Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2014, 15:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Hallloooooo mega-UP
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2014, 15:30
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Als vrouwen ruzie hebben willen ze niet hun fouten toegeven, mannen wel. Dat is de reden waarom vrouwen altijd maandenlang ruzie hebben en mannen slechts een paar dagen.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 17:10
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Necromancy to the next level.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 20:29
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Jongens maken nooit eens de 1e move, en ze zijn heel onduidelijk met wat ze voor je voelen waardoor zij zichzelf heel snel in de ''friendzone'' zetten. (uit mijn ervaring, misschien is het voor jou dus wel anders) Jongens houden zich altijd zo stoer, terwijl het juist leuk is als ze over hun gevoelens praten.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 21:23
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Hallloooooo mega-UP
Is inderdaad heel oud. Maar omdat het een algemeen onderwerp is, en nog steeds nuttig kan zijn mag het van mij blijven.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 22:09
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Jongens maken nooit eens de 1e move, en ze zijn heel onduidelijk met wat ze voor je voelen waardoor zij zichzelf heel snel in de ''friendzone'' zetten. (uit mijn ervaring, misschien is het voor jou dus wel anders) Jongens houden zich altijd zo stoer, terwijl het juist leuk is als ze over hun gevoelens praten.
Hier kan ik mij in vinden.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-04-2014, 22:30
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Jongens maken nooit eens de 1e move, en ze zijn heel onduidelijk met wat ze voor je voelen waardoor zij zichzelf heel snel in de ''friendzone'' zetten. (uit mijn ervaring, misschien is het voor jou dus wel anders) Jongens houden zich altijd zo stoer, terwijl het juist leuk is als ze over hun gevoelens praten.
Ik vind je leuk
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 12:52
Verwijderd
Meisjes praten altijd over hun gevoelens, terwijl het juist zo leuk is als ze een keer hun bek dicht houden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2014, 20:11
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Citaat:
Ik vind je leuk
Met citaat reageren
Oud 27-04-2014, 08:14
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Jongens maken nooit eens de 1e move, en ze zijn heel onduidelijk met wat ze voor je voelen waardoor zij zichzelf heel snel in de ''friendzone'' zetten. (uit mijn ervaring, misschien is het voor jou dus wel anders) Jongens houden zich altijd zo stoer, terwijl het juist leuk is als ze over hun gevoelens praten.
Meisjes maken NOOIT de eerste move. Ze staan hooguit op afstandje te lachen of oogcontact te maken. In het uitgaansleven stappen meisjes vrijwel nooit fysiek af op de jongen. Vriendinnen van mij staan liever de hele avond alleen te wachten op die ene jongen dan dat ze er zelf heen gaan. Ooit een vriendin overgehaald toch naar de jongen toe te gaan, verder dan hoi kwam ze niet. Als je ruim over de 20 bent zou je niet zo onervaren moeten zijn; maar ze doen het simpelweg nooit. Het zijn altijd de jongens die komen en de conversatie moeten maken.

Vrouwen zijn vervolgens onduidelijk, heel erg gemixed in signalen, fysiek vrij duidelijk maar qua personal space weer niet. Of andersom. (insert verder hele lijst). Dit is zelfs onderzocht. Vrouwen die dit doen hebben moeite met jongens 'scoren' omdat jongens slecht zijn in signalen oppikken en afhaken bij incongruente singalen. Jongens die over hun gevoel praten worden gefrienzoned. Ik zal niet zeggen dat vrouwen slecht behandeld moeten worden, maar ze vinden jongens die tegen het randje aan zitten doorgaands wel leuker. Maar netjes met de tas bij de dames WCs wachten tot ze terug komt heeft mij nog nooit iets opgeleverd, zeggen dat ze beter af is al hoer wel. Gek genoeg.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2014, 20:51
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Citaat:
Meisjes maken NOOIT de eerste move. Ze staan hooguit op afstandje te lachen of oogcontact te maken. In het uitgaansleven stappen meisjes vrijwel nooit fysiek af op de jongen. Vriendinnen van mij staan liever de hele avond alleen te wachten op die ene jongen dan dat ze er zelf heen gaan. Ooit een vriendin overgehaald toch naar de jongen toe te gaan, verder dan hoi kwam ze niet. Als je ruim over de 20 bent zou je niet zo onervaren moeten zijn; maar ze doen het simpelweg nooit. Het zijn altijd de jongens die komen en de conversatie moeten maken.

Vrouwen zijn vervolgens onduidelijk, heel erg gemixed in signalen, fysiek vrij duidelijk maar qua personal space weer niet. Of andersom. (insert verder hele lijst). Dit is zelfs onderzocht. Vrouwen die dit doen hebben moeite met jongens 'scoren' omdat jongens slecht zijn in signalen oppikken en afhaken bij incongruente singalen. Jongens die over hun gevoel praten worden gefrienzoned. Ik zal niet zeggen dat vrouwen slecht behandeld moeten worden, maar ze vinden jongens die tegen het randje aan zitten doorgaands wel leuker. Maar netjes met de tas bij de dames WCs wachten tot ze terug komt heeft mij nog nooit iets opgeleverd, zeggen dat ze beter af is al hoer wel. Gek genoeg.

hmm.. je zegt wel goede dingen, ik herken mezelf er alleen niet in.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 09:58
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Dan hoor je vast bij die 1% die het niet doet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 14:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik herken het ook niet, ook niet in mijn omgeving
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 16:38
Verwijderd
Het klinkt meer als een beschrijving van pubermeisjes dan van vrouwen, en dan nog erg generaliserend.
Edit: ik zie dat hij ook begint over "meisjes" alleen halverwege ineens overschakelt op "vrouwen".
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 17:10
Verwijderd
Ik denk ook dat het moet beginnen met "Meisjes maken NOOIT de eerste move naar mij"
Met citaat reageren
Oud 28-04-2014, 20:15
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Qua non verbale communicatie maakt het weinig uit of de dame/vrouw/meisje nou 18 is of 30, atheist of non. Veel mensen zijn zich niet bewust van hun lichaamstaal en wat ze er mee uitstralen.

Er zijn altijd meisjes die op jongens afstappen. Er zijn ook jongens die nooit op meisjes afstappen. Maar de vuistregel is dat meisjes op afstand kijken en glimlachen waarop de jongen uiteindelijk naar de dame (danwel meisje) toegaat. Tevens de reden dat mannen doorgaands het blauwtje kunnen lopen en dames daar veel minder risico op hebben.

Zie zelf wel eens dames op mij afkomen, zie ook vriendinnen wel eens op jongens afgaan, maar ooh zo veel vaker andersom. Dingen gaan vaak niet zoals in de Linda staat geschreven, maar de boeken van Pease en literatuur van Ekman lijken me wel enigsinds betrouwbaar. Ben er geen expert in, maar weet voldoende om te weten dat mensen eigenlijk niet weten wat ze doen en willen als het op relaties en dergelijke aankomt.

Neemt niet weg dat ik generaliseer, maar duidelijk zijn mét alle mogelijke nuances zou niet echt een leesbare begrijpelijke post worden ^_^.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2014, 07:27
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat het moet beginnen met "Meisjes maken NOOIT de eerste move naar mij"
Blijkbaar, soortgelijke verhalen deed ie vorig jaar ook al. Heeft hem nog altijd niks opgebracht zo te zien.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 22:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
de verschillen tussen mannen en vrouwen kunnen niet uitgelegd worden aan de hand van 1 factor, er zijn namelijk verschillende factoren die hierin meespelen. Er zijn bv. biologische factoren zoals de hormonen, enz. wat ook het uiterlijk bepaald en de secundaire geslachtskenmerken , maar ze bepalen ook de zin in geslachtsgemeenschap, enz.. Er zijn ook maatschappelijke factoren met name dat jongens anders opgevoed worden dan meisjes en dat er ook nog altijd clichés zijn op het werkvlak, bv. als je denkt aan bouwvakkers denk je meestal aan brede mannen maar niet aan vrouwen. Maar ook culturele factoren, bv. godsdienst speelt ook een belangrijke rol.
Fijn om te beseffen dat TS na 11 jaar eindelijk weer door kan met haar leven.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 16:39
JustTalk
JustTalk is offline
TheWhiteOwl vertelt hier interessante dingen.

Ik zou dit erop zeggen (ga proberen kort te zijn ;-)

Waarom snappen wij vrouwen niks van mannen (en omgekeerd waarom snappen mannen de vrouwen niet)

Het antwoord is nochtans heel eenvoudig: Praat met elkaar ! (wees open, eerlijk, communiceer, neem elkaar in vertrouwen, etc).

Het probleem is dat we de laatste echter veelal ofwel niet goed kunnen (er zit ruis op de lijn). Of niet durven (angst om jezelf open te geven, daarin kwetsbaar te zijn), etc.

Neem nu dat iemand niet wil praten over wat hij voelt (zich daar niet goed bij voelt). Dan is dat die persoon zijn 'persoonlijke' WEERSTAND (wat zijn karakter en persoonlijkheid bepaalt). Wat doe je daar dan mee ?

Filosofisch bekeken (heb je twee opties).

1. Als je die ander echt wilt begrijpen, dan moet hij of zij praten over wat er zich in hem/haar afspeelt (zoniet speelt hij/zij solo, is er geen verbinding, of maar heel beperkt mogelijk). Maar, dan moet je door die weerstand van hem/haar eerst wel heen. Je kunt je de vraag stellen of dit wezenlijk noodzakelijk is ? Ergens wel respectvol is om dit te doen ? Iemand die hoogtevrees heeft, hoeft daarom niet van zijn angst (en weerstand) afgeholpen te worden. De één is avontuurlijk, de ander niet. Ieder vogeltje zingt (of zingt niet, veel minder) zoals hij gebekt is.

2. Tweede optie is de ander aanvaarden zoals hij is. Hem of haar lief hebben zoals hij is. En de wens hem of haar beter te leren begrijpen op te geven. Dit los te laten. Anders bots je op die weerstand. Ik geef wel toe, het is veel gemakkelijk samen overeen te komen, als je goed met elkaar over alles praten kan. Iemand die nauwelijks praat, je kan daar ook wel mee overeen leren komen. Leren mee omgaan. Maar het zal moeilijker zijn. Zeker als men indirecte vragen stelt: Zoals: Schat, heb jij geen dorst. De schat antwoord nee. En zij blijft met haar dorst zitten. Terwijl dit eigenlijk een hint was van: Schat, zou je wat water voor me willen halen. Het leven is gemakkelijker als mensen vanuit de IK vorm zoveel mogelijk open en eerlijk hun gevoelens/gedachten zouden vertellen.

Mannen en vrouwen zouden elkaar meteen veel beter verstaan. Het zou allemaal veel minder complex worden (dit doen we ons zelf ergens aan). Maar ook wel minder spannend. Misschien op sommige momenten wel saai. En daarom kunnen mannen en vrouwen ervoor kiezen om (van die communicatie) een spelletje te maken. Daar niet meer zo duidelijk in te zijn. Want duidelijk zijn is saai. En onduidelijk spannend. En spannend (spanning voelen) is leuk. Laat dit dan een keuze zijn. Elkaar leren begrijpen stel je dan niet meer voorop. Wel de spanning (het plezier om te jagen of opgejaagd te worden), angst (niet durven open zijn, of te jagen, etc) of andere weerstand(en).

Daarnaast heeft ieder mens allerlei maatschappelijke en opvoedkundige regeltjes in zijn hoofd. We willen (onbewust) er graag allemaal bij horen. Daarin 'normaal' zijn. Maar wat is normaal ? Is al dat SMS'en normaal ? Al die smartphones ? En niet meer praten tegen de man/vrouw die recht voor je zit in de trein ? Regeltjes zoals: De man jaagt, de vrouw jaagt niet, is eigenlijk onzin. Maar als ze in een vrouw bv haar hoofd zitten, dan is dit een weerstand die spelen zal. Ze wil dan wel graag die jongen ZELF versieren, maar ze DURFT niet, uit ANGST daarmee hem te verliezen (te schockeren, niet echt als een vrouw over te komen of 'verkeerd' over te komen). Een omgekeerd probleem is "The Friendzone" bij vrouwen. Als je te open en te vriendschappelijk als man met hen omgaat, beland je in hun "Friendzone" plek. En geraak daar nog maar eens uit, als man, als je later meer (bv een relatie) wilt. Ze aanzien je dan als een vriend. Een vriend die ze niet meer willen verliezen, een vriend die geen partner meer kan worden. Je bent nu immers een vriend. Er zo kunnen er dus allerlei rare gedachten doorheen zowel de hoofden van mannen als vrouwen gaan. De enige oplossing hiervoor is praten met elkaar. En weerstanden ofwel proberen alsnog (later) open te breken of ze te respecteren (te laten voor wat ze zijn) en ermee verder te leven (zoals ze zijn).

Groetjes,
JustTalk

Laatst gewijzigd op 07-05-2014 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 16:53
Verwijderd
:')
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 00:45
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Godkolere, wat een gezwam.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Mijn rubriek
leist
12 05-04-2005 14:49
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.