Oud 26-07-2012, 02:02
mikey1995
mikey1995 is offline
Hallo ik ben mike en ben 14 jaar en ik wil zelfmoord plegen omdat ik er heel erg mee zit dat ik homo ben. Mijn ouders gaan mij nooit accepteren en ik ga ze teleurstellen als ik zeg dat ik homo ben ik kan het zelf ook niet accepteren waarom gebeurt het mij waarom word ik verlieft op jongens mijn vraag is aan jullie wat moet ik doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2012, 05:26
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Hoe weet je zeker dat je ouders je niet gaan accepteren? En waarom heb je er zelf zo'n moeite mee? Wat vind je er zo erg aan? Je kunt er niets aan doen. Je kunt geen knopje indrukken en plotseling hetero zijn. Je zou je wel hetero kunnen gedragen, maar zou je dat echt willen? Dan moet je je hele leven iemand anders zijn. Je moet een manier vinden voor jezelf om het te accepteren, maar het lijkt me handig als je eerst duidelijk hebt waarom je het zo vreselijk vindt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 07:24
Verwijderd
Ik denk niet dat iemand je kan vertellen waaróm je homo bent, en ook dat dat voor jou niet de belangrijkste vraag moet zijn.

Verder: je stelt je ouders misschien teleur als je homo bent, maar die pijn is niets bij de pijn die ouders voelen als hun kind doodgaat. Sterker nog, als het zichzelf doodmaakt. En als ze er daarna achterkomen dat het was omdat je homo bent en jij denkt dat zij dat nooit gaan accepteren, hebben ze er nog een levenslang schuldgevoel bij ook. Zelfmoord lost helemaal niks op, want het maakt iederéén ongelukkig. Van jouw homozijn wordt misschien ooit nog wel een hele lieve vriend gelukkig, bijvoorbeeld.

Maar goed, als je dan geen zelfmoord pleegt, houd je het probleem dat je bang bent voor de reacties van je omgeving als je uit de kast komt. Ik zou je aanraden om het voorlopig nog niet te vertellen, misschien aan één goede vriend. Het is waarschijnlijk beter om eerst wat sterker in je schoenen te staan en er in elk geval zelf zo'n beetje vrede mee te hebben dat je op jongens valt. Hoe wil je kritiek van iemand op jou verdragen als je zelf al niet eens achter jezelf kan staan? Nooit, natuurlijk.

De kritiek van je ouders en omgeving zou best mee kunnen vallen, trouwens. Wat een wijze forumster mij ooit heeft verteld (): "En op zich, in onze familie zitten wel mensen die domme opvattingen hebben over homoseksualiteit, dus zijn angst is niet geheel ongegrond. Maar er zijn ook genoeg mensen die volledige /care zouden hebben, alleen kun je het aan hen minder goed zien. Als hij inderdaad homo is dan vind ik het heel jammer dat hij het zichzelf zo lastig maakt door het geheim te houden voor de familie, want zelfs de mensen die domme meningen hebben zouden na verloop van tijd gewoon wennen. Al dan niet onder druk van anderen. "
Dat is misschien ook wel waar.

Aan de andere kant snap ik je problemen heel goed, want ik heb/had dezelfde. Ik zou ook zeker niet willen zeggen/doen alsof het makkelijk is allemaal om op te lossen. Ik heb ervoor gekozen om nu een vriendje te hebben, dus misschien heb ik ook wel helemaal geen recht van spreken.

Hoe dan ook, sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 11:18
Verwijderd
Wat Etmakas zegt, je moet eerst jezelf accepteren en weten dat dit is wie je bent. Ik weet ook niet hoe lang je hier al mee zit en hoe lang je al weet dat je homoseksuele gevoelens hebt. Zelfmoord plegen helpt in ieder geval niet zo, omdat je weliswaar er zelf waarschijnlijk niet meer bent (hoewel de kans ook aanwezig is dat het je niet lukt; zit je daarmee, dus gewoon maar niet eens proberen) maar het probleem is niet weg. Ik denk dat je er meer mee zit dat het niet geaccepteerd wordt dan dat je zelf homo bent, toch? Zou jij jezelf meer accepteren als je omgeving dat wel doet? En waarom denk je dat je ouders het niet zouden accepteren? Ik denk niet dat ze veel keus hebben overigens. Je bent het, of je bent het niet. Die keuze is al eerder gemaakt ergens door iemand, maar daar heb je zelf denk ik geen invloed meer op.

Ik denk dat je eerste stap moet zijn om met jezelf in het reine te komen. Ga er maar van uit dat je niet magisch kan terugveranderen naar hetero, dat houdt het wel zo overzichtelijk. Ik denk dat je daarom ook niet uit pure wanhoop een homo'genezings'traject moet beginnen, als je daar al naar op zoek was, want de werking daarvan is simpelweg niet bewezen. Beter is het om te proberen te accepteren dat je bent wie je bent. Misschien kun je contact zoeken met een homo/bi waar je mee over je gevoelens kan praten, want zij zijn natuurlijk door dezelfde gevoelens heen gegaan, met onzekerheid en angst enzo. Zodra je dan beter voorbereid bent, zal het hopelijk een stuk beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 17:22
Illuminatiecake
Avatar van Illuminatiecake
Illuminatiecake is offline
Homoseksueel zijn is geen misdaad, het is een geaardheid. en "jij" bent jezelf. Daar doe je niets mis mee.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Homoseksueel zijn is geen misdaad, het is een geaardheid. en "jij" bent jezelf. Daar doe je niets mis mee.
Dat wordt ook nergens beweerd...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 21:15
Illuminatiecake
Avatar van Illuminatiecake
Illuminatiecake is offline
'Het is geen misdaad' is nu eenmaal een gezegde TythorZeth, dankjewel voor de bevestiging....
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 01:50
mikey1995
mikey1995 is offline
Citaat:
'Het is geen misdaad' is nu eenmaal een gezegde TythorZeth, dankjewel voor de bevestiging....
Ik heb zelf het gevoel dat het een ziekte is. Ik denk ook dat ik gewoon fout ben gemaakt ik heb vrienden en die zeggen ook homo's zijn verkeerd daarom ben ik ook onzeker en zie ik het leven niet meer zitten
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 08:45
Illuminatiecake
Avatar van Illuminatiecake
Illuminatiecake is offline
Homoseksueel zijn is natuurlijk, Heteroseksueel zijn ook maar is geen probleem, waarom Homoseksueel wel?
Het zijn allebei geaardheden, het enige verschil is dat de kerk in het verleden daar een serieuze onderscheid in heeft gemaakt, en blijkbaar zit dat nog steeds in ons, een andere geaardheid niet te aanvaarden.
Ik heb altijd gezegd dat de mens middeleeuws denkt, en dat we toch niet zo ver staan van het verleden als gedacht.
Maar hey! de mensen beginnen wat moderner te denken, en ik vind dat de mensen, uw ouders, wie dan ook u MOETEN aanvaarden, ik zou persoonlijk zeggen dat ik er me niets van aantrek, maar ja... dat is anders gezegd als het over je eigen ouders gaat natuurlijk. Kom op voor jezelf, je bent niet alleen in deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 13:21
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik heb zelf het gevoel dat het een ziekte is. Ik denk ook dat ik gewoon fout ben gemaakt ik heb vrienden en die zeggen ook homo's zijn verkeerd daarom ben ik ook onzeker en zie ik het leven niet meer zitten
Jarenlang werd homoseksualiteit beschouwd als een ziekte. Al die jaren is geprobeerd om homoseksuele mannen te "genezen". Dit is nooit gelukt en sinds het einde van de vorige eeuw zijn wetenschappers en artsen tot de conclusie gekomen dat homoseksualiteit geen ziekte is.

Het feit dat jij homoseksueel bent lag bij je geboorte al vast. Eigenlijk ben je altijd homo geweest, alleen kom je er nu achter. Het is dus geen keuze en het enige wat je kunt doen is het accepteren. Homoseksualiteit is ook niet onnatuurlijk. Er is bekend dat bij minstens 1500! diersoorten homoseksueel gedrag bestaat.

Dat jou vrienden zeggen dat homo's verkeerd zijn is denk ik vooral stoerdoenerij. Ik ken zelf voorbeelden van jongens die ook zo gepraat hebben, maar toen een familielid of vriend homo bleek te zijn draaiden ze helemaal om en bleek dat ze er geen problemen mee hebben. Zelfs veel van mijn islamitische vrienden hebben geen problemen (meer) met homo's.

Waarom denk je dat jou ouders het niet zullen accepteren? Komt dat door dingen die ze gezegd hebben? Ik heb een keer een aflevering gezien van het programma "Uit de kast" waarbij een jongen precies zo dacht als jij. Zijn vader was een stoere motorrijder en hij wist bijna zeker dat die het niet zou accepteren. Uiteindelijk bleek dat zijn vader er totaal geen problemen mee had dat zijn zoon homo is.

Geloof me, er is echt niks mis met jou. Je bent alleen anders dan de meeste jongens en vooral op jou leeftijd is dat waarschijnlijk moeilijk om mee om te gaan. Maar dat homoseksuelen een minderheid vormen betekent natuurlijk niet dat homo zijn slecht is!

Volgens mij zijn er websites waar je in contact kunt komen met andere homoseksuele jongeren. Misschien kun jij je daar aanmelden zodat andere homoseksuele jongens je kunnen helpen met het accepteren van je homoseksualiteit. Het is echt geen reden voor zelfmoord hoor, dus kappen met die onzin!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 17:35
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Jarenlang werd homoseksualiteit beschouwd als een ziekte. Al die jaren is geprobeerd om homoseksuele mannen te "genezen". Dit is nooit gelukt en sinds het einde van de vorige eeuw zijn wetenschappers en artsen tot de conclusie gekomen dat homoseksualiteit geen ziekte is.

Het feit dat jij homoseksueel bent lag bij je geboorte al vast. Eigenlijk ben je altijd homo geweest, alleen kom je er nu achter. Het is dus geen keuze en het enige wat je kunt doen is het accepteren. Homoseksualiteit is ook niet onnatuurlijk. Er is bekend dat bij minstens 1500! diersoorten homoseksueel gedrag bestaat.

Dat jou vrienden zeggen dat homo's verkeerd zijn is denk ik vooral stoerdoenerij. Ik ken zelf voorbeelden van jongens die ook zo gepraat hebben, maar toen een familielid of vriend homo bleek te zijn draaiden ze helemaal om en bleek dat ze er geen problemen mee hebben. Zelfs veel van mijn islamitische vrienden hebben geen problemen (meer) met homo's.

Waarom denk je dat jou ouders het niet zullen accepteren? Komt dat door dingen die ze gezegd hebben? Ik heb een keer een aflevering gezien van het programma "Uit de kast" waarbij een jongen precies zo dacht als jij. Zijn vader was een stoere motorrijder en hij wist bijna zeker dat die het niet zou accepteren. Uiteindelijk bleek dat zijn vader er totaal geen problemen mee had dat zijn zoon homo is.

Geloof me, er is echt niks mis met jou. Je bent alleen anders dan de meeste jongens en vooral op jou leeftijd is dat waarschijnlijk moeilijk om mee om te gaan. Maar dat homoseksuelen een minderheid vormen betekent natuurlijk niet dat homo zijn slecht is!

Volgens mij zijn er websites waar je in contact kunt komen met andere homoseksuele jongeren. Misschien kun jij je daar aanmelden zodat andere homoseksuele jongens je kunnen helpen met het accepteren van je homoseksualiteit. Het is echt geen reden voor zelfmoord hoor, dus kappen met die onzin!
Een uitstekende post. Zelfmoord plegen is helemaal niet nodig, en je moet dat echt uit je hoofd gaan zetten. Probeer er met iemand over te praten die je vertrouwt. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 17:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik denk dat je eerste stap moet zijn om met jezelf in het reine te komen.
Ik ben het hier niet geheel mee eens. Want dan kun je misschien wel wachten tot je een ons weegt. Het hangt natuurlijk geheel van je situatie af, maar een andere manier kan zijn om eerst mensen op te zoeken die niet negatief staan over homoseksualiteit. Als je merkt dat er ook mensen zijn die het helemaal niet erg vinden dat je homo bent (en die zullen er gegarandeerd zijn), wordt het vanzelf gemakkelijker om jezelf ook te accepteren. Je zegt dat je vrienden homoseksualiteit verkeerd vinden, maar hoe zit dat met je ouders? Vaak is het voor ouders inderdaad niet zo gemakkelijk, maar misschien verkijk je je er wel op, dat komt óók vaak voor. Ik denk dat je ouders in elk geval liever een levend homoseksueel kind hebben dan een overleden homoseksueel kind. Als je last blijft houden van zelfmoordgedachtes, zou ik in elk geval hulp gaan zoeken bij bijvoorbeeld maatschappelijk werk. En op zoek gaan naar mensen die homo's oké vinden, dan zul je je vast ook beter voelen over jezelf dan wanneer je omgeving je voortdurend verteld dat homo's ziek zijn.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 18:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, als je denkt dat je ouders problemen gaan maken vertel je het pas als je op jezelf woont. Probleem opgelost.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het hier niet geheel mee eens. [enzo, sorry VV ]
Ik bedoelde ook niet meditatief wachten tot een klein vogeltje een berichtje fluistert. Later in mijn post heb ik ook contact zoeken gesuggereerd. Ik denk wel dat voordat je het naar buiten brengt, je er zelf enige acceptatie bij moet voelen. Dat kan uitstekend door contact te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 19:16
Verwijderd
van welke afkomst zijn je ouders? Als ze Marokkaans of iets dergelijks zijn, zou ik het gewoon nooit vertellen, en naar de andere kant van de wereld vertrekken, en daar een nieuw leven opbouwen. Als je ouders gwn Nederlands zijn is het geen probleem. tenzij het neonazi's zijn
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 20:39
Verwijderd
Citaat:
van welke afkomst zijn je ouders? Als ze Marokkaans of iets dergelijks zijn, zou ik het gewoon nooit vertellen, en naar de andere kant van de wereld vertrekken, en daar een nieuw leven opbouwen. Als je ouders gwn Nederlands zijn is het geen probleem. tenzij het neonazi's zijn
Mijn bff is Marokkaans en homo, en zijn ouders hebben geen problemen met zijn geaardheid. Er waren in het begin wat strubbelingen, maar nu kan hij gewoon thuiskomen met een vriendje.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 22:52
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Als je ouders gwn Nederlands zijn is het geen probleem. tenzij het neonazi's zijn
Ook Nederlandse ouders kúnnen moeite hebben wanneer hun zoon/dochter holebi is. Denk aan bijvoorbeeld ouders met kinderen in christelijke kringen.

Iedere ouder heeft zijn/haar opvattingen, dus de achtergrond van de ouders zegt niet voor 100% al iets over de opvattingen van de individuele ouder.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 17:16
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Je moet ook nagaan of je vrienden homo's echt verkeerd vinden of dat ze het alleen gebruiken als scheldwoord.
De laatste tijd wordt er zo vaak 'eey homo' geroepen vaak in de plaats van 'eey mafkees' of 'eey domoor' achtige uitspraken
Hoe belachelijk het ook is om zoiets te roepen, waarschijnlijk roepen je vrienden en klasgenoten het woord gewoon zonder dat ze echt nagedacht hebben over hoe ze tegenover mensen staan die homo zijn. En blijkbaar is dat normaal geworden maar ik kan me wel voorstellen dat mensen er onzeker van worden.
Ik heb ook ooit in zo'n tijdschrift een verhaal gelezen over een meisje dat lesbisch was, zij had voor ze het vertelde eerst contact met andere jongeren via internet, misschien kun je eens op internet gaan zoeken naar zulke sites, ik weet wel dat er sites zijn speciaal voor jongeren die homo of lesbisch zijn om met elkaar in contact te komen ik weet zo alleen niet hoe die heten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2012, 21:09
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
ik weet wel dat er sites zijn speciaal voor jongeren die homo of lesbisch zijn om met elkaar in contact te komen ik weet zo alleen niet hoe die heten.
Inderdaad. Of gewoon een oproep doen op "Contact gezocht" hier op het forum.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 15:02
Verwijderd
Mikey, waarom heb je het gevoel dat het een ziekte is?
Ben je (streng) gelovig opgevoed?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 15:48
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
van welke afkomst zijn je ouders? Als ze Marokkaans of iets dergelijks zijn, zou ik het gewoon nooit vertellen, en naar de andere kant van de wereld vertrekken, en daar een nieuw leven opbouwen. Als je ouders gwn Nederlands zijn is het geen probleem. tenzij het neonazi's zijn
Dat is wel wat overdreven, alsof Marokkaanse ouders per definitie niet zouden kunnen accepteren dat hun kind homo is. Misschien is het wel lastiger en misschien ook handig om eerst het huis uit te gaan en dán past te vertellen dat je homo bent, maar het nooit vertellen lijkt me niet per se nodig en wegvluchten wat overdreven. Als je al denkt dat wegvluchten nodig zou zijn, vertel het ze dan eerst, dan kun je altijd nog weggaan als het echt niet werkt (maar ik denk dat het best nog wel eens heel erg mee kan vallen).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 16:18
Verwijderd
Hey Mikey,

Maak eens een afspraak met je huisarts...of een vertrouwenspersoon op school (de vakantie is zo weer voorbij). Die mensen kunnen je doorverwijzen naar professionele mensen die je wel antwoord op je vraag kunnen geven. Homo of niet, het kan nooit zo erg zijn dat je daardoor denkt aan zelfmoord.. Het leven is te mooi, alleen, samen met een man of een vrouw, geniet van het leven en denk niet dat je daardoor uit het leven moet stappen. Zou raar zijn zeg....als iedereen die anders is dan 'de rest' uit zo stappen....naja dan is shownieuws ook niet meer hetzelfde, is er geen braakhekke meer, en noem zo maar op. Saaie bende als iedereen maar hetzelfde is.

Dan mijn vraag aan jou: stap alsjeblieft niet uit!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Geesten zien of voelen
pinkxdevil
111 20-08-2009 10:35
Psychologie Is normaal wel altijd zo vanzelfsprekend?
mathfreak
36 14-04-2007 13:42
Verhalen & Gedichten Op zoek naar gedichten
kleinedraak
2 03-06-2003 22:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat als...
Sjoukie
136 09-05-2003 20:26
Psychologie homosekualiteit - enquete
Outrageous
107 03-10-2002 21:38
Levensbeschouwing & Filosofie moslims
zweedsmeisje
136 14-05-2002 17:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.