Oud 19-12-2004, 21:55
Verwijderd
Hallo

Volgende maand neem ik een nieuwe gsm en daarbij kan ik kiezen tussen een XBOX of een Playstation 2.

Nu weet ik wel dat de XBOX iets beter is qua prestaties maar ik kan echt geen keus maken. Maakt het voor de spellen meer uit? Ik hou niet van sport, de rest vind ik allemaal leuk.

Ik hoop dat ik door jullie en keus kan maken.

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 22:01
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
PS2 heeft veel meer spellen, en meer RPG's (mijn persoonlijke favoriet) maar de X-Box vind ik de betere console.
dus je moet afwegen wat je liever hebt, meer keuze aan spellen of een betere console.
ik kan je de X-Box aanraden, heerlijk ding.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Betere console vind ik juist niet. Tis niet eens meer een console, maar dat is voor een andere discussie.

Ik zelf heb een ps 2, zeer fijn, groot aanbod aan games, en natuurlijk die grappige party based games, singstar, dance dance revoltution.

Naja, kijk zelf welke games je wilt spelen, je leuk lijken en oordeel dan welke console je wilt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:22
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
ik heb nu toch best vaak xbox games gezien en gespeeld en ik blijf het een prul vinden, zeker in vergelijking met de machtige ps2

en dan gaat het ook niet alleen om de games, alleen de controller van de ps2 is al 100x beter imho
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:27
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
ik heb nogal enorm grote handen dus ik kan niet tegen die mini ps2 controller. ik vind zelfs de gewone X-Box controller een beetje aan de kleine kant, maar toch veel beter dan dat ps2 onding. verder vind ik de graphics veel beter op X-Box.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:35
Verwijderd
Voor de PS2 zijn meer spellen te downloaden
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:38
PiMpJuiCe
Avatar van PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
ik heb zelf een ps2 maar ik zou liever een xbox willen,
want de spellen die ik leukt vindt op de ps2 komen ook allemaal uit op de xbox en op de xbox zijn meer spellen die ik leuk vindt en die niet op de ps2 komen (halo, ninja gaiden etc)
maar het ligt er maar net aan wat voor soort games je leuk vindt
ps2 heeft wel een groter aanbod en nog een voordeel van de ps2 is
dat je maar 1 keer hoef te betalen als je online wil gaan, je moet namelijk alleen maar een netwerk adapter kopen
en bij xbox live moet je 50$ per jaar betalen dacht ik dus dat is dan ook weer minder
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zijn genoeg leuke games op de ps 2 die jij nog niet kent .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:48
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Oh leuk..console vs console topic
maar anyway geef een beetje meer informatie over, wat voor type games je leuk vind. Of je een voorkeur hebt aan bijv. First Persoon Shooters. Controller van de Xbox is uitstekend geschikt voor First Person Shooters, daarintegen PS2 controller niet, niet dat het slecht is, maar thumb sticks zijn iets anders geplaatst en xbox controller is meer specifiek voor First Person Shooters. Daarbij draagt de betere graphics een belangrijke rol voor FPS spellen, bijvoorbeeld Rainbow Six Black Arrow (1 van de meeste gespeeld spellen op het internet via xbox live & xbconnect), is het stuk fijner spelen op betere resolutie (xbox). De controller draagt daarbij ook aan dat je beter kan bewegen en beter richten en schieten (triggers). Via xbox live en xbconnect is het zeer vermakelijk tegen elkaar te spelen.
Graphics verscheelt eigenlijk bij per spel, zo is Pro Evolution Soccer even mooi als op xbox zowel ps2. Maar de controller is een stuk fijner met die van playstation 2. Maar je houdt niet van sport spellen dus dat kunnen we skippen.

Voor action/adventure spellen kan je beter voor de PS2 gaan --> veel meer keuzes, betere controller. (evt. xbox ninja gaiden, hoewel veel action/adv. gewoon op beide consoles te vinden zijn)
Voor First Person Shooters --> xbox, betere controls, graphics, veel keuzes (halo 2!, rainbow six, ghost recon)
Voor sportspellen --> beide evenveel (ea, espn, pro soccer, etc)
Voor RPG --> ps2 (evt. xbox Starwars kotor2, fable what you like)
Voor Racing --> beide (gran turismo, rally sport chall. pgr,
Er zijn veel spellen die gewoon zowel op de Xbox als PS2 te koop zijn. Maar xbox kenmerkt zich vooral veel FPS shooters, Goeie controls (uiteraard toetsenbord muis is beter), live optie of xbconnect.
Als je xbox ombouwt kan je veel leuke extra dingen meedoen, emulators, soort van windows media speler, ftp, xbconnect. Maar aan de games hoef je eigenlijk niet zozeer meer aan te denken want de spreiding ligt even goed, spellen zoals Fable Kotor2 zijn als RPG even vermakelijk. Belangrijk punt is toch de FPS pluspunt, halo 2 is erg leuk multiplayer.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:51
Verwijderd
Maar maakt het ook uit qua prijs van de spellen? En zijn bijvoorbeeld eerder ps2 spellen afgeprijsd?

Qua spellen, halo vind ik zeker vet ja maar ninja gaiden ook. Wat ik vooral leuk vind, zijn spellen waarmee je met ze tweeen door een level loopt en dan beetje een mensen in elkaar trappen. Ik weet echt specieke namen hiervoor.

Wat ik nog weet van de sp1 dat ik Syphon Filter heel leuk vond. Is trouwens killzone een leuk spel?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:56
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Spellen met Co-op mode --> xbox.
Het wordt de xbox, halo1 & halo2 kan je samen uitspelen, is erg vermakelijk. Oja nog een pluspunt dolby digital 5.1 in-game bij de xbox!! Dus bioscoop geluid bij spellen, erg vet dus met spellen zoals halo2.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:59
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
Ik zou voor de xbox gaan.
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De Xbox is superieur.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
@ kurogane, playstation 2 controller niet geschikt voor fps?
Waarom speelt Socom, Killzone dan super?
Rechter trigger primary fire, daaronder secondary fire, analoge stiks om mee te lopen en de andere om mee te kijken, super vindt ik het.

Killzone is zeer goed btw.

En er is helemaal niks mis met PLaystation 2 online, en coop. Maar jah Halo, ikzelf vond er niet veel aan, je moet er van houden.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:21
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-12-2004 @ 00:08 :
@ kurogane, playstation 2 controller niet geschikt voor fps?
Waarom speelt Socom, Killzone dan super?
Rechter trigger primary fire, daaronder secondary fire, analoge stiks om mee te lopen en de andere om mee te kijken, super vindt ik het.

Killzone is zeer goed btw.

En er is helemaal niks mis met PLaystation 2 online, en coop. Maar jah Halo, ikzelf vond er niet veel aan, je moet er van houden.
Misschien is dat een persoonlijk mening, maar met socom kan ik echt niet lekker richten. Dat heb ik ook met rainbow six. Maar ik denk wel dat controller van Xbox beter geschikt is voor FPS, niet dat ps2 controller zo verschrikkelijk slecht is met FPS (vooral n allround controller). Maar Xbox gaat gewoon beter, heb gewoon beide consoles. Xbox is ook vanzichzelf al meer gericht voor FPS dus die controller heeft denk ik zoiezo de neiging om ergonomisch beter geschikt is voor FPS. Zo werdt ie bij de launch gedeeltelijk ook gepresenteerd. Heb je zelf wel eens geprobeert met de controller van de xbox?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ja met Halo 1 en 2, vond het niet fijn spelen.
Maar dat is denk ik ook een persoonlijke kwestie.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:37
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
nintendo gamecube
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 14:41
Verwijderd
Ik heb besloten om toch voor de ps2 te gaan. Kan je trouwens op de playstation gebrande dvd's kijken?

En kan er een beetje veel op een memory card? Hij is toch vrij duur en als die dan zo klein is schiet het niet echt op?

Is een afstandsbediening verplicht?

Mijn eerste spel wordt prins of percia 2
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2004, 15:13
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-12-2004 @ 15:41 :
Ik heb besloten om toch voor de ps2 te gaan. Kan je trouwens op de playstation gebrande dvd's kijken?

En kan er een beetje veel op een memory card? Hij is toch vrij duur en als die dan zo klein is schiet het niet echt op?

Is een afstandsbediening verplicht?

Mijn eerste spel wordt prins of percia 2
- gebrande dvd's gaat heel goed (zowel - als +)
de ps2 kan helaas standaard geen NTSC gecodeerde dvd's afspelen in kleur (NTSC zijn voornamelijk import/gedownloade films)
- de memory card is standaard 8 mb, meestal voldoende, maar als je meer wilt moet je eens bij lik-sang.com of psx shop kijken, daar heb je voor wat meer geld grotere memory cards (niet van sony) en converters waardmee je gewoon flash geheugen (CF,MMC) kan gebruiken
- de afstandsbediening is erg handig als je dvd kijkt via de ps2 maar niet verplicht
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:09
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
ik heb een xbox en een PS2

ik zou zeggen Xbox omdat je um om kan bouwen... maar san andreas maakt toch de keuze PS2
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:14
Dave Rhubarb
Avatar van Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Dat is geen vraag, koop een xbox- bouw hem om- enjoy.
Als je een ps2 koopt om san adreas kan je beter nog even wachten. En nu alvast een xbox kopen. een xbox is gewoon beter . punt. En een controller is ook geen argument want daar wen je vanzelf aan.

WAAROM in hemelsnaam nog een ps2, het ontgaat me echt totaal, er is geen enkel pluspunt ofzo..
__________________
Everybody should be nice, and illuminate the planet.

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 17:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom is een x-box beter dan?
Omdat het gewoon een processor met een nvidia kaartje inelkaar is geduwd?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:32
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 20-12-2004 @ 18:14 :
Dat is geen vraag, koop een xbox- bouw hem om- enjoy.
Als je een ps2 koopt om san adreas kan je beter nog even wachten. En nu alvast een xbox kopen. een xbox is gewoon beter . punt. En een controller is ook geen argument want daar wen je vanzelf aan.

WAAROM in hemelsnaam nog een ps2, het ontgaat me echt totaal, er is geen enkel pluspunt ofzo..
haha, jij vraagt WAAROM een ps2!

goeie grap man! nooit een ps2 game gespeeld? misschien was het je dan wel opgevallen dat de gameplay stukken beter is. de xbox nadert het succes van de ps2 bij lange na niet en ik ken écht geen enkel spel op de xbox dat niet beter is op de ps2. over het design van de ps2 controller valt niet te twisten, het is gewoon perfect! pwned!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:36
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-12-2004 @ 18:49 :
Waarom is een x-box beter dan?
Omdat het gewoon een processor met een nvidia kaartje inelkaar is geduwd?
idd. en je koopt een console als console, niet als een pc. dus dat ombouw argument gaat gewoon niet op. als je divx wilt kijken koop je een divx speler of htpc daarvoor, en als je mp3 wilt spelen een mp3 speler oid. maar geen xbox, veel teveel geld voor een gecastreerde celeron met een geforce mx kaart en een 8gb schijf
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:40
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Qua grafix scheelt het nogal tussen ps2 en xbox.
Heb ze allebei in mijn bezit. Maar de ps2 begint echt verouderd te raken.

B.v. GTA San Andreas , grafisch valt dat toch wel enorm tegen. Zeer veel van die lijnen ertussen.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2004, 19:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Killzone niet, gelukkig komen er nieuwe consoles
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:50
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 20-12-2004 @ 17:09 :
ik zou zeggen Xbox omdat je um om kan bouwen... maar san andreas maakt toch de keuze PS2
Precies! Nadat je een xbox hebt laten ombouwen kan je véél meer dingen doen, dan met een (omgebouwde) ps2.

En over een paar maanden kan je ook nog eens de ps2 op de xbox emuleren!
  • gebrande dvd's gaat heel goed (zowel - als +)
    xbox kan dit ook
  • de memory card is standaard 8 mb, meestal voldoende,
    heb je niet eens nodig bij een xbox. De xbox heeft een hd van 8/10 gig.
    (je kan zelfs deze dingen vervangen voor een hd met meer inhoud!)
  • de afstandsbediening is erg handig als je dvd kijkt via de ps2 maar niet verplicht bij de xbox is dit ook

En als je geen tijd meer hebt om spellen ermee te spelen, dan kan je hem ook nog eens als media center gaan gebruiken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 20:05.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
lol, no way links of waar heb je dat vandaan gehaald?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:54
PiMpJuiCe
Avatar van PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
uhhh sjonnies je kan ps2 ook ombouwen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 09:57
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
freyk schreef op 20-12-2004 @ 20:50 :
Precies! Nadat je een xbox hebt laten ombouwen kan je véél meer dingen doen, dan met een (omgebouwde) ps2.

En over een paar maanden kan je ook nog eens de ps2 op de xbox emuleren!
  • gebrande dvd's gaat heel goed (zowel - als +)
    xbox kan dit ook
  • de memory card is standaard 8 mb, meestal voldoende,
    heb je niet eens nodig bij een xbox. De xbox heeft een hd van 8/10 gig.
    (je kan zelfs deze dingen vervangen voor een hd met meer inhoud!)
  • de afstandsbediening is erg handig als je dvd kijkt via de ps2 maar niet verplicht bij de xbox is dit ook

En als je geen tijd meer hebt om spellen ermee te spelen, dan kan je hem ook nog eens als media center gaan gebruiken.
eh en je punt is? ik gaf enkel een reactie op de vragen over de ps2, ga dan ook geen vergelijking trekken met de xbox op basis daarvan
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 10:12
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-12-2004 @ 15:41 :
Ik heb besloten om toch voor de ps2 te gaan. Kan je trouwens op de playstation gebrande dvd's kijken?

En kan er een beetje veel op een memory card? Hij is toch vrij duur en als die dan zo klein is schiet het niet echt op?

Is een afstandsbediening verplicht?

Mijn eerste spel wordt prins of percia 2
Heb je geen ander spel waaruit je kan kiezen, pop2 is nou niet yes.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 11:34
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 20-12-2004 @ 17:09 :
ik heb een xbox en een PS2

ik zou zeggen Xbox omdat je um om kan bouwen... maar san andreas maakt toch de keuze PS2
identiek hier;
een Xbox heb ik al ongeveer een half jaar en al een maandje PS2 ook voor San Andreas en ik heb er direct maar een Final Fantasy bijgekocht, dat is ook zowat een klassieker.
Voor PS2 zullen er wel meer games afgeprijsd zijn gewoon omdat ie ouder is. Qua graphics is XBox superieur, omdat hij ook HDTV aankan (niet dat we hier zo'n tv hebben, maar het zegt genoeg). De keuze moet je dus afstemmen op de games die je wilt en als het zeer populaire games zijn , zijn ze vaak voor beiden wel te verkrijgen. Xbox zou je eventueel ook kunnen modden om er Linux op te zetten zodat je hem als lichte desktop kan gebruiken OF als een Media Center (toch wel heel goedkoop, als je het vergelijkt met andere Home Theater PCs) van maken, met een PS2 is dat al moeilijker, Linux kan ook wel maar ik denk niet dat die X11 moet gaan draaien, eigenlijk.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:07
Verwijderd
Dit is wat er in de XboX zit, ik heb daaronder staan wat de PS2 Heeft

XboX
CPU: 733 MHz chip crafted by Intel

Graphics Processor: 250MHz custom chip named XGPU, developed by Microsoft and nVIDIA

Total Memory: The RAM in the Xbox will be supplied by Micron, it will be 64 MB running at 200MHz DDR (Double-Data-Rate)

Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec
Polygon Performance: 125 M/sec

Sustained Polygon Performance: 100+ M/sec (transformed and lit polygons per second)

Micropolygons/particles per second: 125 M/sec

Particle Performance: 125 M/sec
Simultaneous Textures: 4
Pixel Fill Rate - No Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)
Pixel Fill Rate - 1 Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)
Compressed Textures: Yes (6:1)
Full Scene Anti-Alias: Yes


Micro Polygon Support: Yes
I/0: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card
Audio Channels:64 (up to 256 stereo voices)
3D Audio Support: Yes
Storage Medium: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card
MIDI DLS2 Support: Yes
AC3 Encoded Game Audio: Yes
Broadband Enabled: Yes
Modem Enabled: No
DVD Movie Playback: Remote control package required
Maximum Resolution: 1920x1080
Maximum Resolution (2x32bpp frame buffers +Z): 1920x1080
HDTV Support: Yes
Controller Ports: 4 USB Ports



PS2
CPU:
128 Bit "Emotion Engine"
System Clock:
300 MHz

System Memory:
32 MB Direct Rambus

Memory Bus Bandwidth:
3.2 GB per second

Co-Processor:
FPU (Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1)

Vector Units:
VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 1

Floating Performance:
6.2 GFLOPS

3D CG Geometric Transformation:
66 million Polygons Per Second

Compressed Image Decoder:
MPEG2

Graphics:
"Graphics Synthesizer"

Clock Frequency:
150 MHz

DRAM Bus bandwidth:
48 GB per second

DRAM Bus width:
256 bits

Pixel Configuration:
RGB:Alpha:Z Buffer (24:8:32)

Maximum Polygon Rate:
75 Million Polygons Per Second

Sound processor:
"SPU2+CPU"

Number of Voices:
ADPCM: 48 channel on SPU2 plus definable by software

Sampling Frequency:
44.1 KHz or 48 KHz (selectable)

Clock frequency:
33.8 MHz or 37.5 MHz (selectable)

CPU Core:
Current PlayStation CPU

Sub Bus:
32 bit

Interface Types:
IEEE1394, Universal Serial Bus (USB)

Communication:
via PC-Card PCMCIA

Media:
DVD-ROM (CD-ROM compatible)

De XboX is dus veel sneller, en grafisch veel beter en uitgebreider, ook heb je 4 controllerentries dus kun je met meer vrienden gamen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:38
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Zao schreef op 21-12-2004 @ 18:07 :
Dit is wat er in de XboX zit, ik heb daaronder staan wat de PS2 Heeft

specificaties
Specificaties kun je niet gewoon vergelijken:
het is een Celeron 733MHz die in XBox zit, in de PS2 zit een RISC/PowerPC (weet ik niet zo direct, en op Google was ook niet veel te vinden), maar om twee compleet verschillende architecturen te vergelijken heb je wel wat meer kennis nodig. Qua harddisk, heb je gelijk, voor een PS2 moet je die erbij kopen (als die op het moment al beschikbaar zijn, ik heb in ieder geval al ergens een gezien, maar dat was een geïmporteerde). 4 aansluiting op XBox, maar volgens mij is dat de limiet, terwijl je op playstation met 8 kunt (2 * 2 multitaps (=4 spelers)), maar volgens mij kun je maximaal handig spelen met 2 spelers, omdat anders je scherm veel te klein is. Voordeel is bij PS2 wel dat het netwerk gratis is en bij XBox moet je daarvoor maandelijks/jaarlijks betalen, allesbehalve voordelig dus! En een console moet je natuurlijk nooit enkel vergelijken op prestaties, vergelijk bv. een NeoGeo Pocket of GameGear eens met een gameboy. Voor specificaties gaat game boy totaal ten onder (game gear heeft al 10 jaar ofzo een kleurenscherm; gameboy heeft het misschien 4 jaar en al 2 jaar een backlight). Het is echt niet de specificaties die het doen, maar eerder wat je er echt mee kan doen. Ik heb zelf mijn XBox al langer dan mijn PS2, maar toch heb ik die PS2 gekocht (nou ja, samen gekregen met mijn zus) om games op te spelen, die hoogstwaarschijnlijk ook op andere platformen uitkomen, maar waarvoor ik niet kon wachten: GTA San Andreas!! Voor PC duurt het tot maart 2005, en XBox zal ofwel ook dan ofwel nog later uitkomen. Als ik uiteindelijk de keuze gehad zou hebben tussen pc, xbox of ps2, zou mijn keuze naar pc gaan als de mijne het nog aan zou kunnen en anders naar xbox voor de betere graphics of playstation als de prijs veel lager was.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 20:55
nobodysbitch
Avatar van nobodysbitch
nobodysbitch is offline
Ja, je komt er toch niet uit. Je moet uiteondelijk zelf kiezen want iedereen vind wel wat anders, persoonlijk vind ik XboX.
K heb een ps2 gehad, maar hjeb m weg gedaan en zou nu een XboX kopen. Betere prestaties, betere live functie etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En dan nog te spreken over dit:
Citaat:
Maximum Resolution: 1920x1080
Maximum Resolution (2x32bpp frame buffers +Z): 1920x1080
Een tv heeft toch niet zo een hoge resolutie ...?

En idd die 2 dingen kan je niet met elkaar vergelijken, het is appels met peren vergelijken, zijn 2 heel verschillende dingen.





Owja, cijfertjes, en megahertzen zeggen het niet allemaal namelijk.
Je kan misschien wel de krachtigste en de sterkste console hebben...,maar gameplay is een heel ander verhaal.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2004, 22:31
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-12-2004 @ 22:13 :
En dan nog te spreken over dit:


Een tv heeft toch niet zo een hoge resolutie ...?

En idd die 2 dingen kan je niet met elkaar vergelijken, het is appels met peren vergelijken, zijn 2 heel verschillende dingen.





Owja, cijfertjes, en megahertzen zeggen het niet allemaal namelijk.
Je kan misschien wel de krachtigste en de sterkste console hebben...,maar gameplay is een heel ander verhaal.
Een gewone PAL-tv heeft een resolutie van 720 x 486 zegt Google mij. Een HDTV (High Definition) heeft wel degelijk die 1920x1080 als resolutie (noemt men ook wel 1080i), daarmee is een Xbox dus klaar voor de 'nieuwe' generatie tv-toestellen die je wel al in Amerika kunt vinden; maar het is er nog niet zo heel lang 'in'; terwijl de HDTV-standaard al van het vorige millennium stamt!

Wat je zeker niet mag vergeten in de vergelijking is dat de PS2 wat ouder is, dus zowieso minder krachtig overkomt, maar dat biedt wel het voordeel dat je er veel meer games voor zult vinden, ook tweedehands en goedkoper.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En hoeveel kost een HDTV? Goed voor de normale niet al te rijke consument?

En tja Ps 2 trekt het zeer goed, denk aan Killzone, Socom, MGS 3. Bij die laatste is het water zeer mooi.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:47
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-12-2004 @ 23:35 :
En hoeveel kost een HDTV? Goed voor de normale niet al te rijke consument?

En tja Ps 2 trekt het zeer goed, denk aan Killzone, Socom, MGS 3. Bij die laatste is het water zeer mooi.
In de States kost een HDTV minimaal zo'n 800 euro, denk ik (ik heb in juli 2004 van CNet een bericht gekregen over HDTV (is niet het enige hoor) van 800 euro en lichtjes meer, maar de prijzen gaan tot duizenden euro's (ik hoop dat de meeste plasmascheremen die in Europa verkocht worden ook HDTV-compatibel zijn, anders is het een loze investering). Maar op Amerikaanse prijzen moet je je niet al te hard baseren, de dollar staat lager dan de euro, maar toch betaal je in Europa veel meer dan in Amerika. Overvliegen is geen optie omdat ze daar met 110V op 60?Hz werken en wij hier op 220V met 50?Hz werken (over die 50 en 60 ben ik niet zeker; het kan ook omgekeerd zijn). Daarom ook een van de grote verschillen tussen PAL en NTSC. Voor de toekomst is XBox natuurlijk wel voorbereid, maar niet alle games kunnen HDTV aan! Op de games staat het expliciet op welke vorm ze ondersteunen, staat het er niet, dan is het gewoon PAL...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:12
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Maar dan moet je alsnog een amerikaanse xbox hebben, omdat de europese xbox gewoon 480pi is...

maar is het niet zo dat amerikanen het voordeel hebben bijv met xbox live, bij ntsc gaan de beelden sneller, bij hdtv is de beeld veel scherper. dan ben je toch als europees in het nadeel.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:31
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 22-12-2004 @ 12:12 :
Maar dan moet je alsnog een amerikaanse xbox hebben, omdat de europese xbox gewoon 480pi is...

maar is het niet zo dat amerikanen het voordeel hebben bijv met xbox live, bij ntsc gaan de beelden sneller, bij hdtv is de beeld veel scherper. dan ben je toch als europees in het nadeel.
De Europese zal ook wel HDTV aankunnen, maar natuurlijk niet met een composietkabel. Ik heb hier toch al vaak HD-kabels gezien (eigenlijk zijn het gewoon RGB-kabels, als ik me niet vergis). Het grote verschil tussen Europa en de VS is dat ze daar geen SCART hebben. Hier kun je zowat alles verzenden via SCART, composiet, SVHS, RGB, geluid, ... maar daar heb je voor alles een extra kabeltje nodig...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:50
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Echte hd kabel is toch HDMI ofwel DVI?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:31
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-12-2004 @ 12:50 :
Echte hd kabel is toch HDMI ofwel DVI?
Dacht ik ook. Op de Belgische site is er niets te vinden, maar ik heb hier in een grote winkel (Dreamland) toch al wel een HD-kabel gezien ervoor en niet met DVI voor zover ik weet, het was zoiets:

Die komt van de Amerikaanse site, en daar zie ik ook geen DVI opstaan, een detail kan je hier vinden

RGB dus (ook aangegeven door Y,Pr,Pb)

Meer over de aansluitingen: http://www.cnet.com/4520-7874_1-5108580-5.html?tag=dir
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 19:14
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Xbox ziet er gewoon veel beter uit > PS2 meer spelen.
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 20:18
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline

De eindconnector is toch hetzelfde is die van een DVI?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 20:48
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 22-12-2004 @ 21:18 :
[afbeelding]
De eindconnector is toch hetzelfde is die van een DVI?
Maar die kabel krijg je niet bij dat spul van XBox Daar krijg je enkel drie cinch-kabeltjes bij voor het beeld (en waarschijnlijk nog wel wat kabeltjes, hoor). Zo kan je gewone video ook via vhs(composiet), svhs, scart, en rgb overdragen. Dat is hier juist hetzelfde, en volgens mij doet dit zelfs niet terzake in de discussie. Er zijn gewoon verschillende soorten stekkers voor HDTV, de meest aan te raden stekkers zijn de digitale natuurlijk , maar kijk zelf maar op CNet, die link daar...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:59
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
dit soort topic's hebben echt nooit een einde, snap niet waarom ze uberhaupt nog geopend worden, niemand wordt het er ooit over eens welke console het beste is.....

Doe mij maar een pc
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 22:14
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 22-12-2004 @ 21:48 :
Maar die kabel krijg je niet bij dat spul van XBox Daar krijg je enkel drie cinch-kabeltjes bij voor het beeld (en waarschijnlijk nog wel wat kabeltjes, hoor). Zo kan je gewone video ook via vhs(composiet), svhs, scart, en rgb overdragen. Dat is hier juist hetzelfde, en volgens mij doet dit zelfs niet terzake in de discussie. Er zijn gewoon verschillende soorten stekkers voor HDTV, de meest aan te raden stekkers zijn de digitale natuurlijk , maar kijk zelf maar op CNet, die link daar...
Nee dat bedoelde ik niet, maar dat kabeltje gebruik je ook bij progressive scan vga converter, maar bij de oude pc-monitoren zie je die 3 steckers rood blauw en groend yp rb p ook. Dus dan zou je in principe hdtv gewoon naar zo'n oude pc monitor kunnen stoppen. oftwel een oude pc monitor is een hdtv.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:02
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
progressive scan = component video = RGB aansluiting
HDMI = DVI = digitale HD aansluiting

en allebei geschikt voor HDTV blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 13:54
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 22-12-2004 @ 23:14 :
Nee dat bedoelde ik niet, maar dat kabeltje gebruik je ook bij progressive scan vga converter, maar bij de oude pc-monitoren zie je die 3 steckers rood blauw en groend yp rb p ook. Dus dan zou je in principe hdtv gewoon naar zo'n oude pc monitor kunnen stoppen. oftwel een oude pc monitor is een hdtv.
HDTV is ook maar een specificatie voor resoluties van televisies, je hebt 480, 720 en 1080. Die 480 is eigenlijk ongeveer wat we nu hebben van resolutie. Op oude monitors zijn het dacht ik vooral BNC-connectors, en geen cinch, maar ik kan me vergissen. De technologie om de beeldinformatie over te dragen, maakt weinig uit, want die bestond grotendeels al (DVI, RGB, ...).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 17:58
Games Modern Warfare 2
Young Predator
180 25-02-2010 16:51
Games PS3 - Next-gen gaming
Th0m4s
387 31-12-2006 20:50
Games Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger!
Diablos
274 20-09-2003 03:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.