Oud 01-12-2001, 14:35
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Eens of oneens?
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2001, 14:54
Regalk
Regalk is offline
oneens

ook uit overtuiging

er zijn genoeg Nederlandse vrouwen die niet per se een hou vast aan een geloof nodig hebben en in aanraking komen met de Islam. Uit overtuiging zijn ze moslimse geworden
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 15:42
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Regalk schreef:
oneens

ook uit overtuiging

er zijn genoeg Nederlandse vrouwen die niet per se een hou vast aan een geloof nodig hebben en in aanraking komen met de Islam. Uit overtuiging zijn ze moslimse geworden
meee eens

bovendien heb ik dingen gezien die niet zomaar kunnen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 17:19
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Eens of oneens?
Eens, dat is altijd al zo geweest. Hoewel er ook andere redenen zijn, maar dit is de belangrijkste (zo is geloof ontstaan).

[Off-topic]Dat eerste in je sig zal wel (is trouwens punk-nummer ), dat tweede gellof ik zo, maar waar slaat dat derde nu op?[/Off-topic]
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:03
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Eens of oneens?
Eens, dat is altijd al zo geweest. Hoewel er ook andere redenen zijn, maar dit is de belangrijkste (zo is geloof ontstaan).

[Off-topic]Dat eerste in je sig zal wel (is trouwens punk-nummer ), dat tweede gellof ik zo, maar waar slaat dat derde nu op?[/Off-topic]
Vond ik wel leuk klinken had het van een vriend die zelf ook punk is dus kben niet anti punk ofzo

Kben het trouwens eens met die stelling, argumenten volgens nog
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:06
black_star
black_star is offline
Er zijn mensen die het uit overtuiging doen. Maar ik weet dat er ook mensen er hou vast aan hebben, omdat er iets ergs in hun leven is gebeurd. Ze hebben dan iets nodig om aan vast te grijpen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:56
elsbizkit
elsbizkit is offline
kun je het antwoord niet in duizenden andere topics vinden>
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 00:19
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
Eens, mooiste voorbeeld is de hemel, bedacht door mensen die bang zijn voor de dood.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 02:05
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:

[Off-topic]Dat eerste in je sig zal wel (is trouwens punk-nummer ), dat tweede gellof ik zo, maar waar slaat dat derde nu op?[/Off-topic]
Je bedoelt dat stukje 'punk is not dead, it just deserves to die'? Dat is een stukje tekst uit een STEENGOED punknummer namelijk: "Dead Kennedies - Chickenshit Conformist (like your parents)"

En ONtopic
EENS!!! een van de factoren waarom 't geloof ontstaan is.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 20:25
ducky
ducky is offline
eens.
Voor veel mensen is het een houvast en die zullen het ook ontkennen. Maar waar is goedsdienst uit ontstaan? Ik denk dat...
'voor mij is geloof geen houvast...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 10:59
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Zie hier:
http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003054.html
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 15:31
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
geloof is denk ik in de eerste plaats overtuiging, maar het is wel iets waar veel mensen houvast aan hebben.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 19:47
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
helemaal mee eens. mensen zoeken houvast, willen ergens bij horen, bij een gemeenschap. zoeken hoop en steun

goed bewijs hiervan vind ik dat in tijden van oorlog iedereen prompt weer in de kerk zit...

greetzzz
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 20:49
Blobje
Blobje is offline
Ja, iedereen die prompt in de kerk zit is gewoon gek bezig. Maar ik geloof al vanaf me geboorte en kan me niet voorstellen dat jullie ongelovigen het eens zijn met deze stelling. Jullie willen gewoon niet de moeite doen in dit leven, jullie laten je te veel verleiden. Jullie zouden een leven met regels en beperkingen niet aankunnen.

EENS?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:53
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
geloof is denk ik in de eerste plaats overtuiging, maar het is wel iets waar veel mensen houvast aan hebben.
__________________
I'ts better 2 be hated 4 what you are, than 2 be loved 4 what you're not!!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 22:41
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Gedeeltelijk eens...

Hoe veel mensen gaan dr wel niet opeens geloven als het slechter gaat in hun omgeving...

Maar aan de andere kant geloven veel mensen ook echt uit overtuiging ...

Geloof is/was ook altijd een manier om invloed te kunnen uitoefenen over mensen...
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 23:08
Rhinus
Rhinus is offline
Een geloof is 'opgericht' voor houvast te hebben.
Maar mensen die geloven doen dit ook uit overtuiging.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:04
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Blobje schreef:
Ja, iedereen die prompt in de kerk zit is gewoon gek bezig. Maar ik geloof al vanaf me geboorte en kan me niet voorstellen dat jullie ongelovigen het eens zijn met deze stelling. Jullie willen gewoon niet de moeite doen in dit leven, jullie laten je te veel verleiden. Jullie zouden een leven met regels en beperkingen niet aankunnen.

EENS?
nee vind dit persoonlijk nergens op slaan. dat ik niet geloof zegt niet dat ik een anarchist ben!
vroeger geloofde ik wel, maar door 'gebeurtenissen in mijn leven' nu niet meer.
ik wíl namelijk niet geloven in een god die zo'n sadist is.
ik vind het best dat er mensen geloven, al heb ik ind. het gevoel dat er mensen zijn die geloven omdat ze iets nódig hebben om in te geloven, maar ik snap niet dat je alles terug brengt op 1 iemand.
god zou goed moeten zijn, maar waarom gaan er zoveel mensen dood? liggen er mensen te kreperen? gaan de aarde naar de knoppen?
als ik iets geschapen zou hebben zou ik toch wel zorgen dat het wat beter gaat zeg maar. a la sim city

'and god created satan to blame for his mistakes'

greetzz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 17:48
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.