Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2006, 20:45
Verwijderd
Toen ik op vakantie was in Turkije viel het me op hoeveel games daar overal lagen, hoeveel die van prijs verscheelde, en hoeveel goedkoper die dan wel niet waren dan in Nederland. Ik dacht al dat die games dan heel waarschijnlijk fake zijn, maar besloot het toch ff na te checken, aangezien het toch niet zo kan zijn dat je in een bepaald land geen orginele games kan kopen? Dus ben ik met mijn GBA een paar winkeltjes afgelopen, spelletje geprobeerd, en ja hoor, stuk voor stuk nep. Zelfs in de niet-toeristische gebieden. Als je vraagt naar de echt heid van een bijvoorbeeld GBA game krijg je dit antwoord: "Het spel is echt en komt van Nintendo, maar het is niet het exact zelfde spel als dat je in Nederland zou kopen" en bij een pc game "Het is wel het echte spel, je moet alleen even een crack zoeken".

En dit komt niet alleen in Turkije voor, dit komt in veel meer landen voor, en ik denk dat dit minstens zo slecht is voor de gameindustrie als dat het downloaden en kopieren in landen als Nederland is. Hierdoor kun je in dit soort landen gewoon geen games kopen waarvan je weet dat ze echt zijn, en inderdaad, in die landen zijn dan ook minder mensen die zich het gamen kunnen veroorloven, maar toch, dit is toch behoorlijk schadelijk voor de game industrie, en het zou toch veel beter zijn als hier een actie tegen komt, dan dat ze een big met zonnenbril schetsen en die de jongeren komt vertellend dat kopieren stout is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2006, 21:22
Verwijderd
Ja, niet alle landen zijn even ontwikkeld als Nederland. In de meeste ontwikkelingslanden is het normaal dat alles illegaal is.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Yep. Ik heb me helemaal krom gelachen over de schaamteloosheid van de verkopers.

"Ja maar meneer, de Wonder Swan is niet gemaakt van plastic"

"Yes, yes, it's the latest version!"


En ja, dit heb ik echt meegemaakt in Turkije.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 06-05-2006 @ 21:45 :
Dus ben ik met mijn GBA een paar winkeltjes afgelopen, spelletje geprobeerd, en ja hoor, stuk voor stuk nep.
Ik vraag me nu wel af waaraan je dan merkt dat een spel nep is. Doet 'ie het dan gewoon niet? Slechtere beeldkwaliteit? Andere intro's oid?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:41
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 06-05-2006 @ 22:35 :
Ik vraag me nu wel af waaraan je dan merkt dat een spel nep is. Doet 'ie het dan gewoon niet? Slechtere beeldkwaliteit? Andere intro's oid?
Heel vaak passen die cartridges niet eens in de sleuf. Dan zijn ze dus een milimetertje te groot of te klein
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-05-2006 @ 22:41 :
Heel vaak passen die cartridges niet eens in de sleuf. Dan zijn ze dus een milimetertje te groot of te klein
Haha, wat debiel. Dan kun je zo'n spel toch niet eens spelen?

Trappen er gewoon teveel mensen in waardoor die industrie kan blijven draaien, of zijn de GBA's en PS2's daar ook nep, waardoor het wél past?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:51
Verwijderd
suriname is nog grappiger: "wil je de originele game of een kopie? anders kopieer ik hem even voor je"

LMAO
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 06-05-2006 @ 22:43 :
Haha, wat debiel. Dan kun je zo'n spel toch niet eens spelen?

Trappen er gewoon teveel mensen in waardoor die industrie kan blijven draaien, of zijn de GBA's en PS2's daar ook nep, waardoor het wél past?
Nee, in zo'n geval kun je hem niet spelen. Gelukkig is niet álles wat je aantreft onbruikbaar, maar het is wel vrijwel zonder uitzondering knock off. En de verkopers weten dat maar al te goed, de sons of bitches.

En volgens mij is de videogamesmarkt in Turkijke zeer beperkt, aangezien ik bij de Egeische kust en omstreken geen echte consoles ben tegengekomen. Alleen knock off games/cd's/dvd's. Dus volgens mij is het specifiek op de Westerse toerist gericht.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 06-05-2006 @ 22:43 :
Haha, wat debiel. Dan kun je zo'n spel toch niet eens spelen?

Trappen er gewoon teveel mensen in waardoor die industrie kan blijven draaien, of zijn de GBA's en PS2's daar ook nep, waardoor het wél past?
Het volk wil bedrogen worden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 01:27
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-05-2006 @ 21:45 :
"Het is wel het echte spel, je moet alleen even een crack zoeken".


Wat betreft een actie ertegen: Het zou hoogst waarschijnlijk toch niet werken --> zie BIG in Nederland.
Als BIG hier niet werkt, kan ik mij niet voorstellen dat het in een land waar illegale shit gewoon in de winkel ligt wél werkt.

Maar het is misschien wel het proberen waard
Lijkt me vooral als de uitgevers e.d zo'n actie zelf eens zouden financieren & ontwikkelen (zonder effect op de huidige prijzen uiteraad ).
Het is immers hun inkomen wat bedreigt wordt.
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy

Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 01:29.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 08:20
psp freak
psp freak is offline
Mijn ouders zijn is ne keer naar gran canaria geweest, ik had net een psp en toen ze daar aankwamen merkten ze op dat de games daar veel goedkoper waren dan hier. ff telefoneren prijzen vgl. in het is waar daar kost een spel gem. 10€ minder dan hier in Belgie.
vb: Coded arms --> 35€ hier zoiets van een 45-50€ zeker.
En de games werken perfect.
__________________
Niet zagen; er vallen al genoeg bomen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 06-05-2006 @ 22:35 :
Ik vraag me nu wel af waaraan je dan merkt dat een spel nep is. Doet 'ie het dan gewoon niet? Slechtere beeldkwaliteit? Andere intro's oid?
Die spellen die ik geprobeerd heb deden het wel, maar het was gewoon duidelijk dat het niet het echte spel is maar een zelfgemaakt frutsel, Mario Teniis was bijvoorbeeld niks meer dan een soort van Pong.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 13:38
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 06-05-2006 @ 22:35 :
Ik vraag me nu wel af waaraan je dan merkt dat een spel nep is. Doet 'ie het dan gewoon niet? Slechtere beeldkwaliteit? Andere intro's oid?
Ik heb ooit in Turkije een spel uit de Dragon Quest serie gekocht, een rpg dus, en ik kon mijn vorderingen niet saven. Ook met Harvest Moon die ik in de winkel mocht uitproberen had ik hetzelfde probleem.

Heb vaak wel medelijden met toeristen die zo'n spelletje kopen, want je kan er echt niks mee.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 14:13
Skreature
Avatar van Skreature
Skreature is offline
Foei
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 17:31
<*)_><
Avatar van <*)_><
<*)_>< is offline
Vorige week in de FRS:

kind: mam, ik wil die kopen!
moeder ziet prijs
moeder: kun je dat niet downloaden dan?




en al die campagnes blijven zich maar richten op de jeugd
__________________
Ik ben Erik en als ik post dan signeer ik.
Sluit de mond meer en de ogen minder.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 19:50
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ben een paar weken geleden naar Libië op vakantie geweest. Ik ben daar wel een aantal winkeletjes tegengekomen waar ze games, cd's en DVDs verkopen. De games zijn in ieder geval allemaal gekopiëerd. Of het wel het goede spel is weet ik niet ik heb er niets gekocht.

Met DVD's zijn ze ook niet zo moeilijk. De reisleidster bijvoorbeeld wou een DVD kopen en iemand uit onze groep wou dezelfde DVD maar er was er nog maar een. "O no problem we can make a copy of that" werd er gezegd.

Oftewel ze nemen het in dat soort landen niet echt nou met de auteursrechten maar dat was al wat langer bekend lijkt me zo.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 20:01
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-05-2006 @ 11:34 :
Mario Teniis

Is dit nou een typfout of noemen ze het daar gewoon zo?
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 20:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tien games voor een euro of twee op de markt in Moskou, geen probleem. Immitatie console games wil je niet, vaak werken die niet. Omdat pc makkelijker te maken is door piraten die wel softwarekennis maar geen hardwaremiddelen hebben kun je daar wat meer van op aan.

Overigens boeit het me niet zo zeer als het nep zou zijn. Diablo II in Russisch was al zo melig dat het het meer dan waard was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2006, 18:02
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
<*)_>< schreef op 07-05-2006 @ 18:31 :
Vorige week in de FRS:

kind: mam, ik wil die kopen!
moeder ziet prijs
moeder: kun je dat niet downloaden dan?




en al die campagnes blijven zich maar richten op de jeugd
yup

"koop die film nou niet, je oom kan hem wel kopiëren"

Mn moeder snapt er sowieso niks van, en mn vader geeft er niks om (en ja hij is agent, net als mijn oom die het brandt )
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:21
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik mag ze wel die mierenneukvrije landen. Toen ik lang geleden in Thailand was heb ik een aantal gameboy spellen gekocht daar en die deden het allemaal perfect. Sowieso was alles wat ik toen meegenomen heb echt van hele goede kwaliteit. Wat mij betreft laten we die landen op dit gebied helemaal met rust en beperken we het gezeik tot de westerse wereld.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:23
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 10-05-2006 @ 19:02 :


Mn moeder snapt er sowieso niks van, en mn vader geeft er niks om (en ja hij is agent, net als mijn oom die het brandt )
Je bent er wel trots op he


Citaat:
Mijn ouders zijn is ne keer naar gran canaria geweest, ik had net een psp en toen ze daar aankwamen merkten ze op dat de games daar veel goedkoper waren dan hier. ff telefoneren prijzen vgl. in het is waar daar kost een spel gem. 10€ minder dan hier in Belgie.
Kan ook gewoon zijn dat ze legaal zijn maar door belasting goedkoper zijn.
Het kan zelfs ook nog zo zijn dat de distributeur de games expres goedkoper maakt omdat het anders toch geen zin heeft ze te verkopen(gebeurd in china, daar koste originele games vaak maar een eurotje of 3, omdat het anders toch geen zin heeft ze op de markt te brengen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:51
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou heb wel mooi voor 1 euro in China diverse leuke DVD's gehaald, wel gekopierd, maar leuk hoesje erbij en dvd was geprint, draaide hier perfect, geen nederlandse ondertitels maar dat maakt niet zoveel uit.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:30
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 06-05-2006 @ 22:43 :
Haha, wat debiel. Dan kun je zo'n spel toch niet eens spelen?

Trappen er gewoon teveel mensen in waardoor die industrie kan blijven draaien, of zijn de GBA's en PS2's daar ook nep, waardoor het wél past?
Er staan ook vaak spelfouten op de achterkant van het doosje etc.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:21
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
In China ofzo staan er ook altijd twee fabrieken. Eentje die de originele games maakt en eentje die er kopietjes van maakt =P Geweldig toch om te horen xD Dat dat zo maar kan
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:03
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 16-05-2006 @ 22:30 :
Er staan ook vaak spelfouten op de achterkant van het doosje etc.
]

lol... kunnen ze dan helemaal niks goed?
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2006, 20:19
ArendBoy
Avatar van ArendBoy
ArendBoy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-05-2006 @ 19:19 :
Het volk wil bedrogen worden.
Vertel me dat maar, iedereen wil echte games
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:23
Verwijderd
Dit is een erg amusant topic moet ik bekennen.

Ik heb op Aruba wel eens een stuk of 10 dvd's gekocht voor 1 euro, ze deden het allemaal, maar waren uiteraard wel fake.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 20:00
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-05-2006 @ 21:45 :
En dit komt niet alleen in Turkije voor, dit komt in veel meer landen voor, en ik denk dat dit minstens zo slecht is voor de gameindustrie als dat het downloaden en kopieren in landen als Nederland is.
Dat komt vooral omdat de bevolking in de meeste ontwikkelingslanden helemaal geen geld voor de originelen heeft Het is dus ook niet schadelijk voor de computerspellenbranche, tenzij ze die dingen met baken tegelijk aan westerse toeristen verkopen. Maar dan kun je net zo goed al je geld in eigen zak houden en de boel gewoon downloaden, dan heb je het nog steeds illegaal, maar dan gratis.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 20-05-2006 @ 21:00 :
Dat komt vooral omdat de bevolking in de meeste ontwikkelingslanden helemaal geen geld voor de originelen heeft Het is dus ook niet schadelijk voor de computerspellenbranche, tenzij ze die dingen met baken tegelijk aan westerse toeristen verkopen. Maar dan kun je net zo goed al je geld in eigen zak houden en de boel gewoon downloaden, dan heb je het nog steeds illegaal, maar dan gratis.
Ja daar zit wel wat in ja, het overgrote deel zal het toch niet kunnen betalen. Maar toch, al zou het een paar procent van de bevolking zijn die het wel kan betalen, dan zijn dat nog behoorlijk wat gamers die dus niet kunnen gamen omdat er niets orgineels te krijgen is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:45
Verwijderd
gba sp : 25 euro

moet je dr wel een cartridge bij kopen waar 120 spellen op zaten waarvoor je 1 euro per spel moest betalen

:')
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:31
ybadeendje
Avatar van ybadeendje
ybadeendje is offline
ik geef er echt helemaal niks om of het nou illegaal of legaal is.
ik vind downloaden egt superhandig dan ook, moeten ze de spellen maar niet zo duur maken.
zelf download ik ook grote hoeveelheid, veel spellen en films die oa nog moeten uitkomen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
ybadeendje schreef op 21-05-2006 @ 16:31 :
ik geef er echt helemaal niks om of het nou illegaal of legaal is.
ik vind downloaden egt superhandig dan ook, moeten ze de spellen maar niet zo duur maken.
zelf download ik ook grote hoeveelheid, veel spellen en films die oa nog moeten uitkomen
Slim ja, de versie's downloaden die nog vol met bugs zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 19:06
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
ybadeendje schreef op 21-05-2006 @ 16:31 :
ik geef er echt helemaal niks om of het nou illegaal of legaal is.
ik vind downloaden egt superhandig dan ook, moeten ze de spellen maar niet zo duur maken.
zelf download ik ook grote hoeveelheid, veel spellen en films die oa nog moeten uitkomen
Stoer hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:34
Verwijderd
downloaden is voor paupers
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:36
Verwijderd
Neeee niet weer die hele: 'downloaden is stelen', 'nee want je haalt fysiek niets weg' rel plz, die is er al te vaak geweest.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 18:17
Verwijderd
Downloaden is sexy... Ik val op vrouwen die veel downloaden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2006, 20:03
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
ybadeendje schreef op 21-05-2006 @ 16:31 :
ik geef er echt helemaal niks om of het nou illegaal of legaal is.
ik vind downloaden egt superhandig dan ook, moeten ze de spellen maar niet zo duur maken.
zelf download ik ook grote hoeveelheid, veel spellen en films die oa nog moeten uitkomen
Als je een creditcard beschikbaar hebt heeft play.com zelfs nieuwe spellen vaak voor €29 euro liggen, inclusief verzendkosten. Het "te duur" argument gaat in dat geval al niet op.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:07
ybadeendje
Avatar van ybadeendje
ybadeendje is offline
Citaat:
Bossen schreef op 21-05-2006 @ 18:34 :
Slim ja, de versie's downloaden die nog vol met bugs zitten.
nou ik heb anders nog geen enkel spel of programma met bug gehad.
en zeg nou zelf, zou je zelf ook niet voor een gratis spel kiezen door te downloaden van dezelfde kwaliteit als in de winkel(bij mijn download programma tenminste goede kwaliteit)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
ybadeendje schreef op 22-05-2006 @ 21:07 :
nou ik heb anders nog geen enkel spel of programma met bug gehad.
en zeg nou zelf, zou je zelf ook niet voor een gratis spel kiezen door te downloaden van dezelfde kwaliteit als in de winkel(bij mijn download programma tenminste goede kwaliteit)
Als jij spellen download die nog niet uit zijn, heb jij heel waarschijnlijk een versie met bug's ja. Daarbij heb ik voor veel spellen dat geld al over om het online te kunnen spelen, en heb ik dat geld ook over voor erg goede spellen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:29
Verwijderd
Ieder zn ding zal ik maar zeggen...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:31
ybadeendje
Avatar van ybadeendje
ybadeendje is offline
mee eens
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:15
timajax
timajax is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 22-05-2006 @ 21:03 :
Als je een creditcard beschikbaar hebt heeft play.com zelfs nieuwe spellen vaak voor €29 euro liggen, inclusief verzendkosten. Het "te duur" argument gaat in dat geval al niet op.
Voor veel mensen maakt €29 of €0,- nog aardig wat uit. Ikzelf speel en koop eigenlijk maar één spel: PES.
__________________
en zo geschiede het...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:45
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
ybadeendje schreef op 21-05-2006 @ 16:31 :
ik geef er echt helemaal niks om of het nou illegaal of legaal is.
ik vind downloaden egt superhandig dan ook, moeten ze de spellen maar niet zo duur maken.
zelf download ik ook grote hoeveelheid, veel spellen en films die oa nog moeten uitkomen
en toch weet ik zeker dat als alles de helft van de prijs was geweest dat mensen het nog steeds te duur vinden....

niet dat ik nooit download ( noujah, alleen muziek, maar dig ik het dan koop ik het album vaak ) hoor, maar sowieso, games geven je per euro toch wel meer uren speelplezier dan naar de hoeren te gaan, en om dan maar meisjes te gaan verkrachten omdat de hoeren te duur zijn ?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:50
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 22-05-2006 @ 22:45 :
en om dan maar meisjes te gaan verkrachten omdat de hoeren te duur zijn ?
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 23:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 22-05-2006 @ 22:45 :
en om dan maar meisjes te gaan verkrachten omdat de hoeren te duur zijn ?
Best economisch verantwoord eigenlijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-05-2006 @ 00:34 :
Best economisch verantwoord eigenlijk.
Tsja, ligt er ook maar aan hoe duur de zilverstukken zijn die je nodig hebt om de vaders af te kopen.

Moeten ze natuurlijk wel christelijk of joods zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.