Oud 13-06-2004, 20:19
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
'Pap, hoelaat is mama thuis?' '7 uur, lieverd.' Tevreden kijkt hij me aan vanachter zijn krant. Ik knik en sprint de trap op, m'n kamer in. Het is nog geen 6 uur en we hebben thuis net het eten achter de kiezen. Ik bekijk m'n agenda, niks bijzonders. Ik leun achterover in m'n riante bureaustoel en kijk rond in m'n kamer. Het is mooi en groot. Ik woon hier nog niet lang, een paar maanden. Ik had het al snel naar m'n zin. Ben nu 17, toen 16. Gelijk 5e klas in, hupsa. Eindexamenjaar. Het was snel gegaan, ik heb de examens al achter de rug en een periode van vrijheid breekt aan. Ik sta op uit m'n stoel en laat me neer ploffen op bed. Ik sluit m'n ogen en denk aan de heerlijke herinneringen aan mijn vriendje vanmiddag. Het is een echte lieverd, en hij is perfect. Behalve op het kleine foutje van blowen na. Maar dat zie ik vol liefde door de vingers. Hij koopt altijd lieve dingen voor me, hij is perfect. Ik prent het me in, hij is perfect. Zo vaak blowt hij niet, af en toe, hij zegt het zelf, af en toe. Ik hoor het hem nog zeggen. Met een lach op m'n gezicht hoor ik de bel gaan beneden, ik sta op en rek me loom uit. Ik loop snel de trap op en open de deur open. Voor de deur staan 2 mensen zie ik door het glas heen. Ik hoor m'n vader nog roepen :'Schat, doe jij open?' De deur is van het slot en ik trek de deur open en glimlach. Ik kijk op naar de bezoekers. 2 agenten kijken me serieus en bezorgd aan.. Ik ken dit, maar ik wil het niet kennen..


Ik kijk alleen maar, ik blijf kijken, ik blijf kijken en kijken naar de 2 agenten die in huis met ingetogen stem het verhaal vertellen. Hoe mijn lieve moeder, nog geen 50 met telefoon in de hand een fatale botsing maakte. Ik kijk alleen maar. De agente werpt een medelijdende blik op mij. Ik word misselijk van haar. Er zijn geen tranen, er is geen gevoel. Ik kijk, ik neem waar, maar ik doe niks. Haast als in een trance loop ik naar boven, ik ren niet, ik kruip niet, ik loop. Ik open de deur, sluit de deur, lig op bed en kijk. Ik kijk naar het plafond, het gesausde plafond met rare figuren en afdrukken. Ik kijk en neem waar. Ik, mijn ogen vallen langzaam dicht. Tot ze vast zitten en ik slaap en wordt meegezogen in een angstwekkende droom over mijn moeder, die gillend in een sloot ligt, te creperen. Badend in het zweet word ik wakker. De tijd lijkt stil te staan, nog geen uur verder, en het enige wat ik doe is kijken, kijken naar de klok, ik volg elke beweging, elke minuut die verder gaat neem ik waar, ik kijk, naar de tijd.. hopend op vooruitgang.. ik kijk..

Langzaam open ik mijn ogen, in de kamer naast me hoor ik zacht gesnik. Het is m'n vader. Ik sta voorzichtig op uit bed en loop naar de muur. Ik luister, hij huilt zachtjes, zacht verdriet. Ze hadden een goed huwelijk, geloof ik. Nog steeds heb ik geen traan gelaten. Maar langzaam komt het besef. Mama is dood. Mama is dood. Ze zal nooit meer het huis binnenwandelen en zeiken dat ik m'n tas moet opruimen, m'n haren moet wassen. Nooit meer een kleine snelle knuffel. Ze is weg. Ze is dood. Nog steeds is er niks, geen verdriet, geen wanhoop, alleen nog maar besef. Ik besef, ik besef dat ze dood is. En het lijkt alsof het me niks doet, helemaal niks. Ik ga maar weer op bed liggen en werp een blik op de klok. Het is nog maar 6 uur. Ik moet naar school, het is vrijdag. Zonder verdere emotie pak ik rustig m'n schooltas in. Ik sluip zachtjes naar beneden en smeer een boterham. Ik ga zitten en eet. Ik eet en besef..

Zonder er bij na te denken wandel ik om 7 uur m'n huis uit. Iedereen slaapt, ze slapen of huilen. Mijn broertje, mijn kleine lieve broertje van 12, zo kwetsbaar. Mijn zus, nog geen 14 en dan dit. Maar ik denk niet meer, ik loop naar m'n fiets en fiets weg. De straat uit, m'n dorp uit, het is schemerig, en ik besef alleen maar dat ze weg is. Ik fiets en fiets, tot ik bij school aankom. Opeens is het gebouw daar, recht voor me. Ik kijk, ik kijk op m'n horloge. Nog geen 8 uur. Ik parkeer m'n fiets en loop het gebouw binnen. Met plotselinge nieuwe aandacht bekijk ik de school. Ik kijk alleen maar. Ik ga zitten, voor het lokaal Engels, vandaag 1e les is engels. Ik kijk, ik weet, wat doe ik hier? Maar ik blijf zitten, opgesloten in m'n gedachten.
Ik blijf...

Als de bel gaat betreed ik het klaslokaal. Klasgenoten en vrienden praten tegen me.. en ik praat terug over onnodige dingen. Zonder blijk of weet. Ik besef dat ik hier praat, over niks, met niks. Ik antwoord, automatisch. Ik staar verder alleen maar. Halverwege het lesuur komt de concierge binnenwandelen, hij fluistert iets naar de lerares. 'Floor, kan je even meelopen met de concierge.' Zonder iets te zeggen volg ik de concierge naar buiten, de gang uit naar z'n hokje. Hij begint tegen me te praten. Maar het gaat volledig langs me heen. Ik schrik terug in de werkelijkheid. Hij reikt me z'n telefoon aan. 'Praat maar even met je vader.' Maar ik praat niet, ik luister...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 20:33
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Hij koopt altijd lieve dingen voor me, hij is perfect.


In vind het verhaal mooi, droevig beschreven. Je beschrijft best goed hoe dat meisje er nu aan toe is. Bij mij kwam het over alsof ze in een soort van shock terechtgekomen is, dat ze de reality niet meer inziet.

Hoe ben je op dit idee gekomen? Ik hoop voor je dat er geen eigen ervaringen inzitten...
Komt er nog iets van een vervolg? Want ik vind het op deze manier wel een beetje te open. Ik weet niet of het nu eigenlijk wel of niet goed met haar (verder) gaat.
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:35
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
heej!

jaa.. ze zit in een soort van shock, en ja er komt cker weten een vervolg.. zo snel mogelijk! bedankt voor het complimetn

Het is een zielig verhaal, nou, ik ga niet meer verklappen, want het word als het goed is een mooi einde

bedankt

xXx!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:05
Sharin
Avatar van Sharin
Sharin is offline
Mooi geschreven en béschreven
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:10
Verwijderd
Een goed stuk tekst, maar niet bijzonder. Dood is een onderwerp waar teveel over geschreven wordt. Je stijl is goed, je woordgebruikt ook. Soms kom je wat cru uit de hoek, daar houd ik wel van. Je beschrijvingen zijn mooi, maar wel aan de korte kant. Ik wacht op het vervolg.


Grimstar
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:41
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Superleuk verhaal!
Het onderwerp is wat minder maar hoe je het allemaal verwoordt en beschrijft is echt goed, ik werd echt meegezogen in het vrhaal!
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Mooi verhaal, emotioneel, maar niet echt bijzonder. Onderwerpen zoals deden worden (te) vaak gebruikt en daarom snel cliche.
Maar je stijl is goed. Je wordt meegesleurd in het verhaal, erin betrokken. Ookal vind ik het, net zoals Grimmie zei, aan de iets kortere kant, het is een goed verhaal. Je beschrijft de omgeving goed.

Als er een vervolg komt ga ik het lezen, maar ik hoop wel dat er dan een hele andere wending aan het verhaal komt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-06-2004 @ 21:47 :

Als er een vervolg komt ga ik het lezen, maar ik hoop wel dat er dan een hele andere wending aan het verhaal komt.
kuchgeheimprojectvanderegeringkuch
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:52
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 13-06-2004 @ 21:49 :
kuchgeheimprojectvanderegeringkuch
kuch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De vuurproef
Zut Alors!
76 25-03-2005 22:38
Levensbeschouwing & Filosofie gekromde tijd
aniki
11 20-09-2004 20:01
Verhalen & Gedichten Een oneindig zwarte tunnel.. [VERVOLG]
-Melody-
10 14-06-2004 20:44
ARTistiek [gfx] de kringloop van het leven
Passenger
28 19-07-2003 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.