Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 19:21
Verwijderd
Misschien is de aanleiding van deze post wat stom, maar dan begrijp je misschien iets beter waarom ik het juist nu post; gisteravond was ik een beetje aan het zappen en zag ik Dr. Phil, die psycholoog van Oprah met z'n eigen programma. Het ging over eetstoornissen met anorexia en boulemia in het bijzonder. Ik keek een tijdje en op een gegeven moment voelde ik een klap in m'n gezicht... ik zou daar over een tijdje kunnen zitten wanneer ik zo doorga...

Ik lieg over eten, over wanneer ik vol zit en wát ik eet. Het grootste gedeelte van de dag ben ik alleen, dus is er niemand die ziet of ik eet en wat, dat maakt het liegen makkelijker.
's Ochtends eet ik meestal niets. Soms voel ik m'n maag te erg en word ik duizelig, dan pak ik meestal een kop thee om hem tot rust te brengen... 's Middags eet ik ook niet... 's Avonds meestal 2 boterhammen omdat m'n vriend er dan bij is en ik niet verdacht over wil komen... Ik drink de hele dag door water en sinaasappelsap...

Hmm.. ik weet niet waarom ik niet eet, ik heb gewoon geen honger... hoewel ik dus weet dat dat niet klopt.. ik heb wél honger... Mja, vanavond dwong ik mezelf een pizza te eten.. toen ik de helft op had begon ik te kokhalzen, de andere helft heb ik weggegooid... Meteen weer sinaasappelsap gaan drinken om alles binnen te houden...

Dit alles duurt nu ongeveer 2 maanden, in het begin at ik nog wel wat, nu bijna niet meer alleen als het echt niet anders kan...

Ik weet dat wanneer ik nu niet stop, ik niet meer terug kan...

Hoe moet ik stoppen? Wat moet ik doen? Doorgaan met mezelf dwingen te eten? Ik weet het echt niet meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 19:27
Verwijderd
klinkt wel als een eetstoornis.. zou als ik jou was naar iemand gaan om mee te praten.. eetstoornissen kunnen fataal zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-05-2003 @ 20:21:
Hoe moet ik stoppen? Wat moet ik doen? Doorgaan met mezelf dwingen te eten? Ik weet het echt niet meer
Misschien kun je het beste hulp zoeken...? iig langs je huisarts en met hem overleggen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:27
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik denk dat je het langzaam moet opbouwen, in een keer heel veel eten is ook niet goed. Let er gewoon op, eet steeds een beetje meer, neem er de tijd voor.
Goed dat je er nu al achterkomt, het is nu nog relatief makkelijk om er af te komen, beetje opletten en het komt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 19:48
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Idd, had je wel goed naar Dr. Phil geluisterd
Ik denk ook dat je het gewoon rustig moet opbouwen. begin met alleen sochtends dan wel eten. Je hoeft niet meteen de hele dag door te eten, maar wel sochtends. en savonds gewoon blijven eten he.

en kijk nou naar die mensen die je daar zag.. als je echt geen zin hebt in je eten smorgens, als je het niet doet.., kan je ook misschien zo eindigen.

en na een tijdje kan je ook smiddags iets eten.

Je hoeft niet meteen veel te eten, maar eet meer dan niks.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:09
Fringe
Avatar van Fringe
Fringe is offline
Ik wou dat ik hier wat zinnigs op kon zeggen, maar ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem.

's Ochtends at ik sowieso al niet, maar nu eet ik de hele dag niks - behalve 's avonds omdat ik dan wordt gedwongen door m'n ouders, maar zelfs dan eet ik heel weinig. Ik voel geen hongergevoel meer, maar het probleem is dat als ik mezelf dwing te eten, ik altijd heel erg misselijk wordt. En als ik ergens een hekel aan heb, is het wel misselijkheid. Ik braak (gelukkig) m'n eten bijna nooit uit, hoewel dat soms enorm oplucht na die misselijkheid.

M'n vriendinnen waren erg bezorgd, wat natuurlijk best begrijplijk is, maar ik voelde gewoon geen honger en ik was bang voor de misselijkheid. Toch ben ik niet naar de huisarts gegaan.. weet niet precies waarom, maar ik vond het zelf niet belangrijk genoeg. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel beter gaat. Ik ben er inmiddels een beetje achter waar ik niet zo misselijk van wordt, en ik eet nu soms een boterham met komkommer 's middags.

Ik denk dat het inderdaad het beste is om met kleine hoeveelheden beginnen en dan langzaam meer te gaan eten.. Tja. Verder zou ik het ook niet weten. Succes ermee in ieder geval..!
__________________
Razors pain you; rivers are damp; acids stain you; and drugs cause cramp. Guns aren't lawfull; nooses give; gas smells awfull; you might as well live.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:16
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Heey

Kwil eerst ff zeggen dat ik het heel knap vind van je dat je het iig wil toegeven enzow. Ik denk dat je moet onderzoeken WAAROM je het doet? Als je daar niet zelf achter kan komen zou ik indd hulp gaan zoeken. T is al n hele stap dat je er zelf achter komt. Je kunt er nu wat aan doen! Kvind t wel heel knap van je dat je dr iig wat aan wil doen. Ik zou het aan je vriend vertellen of aan je moeder ofzow, alhoewel je moeder mayb heel ongerust kan worden. Toch moet je het haar wel vertellen, maar kzou het eerst aan iemand vertellen die je het meest vertrouwd, die kan je ook helpen enzow. Zeg het tegen iemand irl. T lijkt me egt klote voor je enzow. Vind je zelf dat je dun ben (niet anorexia like meteen eigenlijk, maar meer of je zelf vind dat je ook egt te dun aan t worden bent)
Nou, heel veel sterkte, kga latr wel wat meer typen hiero, ben nu btje moe

Heel veel sterkte er mee, hou ons op de hoogte

Liefs van Sara
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:21
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
DAt is slegt heel slegt en als je dat doet om te vermageren helpt dat niet!
Want ik heb gelezen dat je lijn 2500 calorien nogidg heeft en dat er dan 500 gebruit word voor rezerve.
Als je nou iedere dag bv maar 2000 calorien gebruikt worden de 500 reserve calorien gebruikt dus je zal maar ff afvallen en daarna word je weer wat dikker, veel mensen in 3e wereld langen hebben vaak dikke buiken ookal sterven ze bijna van de honger!

En waarom doe je het eigelijk als het niet voor het lijenen is?
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:25
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 14-05-2003 @ 21:21:
DAt is slegt heel slegt en als je dat doet om te vermageren helpt dat niet!
Want ik heb gelezen dat je lijn 2500 calorien nogidg heeft en dat er dan 500 gebruit word voor rezerve.
Als je nou iedere dag bv maar 2000 calorien gebruikt worden de 500 reserve calorien gebruikt dus je zal maar ff afvallen en daarna word je weer wat dikker, veel mensen in 3e wereld langen hebben vaak dikke buiken ookal sterven ze bijna van de honger!

En waarom doe je het eigelijk als het niet voor het lijenen is?
Lees haar post goed, ze zegt toch dat ze niet
weet waarom ze niet eet?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 14-05-2003 @ 21:21:

En waarom doe je het eigelijk als het niet voor het lijenen is?
Ik heb geen honger... en als ik wel honger heb word ik misselijk wanneer ik eet... 't is dus niet echt iets waar ik op dit moment voor kies, zeg maar... Ik wil namelijk best eten, alleen lukt het niet... Mja, ik zal proberen iig twee maaltijdjes te eten, 's ochtends en 's avonds... Zoveel als ik binnenkrijg...

Dank voor de replies
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-05-2003 @ 21:40:
Ik heb geen honger... en als ik wel honger heb word ik misselijk wanneer ik eet... 't is dus niet echt iets waar ik op dit moment voor kies, zeg maar... Ik wil namelijk best eten, alleen lukt het niet... Mja, ik zal proberen iig twee maaltijdjes te eten, 's ochtends en 's avonds... Zoveel als ik binnenkrijg...

Dank voor de replies
Begin wel met iets licht verteerbaars en niet gelijk met bruin brood als je niet gewend bent om 's ochtends wat te eten, begin bijvoorbeeld met Matzes ofzow en later crackers of wit brood en als dat allemaal goed gaat bruin brood. Het is misschien ook een goed idee om wat vaker fruit te eten, of meerdere kleine maaltijden, ik eet bijvoorbeeld om de drie uur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2003 @ 21:44:
Begin wel met iets licht verteerbaars en niet gelijk met bruin brood als je niet gewend bent om 's ochtends wat te eten, begin bijvoorbeeld met Matzes ofzow en later crackers of wit brood en als dat allemaal goed gaat bruin brood. Het is misschien ook een goed idee om wat vaker fruit te eten, of meerdere kleine maaltijden, ik eet bijvoorbeeld om de drie uur.
Of fruitontbijt.

En idd, meerdere kleine maaltijden gaat misschien wel goed. Je hoeft niet te beginnen met een Engels ontbijt 's ochtends, 6 boterhammen tussen de middag, drie borden warm eten 's avonds en dan nog snacks ed tussendoor. Doe het rustig aan, begin met lichtverteerbare dingen die niet te zwaar vallen. Idd bv. Matzes, rijstewafels, fruit, drinkontbijt, yoghurt, crackers enz. En bouw dit vervolgens langzaam op, tot je weer 'normaal' kunt eten. Als je dit zelf niet lukt, vraag dan eens aan je huisarts of hij/zij je door kan verwijzen naar een dietiste, die kan je er (denk ik) ook mee helpen. Laat het iig niet te lang aansloffen, want het wordt denk ik, wat je zelf ook al zegt, alleen maar moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:49
sweetchrissiej
Avatar van sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
ohw sorry

noujaah dan ga ik weer
__________________
-xxx- sweetgirl
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:45
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 14-05-2003 @ 21:49:
ohw sorry

noujaah dan ga ik weer
heey, niet gelijk zo beledigd, kop op!!
ze zegt toch niet dat je weg moet!

ontopic:

ik vind het knap dat je het in ieder geval van jezelf erkent.
die stap is voor veel mensen erg moeilijk. dus, heel erg goed

leonoor zei (en misschien nog andere ook ) dat je misschien eens langs je huisarts zou kunnen gaan. Ik denk dat dat inderdaad wel een goed idee is. Hij zal je waarschijnlijk wel doorverwijzen (als je daar zelf achter staat)

je zegt dat je niet weet waarom je niet eet.
het is dus niet dat je jezelf te dik vind oid?
mm, nou, lekker onzinnig!

meissie... stap 1 heb je gezet, ga nu verder met stap 2.... straks gaat het nog eens echt fout

kus! wendy
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:55
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Ga op vaste tijden eten. Eet dan gewoon, ook al heb je geen honger. Ik zou het inderdaad ook beginnen met opbouwen als je eenmaal gewend bent aan het eten op deze tijden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 07:37
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-05-2003 @ 21:40:
Ik heb geen honger... en als ik wel honger heb word ik misselijk wanneer ik eet... 't is dus niet echt iets waar ik op dit moment voor kies, zeg maar... Ik wil namelijk best eten, alleen lukt het niet... Mja, ik zal proberen iig twee maaltijdjes te eten, 's ochtends en 's avonds... Zoveel als ik binnenkrijg...


Een paar maanden geleden had ik precies hetzelfde, steeds een vreemd gevoel in mijn maag dat voor mijn idee aangaf dat ik niet moest eten. Ik ben toen heel erg afgevallen en voelde me helemaal slap. MIjn vader heeft me toen naar de huisarts gestuurd omdat hij zag dat er iets niet goed was. De huisarst kwam er toen na veel onderzoeken achter dat mijn maag verkeerd zat. De meesten schuiven het af op iets psychisch maar ik kreeg toen pillen tegen maagzweren en het voorkomen ervan en ook iets om mijn eetlust een beetje op te wekken en na een paar weekjes ging het weer beter. Inmiddels heb ik nergens meer last van... sterkte ermee
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 08:17
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik zou het ten eerste laten uitzoeken en ten 2e langzaam opbouwen meer te eten tot je uiteidelijk weer normaal kan eten
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 11:57
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik eet nu ook al minstens een half jaar heel slecht. Net wat jij zegt: geen honger en tegen andere mensen zeggen dat je wel gegeten hebt. Voor mij is het nu zelfs normaal geworden... ook niet echt gezond denk ik.
Als je er zelf niet uitkomt, kun je denk ik het beste eens overleggen met een diëtist of met je huisarts. Want als je gewoon geen trek hebt en er verder niets achter zit, zou het toch handig zijn als je wist wat er aan de hand was.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 15-05-2003 @ 12:57:
Ik eet nu ook al minstens een half jaar heel slecht. Net wat jij zegt: geen honger en tegen andere mensen zeggen dat je wel gegeten hebt. Voor mij is het nu zelfs normaal geworden... ook niet echt gezond denk ik.
Als je er zelf niet uitkomt, kun je denk ik het beste eens overleggen met een diëtist of met je huisarts. Want als je gewoon geen trek hebt en er verder niets achter zit, zou het toch handig zijn als je wist wat er aan de hand was.
Ik weeg altijd al 52 kilo, en ik weet van mezelf best dat ik dat naar beneden wil hebben Dus 50 kilo... of 48, dat klinkt nog mooier.... Mja... m'n 'gezonde gewicht' ligt zo rond de 60 kilo....
Ik wil dus wel afvallen... ik weet ook dat ik daarom geen honger meer heb...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 13:29
poesiefox
poesiefox is offline
Examentijd is stressvol, toen at ik ook niet. Vergeten te eten, noemen we dat hier.

Andijvie: Je bent een sprietje, ik heb je foto's gezien. Daar mag echt geen gram meer af, anders wordt je graterig, en dat is niet mooi. Gewicht zegt niks, bmi ook niet, maar wat mooi is. Sarah is gewoon nog tengerder en kleiner dan jij, die heeft een andere bouw. Jij bent wat langer, hebt dus meer vlees nodig om aan die botten te plakken. Dus meer kilo's.

Dat je nu opeens niet eet, dus dat jouw sluimerende ik wil niet eten neiging erg opspeelt komt door je examens. Dat zal wel weer afzakken na je diploma uitreiking.

Van de zenuwen misselijk worden is een bekend fenomeen, en eten in je maag voelt dan vervelend. En niet eten zorgt ervoor dat je hongerprikkel wegvalt. Je went eraan.

Sap verdraag je wel? Mooi, dan ga je aan het verse fruit. Dus niet uit een pak, maar uit de schil. Je mag het uitpersen, raspen, pureren, kan me niet schelen, maar die hele vrucht moet erin. Je verteert het heel snel, dus dat kan je maag best aan. Maar op 'zo'n manier verleer je het eten niet, dan is de stap naar vast voedsel niet zo groot. Dan ga je er wat graanprodukten bij eten. Iets met zetmeel, dus een rijstwafel, of een beschuit. Wat cruesli. En dan mix je er wat zuivel doorheen, en daarna kun je weer aan de eiwitten en de vetten.

Ik vind het heel knap van je dat je het hier kunt toegeven. Dat is stap 1, dan gaan we nu voor stap 2. Vertel het je vriend. Dit gevecht kun je niet alleen aan moppie.

Tot morgen. Kom je nog verslag uitbrengen?
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 13:59
Verwijderd
Dank je...

Ik ga dan maar eens wat te fruit halen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:06
Verwijderd
Eventjes vertellen en eerlijk opbiechten dat ik vandaag dus nog helemaal niets gegeten heb... ook geen sinaasappelsap gedronken ofzo...
Maar ik dwing mezelf zo om naar de supermarkt te wandelen en wat te eten te kopen (matzes en fruit, neem meteen witbrood mee)... Dus... ik probeer het wel...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 14:09
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-05-2003 @ 15:06:
Eventjes vertellen en eerlijk opbiechten dat ik vandaag dus nog helemaal niets gegeten heb... ook geen sinaasappelsap gedronken ofzo...
Maar ik dwing mezelf zo om naar de supermarkt te wandelen en wat te eten te kopen (matzes en fruit, neem meteen witbrood mee)... Dus... ik probeer het wel...

Ja, fruit smakelijk!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 09:51
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-05-2003 @ 13:19:
Ik weeg altijd al 52 kilo, en ik weet van mezelf best dat ik dat naar beneden wil hebben Dus 50 kilo... of 48, dat klinkt nog mooier.... Mja... m'n 'gezonde gewicht' ligt zo rond de 60 kilo....
Ik wil dus wel afvallen... ik weet ook dat ik daarom geen honger meer heb...
Dus het is ergens wel bewust... Hmm. Het makkelijkst gezegd: zet die knop om. Maar goed, dat doe je niet zomaar, weet ik ook wel. Neem in ieder geval je vriend in vertrouwen. Hij zal er zeker voor je zijn.
Take care xx
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 10:42
** Lieve2002 **
Avatar van ** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
Als je het gevoel hebt het zelf niet alleen te kunnen, miscshien kan je dan ook afspreken om samen met andere te gaan eten. misschien bij vrienden ofzo. dan dwing je jezelf om te eten omdat je nite verdacht wil overkomen....misschien een tip, maar probeer weer normaal te gaan eten. Anders heb je egt profesionele hulp nodig!!!!

Kuzzie
Lieve
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 11:07
Verwijderd
't Gaat toch aardig goed Gisteren 's middags een sinaasappel gegeten en 's avonds best veel rijst, tot ik echt niet meer kon.
En vanmorgen weer een sinaasappel, zometeen ga ik voor twee kiwi's Vanavond zal het wel niets worden, maar ik eet iig weer íets
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-05-2003 @ 12:07:
't Gaat toch aardig goed Gisteren 's middags een sinaasappel gegeten en 's avonds best veel rijst, tot ik echt niet meer kon.
En vanmorgen weer een sinaasappel, zometeen ga ik voor twee kiwi's Vanavond zal het wel niets worden, maar ik eet iig weer íets
Goed zo meisje, je gaat de goede kant op. Probeer jezelf aan te wennen om gewoon weer wat te eten een paar keer op een dag, het maakt nu nog ff niet uit wat als je maar wat uit en fruit is daarvoor een prima begin
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:36
poesiefox
poesiefox is offline
Goed zo Andijvie! In rijst zit heel veel wat je nodig hebt, dus dat was een goeie actie. Warm eten is altijd het moeilijkste. (zoveel, en zo vies...)

Okee, twee kiwi's. Heb je al eens de supersjeek geprobeerd?

Banaan, kiwi en sisapsap met de staafmixer. Heerlijk fris en niet zo waterig. Zo krijg ik mijn oppaskindjes aan het fruit. Soms doe ik er ook nog yoghurt doorheen, als ik al aan zie komen dat er 's avonds weer geen hap ingaat omdat ze teveel lopen te snoepen.

dan maak ik soldaatjes voor ze, dat gaat er altijd wel in.

(boterham aan twee kanten beboteren en dan heel zachtjes bakken in de koekepan. Geen Latta halvarine, daar zit veel gelatine in en dat verbrandt heel smerig. Brood aan reepjes snijden, en dan met een zachtgekookt eitje...)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 19:41
Orsino*
Orsino* is offline
Nou Andijvie, dat gaat de goede kant op Je moet het echt in de gaten houden, want zoiets kan lelijk uit de hand lopen. Maar je doet in ieder geval goed je best!

Denk je er nog over na om het je vriend te vertellen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Orsino* schreef op 16-05-2003 @ 20:41:
Denk je er nog over na om het je vriend te vertellen?
Ja, dat vind ik ook, je moet dit echt niet voor hem verbergen. Hij zal je heus wel begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:33
Verwijderd
Mja, ik heb hem vanmiddag vertelt dat ik de laatste tijd niet super veel eet... hij begreep het volgens mij niet helemaal (zelf is hij een super fan van eten, dus snapt hij niet waarom ik dat niet ben). Maar goed; hij heeft beloofd me in de gaten te houden
't Gaat wel goed trouwens, vanmorgen kreeg ik twee boterhammen naar binnen zonder echt misselijk te worden. En 's middags een mix van sinaasappel en kiwi (we hadden geen bananen meer ). Straks eet ik nog een kiwi en dan heb ik weer genoeg gehad.. Damn, ik wordt nog een vreetzak zo
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2003 @ 19:33:
Damn, ik wordt nog een vreetzak zo
Nou, onwijs... Ik weet niet of je het meent, maar als je het meent dan zou ik toch hulp gaan zoeken. Twee boterhammen en wat fruit is echt (veel) te weinig.

(Ik zeg niet dat je nu al meer moet eten, 'k vind het al knap dat je meer bent gaan eten, maar als je nu al begint dat je veel eet ed...)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 19:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2003 @ 19:33:
Mja, ik heb hem vanmiddag vertelt dat ik de laatste tijd niet super veel eet... hij begreep het volgens mij niet helemaal (zelf is hij een super fan van eten, dus snapt hij niet waarom ik dat niet ben). Maar goed; hij heeft beloofd me in de gaten te houden
't Gaat wel goed trouwens, vanmorgen kreeg ik twee boterhammen naar binnen zonder echt misselijk te worden. En 's middags een mix van sinaasappel en kiwi (we hadden geen bananen meer ). Straks eet ik nog een kiwi en dan heb ik weer genoeg gehad.. Damn, ik wordt nog een vreetzak zo
Goed zo meisie, probeer zo door te gaan en rustig weer aan een normaal eetpatroon te wennen. Gelukkig houd je vriend nu een oogje in het zeil dat is vast wel een geruststellende gedachte voor je dat er iemand is die je in de gaten houdt.

Enne, niet gelijk denken dat alles wat je eet 'slecht' is, je hebt gewoon voedingsstoffen nodig en twee boterhammen en wat fruit is echt niet veel maar voor jou is het een mooi begin!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 21:46
poesiefox
poesiefox is offline
Goed gedaan andijvie!

Wat dacht je morgen van een paar lekkere knäckebrödjes met roomboter en suiker, of pindakaas met honing, of lekkere oude brokkelkaas.

Ga jezelf maar verwennen met lekkere hapjes.


PS ik was ook misselijk gisteren, maar dat kwam door die halve zak tumtummetjes, dus ik heb ook alleen maar een krentebol en een kadetje op, en een paar hapjes rijst met kerriesaus voor de smaak. Dat kan ik je overigens aanraden, gewoon van het bord van je vriend afsnoepen. Dan krijg je weer trek.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 03:12
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
haha, arme mensjes. 'ik eet maar ik heb geen honger' WTF KUT MAN!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 18-05-2003 @ 04:12:
haha, arme mensjes. 'ik eet maar ik heb geen honger' WTF KUT MAN!
Als je niets weet van problemen van anderen, oordeel daar dan ook niet over. Je kunt er mensen onnodig mee kwetsen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-05-2003, 16:18
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-05-2003 @ 12:14:
Als je niets weet van problemen van anderen, oordeel daar dan ook niet over. Je kunt er mensen onnodig mee kwetsen.
Haphaphap. ( wat in het kader van deze topic natuurlijk een extra betekenis heeft)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 20-05-2003 @ 17:18:
Haphaphap. ( wat in het kader van deze topic natuurlijk een extra betekenis heeft)
... ja, ik weet, maar het is nou niet bepaald wat Andijvie nodig heeft hè?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:31
estherp
estherp is offline
Citaat:
veel mensen in 3e wereld langen hebben vaak dikke buiken ookal sterven ze bijna van de honger!

[/B]
Ja weet je waar dat door komt... dat komt niet omdat ze dik zijn maar door al het vocht dat opgeslagen wordt, als je bijna geen eiwitten (bijv vlees) meer binnenkrijgt dan gaat je lichaam om de een of andere rare reden vocht opslaan, ook al sterven die mensen van de dorst, dat vocht blijft daar zitten, en daarom wordt je buik zo dik, heeft niets met aankomen of afvallen temaken hoor. Het is een teken dat je erg ziek bent.
__________________
fijnheid en blijheid
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:10
Verwijderd
Vandaag 1 boterham gehad en een hele fles van dat fruit-drink-ontbijt spul, in de trein Verder... nog niets, maar ga zo nog een boterham eten denk ik.

't Gaat wel goed nu
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:33
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-05-2003 @ 20:10:


't Gaat wel goed nu
ben blij dat te horen meis! Hopelijk gaat het steeds wat beter! sterkte ermee1
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 18:53
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
[QUOTE]Andijvie schreef op 14-05-2003 @ 20:21:
Misschien is de aanleiding van deze post wat stom, maar dan begrijp je misschien iets beter waarom ik het juist nu post; gisteravond was ik een beetje aan het zappen en zag ik Dr. Phil, die psycholoog van Oprah met z'n eigen programma. Het ging over eetstoornissen met anorexia en boulemia in het bijzonder. Ik keek een tijdje en op een gegeven moment voelde ik een klap in m'n gezicht... ik zou daar over een tijdje kunnen zitten wanneer ik zo doorga...

Ik lieg over eten, over wanneer ik vol zit en wát ik eet. Het grootste gedeelte van de dag ben ik alleen, dus is er niemand die ziet of ik eet en wat, dat maakt het liegen makkelijker.
's Ochtends eet ik meestal niets. Soms voel ik m'n maag te erg en word ik duizelig, dan pak ik meestal een kop thee om hem tot rust te brengen... 's Middags eet ik ook niet... 's Avonds meestal 2 boterhammen omdat m'n vriend er dan bij is en ik niet verdacht over wil komen... Ik drink de hele dag door water en sinaasappelsap...

Hmm.. ik weet niet waarom ik niet eet, ik heb gewoon geen honger... hoewel ik dus weet dat dat niet klopt.. ik heb wél honger... Mja, vanavond dwong ik mezelf een pizza te eten.. toen ik de helft op had begon ik te kokhalzen, de andere helft heb ik weggegooid... Meteen weer sinaasappelsap gaan drinken om alles binnen te houden...

Dit alles duurt nu ongeveer 2 maanden, in het begin at ik nog wel wat, nu bijna niet meer alleen als het echt niet anders kan...

Ik weet dat wanneer ik nu niet stop, ik niet meer terug kan...

Hoe moet ik stoppen? Wat moet ik doen? Doorgaan met mezelf dwingen te eten? Ik weet het echt niet meer
[/QUOTE]

hmmz... dit klinkt egt typisch als een eetstoornis, mijn zus heeft anorexia gehad...
Ze is ruim een jaar opgenomen geweest in de Robert Fleury..
Ze deed in die tijd een opleiding en kreeg dan brood mee naar school maar dat gaf ze op het station aan de zwervers zodat mijn moeder nix merkte, s avonds at ze gewoon warme maaltijd en ging na het eten overgeven op haar kamer..

De tijd die ze meegemaakt heeft was egt heeeeel moeilijk...
Ik als zusje vond het ook heel erg dat ze een jaar lang van huis was in de stichting...

Het moet bij jou niet zo ver komen...
Ik weet er veel van af, van die ziekte en wil je erg graag helpen als je dat wilt...

Want de tijd die me zus mee heeft gemaakt...
dat wil je egt niet meemaken hoor!!!

Je mag me een mailtje sturen met vragen of wat ook, want ik wil je heeeeel graag helpen want als ik je verhaal lees gaat dat niet goed zo..
Ik heb alles aan de levende lijve meegemaakt en denk dat ik je wel kan helpen...
Dusseh... khoor miss nog wel van je...
Heel veel sterkte en laat het niet zo ver komen als bij me zus!!!
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:39
Verwijderd
Ik heb nu een hele tijd examens gehad en vond het dus belangrijk 's ochtends goed te ontbijten, aangezien ik om half zeven al in de trein zat richting examens. Ik heb veel fruit gegeten 's ochtends en ook van die grote flessen drinkontbijt. Sommige dagen had ik twee vakken en moest ik 's middags, na 3 uur examen, dus ook wat eten van mezelf. Meestal twee liga's, daarna kon ik niet meer - mede door zenuwen.
Na een dag hard aan examens gewerkt te hebben, heb ik echt wel honger. Heb dus ook best goed gegeten de afgelopen avonden. Gisteren een beetje pasta met saus (niet heel veel van gehad, maar toch meer dan 'normaal'). En vandaag een kwart stukje pizza en twee boterhammen... Ik eet ook veel sla, omdat ik dat als chips kan eten, eigenlijk.. Pak een bakje sla en eet dat zo blaadje voor blaadje op, dat lukt goed
Ik snoep ook al wat Vandaag een stukje chocolade en een biscuitje

Ik eet nog steeds niet super veel, maar ik voel me al wel veel wakkerder en fitter overdag. Morgen mijn laatste examen, vanaf woensdag moet ik zoiets dus vol proberen te houden.

Mijn vriend steunt me in ieder geval; hij schept mijn eten op, stimuleert me tijdens het eten om te eten (niet door te zeggen dat ik moet eten, maar door heel gewoon te doen) en vertelt verhaaltjes over wat hij gegeten heeft en hoe lekker dat wel niet was... Daardoor ga ik eten toch als iets liefs zien.

Het gaat goed

Ik heb ook al lang niet op de weegschaal gestaan, ook een soort overwinning... Ik heb geen flauw idee hoeveel ik weeg en ik hoef het ook helemaal niet te weten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:42
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2003 @ 19:39:
Ik heb ook al lang niet op de weegschaal gestaan, ook een soort overwinning... Ik heb geen flauw idee hoeveel ik weeg en ik hoef het ook helemaal niet te weten.
Dat is het beste. Blij dat het zo goed gaat. En nu volhouden hè! Take care. xx
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:40
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
Anneee schreef op 26-05-2003 @ 19:42:
Dat is het beste. Blij dat het zo goed gaat. En nu volhouden hè! Take care. xx
maar het is tog cker belangrijk om je gewicht in de gaten te houden???!!!

Als je bijvoorbeeld een eetstoornis hebt en je steekt zo gezegd gewoon je kop in het zand schiet je er nix mee op!!!

lijkt me dus juist wel belangrijk!
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 26-05-2003 @ 20:40:
maar het is tog cker belangrijk om je gewicht in de gaten te houden???!!!

Als je bijvoorbeeld een eetstoornis hebt en je steekt zo gezegd gewoon je kop in het zand schiet je er nix mee op!!!

lijkt me dus juist wel belangrijk!
Eerst woog ik mezelf elke dag en vond me dan te veel wegen, ging ik minder eten. Nu eet ik meer en weeg ik me niet, dan blijf ik eten
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 26-05-2003 @ 20:40:
maar het is tog cker belangrijk om je gewicht in de gaten te houden???!!!

Als je bijvoorbeeld een eetstoornis hebt en je steekt zo gezegd gewoon je kop in het zand schiet je er nix mee op!!!

lijkt me dus juist wel belangrijk!
En door je (teveel) te wegen maak je het soms alleen maar erger. Als je van jezelf weet dat je voldoende eet (en dat weet je ook met een eetstoornis over het algemeen wel, denk ik (je houd jezelf wel voor de gek, maar vaak weet je dat ergens toch wel)).

Fijn dat het goed gaat btw, Andijvie. En fijn dat je vriend je steunt ed.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:13
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Citaat:
Phylicia 14 schreef op 26-05-2003 @ 20:40:
maar het is tog cker belangrijk om je gewicht in de gaten te houden???!!!

Als je bijvoorbeeld een eetstoornis hebt en je steekt zo gezegd gewoon je kop in het zand schiet je er nix mee op!!!

lijkt me dus juist wel belangrijk!
Het is niet goed om je gewicht obsessief bij te houden. Dat maakt alles alleen maar erger. *ervaring*
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:39
poesiefox
poesiefox is offline
Andijvie, je ziet er prachtig uit, ik wou dat ik nog zo mooi was.

Goed dat je alweer snoept! Zie je wel, eten is lekker!( tenminste, voor degenen die niet bij mijn moeder hoefden te eten...die kon echt niet koken, en toch je bord leeg moeten eten....gelukkig was daar altijd nog de hond, die lustte alles.)

Maar jij hebt de luxe dat je zelf mag bepalen wat er op tafel komt, nou, dan ga je jezelf toch niet pesten met gestoofde uien met een hardgekookt ei? Of met bruine bonen met spekvet? Of met tot snot gekookte prei met een sudderlap die je onder je schoen kunt spijkeren? Heb ik 20 jaar moeten eten!

Kook waar jij trek in hebt, let even niet op voedzaamheid of verantwoordheid. Maak liflafjes. Neem maar een davitamonnetje. En ga koken voor de lol! Maak er wat bijzonders van! Als jij hard hebt gewerkt achter het fornuis, dan eet je het heus wel op. Als het tenminste gelukt is...
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:20
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 26-05-2003 @ 21:09:
[B]En door je (teveel) te wegen maak je het soms alleen maar erger. Als je van jezelf weet dat je voldoende eet (en dat weet je ook met een eetstoornis over het algemeen wel, denk ik (je houd jezelf wel voor de gek, maar vaak weet je dat ergens toch wel)).

ow okeej

ja idd als je weet dat je voldoende eet..

Maar toen mijn zus opgenomen was moesten ze 2x in de week wegen dus ik d8 is tog cker wel belangrijk maar idd als je weet dat je voldoende eet dan is het oke

ja fijn dat het goed met je gaat enneh... volhouden he?!

-xxx-
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 18:43
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
De Kantine Liegen om EIGEN bestwil
Verwijderd
25 28-09-2002 10:45
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.