Oud 20-10-2007, 13:17
Lolaaa
Lolaaa is offline
Heee;
ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, maarja
het zit zo: ik heb een abonnement op de cosmogirl en dat vind ik hartstikke leuk. maar hiernaast wil ik graag een abonnement op een blad met meer inhoud.
Een tijdschrift/weekblad dat meer aan actuele dingen van de wereld besteed en niet alleen maar over uiterlijk vertoon en leuk zijn gaat.

Iemand ideetjes voor een bepaald tijdschrift??
alles is welkom

Xxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2007, 13:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Quest?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 14:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Elk willekeurig nieuws&achtergronden blad dus. M magazine van de NRC. Volkskrant magazine. Elsevier. Etc, etc.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 16:17
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
HP/deTijd en TIME Magazine.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 18:33
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Ik vind The Economist erg goed als het gaat over internationale politiek, minder droog geschreven als de naam doet vermoeden btw.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
idd. voor nl heb je vn, elsevier en de groene amsterdammer, hoewel ik me nooit in een van deze dre heb verdiept.

Cosmogirl is ook leuk trouwens.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik heb zelf een abonnement op de Groene voor al ongeveer 10 jaar. Aardig blad.

Waarom koop je niet af en toe een los exemplaar om te zien of het blad je bevalt?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 12:50
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
HP/deTijd
Citaat:
idd. elsevier .
Wat zijn dit nou voor rechtse pulpblaadjes.

NWT(natuur,wetenschap en techniek is leuk en toegangelijk en vol met interessante ontdekkingen en bevindingen.

Voor actualiteiten heb je Vrij Nederland, goed geschreven en redelijk objectief.Geen rechts populistische inslag zoals HP/de tijd en Elsevier.Dat zijn de ''telegraaf'' onder tijdschriften.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 14:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Geen rechts populistische inslag zoals HP/de tijd en Elsevier.Dat zijn de ''telegraaf'' onder tijdschriften.
onzin
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 17:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Wat zijn dit nou voor rechtse pulpblaadjes.
Ik lees ook de Groene ter compensatie
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 19:50
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
onzin
Haha. Nee. 'Elsevier' en 'HP/De Tijd' hebben wel degelijk een 'Telegraaf'-achtig sfeertje over zich heen liggen.

'HP/De Tijd' is een beetje Juno/T_ID-achtig: erg rechts, maar altijd sluw genoeg om het zo te formuleren dat het net niet over het randje gaat. 'HP/De Tijd' werkt ook, in tegenstelling tot bijv. 'Vrij Nederland' met een manier van schrijven die altijd al vooronderstelt dat zij gelijk heeft en de rest van de wereld dom is. Een bepaalde arrogantie die zegt dat zij alle andere denkbeelden met de grond gelijk kan maken. (Een beetje zoals T_ID die zegt dat je een topic over een bepaald onderwerp kan openen, zodat hij die met een paar doodklappen finaal de grond in kan boren.) Heel vervelend, arrogant blaadje.

'Elsevier' pretendeert i.t.t. 'HP/De Tijd' niet een poging tot objectiviteit te doen. In het blad draait het vooral om geld, geld en geld. En economie en geld, natuurlijk. Vaak gaat het ook over geld. Het is een schreeuwerig blad met schreeuwerige koppen, dat blijkt al uit de voorkant. Dus wel degelijk erg 'Telegraaf'-achtig, maar ook erg saai, met al dat beursnieuws.

'Vrij Nederland' is dan weer een meer linksig blad, hoewel het meer pogingen doet om objectief te zijn. Helaas is het de afgelopen jaren een beetje een snert-blad geworden omdat het totaal onleesbaar is geworden. Het is een beetje 'zappen' van het ene artikel naar het andere, artikelen worden onderbroken door kleine tussenartikeltjes; het lijkt wel een tv-gids, ook qua vormgeving. En in plaats van een commentaar op de actualiteiten, zoals vroeger, grossiert het blad tegenwoordig in ellenlange verhalen over oninteressante en onlezenswaardige subfenomenen. Ook opvallend: de laatste weken gedomineerd door ellenlange opsom-verhalen over de wereld rond Holleeder.

Bijkomend nadeel is dat zowel 'HP/De Tijd' als 'Vrij Nederland' (maar vooral die laatste) ook een groot gedeelte besteden aan literatuur en kunst etc. Als ik dat wil lezen, koop ik wel een tijdschrift dat daar over gaat. Ik wil gewoon de actualiteit.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 23:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat zijn dit nou voor rechtse pulpblaadjes.
Elsevier mag wellicht een opinieblad zijn, maar hun onderzoek en berichtgeving ownt dat van de gemiddelde krant. Sommige onderzoeken, zoals het jaarlijkse onderzoek over universiteiten en faculteiten, wordt zelfs gezien als gezaghebbend.

Dat blinde intolerantie op gebied van politiek voor sommigen het accepteren van dat feit niet toelaat veranderd daar weinig aan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 10:25
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Niet echt een actualiteitenblad pur sang natuurlijk, maar het National Geographic magazine bied verdomd goed leesmateriaal. De Nederlands/Vlaamse editie heeft in elk blad ook minstens 1 artikel over een onderwerp in NL of BE. Verder veel aandacht natuurlijk voor natuur en verre bestemmingen.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 18:39
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Haha. Nee. 'Elsevier' en 'HP/De Tijd' hebben wel degelijk een 'Telegraaf'-achtig sfeertje over zich heen liggen.

'HP/De Tijd' is een beetje Juno/T_ID-achtig: erg rechts, maar altijd sluw genoeg om het zo te formuleren dat het net niet over het randje gaat. 'HP/De Tijd' werkt ook, in tegenstelling tot bijv. 'Vrij Nederland' met een manier van schrijven die altijd al vooronderstelt dat zij gelijk heeft en de rest van de wereld dom is. Een bepaalde arrogantie die zegt dat zij alle andere denkbeelden met de grond gelijk kan maken. (Een beetje zoals T_ID die zegt dat je een topic over een bepaald onderwerp kan openen, zodat hij die met een paar doodklappen finaal de grond in kan boren.) Heel vervelend, arrogant blaadje.

'Elsevier' pretendeert i.t.t. 'HP/De Tijd' niet een poging tot objectiviteit te doen. In het blad draait het vooral om geld, geld en geld. En economie en geld, natuurlijk. Vaak gaat het ook over geld. Het is een schreeuwerig blad met schreeuwerige koppen, dat blijkt al uit de voorkant. Dus wel degelijk erg 'Telegraaf'-achtig, maar ook erg saai, met al dat beursnieuws.

'Vrij Nederland' is dan weer een meer linksig blad, hoewel het meer pogingen doet om objectief te zijn. Helaas is het de afgelopen jaren een beetje een snert-blad geworden omdat het totaal onleesbaar is geworden. Het is een beetje 'zappen' van het ene artikel naar het andere, artikelen worden onderbroken door kleine tussenartikeltjes; het lijkt wel een tv-gids, ook qua vormgeving. En in plaats van een commentaar op de actualiteiten, zoals vroeger, grossiert het blad tegenwoordig in ellenlange verhalen over oninteressante en onlezenswaardige subfenomenen. Ook opvallend: de laatste weken gedomineerd door ellenlange opsom-verhalen over de wereld rond Holleeder.

Bijkomend nadeel is dat zowel 'HP/De Tijd' als 'Vrij Nederland' (maar vooral die laatste) ook een groot gedeelte besteden aan literatuur en kunst etc. Als ik dat wil lezen, koop ik wel een tijdschrift dat daar over gaat. Ik wil gewoon de actualiteit.
Helemaal waar
Citaat:
Niet echt een actualiteitenblad pur sang natuurlijk, maar het National Geographic magazine bied verdomd goed leesmateriaal. De Nederlands/Vlaamse editie heeft in elk blad ook minstens 1 artikel over een onderwerp in NL of BE. Verder veel aandacht natuurlijk voor natuur en verre bestemmingen.
Dan liever NWT dat is een stuk uitgebreider en wat minder oppervlakkig geneuzel
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 22-10-2007, 18:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik lees sowieso geen linkse of rechtse opiniebladen, want dan erger ik me binnen vijf minuten helemaal kapot. Populair wetenschappelijk is altijd wel lachen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 21:22
koelieboelie
koelieboelie is offline
de Tina schijnt ook wel een blad met inhoud te zijn..

xxXx mij
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Elsevier mag wellicht een opinieblad zijn, maar hun onderzoek en berichtgeving ownt dat van de gemiddelde krant. Sommige onderzoeken, zoals het jaarlijkse onderzoek over universiteiten en faculteiten, wordt zelfs gezien als gezaghebbend.

Dat blinde intolerantie op gebied van politiek voor sommigen het accepteren van dat feit niet toelaat veranderd daar weinig aan.
Helaas moet ik toegeven dat ik dat blad zo af en toe ook weleens onder ogen krijg, maar ik vind het persoonlijk toch voor meer dan de helft bestaan uit nogal zielig geneuzel over geld en domme financiele problemen en tips waar een normaal mens weinig boodschap aan heeft. Maar dat is hoe ik het ervaar.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 23:48
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Waarom niet gewoon een metro-spits-pers combo?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2007, 23:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom niet gewoon een metro-spits-pers combo?
Wellicht omdat de Privé meer steekhoudend nieuws bevat dan die combi?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 11:02
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Wellicht omdat de Privé meer steekhoudend nieuws bevat dan die combi?
jamaar de pers heeft leuke puzzels
verder is het toch allemaal anp nieuws
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 11:59
Verwijderd
HP/De Tijd vind ik echt een vreselijk irritant blad
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 14:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Probeer Opinio eens?

Zolang je niet gelovig bent of totalitair zul je je daar geen buil aan vallen. Anders ga je je hevig aangesproken voelen, ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Probeer Opinio eens?

Zolang je niet gelovig bent of totalitair zul je je daar geen buil aan vallen. Anders ga je je hevig aangesproken voelen, ben ik bang.
Is dat niet zo'n extreemrechts blaadje? Mijn geflipte libertarische neef heeft er een stuk in geschreven.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Stormfront, dát is extreemrechts. Dit predikt geen geweld en geen makkelijke oplossingen. Ze zijn meer extreem liberaal. En erg anti-godsdienst in de politiek. Dat ben ik met ze eens, overigens. Sommige stukken van amerikanen, die zie ik wat minder zitten, maar vaak publiceren ze wel redelijk verhelderende artikelen. Niks mis met eens verder kijken dan je eigen rechterneusvleugel.

Sowieso is het op opiniegebied handig om van alles en nog wat door elkaar te lezen. De waarheid ligt vaak in het midden, immers.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Stormfront, dát is extreemrechts. Dit predikt geen geweld en geen makkelijke oplossingen. Ze zijn meer extreem liberaal. En erg anti-godsdienst in de politiek. Dat ben ik met ze eens, overigens. Sommige stukken van amerikanen, die zie ik wat minder zitten, maar vaak publiceren ze wel redelijk verhelderende artikelen. Niks mis met eens verder kijken dan je eigen rechterneusvleugel.

Sowieso is het op opiniegebied handig om van alles en nog wat door elkaar te lezen. De waarheid ligt vaak in het midden, immers.
Als mijn neef er in heeft geschreven, is het extreemrechts.

Ik zou de TS eerder adviseren gewoon een krant te gaan lezen, het NRC dan natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2007, 15:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nee, NRC, Volkskrant en Trouw en voor mijn part de Telegraaf door elkaar heen. Anders weet je op het laatst echt niet beter meer dan wat een bepaalde club verkondigt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 16:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik lees sowieso geen linkse of rechtse opiniebladen, want dan erger ik me binnen vijf minuten helemaal kapot. Populair wetenschappelijk is altijd wel lachen.
Ik vind de quest ook erg leuk om te lezen hoor, maar dat behandelt dus gewoon geen actualiteiten en achtergronden.

Zelf vind ik kwa opiniebladen HP/de tijd het leukst, hoewel ze me af en toe iets te telegraaf zijn, vind ik de meeste artikelen goed onderzocht en geschreven.

Citaat:
Nee, NRC, Volkskrant en Trouw en voor mijn part de Telegraaf door elkaar heen. Anders weet je op het laatst echt niet beter meer dan wat een bepaalde club verkondigt.
Mwoa. Ik vind het NRC (afgezien van Trouw want om een of andere reden lees ik die nooit) behoorlijk 'centrum'. Ik proef in de artikelen daar veel minder een politieke orientatie dan bij de volkskrant, en over de telegraaf kunnen we meteen wel ophouden want dat is geen krant.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is dat niet zo'n extreemrechts blaadje? Mijn geflipte libertarische neef heeft er een stuk in geschreven.
Extreem-rechts roept op tot geweld, hoofdzakelijk tegen 'buitenlanders' en kent een expliciet racistisch gedachtengoed dat in hun ideaalbeeld niet begrenst wordt door wetten.

Een blik op de voorpagina van dat blad leerde dat zij niet extreem-rechts zijn.

Tenzij je extreem-rechts anders wil definiëren natuurlijk, maar dan praten we over extreem rechts, zoals de SP ook extreem (of extremistisch, zelfs) links is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Extreem-rechts roept op tot geweld, hoofdzakelijk tegen 'buitenlanders' en kent een expliciet racistisch gedachtengoed dat in hun ideaalbeeld niet begrenst wordt door wetten.

Een blik op de voorpagina van dat blad leerde dat zij niet extreem-rechts zijn.

Tenzij je extreem-rechts anders wil definiëren natuurlijk, maar dan praten we over extreem rechts, zoals de SP ook extreem (of extremistisch, zelfs) links is.
Extreem-rechts definieer ik als alles ten rechterzijde van de conservatief liberale vleugel van de VVD.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Extreem-rechts definieer ik als alles ten rechterzijde van de conservatief liberale vleugel van de VVD.
Mja, dat is niet de gangbare definitie. PVV is ook rechtser dan de VVD, en een flink stuk populistischer, maar propageren geen geweld tegen minderheden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Mja, dat is niet de gangbare definitie. PVV is ook rechtser dan de VVD, en een flink stuk populistischer, maar propageren geen geweld tegen minderheden.
Nee, ze vinden slechts dat dat Marokkaanse tuig het land uitgeschopt moet worden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, ze vinden slechts dat dat Marokkaanse tuig het land uitgeschopt moet worden.
Hoe slaat dit op het punt van Chimera? Wat jij daar opnoemde is zowel zonder geweld, als binnen de grenzen van de wet, door aanpassing van die wet via democratische besluitvorming. Zelfs het meest extreme standpunt van de PVV blijkt dus niet extreem-rechts te zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Hoe slaat dit op het punt van Chimera? Wat jij daar opnoemde is zowel zonder geweld, als binnen de grenzen van de wet, door aanpassing van die wet via democratische besluitvorming. Zelfs het meest extreme standpunt van de PVV blijkt dus niet extreem-rechts te zijn.
Zonder geweld krijg je een hele bevolkingsgroep het land niet uit hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zonder geweld krijg je een hele bevolkingsgroep het land niet uit hoor.
Sinds wanneer vormen 'mensen van Marrokaanse achtergrond in bezit van strafblad' een aparte bevolkingsgroep?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer vormen 'mensen van Marrokaanse achtergrond in bezit van strafblad' een aparte bevolkingsgroep?
Wilders wil echter ook de Marokkanen zonder strafblad eruit zetten. Het zijn namelijk meestal moslims.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zonder geweld krijg je een hele bevolkingsgroep het land niet uit hoor.
Mja, ik vind dit een beetje een jammere reactie. Over het algemeen zijn je reacties toch meer in de buurt van 50% onderbouwd en 50% chargeren

Feit blijft dat "alle buitenlanders moeten oprotten" een mening is die je mag hebben. Het wordt pas extreem rechts als je het 'recht' in eigen handen gaat nemen en ze daadwerklijk via geweld aan gaat pakken. Natuurlijk zit er een nogal breed gebied tussen rechts en extreem rechts, maar de PVV is absoluut niet extreem rechts.

Citaat:
Wilders wil echter ook de Marokkanen zonder strafblad eruit zetten. Het zijn namelijk meestal moslims.
Bron? Want dat laatste heeft hij nog niet beweerd geloof ik. Ik zie dat overigens zo z'n volgende 'proefbalon' zijn hoor, maar dat terzijde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2007, 17:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wilders wil echter ook de Marokkanen zonder strafblad eruit zetten. Het zijn namelijk meestal moslims.
Ah, jij weet duidelijk iets dat alle voorgaanden niet wisten. Kun je mij een bron laten zien waar Wilders zegt "Ik zal alle moslims het land uit zetten als ik in de regering kom"?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:43
Verwijderd
* Willen wij in een land leven dat straks voor eenderde, de helft of zelfs voor de meerderheid uit moslims bestaat? De meeste mensen zeggen daarop: nee, dan is het mijn Nederland niet meer! 'Die mensen haten geen moslims, dat zijn geen xenofoben, geen fascisten. Die willen gewoon opkomen voor hun eigen cultuur. Die willen niet dat hun wijk verkleurt of een andere religie krijgt. Die willen ook niet dat hun land en hun regering worden gedomineerd door moslims. En dat zou ik niet mogen zeggen? Wat is daar verkeerd aan?'
o Bron: Elsevier (4 April 2007)


* Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims
o Commentaar op de aanslagen van 11 september 2001

Bron: wikiquote
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Daar staat iets anders dan wat je daarnet beweerde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Daar staat iets anders dan wat je daarnet beweerde.
Wilders schetst het "horrorscenario" dat Nederland voor 1/3 uit moslims bestaat. Kennelijk is slechts hun aanwezigheid dus al schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 17:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
* Willen wij in een land leven dat straks voor eenderde, de helft of zelfs voor de meerderheid uit moslims bestaat? De meeste mensen zeggen daarop: nee, dan is het mijn Nederland niet meer!
Geen nieuwe mensen binnen willen laten is wat anders dan mensen 'verwijderen'. Wilders snapt ook wel dat dat gewoon onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wilders schetst het "horrorscenario" dat Nederland voor 1/3 uit moslims bestaat. Kennelijk is slechts hun aanwezigheid dus al schadelijk.
Dat is iets anders dan je daarnet beweerde over Wilders.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Dat is iets anders dan je daarnet beweerde over Wilders.
Je kan vast wel nog 'steverige' quotes vinden over Wilders. Hoe dan ook, ik interpreteer het wel als zodanig.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:10
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Probeer Opinio eens?
Dat is toch dat blaadje van Jaffe Vink? (Of hoe heet die vent?) Die beweerde laatst in 'De Pers' nog dat-ie graag "de Nederlandse Bill O'Reilly" wilde worden. Nou, dat zegt al heel wat over het niveau van de heer Vink.

Citaat:
Tenzij je extreem-rechts anders wil definiëren natuurlijk, maar dan praten we over extreem rechts, zoals de SP ook extreem (of extremistisch, zelfs) links is.
Precies, met zulke definities is de VVD ook extreem-rechts, dus waar praten we over?

Citaat:
Feit blijft dat "alle buitenlanders moeten oprotten" een mening is die je mag hebben. Het wordt pas extreem rechts als je het 'recht' in eigen handen gaat nemen en ze daadwerklijk via geweld aan gaat pakken. Natuurlijk zit er een nogal breed gebied tussen rechts en extreem rechts, maar de PVV is absoluut niet extreem rechts.
Pardon? Iets is niet 'extreem rechts' als er geen geweld aan te pas komt? Le Pen en De Winter gebruiken ook geen geweld, maar zijn zij niet extreem-rechts dan? Ik dacht van wel. Extreem-rechts zit in ideeën, dus is Wilders wel degelijk extreem-rechts.

Citaat:
Ah, jij weet duidelijk iets dat alle voorgaanden niet wisten. Kun je mij een bron laten zien waar Wilders zegt "Ik zal alle moslims het land uit zetten als ik in de regering kom"?
Doe niet altijd zo alsof je neus bloedt. Geert Wilders heeft in verschillende interviews letterlijk gezegd dat hij "minder moslims" in Nederland wil, én dat hij desnoods "actief wil meehelpen" aan het vertrek van deze mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
, en over de telegraaf kunnen we meteen wel ophouden want dat is geen krant.
Precies daarom moet je die eens per maand ook eens doorneuzen. Bijzonder instructief. Hele volksstammen komen namelijk niet verder dan de Telegraaf, en als je wilt weten wat voor gedachten er leven onder de dwarsdoorsnede van dit land, moet je je ook daarin verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
@Eric Berger: Extreem links of rechts betekent gewelddadig links of rechts. Dat zijn groepen die meer doen dan roepen, die voegen de daad bij het woord. (copyright van Drs P.)

Wat jij onder de noemer extreem wilt scharen, en dus even afkeurenswaardig by proxy als dergelijke met de wet strijdige groeperingen, zijn behoorlijk rechts of behoorlijk linkse volstrekt legale politieke partijen, die in dit land met vrije meningsuiting hun mening mogen uiten, zelfs al is hun mening jou niet welgevallig.

Jammer dan, maar dat is de prijs die je moet betalen voor het leven in een land met vrije meningsuiting, doe ook jou deze vrijheid garandeert.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:16
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
@Eric Berger: Extreem links of rechts betekent gewelddadig links of rechts. Dat zijn groepen die meer doen dan roepen, die voegen de daad bij het woord. (copyright van Drs P.)

Wat jij onder de noemer extreem wilt scharen, en dus even afkeurenswaardig by proxy als dergelijke met de wet strijdige groeperingen, zijn behoorlijk rechts of behoorlijk linkse volstrekt legale politieke partijen, die in dit land met vrije meningsuiting hun mening mogen uiten, zelfs al is hun mening jou niet welgevallig.

Jammer dan, maar dat is de prijs die je moet betalen voor het leven in een land met vrije meningsuiting, doe ook jou deze vrijheid garandeert.
Ik erken hun democratische rechten, maar dat wil niet zeggen dat een Filip DeWinter of Jean-Marie Le Pen niet extreem-rechts zouden zijn. Je hoeft niet gewelddadig te zijn om extreem-rechts te zijn. Net zoals je niet gewelddadig hoeft te zijn om extreem-links te zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nee, Berger heeft hierin wel gelijk. Het gaat om de ideologie. Wanneer zou een partij extreem genoemd mogen worden? Bij één uitgevoerde "actie"? Bij een voorgenomen, maar op het laatste moment gecancelde "actie"? Bij een geweldloze demonstratie tegen buitenlanders?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:34
juno
Avatar van juno
juno is offline
Zodra ze in hun ideologie de wet overtreden, misschien?

Extreem is gewelddadig. Tot dat punt zijn ze heel erg, of bijzonder, of voor mijn part fundamentalistisch, maar niet extreem.

Ik snap wel dat het aanlokkelijk is om partijen met een behoorlijk rechts gedachtengoed te demoniseren door hen op een lijn te stellen met Stormfront geteisem. Maar als je dat doet, ben je geen haar beter dan diegenen die alle moslims over een kam scheren met Mohammed B. en consorten. En dat mag toch niet?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 19:38
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Zodra ze in hun ideologie de wet overtreden, misschien?

Extreem is gewelddadig. Tot dat punt zijn ze heel erg, of bijzonder, of voor mijn part fundamentalistisch, maar niet extreem.

Ik snap wel dat het aanlokkelijk is om partijen met een behoorlijk rechts gedachtengoed te demoniseren door hen op een lijn te stellen met Stormfront geteisem. Maar als je dat doet, ben je geen haar beter dan diegenen die alle moslims over een kam scheren met Mohammed B. en consorten. En dat mag toch niet?
Ach hou toch op, iemand die alle negers dom vind en roept dat ze het land uitgeschopt moeten worden maar dat niet daadwerkelijk doet is geen racist, zeg je dus.Noem het beestje gewoon bij zijn naam.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd.
Kraai
27 26-11-2012 18:50
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Lifestyle Tijdschriften
roc
69 02-08-2005 15:38
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 16:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 14:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.