Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 14:25
0o-pearl-o0
Avatar van 0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
Ik moet een literatuurdossier maken voor ANW, en nu wil ik jullie mening over de vraag:

Zal en een komeet inslaan op de aarde die alles verwoest?
Waarom denk je dat?
Wat zullen de gevolgen van zo'n ramp zijn?

Graag jullie eigen mening!

Alvast bedankt,
pearl
__________________
...mega dominant...ultra bijdehand...super irritant...heel lief...beetje aardig...errug sociaal...beetje knap...klein...koppig...nieuwschierig...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 14:29
Verwijderd
Ooit wel, denk ik. Waarom ik dat denk. Mja, 't wordt eigenlijk al voorspelt, toch? Dat het einde van de aarde een komeet zal zijn die alles verwoest.

De gevolgen van die ramp... ehm... alles is verwoest?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:49
Supersuri
Supersuri is offline
Nee denk het niet.

Wat is nou de kans dat 2 objecten zich in het zelfde punt bevinden in de ruimte. En dan nog denk ik dat de aantrekkingskracht van de zon zo groot is dat die die komeet na zich toe trekt en niet na de aarde. De aarde zal hem denk ik hooguit afbuigen.

Je overige vragen zijn voor mij overbodig omdat ik niet denk dat er zo een ramp zal komen.

De kans dat de aarde ten onder gaat aan het broeikas effect of een kern oorlog lijkt me groter.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 10-11-2005 @ 15:25 :
Ik moet een literatuurdossier maken voor ANW, en nu wil ik jullie mening over de vraag:

Zal en een komeet inslaan op de aarde die alles verwoest?


Wat zullen de gevolgen van zo'n ramp zijn?


hmmm


Maar ik denk wel dat er een mogelijkheid bestaat dat zo'n komeet inslaat er passeren immers altijd wel kometen ongemerkt onze aarde.

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-08-2004 @ 11:22 :
Het ligt eraan wat je onder hele flinke verstaat. Om ter illustratie te komen neem ik als voorbeeld de Shoemaker-Levy 9 die insloeg op 16 juli 94 op Jupiter. Waarbij 1 van de fragmenten zo groot als een Mont Blanc, een stuk uit Jupiter sloeg dat even groot was als de aarde.
Om Ray Anderson en Brian Witzke even aan te halen als zo'n dergelijk voorwerp op ons afkomt.
We zullen op geen enkele manier gewaarschuwd worden, het object wordt pas 1 sec voor inslag zichtbaar door de dampkring. Het is verder onwaarschijnlijk dat iemand het door een telescoop zou zien. Afhankelijk van verschillende variabelen (snelheid, hoek, baan, botsingsopp, massa/dichtheid) kan je een voorstelling maken van de inslag.
Zelfs als de massa zeer klein is maar de snelheid van kosmisch niveau is er nog een aanzienlijk gevaar. EEn komeet die binnenkomt zal alle lucht eronder samenpersen, omdat de lucht niet kan ontsnappen. De temperatuur eronder zal stijgen tot ongeveer 60000K. Alles op z'n pad zal verdwijnen als cellofaan in een vlam. 1 sec na binnen dringen slaat de komeet in het verdamt direct. De krachtige luchtstroom zal duizende m³ steen, aarde en overhitte gasssen wegblazen. Elk leven binnen 240 km zal sterven. Pas 1500 km verder zal de stormwind geleidelijk aan afnemen. Maar dat is pas het 1ste effect. De inslag zal vrijwel zeker een reeds vernietigende aardbevingen in werk zetten, vulkanen zullen gaan spuwen en vloedgolven zouden oprijzen. Er is geschat dat de eerste dag minstens 1,5 miljard mensen zullen sterven. De grote hoeveelheid roet en as zou de zon verduisteren voor maanden, waarschijnlijk voor jaren. Waardoor alle groeicycli raken verstoord.
En vergeet niet dat we het waarschijnlijk zonder waarschuwing 'zien' aankomen.
Stel als we hem zien aankomen kunnen we nog niets doen. We hebben geen mechanisme om de bom miljoenen km door de ruimte te leiden, bovendien kunnen onze huidige raketten niet aan de zwaartekracht van de aarde ontsnappen. Tom Gehrels denkt zelfs dat een waarschuwing een jaar voor dato te laat zal zijn om, mochten we een bom kunnen sturen, de komeet te vernietigen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 13:22
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
****** schreef op 13-11-2005 @ 12:11 :
de mogelijkheid dat een komeet inslaat bestaat natuurlijk (zoals 65 miljoen jaar geleden), maar of dat allesverwoestend zal zijn...? tegen die tijd zullen er wel overal schuilkelders aangelegd zijn
Ja dat is leuk, zit je in je schuilkelder en als je eruit komt is er niks meer over.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:14
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 10-11-2005 @ 16:49 :
Nee denk het niet.

Wat is nou de kans dat 2 objecten zich in het zelfde punt bevinden in de ruimte.
Hah! De kans is miniminiminiminimaal, maar is er wel! Zal er een komeet inslaan op aarde die alles verwoest? Nou, statistisch gezien zit die kans er natuurlik wel in. Alleen is het met geen mogelijkheid te zeggen of ie over 100 jaar, 1000 jaar, een miloen jaar, een miljard jaar, 10 miljard jaar, whenever zal komen.. Oh, en voor die komeet komt die alles verwost komen er misschien wel 20 die niet alles verwoesten, maar alleen 90% van het leven wegvagen ofzo. Of juist een kleintje met nieuwe levensvormen aan boord! Of uhh... of we worden lang voordat die komeet komt uitgeschakeld door ziektes, oorlogen, broeikaseffect whatever.. Of we hebben zo'n mazzel dat we tot in de eeuwigheid alles ontlopen! Maar jah, wat is nou een 'eeuwigheid' he?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 11:49
0o-pearl-o0
Avatar van 0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
Citaat:
****** schreef op 13-11-2005 @ 12:11 :
de mogelijkheid dat een komeet inslaat bestaat natuurlijk (zoals 65 miljoen jaar geleden), maar of dat allesverwoestend zal zijn...? tegen die tijd zullen er wel overal schuilkelders aangelegd zijn
Ik denk zomaar niet dat een schuilkelder echt gaat helpen tegen een komeetinslag die de aarde verwoest!
__________________
...mega dominant...ultra bijdehand...super irritant...heel lief...beetje aardig...errug sociaal...beetje knap...klein...koppig...nieuwschierig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waardoor komt er een einde aan het menselijk leven op aarde?
Verwijderd
52 06-09-2004 15:34
Levensbeschouwing & Filosofie Zou het menselijk ras nooit een keer uitsterven?
king112
75 11-05-2003 17:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krater in de noord-zee
TAFKAB
26 12-08-2002 23:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Komeet rakelings langs aarde en niet opgemerkt !
Captain
30 23-06-2002 11:55
Levensbeschouwing & Filosofie Heeft de mens het recht zichzelf boven de natuur te stellen?
John Sickbock
14 18-03-2002 15:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sattaliet Crash!
FDL
7 08-02-2002 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.