Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2007, 14:03
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Na m'n eindexamens hebben ik zo'n 4 weken vrij voordat ik op vakantie ga. Dit lijken mij weken die ik goed kan gebruiken om te gaan werken. In de echte vakantie ga ik 4 weken (verspreid) op vakantie en daar is niet echt tijd drie weken achter elkaar te werken, zoals ze bij veel vakantiebaantjes willen.

Nou hebben ze waarschijnlijk nog geen vakantiebaantjes na de examens, omdat het dan nog geen vakantie is. Ik weet niet of het echt gaat lukken om 4 weken lang in een winkel te werken als ik niet nu al daar een baantje vind. Ik heb niet echt genoeg tijd om vrijdagavond en zaterdag bij een winkel te werken.

Daarom dacht ik aan uitzendbureaus. Is het via hen mogelijk voor die 4 weken een baantje te vinden? Werkt dat goed en zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Zijn er ook nog andere mogelijkheden om voor die tijd een baantje te vinden?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2007, 14:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb na mijn eindexamens me ook ingeschreven bij een stuk of vier uitzendbureau's om werk te zoeken. Mijn ervaring is dat je er zelf heel veel achteraan moet bellen als je echt iets wil krijgen. Ik belde minstens een keer per week en toen zeiden ze steeds al 'ow, jammer dat je nu belt, gisteren hadden we dit en dat en dat voor je gehad'. Ik heb uiteindelijk ook geen werk gevonden via het uitzendbureau.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Bellen ze zelf niet als ze een baantje voor je hebben gevonden?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:20
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Proberen kan geen kwaad, desnoods ga je elke week iets anders doen (folders uitdelen ofzoiets)
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 14:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-02-2007 @ 15:20 :
Bellen ze zelf niet als ze een baantje voor je hebben gevonden?
Dat is wel de bedoeling maar je vindt sneller iets als je ook echt laat merken dat je gauw iets wil hebben en er dus actief achteraan belt is mijn ervaring.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 18:29
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Productiewerk is er altijd wel. Dus als je het niet erg vindt om appels te sorteren, kazen in te pakken of vlees te snijden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 23:55
Verwijderd
ja idd, productiewerk, ook 2x na mn examens gedaan, via t uitzendbureau
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 22:05
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Voor vier weken zul je nou niet het meest ideale baantje krijgen waarschijnlijk. Maar gewoon even langs een uitzendbureau gaan is een goed idee. Begin er wel vroeg mee, anders zijn alle baantjes al bezet.

P.S. Ik heb trouwens goede ervaringen met Manpower...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 13:24
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Welke andere uitzendburea's raad je aan als je op zoek bent naar iets heel flexibels? Ik werk nu namelijk bij een supermarkt en ik denk dat ik daar niet veel meer dan 20 uur in de vakantie kan maken. Dus ik zoek iets erbij. Vooral heel flexibel dus. Heeft iemand tips?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 18:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 21-02-2007 @ 14:24 :
Welke andere uitzendburea's raad je aan als je op zoek bent naar iets heel flexibels? Ik werk nu namelijk bij een supermarkt en ik denk dat ik daar niet veel meer dan 20 uur in de vakantie kan maken. Dus ik zoek iets erbij. Vooral heel flexibel dus. Heeft iemand tips?
Call center? Is volgens mij 1 van de flexibelste banen. Of misschien catering. Ik heb een aantal jaren voor een cateringsbedrijf gewerkt waar je altijd alle data opkreeg die er waren om te werken, en vervolgens ben je zo vrij om te kiezen wanneer je zelf wilt werken. Of dit nou 1 dag per maand is of 3 dagen per week.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:29
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, dank voor de tips! Ik ga het gewoon maar eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:30
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Breg schreef op 21-02-2007 @ 19:56 :
Call center? Is volgens mij 1 van de flexibelste banen. Of misschien catering. Ik heb een aantal jaren voor een cateringsbedrijf gewerkt waar je altijd alle data opkreeg die er waren om te werken, en vervolgens ben je zo vrij om te kiezen wanneer je zelf wilt werken. Of dit nou 1 dag per maand is of 3 dagen per week.
Tnx! Daar heb ik ook al naar gekeken ja. Ik heb alleen een klein probleempje, ik woon namelijk niet in de randstad maar in een niet al te groot dorp onderin Friesland. Gelukkig wel goede busverbindingen naar oa. Heerenveen/Sneek/Emmeloord.

Maar worden reiskosten dan ook vergoed? En kun je gewoon naar een uitzendburo gaan en daar vragen naar iets flexibels? Of gooien ze door zo'n vraag gelijk je CV al in de prullebak?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 17:47
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 22-02-2007 @ 14:30 :
Tnx! Daar heb ik ook al naar gekeken ja. Ik heb alleen een klein probleempje, ik woon namelijk niet in de randstad maar in een niet al te groot dorp onderin Friesland. Gelukkig wel goede busverbindingen naar oa. Heerenveen/Sneek/Emmeloord.

Maar worden reiskosten dan ook vergoed? En kun je gewoon naar een uitzendburo gaan en daar vragen naar iets flexibels? Of gooien ze door zo'n vraag gelijk je CV al in de prullebak?
Bij de meeste bedrijven waar ik werkte kreeg ik geen reiskostenvergoeding, maar dat is ook omdat ik bijna altijd dichter dan 10km in de buurt van het bedrijf woonde (en ze er hier in de Randstad vaak ook gewoon vanuit gaan dat je dichtbij woont). Maar zeker bij uitzendbureau's valt er vaak nog wel wat te regelen met vergoedingen e.d.
Maar aangezien je in een dorp woont; kan je niet viavia iets regelen. Bij een winkel of bedrijf waar je wat mensen kent vragen of ze je misschien kunnen helpen?
En als jij het bij het uitzendbureau een beetje positief weet te brengen (dus niet: ben op zoek naar iets flexibels, maar weet niet hoeveel, wanneer, hoe lang ik kan werken. Maar het weet te brengen in de vorm van: op zoek naar iets flexibels, maar ik wil er wel helemaal voor gaan) dan zullen ze vast wel moeite voor je doen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 00:42
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Ik heb me vorig jaar na de examens ook ingeschreven bij meerdere uitzendbureaus. Randstad was eigenlijk de enige die me ook baantjes aanboden. Vaak waren dat baantjes voor 2 of 3 dagen, maar het zorgde er wel voor dat ik bijna al mijn vakantietijd nuttig opgevuld heb En ik was in totaal ook maar 4 weken beschikbaar.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 11:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Macho schreef op 25-02-2007 @ 01:42 :
Ik heb me vorig jaar na de examens ook ingeschreven bij meerdere uitzendbureaus. Randstad was eigenlijk de enige die me ook baantjes aanboden. Vaak waren dat baantjes voor 2 of 3 dagen, maar het zorgde er wel voor dat ik bijna al mijn vakantietijd nuttig opgevuld heb En ik was in totaal ook maar 4 weken beschikbaar.
Heb je je pas na je examens ingeschreven of vóór na je examens?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2007, 19:16
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-02-2007 @ 12:21 :
Heb je je pas na je examens ingeschreven of vóór na je examens?
Op de dag van mijn laatste examen, dus praktisch na mijn examen. Voor je examen inschrijven zal wel beter zijn, dan zijn er vooral nog baantjes bij callcenters over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.