Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2003, 21:59
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Greenpeace is verbijsterd over het harde optreden van de Spaanse overheid van 13 juni. Die nam tijdens een Greenpeace-actie in de haven van Valencia het Greenpeace-schip de Rainbow Warrior in beslag. Het was een hard antwoord op een vreedzame actie, gericht tegen fout hout. Om het schip vrij te krijgen moet Greenpeace 300.000 euro betalen. Greenpeace eist nu haar vlaggenschip terug. Help mee de Rainbow Warrior vrij te krijgen. Laat de Spaanse minister van Transport en Openbare Werken en het hoofd van de handelsvloot weten dat ze de Rainbow Warrior moeten vrijlaten, zodat het Greenpeace-schip haar werk kan voortzetten.

Stuur een protestmail: 62.212.70.26/click2?lid=12320&m=MlZ&s=2Q3o3

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2003, 22:06
KBrink
KBrink is offline
Weet je 100% procent zeker dat greenpeace geen enkele regel heeft overtreden?
Heb er zelf nog niet veel over gehoord.
Anders ben ik het namelijk eens met de eis voor vrijlating.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:16
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
KBrink schreef op 11-07-2003 @ 23:06:
Weet je 100% procent zeker dat greenpeace geen enkele regel heeft overtreden?
Heb er zelf nog niet veel over gehoord.
Anders ben ik het namelijk eens met de eis voor vrijlating.
Tsja regels, regels die worden gemaakt door regeringen gedomineerd door multinationals die de oerwouden kappen waar de winst belangrijker dan de natuur (en de mens) zijn.

waar een paar flink van kunnen profiteren.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:19
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 23:16:
Tsja regels, regels die worden gemaakt door regeringen gedomineerd door multinationals die de oerwouden kappen waar de winst belangrijker dan de natuur (en de mens) zijn.

waar een paar flink van kunnen profiteren.
Dan zullen we het maar niet hebben over het Aralmeer e.d.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:20
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
REIE schreef op 11-07-2003 @ 23:19:
Dan zullen we het maar niet hebben over het Aralmeer e.d.
Wat is de Aralmeer?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:24
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 23:20:
Wat is de Aralmeer?
Een meer, tegenwoordig gelegen op de grens van Kazachstan met Oezbekistan, dat door verkeerd irrigatiebeleid onder de communisten voor meer dan de helft is opgedroogd. Dit proces gaat nog altijd door.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:28
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 11-07-2003 @ 23:24:
Een meer, tegenwoordig gelegen op de grens van Kazachstan met Oezbekistan, dat door verkeerd irrigatiebeleid onder de communisten voor meer dan de helft is opgedroogd. Dit proces gaat nog altijd door.
Geloof ik niet, kom met concrete duidelijke bewijzen dit is gewoon kapitalistische propaganda en als dat zo is communisme leert van zijn fouten milieu is bij mij zeer belangrijk als communist, kappen van oerwouden door grote concerns zoals bv IKEA vind ik nog erger dat zijn de longen van de aarde zonder de oerwouden is er weinig mischien bijna geen zuurstof meer over.

(naam onbekend; dit is volgens mij gewoon kapitalistische leugens en bedrog ze maken van een mug een olifant.)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:36
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 23:28:
Geloof ik niet, kom met concrete duidelijke bewijzen dit is gewoon kapitalistische propaganda
Ja, heel fijn. Dat er een verkeerd irrigatiebeleid is gevoerd ligt niet zozeer aan het communisme, maar feit is wel dat het Aralmeer sinds 1960 (dus onder de communisten) langzaam opdroogt, omdat de rivieren die water toevoeren worden leeggepompt voor de irrigatie van katoenplantages. Er wordt dus geen water meer naar het meer gevoerd. Tegelijkertijd verdampt er natuurlijk wel water, en de kleine hoeveelheid neerslag die in dat (nogal dorre) gebied valt, is te weinig om dat in evenwicht te houden. Hierdoor wordt het meer almaar kleiner.

Bron: Wereldwijs VWO, aardrijkskunde voor de Tweede Fase.

Snap je? Het is op zich geen aanval op het communistische systeem, maar het is wel een behoorlijke miskleun van ze geweest.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 22:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
http://www.rnw.nl/achtergronden/html...eer010309.html
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 00:23
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 23:16:
Tsja regels, regels die worden gemaakt door regeringen gedomineerd door multinationals (...)

(...) dit is gewoon kapitalistische propaganda (...)

(...) dit is volgens mij gewoon kapitalistische leugens en bedrog ze maken van een mug een olifant (...)
Eigenlijk ben jij echt wel een fossiel
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 07:49
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 23:28:
Geloof ik niet, kom met concrete duidelijke bewijzen dit is gewoon kapitalistische propaganda en als dat zo is communisme leert van zijn fouten milieu is bij mij zeer belangrijk als communist, kappen van oerwouden door grote concerns zoals bv IKEA vind ik nog erger dat zijn de longen van de aarde zonder de oerwouden is er weinig mischien bijna geen zuurstof meer over.

(naam onbekend; dit is volgens mij gewoon kapitalistische leugens en bedrog ze maken van een mug een olifant.)
Ikea is toch die winkel waar je meubels kunt kopen die je zelfs nog in elkaar moet zetten en zelfs nog een lading schroeven in moet boren anders klapt de hele rotzooi weer in elkaar? En wat heeft dit met het regenwoud te maken? Die meubels zijn allemaal van dennen en loofhout en geen tropich hardhout. Wat zitten de mensen altijd over de oerwouden te janken, het meeste hout dat wij gebruiken komt uit scandinavie, rusland (jou favoriet), amerika en cananda weg. Hardhout gebruik je voor kozijnen, funderingen voor tuinhuisjes, heel soms nog voor tuinmeubelen(meestal is dit nu van eik) en als damwand profiel. Ook wordt er veel geimpregmeert hout gebruikt, dit is gewoon hout die chemisch is behandelt tegen het rotten, alleen dit is heel milieu ontvriendelijk.

En die rainbow warrior, moeten ze gewoon omsmelten, want een beter milieu begint bij u zelf.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 12:23
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 11-07-2003 @ 22:59:
Greenpeace is verbijsterd over het harde optreden van de Spaanse overheid van 13 juni. Die nam tijdens een Greenpeace-actie in de haven van Valencia het Greenpeace-schip de Rainbow Warrior in beslag. Het was een hard antwoord op een vreedzame actie, gericht tegen fout hout. Om het schip vrij te krijgen moet Greenpeace 300.000 euro betalen. Greenpeace eist nu haar vlaggenschip terug. Help mee de Rainbow Warrior vrij te krijgen. Laat de Spaanse minister van Transport en Openbare Werken en het hoofd van de handelsvloot weten dat ze de Rainbow Warrior moeten vrijlaten, zodat het Greenpeace-schip haar werk kan voortzetten.

Stuur een protestmail: 62.212.70.26/click2?lid=12320&m=MlZ&s=2Q3o3

[afbeelding]
Kom je op voor greenpeace, of doe je dit zomaar omdat het op de ncpn site staat?

want dit is al een tijdje al zo, en dat mailtje heb ik allang gestuurd
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 13:07
Aesar
Aesar is offline
en het is niet meer nodig, zie de site
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 16:06
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Aesar schreef op 12-07-2003 @ 14:07:
en het is niet meer nodig, zie de site
Rainbow Warrior weer vrij om actie te voeren tegen oerbosvernietiging!

04 Juli 2003
SPAIN/Madrid

Greenpeace kreeg vrijdag 4 juli te horen dat de Spaanse regering de borg voor de Rainbow Warrior heeft verlaagd van 300.000 naar 6.000 euro. Het schip was in beslag genomen na een vreedzame actie in de haven van Valencia gericht tegen de import van fout hout.

In een officiële verklaring stelt de Spaanse overheid dat zij een aantal aanklachten heeft laten vallen, waardoor de boetes lager worden. Greenpeace betaalt de borg zo snel mogelijk, zodat de Rainbow Warrior haar werk voor de bescherming van de oerbossen en het milieu kan voortzetten. Greenpeace zal doorgaan met het aanvechten van de overgebleven aanklachten van de Spaanse autoriteiten.

De afgelopen weken stuurden meer dan 30.000 mensen uit de hele wereld een e-mail of een kaart naar de Spaanse overheid waarin ze de regering opriepen de Rainbow Warrior vrij te laten. Op 2 juli protesteerden Greenpeace- actievoerders in 14 landen bij de Spaanse ambassades.




__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:30
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Van €300.000 naar €6.000

Dat scheelt behoorlijk

Iig goed dat het schip weer "vrij" is.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 19:50
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-07-2003 @ 19:30:
Van €300.000 naar €6.000

Dat scheelt behoorlijk

Iig goed dat het schip weer "vrij" is.
Waarom vragen ze er uberhaupt geld voor?
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:29
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
SSER schreef op 12-07-2003 @ 20:50:
Waarom vragen ze er uberhaupt geld voor?
Als boete.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:31
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
SSER schreef op 12-07-2003 @ 20:50:
Waarom vragen ze er uberhaupt geld voor?
kapitalisme heet zoiets
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 12-07-2003 @ 21:29:
Als boete.
Als boete waarvoor?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 22:49
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 12-07-2003 @ 21:58:
Als boete waarvoor?
Idd.
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 07:15
bam
Avatar van bam
bam is offline
Kunnen jullie dan ook zelf helemaal niets?

Bron

De protestactie in Valencia was gericht tegen illegale houtkap en de verwoesting van oerbossen. Op vreedzame manier wist de Rainbow Warrior het vrachtschip Honour 24 uur lang de toegang tot de haven te belemmeren. Het schip bevatte een lading timber uit de tropische regenwouden van Kameroen, West-Afrika. Het hout is van het beruchte houtkapbedrijf TTS (Transformation Tropical du Sud). Dit bedrijf was eerder betrokken bij verschillende overtredingen van houtkapwetten en ontving dan ook verschillende sancties van de Kameroense regering.

De Spaanse autoriteiten hebben op een harde manier gereageerd door de Rainbow Warrior in beslag te nemen. "Het lijkt erop dat dit de enige manier is waarop de Spaanse regering dergelijke protesten tegen de import van fout hout tegen kan houden", stelt Ingrid Visseren, Greenpeace bossencampaigner. "En dat terwijl dit hout zonder belemmering de havens van Spanje en andere Europese landen binnen komt." Greenpeace eist haar vlaggenschip terug en roept de Spaanse regering op af te zien van verdere stappen tegen de Rainbow Warrior.

SUB

Het Greenpeace vlaggenschip de Rainbow Warrior wordt in de haven van Valencia door ongeveer 50 agenten van de Spaanse Guardia Civil in beslag genomen. Greenpeace blokkeerde het schip MV Honour met een lading timber afkomstig uit de tropische regenwouden van Kameroen, West-Afrika. ©GP/Beltra
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 07:16
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 12-07-2003 @ 21:31:
kapitalisme heet zoiets
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:07
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-07-2003 @ 08:15:
Kunnen jullie dan ook zelf helemaal niets?

Bron

De protestactie in Valencia was gericht tegen illegale houtkap en de verwoesting van oerbossen. Op vreedzame manier wist de Rainbow Warrior het vrachtschip Honour 24 uur lang de toegang tot de haven te belemmeren. Het schip bevatte een lading timber uit de tropische regenwouden van Kameroen, West-Afrika. Het hout is van het beruchte houtkapbedrijf TTS (Transformation Tropical du Sud). Dit bedrijf was eerder betrokken bij verschillende overtredingen van houtkapwetten en ontving dan ook verschillende sancties van de Kameroense regering.

De Spaanse autoriteiten hebben op een harde manier gereageerd door de Rainbow Warrior in beslag te nemen. "Het lijkt erop dat dit de enige manier is waarop de Spaanse regering dergelijke protesten tegen de import van fout hout tegen kan houden", stelt Ingrid Visseren, Greenpeace bossencampaigner. "En dat terwijl dit hout zonder belemmering de havens van Spanje en andere Europese landen binnen komt." Greenpeace eist haar vlaggenschip terug en roept de Spaanse regering op af te zien van verdere stappen tegen de Rainbow Warrior.

SUB

Het Greenpeace vlaggenschip de Rainbow Warrior wordt in de haven van Valencia door ongeveer 50 agenten van de Spaanse Guardia Civil in beslag genomen. Greenpeace blokkeerde het schip MV Honour met een lading timber afkomstig uit de tropische regenwouden van Kameroen, West-Afrika. ©GP/Beltra
Duh, heb ik allang gelezen.
Ik wil graag antwoord op mijn vraag.
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:11
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SSER schreef op 13-07-2003 @ 14:07:
Duh, heb ik allang gelezen.
Ik wil graag antwoord op mijn vraag.

Op vreedzame manier wist de Rainbow Warrior het vrachtschip Honour 24 uur lang de toegang tot de haven te belemmeren.

dat misschien?
onder andere iig
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:18
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-07-2003 @ 14:11:
Op vreedzame manier wist de Rainbow Warrior het vrachtschip Honour 24 uur lang de toegang tot de haven te belemmeren.

dat misschien?
onder andere iig
Het gaat hier toch om een borg ?

borg (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die zich voor een ander financieel aansprakelijk stelt
2 borgsom
3 middel ter beveiliging van onderdelen tegen losraken

__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2003, 13:19
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Ik vind het zo grof, zo onbegrijpelijk dat er echt 'mensen' zijn die zulke dappere mensen zo gaan naaien, of soms zelfs gewoon opsluiten.
Dappere mensen die er alles voor doen om de natuur te redden, wat echt wel nodig is. Die voor de dieren en planten opkomen die dat zelf niet kunnen.
Dat er echt mensen zijn die dat niet waarderen en, nog erger, ze gaan opsluiten. Echt, dan ben je zo zwaar gezonken.... wat zullen ze trots zijn op zich zelf

Zo`n organisatie moet het al hebben van donateurgeld wat echt niet veel is... en dan geven die achtelijke idiote regeringen hun ook nog een boete. Waar ben je dan met je kop? Denken die lui echt alleen maar aan geld???
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:32
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SSER schreef op 13-07-2003 @ 14:18:
Het gaat hier toch om een borg ?

borg (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die zich voor een ander financieel aansprakelijk stelt
2 borgsom
3 middel ter beveiliging van onderdelen tegen losraken

Wat heeft dat er mee te maken ?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:42
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
XLerator schreef op 13-07-2003 @ 14:19:
Ik vind het zo grof, zo onbegrijpelijk dat er echt 'mensen' zijn die zulke dappere mensen zo gaan naaien, of soms zelfs gewoon opsluiten.
Dappere mensen die er alles voor doen om de natuur te redden, wat echt wel nodig is. Die voor de dieren en planten opkomen die dat zelf niet kunnen.
Dat er echt mensen zijn die dat niet waarderen en, nog erger, ze gaan opsluiten. Echt, dan ben je zo zwaar gezonken.... wat zullen ze trots zijn op zich zelf
Tja, en zulke mensen als jij vragen zich nog altijd af waardoor het komt dat het ontzag voor het gezag er niet meer is... ga je tuin schoffelen... het is toch mooi weer...
mensen die de wet overtreden dienen gewoon opgepakt te worden!!!

En overigens... zijn er ook nogal eens acties waarbij dieren bevrijd worden, gelukkig doet Greenpeace daar niet aan, die vervolgens niet overleven, door ofwel de weg waar ze overheen lopen, ofwel dat ze gewoon niet kunnen overleven in de natuur... Och, och, wat zijn we dan dierenvrienden zeg!

Citaat:
Zo`n organisatie moet het al hebben van donateurgeld wat echt niet veel is... en dan geven die achtelijke idiote regeringen hun ook nog een boete. Waar ben je dan met je kop? Denken die lui echt alleen maar aan geld???
Ah, gossie... greenpeace is toch zo arm!!!

Hier hun hoofdkantoor...











__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:57
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zou die voordeur van Tropisch hardhout zijn?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:15
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 13-07-2003 @ 14:57:
Zou die voordeur van Tropisch hardhout zijn?
:>
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:41
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-07-2003 @ 14:32:
Wat heeft dat er mee te maken ?
Ik heb geen flauw idee.

Greenpeace kreeg vrijdag 4 juli te horen dat de Spaanse regering de borg voor de Rainbow Warrior heeft verlaagd van 300.000 naar 6.000 euro. Het schip was in beslag genomen na een vreedzame actie in de haven van Valencia gericht tegen de import van fout hout. Meer

staat op greenpeace.nl
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:53
Verwijderd
Ik heb de RW gezien toen ie in Barcelona lag. Jaja .
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 15:33
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Prima actie van de Spaanse regering. Kan Greenpeace tenminste niet meer met zo'n vervuilende boot rondvaren Als ze actie willen voeren nemen ze maar een roeiboot. Die zijn in ieder geval milieu vriendelijk
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 15:36
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-07-2003 @ 16:33:
Prima actie van de Spaanse regering. Kan Greenpeace tenminste niet meer met zo'n vervuilende boot rondvaren Als ze actie willen voeren nemen ze maar een roeiboot. Die zijn in ieder geval milieu vriendelijk
Misschien dat daarom ook zeilen hebben ?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 15:49
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-07-2003 @ 16:36:
Misschien dat daarom ook zeilen hebben ?
Die zeilen staan er toch anders verdomde raar op. Als je je zeil dwars op je vaarrichting zet, dan ga je denk ik toch niet lekker vooruit. Ziet er meer uit als grote reclame gevallen die met giftige verf behandeld zijn
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 16:14
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-07-2003 @ 16:49:
Die zeilen staan er toch anders verdomde raar op. Als je je zeil dwars op je vaarrichting zet, dan ga je denk ik toch niet lekker vooruit. Ziet er meer uit als grote reclame gevallen die met giftige verf behandeld zijn
Wel geinig dat je de kijk op dit soort zaken zó om kan draaien
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2003, 16:19
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-07-2003 @ 16:33:
Prima actie van de Spaanse regering. Kan Greenpeace tenminste niet meer met zo'n vervuilende boot rondvaren Als ze actie willen voeren nemen ze maar een roeiboot. Die zijn in ieder geval milieu vriendelijk
MS ESPERANZA

Herkomst
De MV Esperanza is het nieuwste en grootste schip in de Greenpeace-vloot. De mensen die Greenpeace ondersteunen kozen voor de naam Esperanza - 'hoop' in het Spaans - via de Greenpeace-website.

Over het schip
Het is het vierde van 14 brandbestrijdingsschepen die de Russische regering in de periode 1983-1987 liet bouwen door de scheepswerf Stocznia Polnocna in Gdansk. De Esperanza moest onder andere bestand zijn tegen zware ijsschotsen en ze moest snelheid kunnen maken. Over het schip De Esperanza wordt momenteel omgebouwd tot actieschip voor Greenpeace, compleet uitgerust met recycling-systemen, satellietverbindingen, zuinige motoren en ozon-vriendelijke koelinstallaties, als voorbeeld voor commerciële vaartuigen.

Gaat weliswaar over een ander schip, maar toch
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 16:25
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SSER schreef op 13-07-2003 @ 17:19:
Het is het vierde van 14 brandbestrijdingsschepen die de Russische regering in de periode 1983-1987 liet bouwen door de scheepswerf Stocznia Polnocna in Gdansk.
Dus eigenlijk hebben ze gewoon een roestbak gekocht
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 16:27
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-07-2003 @ 17:25:
Dus eigenlijk hebben ze gewoon een roestbak gekocht

Ja beter toch, recycling heet dat
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 16:32
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
SSER schreef op 13-07-2003 @ 17:27:
Ja beter toch, recycling heet dat
Precies

Ook had Greenpeace een Volkswagen Golf (geloof ik) omgebouwd zodat 'ie 1 op 30 liep
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 17:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Mwoh, het Aiddsfonds zit ook aan een Amsterdamse gracht; het schijnt best goedkoop te zijn
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 17:21
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-07-2003 @ 18:03:
Mwoh, het Aiddsfonds zit ook aan een Amsterdamse gracht; het schijnt best goedkoop te zijn
ze moeten toch ergens goedkoop hun aidssamples vandaan halen
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 17:27
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-07-2003 @ 18:21:
ze moeten toch ergens goedkoop hun aidssamples vandaan halen
HIV HIV hoera!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 17:33
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-07-2003 @ 18:27:
HIV HIV hoera!
:>
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 18:54
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dit is een verrassend goede thread

(Ondanks dat sommigen hier kennelijk de functie van een borgsom nog niet eens ontdekt hebben)
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 19:03
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-07-2003 @ 19:54:
Dit is een verrassend goede thread

(Ondanks dat sommigen hier kennelijk de functie van een borgsom nog niet eens ontdekt hebben)
Alleen heb ik nog geen antwoord gehad van niceman1984

Citaat:
Kom je op voor greenpeace, of doe je dit zomaar omdat het op de ncpn site staat?
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 19:14
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-07-2003 @ 20:03:
Alleen heb ik nog geen antwoord gehad van niceman1984
Nou die krijg je; k kom op voor mens en milieu die ernstig bedreigt worden door het kapitalisme.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:00
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-07-2003 @ 19:54:
Dit is een verrassend goede thread

(Ondanks dat sommigen hier kennelijk de functie van een borgsom nog niet eens ontdekt hebben)
Wat let jou dan om het uit te leggen..
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:18
Verwijderd
[QUOTE]bambix schreef op 13-07-2003 @ 08:15:

Kunnen jullie dan ook zelf helemaal niets?

Ik ben gewoon te lui om het op te zoeken

Bron

De protestactie in Valencia was gericht tegen illegale houtkap en de verwoesting van oerbossen. Op vreedzame manier wist de Rainbow Warrior het vrachtschip Honour 24 uur lang de toegang tot de haven te belemmeren. Het schip bevatte een lading timber uit de tropische regenwouden van Kameroen, West-Afrika. Het hout is van het beruchte houtkapbedrijf TTS (Transformation Tropical du Sud). Dit bedrijf was eerder betrokken bij verschillende overtredingen van houtkapwetten en ontving dan ook verschillende sancties van de Kameroense regering.

De Spaanse autoriteiten hebben op een harde manier gereageerd door de Rainbow Warrior in beslag te nemen. "Het lijkt erop dat dit de enige manier is waarop de Spaanse regering dergelijke protesten tegen de import van fout hout tegen kan houden", stelt Ingrid Visseren, Greenpeace bossencampaigner. "En dat terwijl dit hout zonder belemmering de havens van Spanje en andere Europese landen binnen komt." Greenpeace eist haar vlaggenschip terug en roept de Spaanse regering op af te zien van verdere stappen tegen de Rainbow Warrior.

SUB

Het Greenpeace vlaggenschip de Rainbow Warrior wordt in de haven van Valencia door ongeveer 50 agenten van de Spaanse Guardia Civil in beslag genomen. Greenpeace blokkeerde het schip MV Honour met een lading timber afkomstig uit de tropische regenwouden van Kameroen, West-Afrika. ©GP/Beltra


Mmm, blijkbaar is het belangrijker een vreedzame actie te beboeten dan het beboeten van een illegale houtkap waardoor nog meer waardevol regenwoud verloren gaat. Helaas is dit voorbeeld er één van de velen, waarin multinationale bedrijven op grove wijze de natuur verwoesten op jacht naar geld.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 20:22
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Het is overigens belangrijk je te realizeren dat het overgrote deel van de illegale houtkap in het Amazone-woud wordt veroorzaakt door kleine en middelgrote boeren die landuitbreiding willen, niet door multinationals. De multinationals kunnen namelijk door de Braziliaanse overheid goed worden aangepakt, maar het bewaken van het oerwoud tegen losse boeren met kettingzagen is vrijwel niet te doen, vanwege de enorme uitgestrektheid van het land.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.