettig. Volgens mij kan je daar ook puisten van krijgen. Zoek misschien eens een kalmerend zalfje ofzo tegen de jeuk, gebruik een vochtig doekje of probeer gewoon van je gezicht te blijven.

Het is trouwens ook normaal dat je af en toe nog puisten krijgt. Dat heeft iedereen wel denk'k. Ik heb soms een maand geen enkele puist en soms heb ik er opeens 6. 't Is wel normaal, denk ik, zeker als je nog jong bent...

Zon heeft bij mij net heel gunstige effecten op puisten. Ik denk zelfs dat zonlicht bevorderlijk is voor'n 'puistloze' huid, als je niet overdrijft tenminste. Weet'k echter wel niet zeker...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Vraagje
Verwijderd
1 25-09-2005 15:10
Lichaam & Gezondheid zonne-allergie?
Verwijderd
6 04-07-2005 22:30
Lichaam & Gezondheid Jaja..bruin worden!
Lieved
31 08-04-2005 12:06
Lichaam & Gezondheid Grapefruits, zonne-allergie en de zonnebank
Mara
7 10-01-2005 09:59
Lichaam & Gezondheid De zon begint weer te komen: Zonne-allergie
Stofzuigerslang
13 17-04-2004 21:33
Lichaam & Gezondheid Zonne-allergie
*Sneeuwmuts*
14 24-04-2003 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.