Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 15:44
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 15:56
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
paint is cool
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Xtuv schreef:
paint is cool
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:16
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
tegnies hoogstandje
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:20
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
knap gedaan joh! waar heb je da geleerd zeg?!
moet ik ook voor elkaar kunnen krijge
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
knap gedaan joh! waar heb je da geleerd zeg?!
moet ik ook voor elkaar kunnen krijge
als je talent hebt....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:27
Verwijderd
oh yeah baby, mah skillz are so 1337
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Ey.. dit forum is niet bedoeld voor zulke wanprodukten.
Post dat op Onzin oid. Maar ga niet lopen doen alsof de Artistiekers idioot zijn ofzo.

Je draak is gewoon lelijk.
niet.

welk vrouwelijke persoon kan mij uit de put halen die dit nare persoon heeft veroorzaakt?

enne, pchez, er bestaat ook nog zoiets als "droog".
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:14
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Havock schreef:
niet.

welk vrouwelijke persoon kan mij uit de put halen die dit nare persoon heeft veroorzaakt?

enne, pchez, er bestaat ook nog zoiets als "droog".
Zal best, maar imo is dit forum niet bedoeld om 'droge' dingen te posten. Er was wel een topic voor, iets met 'paint' in de topictitle... daar kun je 't in kwijt.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Zal best, maar imo is dit forum niet bedoeld om 'droge' dingen te posten. Er was wel een topic voor, iets met 'paint' in de topictitle... daar kun je 't in kwijt.
Ik heb inderdaad niet voor niets mijn hoog-artistieke topic Creatief met Paint deel 2 geopend!

Daar wordt het paintgebeuren tenminste op waarde geschat

Overigens valt dit wel onder de kunststijl Cobra uit '48-'51, die veel hecht aan de ontwikkeling van fantasievolle beelden, en daardoor zeer veel bekendheid en roem genoot. Zegt de naam Appel je iets? Weet dus wat je afkraakt, p-chez!

Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:53
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik vind dat we ons een beetje te druk maken mensjes,
als dit soort topiks nou aan de lopende band werden geopend, oké dan mag er iets gezegd van worden.

Sinds wanneer is kunst zo serieus?

ik vin het wel een koele kreatie
__________________
Estilapo coge la dretticos !!

Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 08:53.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:46
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
YES! Die benen!
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:14
Verwijderd
het is overigens neit helemaal mijn creatie.

tekenles van strongbad gevolgd you know
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 12:01
Verwijderd
Ik spring Havock bij.

-Het sluiten van dit topic zou gelijk staan aan het begrenzen van de kunst. U zou daarmee kunst aan banden leggen, voorschriften voor kunst vaststellen en de kunst van al haar vrijheid beroven. U zult een moordenaar van de kunst worden en niet iedereen zal u dat in dank afnemen.

-Het sluiten van dit topic zou bij mij, en hopelijk veel anderen, gedachten aan Duitsland in de jaren dertig oproepen of een Stalinistisch Rusland. Het volk, de bezoekers in dit geval, mogen zelf bepalen wat zij mooi vinden of niet vinden, lijkt me. Hoewel u, zoals uit mijn eerste punt blijkt, dat probeert te reguleren (en daarmee, om het nog maar eens te herhalen, de kunst een doodsteek toedient), lijken de meeste mensen hier mij prima in staat om voor zichzelf te denken.
Laat mensen zelf een mening vormen, uitspreken en verdedigen, zonder dat een macht van bovenaf probeert een oordeel te vellen. U kunt niet objectief oordelen over iets zo subjectief als kunst en kunstwaardering. Het toepassen van censuur is altijd verkeerd.

-Het veroordelen van dit werk tot non-kunst met de reden dat het niet mooi of moeilijk zou zijn, zou meewerken aan een romantisering van de kunstenaar die reeds in de negentiende eeuw al achterhaald is. De kunstenaar is geen gekwelde ziel die, alleen in het leven, een ondraaglijke, door God gegeven muze op de grauwe massa moet drukken.
Kunstenaars zijn geen halfgoden met speciale gaven die meer finesse of fijnegevoeligheid hebben dan andere mensen. Kunstenaars staan op geen enkele manier boven mensen die niets met kunst van doen hebben. Kunstenaars zijn doodnormale mensen en doodnormale mensen zijn kunstenaars.
Door dit topic te sluiten zou u dit alles ontkennen en de kunst maken tot een elitair en vastgeroest concept, u zou een model voor de kunst tot stand brengen. De evolutie van de kunst wordt daarmee een halt toegeroepen waardoor we de komende decennia tegen constant dezelfde werken aan zouden kijken, die door dezelfde yuppen op dezelfde manier geprezen worden, terwijl zij maar niet genoeg kunnen benadrukken dat 'de burgerman' die het niet mooi vindt er 'niets van snapt'.
Dit wilt u niet op uw geweten hebben. De kunst moet open en vrij zijn.

Een persoonlijke noot.

-Psilo lijkt verdwaald en probeert zichzelf de weg te wijzen. Vooralsnog heb ik Havock zien lachen in dit topic en Psilo alleen nog maar met 'rolleyes' vanuit zijn ivoren toren het gepeupel zien verwerpen. Psilo lijkt in dit opzicht een Kunstenaar (met de grote K, U en T) die zichzelf probeert in die positie te houden door de kunst tot een bekrompen iets te houden. U bent schuldig aan wat ik in punt drie noemde. Schaam je!

Tot slot; ik vind dit geen mooi kunstwerk, maar ik toch kijk ik liever naar dit dan de Nachtwacht, waar iedereen bij gaat staan om zich te vergapen en te reageren op de geconditioneerde wijze. "Oh, wat mooi!"
Maar alle reacties en commoties eromheen, de enorme angst die van de 'echte kunstenaars' straalt dat er normale stervelingen, het gepeupel, het proletariaat bij hun heiligen artiestendom willen toetreden, maken dit werk tot een prachtig iets.

LUH-3417 - Tot uw dienst.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 12:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik spring Havock bij.

-verhaal-
euh... was dit tegen mij gericht?
nouja, ik heb een aantal replys die nergens op sloegen weggehaald en nog een aantal laten staan.

ik vind het persoonlijk een erg grappige creatie, vooral bijvoorbeeld met die beentjes er nog onder. op zich zou dit wel onder 'creatief met paint' vallen, maar aan de andere kant is dit weer een heel ander soort tekening dan daarin gepost zijn. dus ik laat deze gewoon lekker open.

het heeft inderdaad wel wat van cobra, ja .

verder dienen mensen hier niet voor mij te beslissen wat ik moet sluiten ofzo. suggesties mag altijd natuurlijk!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 12:39
Verwijderd
paint-art is beswel kicke eigelijk..
als Nate een beetje opschiet komt er binnekort een site-dingetje van zijn SuperBrood-collectie paintzooi.. hehe..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:29
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik spring Havock bij.

*knip*

LUH-3417 - Tot uw dienst.
Ehh.. tuurlijk, als jij 't zegt
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:30
Verwijderd
Ekki, nee, dat was het zeker niet. Vooral niet persoonlijk. Ik wilde deze gelegenheid aangrijpen om het onnodig sluiten van topics te bestrijden.

LUH-3417 - Niet dat dat hier vaak voorkomt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
euh... was dit tegen mij gericht?
nouja, ik heb een aantal replys die nergens op sloegen weggehaald en nog een aantal laten staan.

ik vind het persoonlijk een erg grappige creatie, vooral bijvoorbeeld met die beentjes er nog onder. op zich zou dit wel onder 'creatief met paint' vallen, maar aan de andere kant is dit weer een heel ander soort tekening dan daarin gepost zijn. dus ik laat deze gewoon lekker open.

het heeft inderdaad wel wat van cobra, ja .

verder dienen mensen hier niet voor mij te beslissen wat ik moet sluiten ofzo. suggesties mag altijd natuurlijk!
een cobra?

een cobta heeft geen vleugels en spuugt geen vuur
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:56
Verwijderd
wat is dat ding dat nog achter zijn rus hangt?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:03
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Overigens valt dit wel onder de kunststijl Cobra uit '48-'51, die veel hecht aan de ontwikkeling van fantasievolle beelden, en daardoor zeer veel bekendheid en roem genoot. Zegt de naam Appel je iets? Weet dus wat je afkraakt, p-chez!
Citaat:
ekki schreef:
het heeft inderdaad wel wat van cobra, ja .
doe joe get it?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:06
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
kydnav schreef:
wat is dat ding dat nog achter zijn rus hangt?
achter z'n rus? hmm, misschien een Vierrus! whahaha
nee het is een arm, duh!
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:13
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Dan wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om jullie mijn nieuwste Superbrood (c)2003 te tonen:



Van Nate. Voor N.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:18
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
ekki schreef:
doe joe get it?
Lol, kennelijk niet..

dat bevestigt mijn punt. But downgrades die van LUH :>
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:17
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Die poten duronder LOL whahahah gweldig
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Fantasy - Raad me wat aan!
Menahem
12 20-10-2007 13:01
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.