Oud 17-08-2005, 17:27
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Een vriendin van mij geeft binnenkort een gigantisch feest voor haar 18e verjaardag. Ik twijfel of ik nu wel of niet naar dit feest moet, het zit namelijk zo:

Bijna precies een jaar geleden deed ik mijn coming-out, ik ben biseksueel. (maar laten we het over die geaardheid maar verder niet hebben). Maargoed, beetje bij beetje leerde ik allerlei mensen kennen die ik online had leren kennen via de chat en blablabla en zo kreeg ik uiteindelijk een groepje vrienden (homo’s, biseksuelen, lesbiennes) die ook allemaal onderling met elkaar optrokken. Alles was leuk en aardig en ik was helemaal gelukkig, ik had mn draai eindelijk gevonden na al die tijd in de kast gezeten te hebben.

Naarmate ik die nieuwe vrienden, met wie ik naast de al bestaande vrienden optrok, beter leerde kennen kwam ik er steeds meer achter dat dit totaal niet de personen waren met wie ik vriendschappen wilde sluiten. Voor mijn coming-out wilde ik juist NIET met dit soort mensen optrekken, maar uiteindelijk trok ik toch op met mensen die over elkaar roddelden, met elkaar concurreerden om jongens/meiden en vrijwel allemaal met elkaar het bed deelden…en dat laatste puur voor de lol. Ik was hier zwaar op tegen en liet dit ook constant merken, maargoed mensen kun je niet veranderen dus ik maakte mij er niet druk om. Uiteindelijk werd ik door een aantal als saai bestempeld omdat ik anders was en zei men dat ik nog wel zo zou worden. Ik hield me echter goed en bleef mezelf. Zoenen was speciaal voor mij, laat staan het bed met een ander delen. In die tijd ging het uit met mijn vriend die ik op dat moment had, en dit viel mij zwaar. Heb veel zitten janken, en heel wat tegen vrienden van mij aan zitten jammeren dat ik me kut voelde etc. Ik bleef dan ook constant aan mijn vriend hangen, terwijl hij allang rond rommelde met anderen een week nadat het uitging.

Maanden later voelde ik me nog steeds kut. Er kwam echter een avond waarop ik gezellig films keek met een van mijn nieuwe vrienden. Omdat ik het gezelschap erg prettig vond (omdat ik mijn ex miste ook al deed ik alsof van niet) liep de avond in een opwelling uit op seks. Op dat moment voelde het goed, en het realiseerde mij dat er andere mensen op de wereld rondlopen dan mijn ex. Achteraf kreeg ik een gigantische golf van spijt over mij heen. Ten eerste omdat dit de beste vriend was van die goede vriendin van mij (en ik haar had gezegd nooit het bed te zullen delen met die jongen omdat ze het om allerlei redenen niet wilde), en hiernaast omdat alles uitkwam over die nacht en iedereen er opeens van afwist. Iedereen vroeg mij ernaar en begon erover, vrienden die mij zagen als een jongen die anders was dan anderen zagen mij opeens als een vieze slet terwijl dit de eerste keer was voor mij op zo’n manier en ik niet ben van de one-night-stands.maar van de serieuze relaties.

Mijn zelfverzekerdheid en mijn eigenwaarde is in die tijd gigantisch gedaald. Wat ik juist niet wilde zijn was ik uiteindelijk geworden. Ik wist dat het allemaal wel reuze meeviel, maar doordat ik enorm gevoelig ben voor mijn omgeving kroop ik enorm terug in mijn schulp. Uiteindelijk hebben andere vrienden (die ik al lang had voor mijn coming-out etc) dit gemerkt en mij ervan overtuigd dat het beter zou zijn afstand te doen van al die “ vrienden” die me bewust of onbewust niet goed deden voelen, en dit is dan ook wat ik heb gedaan. Ik heb alleen nog goed contact met die vriendin die ik al beschreef, voor de rest heb ik met anderen het contact verbroken en een aantal van hun lijken het ook totaal niet erg te vinden heb ik het idee.

Over een paar week geeft die vriendin dus een feest voor haar 18e verjaardag, iets dat ze al maanden lang aan het plannen is. Ze wil hoe dan ook mij er bij hebben, omdat ze mij als een hele goede vriend beschouwd. Natuurlijk wil ik er ook heen omdat ik al allerlei dingen heb gehoord waaruit ik kan concluderen dat het echt fantastisch word, maar…..het probleem is dat die “ vrienden” met wie ik het contact heb verbroken er ook allemaal zullen zijn.

Aan de ene kant heb ik iets van….Ik ga erheen voor die vriendin en voor mijzelf en geen zak aantrekken van die anderen met wie ik niet meer om wil gaan. Aan de andere kant ben ik ook enorm bang dat ik me enorm ongemakkelijk ga voelen en ik weer “ meegesleurd” zal worden door hun vriendelijkheid en ik dus weer in no time met dezelfde mensen om zal gaan met wie ik juist niet wil optrekken.

Het is weer een enorm lulverhaal geworden, maar het moest er toch even uit en het lucht goed op. Mijn vraag is wat jullie zouden doen? Of dat jullie misschien adviezen hebben of hetzelfde eens meegemaakt hebben in soortgelijke mate.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2005, 18:31
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
het is echt allemaal shit wat je hebt meegemaakt...
als ik jou was zou ik vrage aan die vriendin of je niet nog iemand mag meenemen, een kenis of familielid, waar de dan mee kunt optrekke...
en dan hoef je niet persee bij die andere "vrienden' gaan staan... als die vriendin even niet met jou praat...
en anders zou ik het ook niet echt weten wat je het beste kan doen..

maar ik zou wel voor je vriendin ernaartoe gaan, wat volgens mij beteken jij toch veel voor haar en zou ze het echt niet leuk vinde als jij niet zou kome...

dus probeer anders uit de buurt te blijven van die andere.. misschien dat het dan niet zo erg is...

veel succes ermee...
ech wel shit voor je dit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.