Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2007, 17:06
Verwijderd
Zomaar eens een hersenspinsel..
Als arme student heb je toch al niet veel geld, en er zijn tegenwoordig zoveel dingen te koop. Na een tijdje terug op marktplaats een mooie tweedehandsauto gekocht te hebben, zit ik nu even te speuren voor computeronderdelen.

Vroeger(de laatste keer dat ik mn computer upgrade) kocht ik alles gewoon eerstehands en in de winkel.
Maar nu, jaren later ben ik arm en student, en zoek dus mogelijkheden om het wat goedkoper te doen..

Ik zat al eens rond te kijken naar onderdelen. Het hoeft van mij niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, maar mn computer is wel duidelijk aan wat upgrades toe.(zit nu met een oud moederbord, amd thunderbird(welke snelheid moet ik eens even bekijken),512mb en 128mb videokaart, dus er kan wel iets verbeteren).
Dan denk ik, je hebt natuurlijk de nerds(no pun intended) die altijd het allerallernieuwste willen hebben, en dus iedere 3maanden ofzo een onderdeel van de computer vervangen. Het oude onderdeel zullen ze vast vanaf moeten en zo oud is dat onderdeel dan vaak toch nog niet.

Maar ja, kan het kwaad, tweedehands onderdelen kopen voor je computer? tuurlijk, met alles wat je tweedehands koopt moet je oppassen, maar zou dat hiervoor meer gelden dan voor andere dingen?
Mensen ervaring met onderdelen kopen via marktplaats?(afgezien van speakers en een webcam heb ik er nog weinig aan hardware gekocht).

Het inbouwen is geen probleem, dat deed ik altijd al, en ik weet nog wel welke dingen je wel en niet op welk type moederbord aan kan sluiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2007, 21:08
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ervaringen met Marktplaats zeggen niets over Marktplaats maar over de verkopers,.
Gewoon onder de 100 euro blijven en even met de verkopers praten voordat je iets koopt.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:57
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
het lijkt me dat je misschien beter vraag en aanbod kan gebruiken om tweedehands te kopen.. dan is het waarschijnlijker dat je een goede prijs betaalt en dat het nog goed werkt..
succes ermee..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:58
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 14-05-2007 @ 22:57 :
het lijkt me dat je misschien beter vraag en aanbod kan gebruiken om tweedehands te kopen.. dan is het waarschijnlijker dat je een goede prijs betaalt en dat het nog goed werkt..
succes ermee..
Een goede prijs kan uiteraard ook negatief zijn.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 14-05-2007 @ 22:08 :
Ervaringen met Marktplaats zeggen niets over Marktplaats maar over de verkopers,.
Gewoon onder de 100 euro blijven en even met de verkopers praten voordat je iets koopt.
daar heb je gelijk in, maar ik gebruikte marktplaats meer even als voorbeeld. Ik haal mn spullen ook van andere sites, en dus ook tweakers. Maar het ging mij meer om het feit of je bij tweedehands computerspul meer zou moeten uitkijken voor troep dan bij tweedehands andere dingen.
Bij een auto loop je natuurlijk het risico dat er kut mee gereden is, de versnelling gesloopt is en weetikwat..
Maar bij hardware, welk risico kan je lopen. Het enige wat kan(er vanuit gaande dat het product wat ik koop wel werkt bij ontvangst) lijkt me dat de gebruiker de boel flink heet overgeklokt en de levensduur nogal ver omlaag is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 13:29
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Behalve overclocking zijn er wel meer mogelijkheden om een stuk hardware te beschadigen anders.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 20:19
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Weinig geld als student? En meneer breidt wel elke week zijn game-collectie uit
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 20:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb via dit forum wel eens tweedehands een geheugenbalkje gekocht. Heb er jarenlang plezier van gehad voor weinig geld
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware welk moederboard heb ik?
-SoloWolf-
14 21-08-2007 09:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.