Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 09:34
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik zit er over na te denken om op me zelf te gaan wonen. Op kamers vind ik veel te duur, dat kan ik nooit betalen.

Antikraak is wel betaalbaar maar ik zou graag willen weten hoe dit bevalt. Is er iemand die dit doet, gedaan heeft of iemand kent die het doet?

Ik wil btw nog niet mn werk meteen kwijtraken, dus ik wil het liefste nog ff wachten met zo een woning. Is er een wachtlijst en moet ik me evengoed meteen inschrijven? En als ik me heb ingeschreven, mag ik dan woningen weigeren totdat ik ontslag heb genomen (werk is in andere stad en onhandig met OV)?
Verder lijkt het me wel lastig om werk te vinden als je iedere 4maanden verhuist ongeveer... Hier zou ik ook graag ervaringen over willen horen.

Dank je wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 01-12-2004 @ 10:34 :
Verder lijkt het me wel lastig om werk te vinden als je iedere 4maanden verhuist ongeveer... Hier zou ik ook graag ervaringen over willen horen.
Krakers hebben dan ook nooit werk. Waar denk je dat de uitdrukking 'langharig werkschuw tuig' vandaan komt?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:41
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
wat een bullsjit dat ze nooit werk hebben. ik kan er al zow 5 opnoemen met werk.
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:51
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik zie niet in waarom je je werk dan zou kwijtraken? Je kunt je op het adres gewoon inschrijven bij de gemeente.

En overigens is er bij antikraak stichtingen vaak ook een wachtlijst, dus ik zou me vast inschrijven.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:00
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 10:42 :
Krakers hebben dan ook nooit werk. Waar denk je dat de uitdrukking 'langharig werkschuw tuig' vandaan komt?
Antikraak is heel wat anders als kraak
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:32
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 01-12-2004 @ 12:00 :
Antikraak is heel wat anders als kraak

opzich is anti-kraak een best goede oplossing. Helaas is het moeilijk om zekerheid te krijgen qua tijd van de verhuurder.
Informeer anders eens bij een anti-kraakpand.


Maar wat ik niet snap is dat je je werk kwijt gaat raken oid??
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:07
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 01-12-2004 @ 12:32 :
opzich is anti-kraak een best goede oplossing. Helaas is het moeilijk om zekerheid te krijgen qua tijd van de verhuurder.
Informeer anders eens bij een anti-kraakpand.


Maar wat ik niet snap is dat je je werk kwijt gaat raken oid??
ik wil een anti-kraakpand in Amsterdam ivm met school

Ik werk in Zaandam en mn werk is met openbaar vervoer nogal slecht bereikbaar...

Maar ik ging er voo rhet gemak van uit dat je alleen anti-kraakpanden heb in bv Amsterdam en Rotterdam enzo
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:33
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Haha, nee hoor. Die zitten overal. Vooral in monumentale panden en andere dingen die krakers aantrekken.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Je hebt ze zelfs in Noordwijkerhout
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 01-12-2004 @ 17:21 :
Je hebt ze zelfs in Noordwijkerhout
bah, dat rapalje toch!



antikraak lijkt mij ook wel leuk, alleen kan ik echt geen kamer betalen nu..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:30
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Alex schreef op 01-12-2004 @ 17:27 :
bah, dat rapalje toch!



antikraak lijkt mij ook wel leuk, alleen kan ik echt geen kamer betalen nu..
Noordwijk ook
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:56
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
De huur is gratis geloof ik. De kosten mogen maximaal oplopen tot 150 euro per maand. En vaak wordt dat ook gevraagd. Vandaar dat het meestal 150 euro 'huur' is per maand....
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:59
CellMate
Avatar van CellMate
CellMate is offline
Ik zit antikraak..

80 vierkante meter voor 120 euro,
relaxed toch?
__________________
Discombobulated? But at least we're trying, eh?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:42
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
ik ken iemand [ook uit zaandam toevallig] die in een anti-kraak pand zit. hij heeft 250 vierkante meter, idd voor een huur van 150 euro.
dat is natuurlijk erg voordelig, maar nadeel is dus wel dat je er binnen 2 weken uitgezet kan worden.
ik weet dat t hem wel goed bevalt, maar je moet dus wel binnen een paar weken kunnen verhuizen als dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:23
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Lateralus schreef op 03-12-2004 @ 20:42 :
ik ken iemand [ook uit zaandam toevallig] die in een anti-kraak pand zit. hij heeft 250 vierkante meter, idd voor een huur van 150 euro.
dat is natuurlijk erg voordelig, maar nadeel is dus wel dat je er binnen 2 weken uitgezet kan worden.
ik weet dat t hem wel goed bevalt, maar je moet dus wel binnen een paar weken kunnen verhuizen als dat nodig is.
Weet je toevallig waar hij dan nu woont en waar hij eerder al gezeten heeft?
of zou je daar naar willen informeren?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:32
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 04-12-2004 @ 00:23 :
Weet je toevallig waar hij dan nu woont en waar hij eerder al gezeten heeft?
of zou je daar naar willen informeren?
ik spreek hem eigenlijk nog zelden, hij zat bij mij op de middelbare school, maar aangezien iedereen sinds een paar maanden is gaan studeren, spreken we elkaar nog maar zelden..

maar mocht ik hem tegenkomen, zal ik t aan m vragen en jou er een pm over sturen..

[ik dacht overigens wel dat hij in zaandam zat, maar helemaal zeker weet ik dat niet]
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 09:42
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
gemeente heeft idd ook antikraak.
en de woningbouwverenigingen ook mara hier in tilburg zijn die antikraak van woningbouw tussen 300 en 450euro nog duur dus..
en bij gemeente spotgoedkoop
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 13:11
Verwijderd
het is helemaal niet gezegd dat je na 4 maanden weg moet; als je gewoon ergens zit in een gebouw dat niemand wil kopen, kan het goed zijn dat je daar jarenlang kan blijven wonen. Drie maanden is in Groningen het minimum dat je mag blijven, voor die tijd mogen ze je niet wegsturen; daarna hebben ze drie weken opzegtermijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2004, 13:28
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Lateralus schreef op 04-12-2004 @ 13:32 :
ik spreek hem eigenlijk nog zelden, hij zat bij mij op de middelbare school, maar aangezien iedereen sinds een paar maanden is gaan studeren, spreken we elkaar nog maar zelden..

maar mocht ik hem tegenkomen, zal ik t aan m vragen en jou er een pm over sturen..

[ik dacht overigens wel dat hij in zaandam zat, maar helemaal zeker weet ik dat niet]
Als je dat zou willendoen... graag...

bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 13:57
annev81
annev81 is offline
Hoi Briseis!

Citaat:
Je hebt ze zelfs in Noordwijkerhout
Ik zoek anti-kraak in Noordwijkerhout!! Welke panden zijn dat en waar kan ik me inschrijven?

Verder voor iedereen: anti-kraak wonen kost meestal € 150 p.m. incl. (dat zou een redelijke prijs zijn in ieder geval) en daar heb je dan vaak een groot oppervlak voor. Soms woon je er jaren en soms ben je binnen een aantal maanden weer weg, dit is vaak lastig te voorspellen. Je krijgt in ieder geval 2 weken van te voren bericht en de organisatie gaat hun best doen om meteen wat nieuws voor je te vinden, maar dit lukt natuurlijk niet altijd. Vandaar dat anti-kraak alleen geschikt is voor flexibele mensen.


Groetjes,
Annemarie.

Laatst gewijzigd op 28-01-2007 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 15:00
Verwijderd
Dit topic is ruim twee jaar oud sufkut
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 18:51
annev81
annev81 is offline
hmm, lekker stom ja.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 18:58
Verwijderd
behoorlijk ja
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 10:15
Verwijderd
Anti-kraak is best ok, vrienden van me zaten in een prachtig kantoorpant met alles er op en er aan. Water, gas en licht werd voor ze betaald en de huur was maar €150,- per maand. Nadeel was dat ze er totaal onverwacht uit moesten, maar dat weet je als je er aan begint.

Doen als je tijdelijk wonen niet erg vind en weinig wil betalen, niet doen als je op 1 vaste plek wil zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 10:42
fib
Avatar van fib
fib is offline
In nederland staan er veel vierkantemeters kantoorruimtes leeg. Ik woon samen met nog 5 mensen in een kantoorpand. Onze kamers zijn niet zo heel groot 22 m2 tot 35m2.

We betalen geen huur maar een 'vergoeding'van 150 euro per maand. Dit is inclusief gas water en licht.

Voordelen voor mij
- 150 euro p/m
- Dicht bij school, station, Supermarkt
- Veel priversy
- Veel ruimte

Nadelen
- Wederzijdse opzegtermijn van 2 weken.
- Ik heb 45 meter tvkabel en internetkabel nodig + versterkers.
- Ik mag niets aan de kamer veranderen: Nix aan de muur hangen, lammelen verwijderen/vervangen is niet toegestaan. De vieze vloerbedekking moet ik laten liggen.
- Er zijn veel regels waar ik me aan moet houden.
- Soms is het best wel eng. In het weekend zijn mijn huisgenoten er niet, zit ik daar in een groot donker verlaten pand.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2007, 15:59
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
fib schreef op 29-01-2007 @ 11:42 :

- Veel priversy
Veel wat
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 21:03
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 29-01-2007 @ 16:59 :
Veel wat
Ja echt dat was ook het eerste wat mij opviel.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 20:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
fib schreef op 29-01-2007 @ 11:42 :
In nederland staan er veel vierkantemeters kantoorruimtes leeg. Ik woon samen met nog 5 mensen in een kantoorpand. Onze kamers zijn niet zo heel groot 22 m2 tot 35m2.

We betalen geen huur maar een 'vergoeding'van 150 euro per maand. Dit is inclusief gas water en licht.

Voordelen voor mij
- 150 euro p/m
- Dicht bij school, station, Supermarkt
- Veel priversy
- Veel ruimte

Nadelen
- Wederzijdse opzegtermijn van 2 weken.
- Ik heb 45 meter tvkabel en internetkabel nodig + versterkers.
- Ik mag niets aan de kamer veranderen: Nix aan de muur hangen, lammelen verwijderen/vervangen is niet toegestaan. De vieze vloerbedekking moet ik laten liggen.
- Er zijn veel regels waar ik me aan moet houden.
- Soms is het best wel eng. In het weekend zijn mijn huisgenoten er niet, zit ik daar in een groot donker verlaten pand.
Dan ga ik toch liever voor kraken. Goedkoper en je mag doen wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 20:18
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Volk schreef op 01-02-2007 @ 21:53 :
Dan ga ik toch liever voor kraken. Goedkoper en je mag doen wat je wilt
En iets minder sociaal.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:46
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Een groot pand met plaats voor 20 man, maar in plaats daarvan twee anti-krakers is sociaal...
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:34
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Goede ervaringen met Camelot Beheer. Betaalbaar, goed geregeld. En ik weet niet wat voorn type persoon jij bent maar mensen die anti kraak wonen zijn meestal niet van het type kraker.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:37
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 26-02-2007 @ 21:46 :
Een groot pand met plaats voor 20 man, maar in plaats daarvan twee anti-krakers is sociaal...
In elk geval een stuk socialer dan tegen de wil van de eigenaar zijn eigendom gebruiken. Of vind jij het ook normaal dat ik morgen jouw auto even meeneem om te joyrijden, omdat jij hem morgen toevallig toch niet nodig hebt? Of je fiets?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:38
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
fib schreef op 29-01-2007 @ 11:42 :

Nadelen
- Wederzijdse opzegtermijn van 2 weken.
- Ik heb 45 meter tvkabel en internetkabel nodig + versterkers.
- Ik mag niets aan de kamer veranderen: Nix aan de muur hangen, lammelen verwijderen/vervangen is niet toegestaan. De vieze vloerbedekking moet ik laten liggen.
- Er zijn veel regels waar ik me aan moet houden.
- Soms is het best wel eng. In het weekend zijn mijn huisgenoten er niet, zit ik daar in een groot donker verlaten pand.
1) backupje regelen, desnoods bij familie/vrienden
2) daar moet een mens toch mee kunnen leven of niet? Meeste kraakpanden hebben geen internet/tv en vaak niet eens stroom en water
3) Je mag doen en ophangen wat jij wilt, zolang het maar precies is zoals het was als je vertrekt. Wat jij in de tussentijd doet is jouw zaak
4) Geen idee, regels. Wat zijn dat?
5) Dat is ook zo in de meeste kraakpanden denk ik. Maar het zou nix voor mij zijn zon kantoorpand, Camelot heeft soms ook woningen beschikbaar,.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:39
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Ivo schreef op 26-02-2007 @ 22:37 :
In elk geval een stuk socialer dan tegen de wil van de eigenaar zijn eigendom gebruiken. Of vind jij het ook normaal dat ik morgen jouw auto even meeneem om te joyrijden, omdat jij hem morgen toevallig toch niet nodig hebt? Of je fiets?
betaal de boetes en breng hem terug zoals ie was en van mij mag je, als je een borg stort van 50.000 euro
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 21:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Ivo schreef op 26-02-2007 @ 22:37 :
In elk geval een stuk socialer dan tegen de wil van de eigenaar zijn eigendom gebruiken. Of vind jij het ook normaal dat ik morgen jouw auto even meeneem om te joyrijden, omdat jij hem morgen toevallig toch niet nodig hebt? Of je fiets?
Dat is altijd zo'n stomme vergelijking. Een auto slijt, dus dan heeft iemand er ook echt last van als je hem zou gebruiken. Een onbewoond huis wordt over het algemeen een stuk minder goed onderhouden dan een bewoond huis. Enhet overgrote deel van de krakers onderhouden hun huis ook echt wel goed, jammer alleen dat die groep zo negatief in het nieuws komt omdat er zo nu en dan wat a-sociale krakers zijn die blijven zitten als er een bestemming is voor het pand. Pas op dat moment is het niet meer ethisch verantwoord.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 21:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 26-02-2007 @ 21:46 :
Een groot pand met plaats voor 20 man, maar in plaats daarvan twee anti-krakers is sociaal...
Dus up je een topic uit 2004 nog maar een keertje?

Als je het er niet mee eens bent, dan koop je de zaak toch? Mag jij bepalen wat ermee gebeurd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2007, 08:51
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 04-02-2007 @ 21:18 :
En iets minder sociaal.
Worden vaak wel sociale dingen in kraakpanden gedaan hoor
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 20:10
Barone
Avatar van Barone
Barone is offline
antikraak is wel lijp he je kan er zo uitgegooit worden
__________________
whaha wassup? check mn pro;)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 20:27
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Lotte schreef op 03-03-2007 @ 09:51 :
Worden vaak wel sociale dingen in kraakpanden gedaan hoor
Vast, maar daar ging het me niet om.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 20:30
miGRant
miGRant is offline
Ik ben sindskort op zoek naar een anti-kraak pand in Utrecht.

Het zoeken valt niet mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Antikraak wonen
drolpoffer
3 20-07-2012 16:11
Werk, Geld & Recht Antikraak wonen
Crokky
27 04-04-2011 12:00
Werk, Geld & Recht anti-kraak vraagjes
gijsss
44 08-10-2008 17:29
Werk, Geld & Recht Kraken, de hoe en wat.
Praganonut
60 06-10-2007 08:19
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap kraken nieuwe trend onder studenten.
Sjied No Clue
64 31-08-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.