Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2007, 20:37
creditvraagje
creditvraagje is offline
Een wat langer verhaal, graag jullie visie

2 jaar geleden is er een tijd geweest waarin mijn ouders niet konden rondkomen (meerdere oorzaken), en ik als student (met bijbehorende mogelijkheden) heb hun toen uit de brand geholpen.

Zoals wel vaker, komt die klap pas later. Het helpen heb ik destijds gedaan d.m.v. het opnemen van de maximale limiet bij mijn postbank studentenrekening en creditcard aldaar. Op een gegeven moment kwam het daar in een onmogelijke spiraal naar beneden, waarna de postbank er de stekker heeft uitgetrokken, wel terecht. Op deze rekening staat nu een negatieve stand van ca 1500 euro, maar daarvoor zijn betalingsafspraken gemaakt die mijn vader betaalt.

Dat is het begin . Naast deze rekening heb ik een ABN rekening die een stuk gezonder is, deze gebruik ik nu als betaalrekening, ontvang ik stufi, loon etc. op. Enige kanttekening: bij deze rekening hoort een creditcard, waarvan va 900 euro is opgenomen. Hiervan wordt maandelijks een bedrag afgeschreven van deze betaalrekening. Uiteraard destijds onverstandig geweest, maar 'het loopt' nu, en bij de ABN heb ik verder nooit problemen gehad met betalen.

Afgelopen week las ik hier iets over het verlagen van het studentenlimiet bij de ABN naar 5000 ipv de standaard 1000. Nu vraag ik me af, of dit voor mij een optie zou kunnen zijn. Dit vraag ik mij af omdat ik daarmee in staat zou zijn om al mijn schuld bij de postbank te vereffenen, en daarmee bij hun "klaar" te zijn. Rente betalen doe ik nu toch, dus qua bank maakt dat dan ook niet gigantisch veel uit (en ik wil liever niets meer met de postbank te maken hebben).
De eerste "maar" die ik zelf al heb gevonden, is dat wanneer ik mijn huidige ABN amro rekening zou laten omzetten naar een abn studentenrekening, dit zou beteken dat de schuld op de creditcard in eens wordt geincasseerd. Opzich is dit geen probleem, mits ik dan inderdaad tot -5000 zou kunnen gaan. Op die manier wordt de schuld voor mij een stuk overzichtelijker (alleen de betaalrekening bij ABN, ipv verspreid).

Ik hoop dat er "abn kenners" onder jullie zijn, die mij hier wat meer over kunnen vertellen en wat evt. mijn mogelijkheden zijn. (Ik voldoe aan de voorwaarden voor die 5000, qua propedeuse en het student-zijn).

Alvast bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2007, 20:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
je moet gewoon kijken naar de rente, en de rente voor roodstaan/ krediet is meestal best hoog. Ik weet niet of die bij de postbank lager of hoger is dan bij ABN. Is lenen van de IB geen optie om die schuld bij postbank op te heffen. Die rente is eens tuk lager lijkt me.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 20:45
creditvraagje
creditvraagje is offline
dat gebeurd al, maar dat geld gebruik ik op dit moment voor mijn studie en vaste lasten (bijbaan is voor mij een tijdje niet mogelijk geweest, lang verhaal dat hier verder niet van toepassing is).

Anyway, ik begin binnenkort weer met werken, maar dat zal niet direct een structurele zinvolle bijdrage leveren. Vandaar mijn beginpost
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 00:36
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
volgens mij is die 5000limiet bij abn gewoon het studentenkrediet ,alleen heet het anders.

Vraag het gewoon aan allemaal, als je het eenmaal hebt boek je gewoon wat je wilt over naar postbank en sluit je de toko daar.

Dan zit je wel met een (geringe) debetstand bij de abn,maar daar zou ik me verder niet al te druk om maken.

Moet goed komen dan.Succes!
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.