Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 14:25
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=hbjzCDoERTY


een film over depresiviteit en de dagelijkse sleur.

Is nog niet af... Dit zijn de eerste paar seconden (die ik opnieuw ga filmen: in plaats van hand+lamp wordt het lichaam+lichtzuil)


nou brand maar los

Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 14:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2006, 15:26
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Ik vind dit soort filmpjes altijd een soort van entertainmentwaarde missen. Dus hoe grappig iets ook wel niet gemaakt is, het trekt niet echt om naar te kijken.

Maargoed, ik geloof dat dat de vloek is die op veel kunst rust.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:28
Verwijderd
ja er is een verschil tussen een film om te vermaken en een film om te shockeren...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:59
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Het ziet er allemaal wel heel arty uit (men neme een lichaamsdeel, dat wordt dan overbelicht en in closeup genomen, zet er een hip muziekje onder en dat noemen we dan kunst) maar de bedoeling ontgaat me compleet. Daardoor is het vrij vervelend om naar te kijken.

Dat ik het verband tussen een hand, licht en depressiviteit niet zie zal ook wel aan mij liggen?
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 15:59
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Vind het eerlijk gezegt niks aan. Ik herken er geen dagelijkse sleur in.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:04
Verwijderd
Mij trekt het ook niet echt. Je zegt dat het de eerste paar seconden zijn (waaruit niets valt op te maken) die uberhaupt nog opnieuw gefilmd gaan worden. Laat dán een (langer) stukje zien dat al enigszins af is.

Maar een lamp en een hand (danwel lichaam en lichtzuil) doen mij overigens ook niet denken aan depressiviteit en sleur.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Missy schreef op 20-08-2006 @ 16:59 :
Vind het eerlijk gezegt niks aan. Ik herken er geen dagelijkse sleur in.
misschien moet je eerst ff lezen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:32
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
shockeren?
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:41
Verwijderd
ja en voor herhaling: De film is nog niet af.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 16:41
Verwijderd
bedankt voor alle bruikbare feedback
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 17:20
Verwijderd
Het muziekje er achter is te vrolijk voor depressiviteit.

En het filmpje is te druk voor sleur.

De hand is te gekunsteld hard aan het proberen om het licht te bereiken, ik weet niet of dat ook de bedoeling was, maar zo ja, dan is 't mislukt. Het komt een beetje 'omg teh drama, woe is me, I am grasping to teh light but it is teh moving away ' over, ofzo. Net een Within Temptation lyric.

Het stukje dat tussen pak 'm beet de 13de en de 20ste seconde zit vind ik wel leuk, de overgang van geluidsfragment zit er alleen te duidelijk in. Ook is het einde niet echt wat. Gewoon zwart. Ja, fade-outs gebruiken kan iedere gek wel.

De muziek vind ik ook tof, dus als je die zelf gemaakt hebt, heb je 'n compliment. Zo niet, ja, eh, dan niet.

Wat het shockeren betreft, dit is niet shockerend. Onthoud dat mensen zichzelf vaak unieker vinden dan zij zijn en dat dit voor sommigen ook geldt voor het werk dat zij maken. Probeer niet in die laatste categorie te vallen. Wat jij nu hier probeert is bijvoorbeeld al gedaan door Varése (als je 'm niet kent - download het ). In 't begin van de 20ste eeuw al. Maar dan veel gaver.

Verder is abstract de gewoonste zaak van de wereld, is in jezelf snijden volgens de tv een trend, zijn er zo'n drieduizend bands die zingen over depressie en sleur, bestaan er sites als deze en mensen zoals deze, is het recordaantal tapdansers die samen dansen 5.622 en bestaan er vleesvervangers voor mensenvlees.

Als je wil shockeren moet je toch echt een stukje verknipter zijn. Of beter je best doen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 19:04
Verwijderd
whahahahahaa. Hey man... dit is echt de beste comment tot nu toe Dankje!

Joshua
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 19:36
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik vind het wel mooi, maar de muziek past er absoluut niet bij en dat verpest het een beetje.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 06:25
Verwijderd
Ik vind het maar lame. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 09:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik zou het muziekje eruit halen en vervangen voor iets zoemends.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 09:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 20-08-2006 @ 20:04 :
whahahahahaa. Hey man... dit is echt de beste comment tot nu toe Dankje!

Joshua
ik ga geen film feedbacken als ik maar een paar seconden materiaal ter beschikking heb.

misschien was je wel van plan iets geks/schokerends te doen na dit stukje...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 16:31
Verwijderd
laten we dit topic vervolgen over 2 maanden als ik meer film heb
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:24
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 20-08-2006 @ 17:08 :
misschien moet je eerst ff lezen
Mijn fout, niet goed gelezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 21-08-2006 @ 10:18 :
Ik zou het muziekje eruit halen en vervangen voor iets zoemends.

mmmm das wel een goede
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 10:48
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is steeds die hand die naar het licht toe gaat en dan weer en nog een keer. Beetje weinig variatie. En dat het zwart is aan het einde is ook niet boeiend.

Maar de sfeer vind ik verder wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 15:25
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 16:56
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=mEfJNMSIym4


MUZIEK AANGEPAST
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 00:12
Verwijderd
Ik heb het idee dat je dit even snel bedacht en gemaakt hebt. Ik moest voor school ook een filmpje maken, en daar had ik niet veel tijd voor en ik had ook totaal geen ervaring met het monteren van filmpjes in pinacle. (Ik weet niet of jij dit ook gebruikt, maar oké.) Maar wat ik wel weet is dat je met een wat beter plan en idee voor je filmpje en met een goed monteerprogramma iets kunt maken wat 100 keer beter is als dit. Want dit is echt vage poep.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 15:34
Verwijderd
Beste Mijns ( ),


Pinacle is voor newbs.... ik werk met Adobe Premiere. Ik volg een opleiding waar ik zo'n beetje alles leert over die software en de technieken dus dat is het probleem niet. Het moet er juist simpel uit gaan zien.

En please mensen.... onderbouw je kritiek eens met argumenten Want dit is echt vage poep

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 15:42
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
probleem is vooral dat jij moeite hebt met kritiek, geloof ik.

is het zo moeilijk voor te stellen dat dit kleine stukje film op zichzelfstaand totaal niet interessant is?
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2006, 15:51
Boebsie
Boebsie is offline
Psies ik snap echt niet wat ik hiermee aan moet. De sfeer is niet slecht het heeft wel iets verontrustend, maar zoals Escapism zegt het is in geen opzicht interessant nog herkenbaar -> depresiviteit. Daar is het filmpie simpelweg te kort en vaag voor.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:13
Vee
Vee is offline
Het hoeft niet eens zo goed beargumenteerd te zijn als jij graag zou willen, denk ik. Jij wil iets overbrengen op mensen door een filmpje en dat is mislukt. Je hebt niets overgebracht op deze mensen, ze zijn niet onder welke indruk dan ook. Het is je bedoeling om te schockeren, niemand is geschokeerd... Waarom ben je niet geschockeerd in het dagelijks leven, omdat er niets is dát je schockeerd. Dit filmpje is niet schockerend, kunstzinnig of áf....

Het lijkt me vrij simpel
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:14
Verwijderd
zo nog eentje extra mosterd na de maaltijd gaan smeren?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:16
Vee
Vee is offline
Ach sorry, niet huilen hoor....
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:17
Verwijderd
Je filmje is gewoonweg kut. Je onderwerpen zie ik er niet in terug en het ziet er niet uit. Wat verwacht je nu? Dat mensen je de hemel in prijzen voor die paar seconden onzin die je gefilmd hebt?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:38
Verwijderd
nee maar ik had nooit verwacht dat iedereen elkaars mening zou kopieren en totaal niet origineel uit de hoek zouden komen vallen. sorry boy...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:44
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
My gawd, dramaqueen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:57
Verwijderd
dude... ff serieus weer over t kutfilmpje of een slotje graag.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 17:45
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 27-08-2006 @ 17:38 :
nee maar ik had nooit verwacht dat iedereen elkaars mening zou kopieren en totaal niet origineel uit de hoek zouden komen vallen. sorry boy...
Dude mensen zijn het zovaak met elkaar eens over bepaalde zaken, daar is niks vreemds aan. Dat heeft niks met kopieren van meningen te maken. Het is ook niet zo gek, want men trekt natuurlijk de vergelijking met professionele werken. Als er dus een significant verschil is, heb je een grote kans dat het merendeel het als slecht afdoet.
Maar in jou geval is het wel heel duidelijk dat het niet voldoet, waarom? Het is net als ik hier een half schilderij zou tonen die nog in schetsfase zit, waar nog geen schaduw is toegepast etc etc... dus wat verwacht je?

En sinds wanneer moet commentaar aan originaliteit voldoen, ? Srry hoor maar dat slaat echt nergens op. Dus als ik naar de bioscoop ga en iemand vraagt mij wat ik vond van die film? Moet ik zo origineel mogelijk hierop reageren...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 27-08-2006 @ 17:17 :
Je filmje is gewoonweg kut. Je onderwerpen zie ik er niet in terug en het ziet er niet uit. Wat verwacht je nu? Dat mensen je de hemel in prijzen voor die paar seconden onzin die je gefilmd hebt?
Nou, wat genuanceerder je mening uiten mag ook wel denk ik.

Beschrijving:
object 42# is a short film that shows the continouing clycle of the dayly life. It shows depression, anxiety, and hoplessness.

Depressie en hopeloosheid dacht ik er wel in terug te zien. Spanning of angst zie ik er niet zo direct in.

Ik weet niet wat het is dat in het stukje van 14-18 seconden tevoorschijn komt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 21:58
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
en hij is nu weg?.. Kop op joh volgende keer beter.. van je fouten leer je hoor.... Wil je hem dan nu weer plaatsen?

Ow heb hem weer gevonden... het doet me denken aan een foto die een klasgenootje van me heeft gemaakt al is die veel mooier. De muziek is wel hip maar die hand... tja.. Ik kan er gewoon niet zoveel mee.
En laat eens zien dat je veel ervaring hebt met premiere.. dat kan ook simpel maar dan is het in ieder geval niet zo'n zooitje
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'

Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 22:06.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2006, 22:01
Verwijderd
hij staat er nog: LEES DEZE TOPIC.... heb een nieuwe versie (muziek) gemaakt na een paar postst
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 22:01
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=mEfJNMSIym4
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:36
Verwijderd
Je hebt het enige leuke stukje veranderd, de muziek is nog steeds het zelfde en hij is niet langer dan eerst.

Denk niet dat er verandering gaat komen in de tendens van de posts hier
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:40
Verwijderd
Dat is echt een hele domme post van je. Ze vroeg naar het filmpje.... ik heb na een paar posts (nogmaals: LEES EERST VOOR JE POST!) een nieuwe upload gedaan bij Youtube en dat vermeld in een post. Tjah tis jammer dat ook JIJ niet kan/wil lezen

en even voor de duidelijkheid: dat filmpje heeft wel degelijk compleet gewijzigde muziek.... ik denk dat ik als maker van dat kutfilmpje daar t beste over kan spreken....


fijne avond.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:44
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Fijn dat je het zo makkelijk voor ons maakt om ongezouten kritiek te kunnen geven op je voltooide filmpje. Ik bedoel, een klein schattig meisje afzeiken is zielig, maar jij zult veel mensen een behoorlijke kick bezorgen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:45
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 07-09-2006 @ 00:40 :
Dat is echt een hele domme post van je. Ze vroeg naar het filmpje.... ik heb na een paar posts (nogmaals: LEES EERST VOOR JE POST!) een nieuwe upload gedaan bij Youtube en dat vermeld in een post. Tjah tis jammer dat ook JIJ niet kan/wil lezen

en even voor de duidelijkheid: dat filmpje heeft wel degelijk compleet gewijzigde muziek.... ik denk dat ik als maker van dat kutfilmpje daar t beste over kan spreken....


fijne avond.
Ik blijf bij m'n commentaar, 't is prut
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:50
Verwijderd
En als je 'm nou gewoon eens af zou maken in plaats van op gele fora rondneuzen dan zou het je wellicht beter afgaan hier.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 23:53
Verwijderd
ben ik mee bezig... al vanaf dag 1.

Rustig maar... alles komt goed. inademen... uitademen.

Lekker slapen... tis 1.00 en jij bent met modder aan t gooien op het internet waar ik steeds op reageer.

Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 00:55
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Zij gooit modder?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 13:30
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 07-09-2006 @ 00:53 :
jij bent met modder aan t gooien op het internet waar ik steeds op reageer.
Citaat:
heliosuperjos schreef op 07-09-2006 @ 00:53 :
Rustig maar... alles komt goed. inademen... uitademen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 03:32
Verwijderd
hihi modder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb jij vandaag gewaardeerd?
Verwijderd
500 31-08-2012 16:37
Muziek David Hasselhoff
Carn
29 18-01-2006 15:55
Levensbeschouwing & Filosofie Milgram experiment..
Floria
24 29-05-2005 19:59
Films, TV & Radio het grote DVD/VIDEO verhuur topic
Buzzzfuzzz.vs
3 18-11-2003 11:33
Algemene schoolzaken Wat is een profielwerkstuk?
Verwijderd
7 16-05-2002 07:55
Films, TV & Radio the St. Francesville Experiment
legatus
4 18-12-2001 06:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.