Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2011, 13:07
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Hey,

hebben jullie dat ook? Dat jullie ouder willen zijn. Je mag veel meer. je kan veel meer. Tenminste dat denk je. En waarom wil je dan ouder zijn?

TS begint:

Ik wil ook wel ouder zijn, jaar of 16. T lijkt me dan een stuk makkelijker om een relatie te hebben. En zoenen... Dat lijkt me ook wel wat...

Nu jullie!
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2011, 13:12
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Gelukkig word je altijd nog ouder, jonger gaat niet meer lukken.

Nee, ik hoef niet per se ouder te zijn. Jonger al helemaal niet, trouwens. En ik vrees dat ook op je 16e je niet 'zomaar' een relatie hebt (of ik heb wat gemist, natuurlijk ).

Maar misschien scheelt het ook dat ik in wezen meer mag dan ik zou willen. Dus ik hoef niet meer ouder te worden om 'meer te mogen', alleen vrees ik dat ik dan wel 'meer zal moeten'.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 13:24
Bright Blue
Bright Blue is offline
Zoals Em ook al zegt, bij meer mogen hoort ook meer moeten. Er hoort veel meer verantwoordelijkheid bij. Ik ben nu op een leeftijd die ik heel erg mooi vind, want ik weet dat als ik straks het huis uit ga dan ben ik ineens heel erg op mezelf aangewezen, moet ik mijn eigen geld verdienen, zorgen dat ik elke avond eet, ga zo maar door. Wat heel spannend is, en ik kijk er enorm naar uit, maar ik hou er ook nog wel van om even relaxt zo te leven zoals ik nu doe.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 14:12
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind 17 best wel handig
Ouder hoeft niet echt, alleen lijkt het me wel gaaf om op kamers te wonen en te studeren (na de zomervakantie).
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 15:20
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb nooit ouder willen zijn en ben ook heel blij dat ik altijd jonger ingeschat wordt. Ik heb altijd jonger willen zijn sinds ik een jaar of 6 was. Met ouder worden komen er alleen maar meer verantwoordelijkheden bij en het is niet eens zo dat je echt veel meer mag, maar je krijgt er wel VEEL verantwoordelijkheden en verplichtingen bij. Nee, ik heb nooit ouder willen zijn. Ik zou willen dat ik weer zes was en alleen maar naar school hoefde en hoefde te spelen en meer niet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 16:28
Verwijderd
@ Volk, jaaaaaa die tijd was stukken beter . Als het kon zou ik de tijd ook weer even terug draaien.
En ouder zijn hoeft van mij niet...heb het nu al druk zat.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 17:53
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik wou dat ik altijd 18 kon blijven.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 18:09
Verwijderd
Af en toe wil ik vooral wijzer zijn. Maar dat lukt dan weer niet zomaar. ^^
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 21:00
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hee toevallig, ik heb er gisteren nog over nagedacht welke leeftijd je nou het beste voor altijd kunt hebben! Ik denk daar volgens mij te vaak aan, dat ik eigenlijk helemaal niet ouder wil worden.

Sinds ik ongeveer 3-4 jaar was wilde ik altijd zo oud blijven. Ik heb ook vaak aan God (want toen wist ik zeker dat die bestond) gevraagd of ik de tijd niet voor iedereen stil mocht laten zetten zodat het altijd zoals op dat moment bleef, haha. Ik vond het fijn om gewoon niets te moeten behalve naar school gaan, wat ik ook super vond, en dat je gewoon compleet verzorgd en vertroeteld wordt. En dat je schattig gevonden wordt. Ook merkte ik dat mensen vaak oprecht bewondering voor me hadden, ze prezen mij en mijn ouders vaak en vonden dat ik al zo enorm veel kon en wist. Daarom was ik ook bang dat ik later niet meer speciaal gevonden zou worden omdat ik dan geen uitzondering meer was haha.

Nu lijkt het mij het beste om òf voor altijd bovenstaande te blijven, òf voor altijd 18 of 21 jaar te zijn, omdat je dan overal alles mag volgens de wet en toch nog fijn jong bent. Ik weet alleen niet welke van de twee ik nou liever zou willen zijn.

Maar ouder worden, nee liever niet. Het maakt me altijd best wel triest als ik dan nadenk van 'Oo als ik klaar ben met studeren ben ik al zo oud!' of 'Omg het lijkt echt zo kort geleden dat ik naar groep 3 ging, wat gaat alles toch snel'.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 08:58
Lady Floor
Avatar van Lady Floor
Lady Floor is offline
Vond het wel jammer dat ik geen zestien meer was, maar zeventien is wel de leukste leeftijd dus geniet er nog ff van. Ergens wel jammer dat ik nooit meer echt een kind zal en kan zijn. Dus geniet nog maar even van je 13e jaar!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 09:50
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Vond het wel jammer dat ik geen zestien meer was, maar zeventien is wel de leukste leeftijd dus geniet er nog ff van. Ergens wel jammer dat ik nooit meer echt een kind zal en kan zijn. Dus geniet nog maar even van je 13e jaar!
Hoezo is 17 de leukste leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 09:58
Lady Floor
Avatar van Lady Floor
Lady Floor is offline
Als je zestien bent is het allemaal nog zo 'nieuw' en ben je nog vooral kind, en als je 18 bent moet je voor allerlei dingen gaan betalen/ben je volwassen. Zeventien is dus een mooie middelmoot (:
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 15:05
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik wil eigenlijk niet ouder zijn, maar eerder... genieten van de huidige leeftijd die ik heb, mijn leven lang. Ik zou het vreselijk vinden om bijv. voor altijd 15 te zijn, of altijd 8. Elke leeftijd heeft zijn charmes en minpunten.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 17:34
Gary Brown
Avatar van Gary Brown
Gary Brown is offline
Eigenlijk heb ik hetzelfde als jij, ladygagafan1, maar ik weet niet of ik nu per sé 5 maanden in tijd vooruit wil...
__________________
''A gun isn't deadly without someone firing it.''
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 09:19
Senna.
Senna. is offline
Ik zou wel 15/16 willen zyn,
niet omdat je dan meer mag,
maar de jongens van mijn leeftijd zijn echt niks,
soms heb ik wel contact met oudere mensen,
17.16 jaar ofzo,
alleen als je ouder bent zou je makkelijker een relatie met ze kunnen krijgen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mijn ouders willen mijn school niet betalen.
Kernelfleck
2 21-08-2014 08:18
Liefde & Relatie ênquete voor jongeren waarvan de ouders gescheiden zijn
-pws-
8 28-01-2012 19:52
Psychologie 'Veeleisende' ouders...
duivelaartje
55 31-10-2004 18:44
Liefde & Relatie ruzie met vriend vanwege zijn ouders?!
groovy
14 29-09-2003 18:06
Psychologie Herkent iemand dit? (niet te omschrijven probleem ouders)
Yab-Yum
8 21-09-2003 14:04
Lifestyle Denk jij dat je een goede ouder zal zijn?
Roos
52 03-06-2002 22:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.