Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 11:37
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben gedagvaard vanwege een snelheidsovertreding van meer dan 30 km te hard. Iemand enig idee wat er gaat gebeuren bij zo'n zitting?
Advertentie
Oud 07-03-2007, 11:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tenzij je jezelf vrij kunt pleiten zal er een strafmaat worden vastgesteld, waarna je bankrekening (hopelijk) veel pijn zal lijden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-03-2007, 11:46
Verwijderd
Je wordt meestal alleen gedagvaard als je al eerder (binnen 1 jaar) een soortgelijke overtreding hebt begaan. In dat geval krijg je waarschijnlijk een hogere boete en een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid.
Oud 07-03-2007, 13:10
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-03-2007 @ 12:46 :
Je wordt meestal alleen gedagvaard als je al eerder (binnen 1 jaar) een soortgelijke overtreding hebt begaan.

Ja dat klopt wel denk ik.

Ik ga de officier vragen om een transactievoorstel, dit mag hij niet weigeren als er geen andere hoofdstraf is dan een geldboete.
Weet iemand wat de hoofdstraf(fen) hiervan is?
Oud 07-03-2007, 15:00
Verwijderd
tussen de 30-49 te hard, voor de tweede keer, was de eis volgens mij:

boete + 20% + 4 mnd voorwaardelijke ontzegging

Het OM stuurt geen transactievoorstel meer.
Oud 07-03-2007, 15:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Daar ga je denk ik de hoogte van de boete te horen krijgen en waarschijnlijk een voorwaardelijke rijontzegging
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 07-03-2007, 18:07
Verwijderd
plus toch een punt van je beginnersrijbewijs (neem tenminste aan dat je die hebt)

ik zag net op boetes.nl dat het op de autosnelweg meer dan 40 km te hard is en overige wegen meer dan 30 km te hard

van boetes.nl

Wat telt mee?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
bumperkleven;
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
Oud 07-03-2007, 19:59
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 07-03-2007 @ 19:07 :
plus toch een punt van je beginnersrijbewijs (neem tenminste aan dat je die hebt)

ik zag net op boetes.nl dat het op de autosnelweg meer dan 40 km te hard is en overige wegen meer dan 30 km te hard

van boetes.nl

Wat telt mee?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder.Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
bumperkleven;
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.


voor mn eerste boete was ik niet staande gehouden.
Oud 07-03-2007, 20:27
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 07-03-2007 @ 20:59 :
voor mn eerste boete was ik niet staande gehouden.
Dat maakt niet uit volgens mij, deze boetes worden ook geregistreerd. Bij deze boetes moet ook altijd worden aangegeven wie er reed
Oud 07-03-2007, 21:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-03-2007 @ 21:27 :
Dat maakt niet uit volgens mij, deze boetes worden ook geregistreerd. Bij deze boetes moet ook altijd worden aangegeven wie er reed
dat is niet waar. voor het puntenrijbewijs moet je bij een overtreding staande worden gehouden. Immers, dat gaat om een boete 'op naam', i.t.t 'op kenteken'.

En dat bedoelde drukknoopje in haar post hier beneden, denk ik.


OT : je krijg de boete te horen, en een rij-ontzegging, vermoedelijk voorwaardelijk.

tip : ga netter rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 07-03-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-03-2007 @ 22:27 :
dat is niet waar. voor het puntenrijbewijs moet je bij een overtreding staande worden gehouden. Immers, dat gaat om een boete 'op naam', i.t.t 'op kenteken'.

En dat bedoelde drukknoopje in haar post hier beneden, denk ik.


Voor een punt op je puntenrijbewijs moet je inderdaad staande worden gehouden, maar flitsboetes in die hoge categorie >30/>40 worden volgens mij gewoon op naam genoteerd. Aanvankelijk krijgt de eigenaar hem thuis en die kan dan aangeven dat iemand anders reed
Oud 08-03-2007, 10:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-03-2007 @ 22:27 :
tip : ga netter rijden.

Juh
Oud 08-03-2007, 11:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-03-2007 @ 22:49 :
Voor een punt op je puntenrijbewijs moet je inderdaad staande worden gehouden, maar flitsboetes in die hoge categorie >30/>40 worden volgens mij gewoon op naam genoteerd. Aanvankelijk krijgt de eigenaar hem thuis en die kan dan aangeven dat iemand anders reed
voor zover ik weet niet. lees anders de tekst eens, dr staat 'staande gehouden', en dat wordt je bij flitsen nou eenmaal niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 08-03-2007, 19:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ga vooral lekker door met veel te hard rijden. Het is toch gebleken dat dit soort snelheidsfreaks voornamelijk zichzelf doodrijdt.

Laatst gewijzigd op 08-03-2007 om 19:12.
Oud 08-03-2007, 19:31
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Jij hebt zeker geld te veel
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 08-03-2007, 21:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2007 @ 20:07 :
Ga vooral lekker door met veel te hard rijden. Het is toch gebleken dat dit soort snelheidsfreaks voornamelijk zichzelf doodrijdt.
nou, jij bent zeker heilig of zo ? kom op zeg... hou dan gewoon je mond. Ik had er al wat van gezegd, dan hoef jij dr niet nog s overheen te gaan.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 08-03-2007, 22:09
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-03-2007 @ 12:13 :
voor zover ik weet niet. lees anders de tekst eens, dr staat 'staande gehouden', en dat wordt je bij flitsen nou eenmaal niet.
http://www.infopolitie.nl/index.php?...=763&Itemid=31

staat nergens staande gehouden
Oud 09-03-2007, 10:31
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2007 @ 20:07 :
Ga vooral lekker door met veel te hard rijden. Het is toch gebleken dat dit soort snelheidsfreaks voornamelijk zichzelf doodrijdt.

Haha ja gelukkig weet jij alles van de omstandigheden waaronder dit is gebeurt en ben jij dus echt in de positie om hierover te oordelen. Heel erg bedankt voor deze zinnige toevoeging aan dit topic. Als je verder je mond zou willen houden? Dank u.


@poepkind: was het maar waar !
Ads door Google
Oud 09-03-2007, 10:38
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 09-03-2007 @ 11:31 :
Haha ja gelukkig weet jij alles van de omstandigheden waaronder dit is gebeurt en ben jij dus echt in de positie om hierover te oordelen. Heel erg bedankt voor deze zinnige toevoeging aan dit topic. Als je verder je mond zou willen houden? Dank u.


@poepkind: was het maar waar !
Nee, de omstandigheden kennen we niet, omdat je die niet hebt verteld.
Maar ik moet zeggen dat ik weinig omstandigheden ken die 30 km/h te hard eventueel zouden kunnen verantwoorden....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 09-03-2007, 10:44
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 09-03-2007 @ 11:38 :
Nee, de omstandigheden kennen we niet, omdat je die niet hebt verteld.
Nee, omdat het niet van belang was bij de vraag die ik stelde. En ook omdat ik hoopte dat het een dergelijke discussie kon voorkomen. Helaas dus mislukt.
Oud 09-03-2007, 10:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 09-03-2007 @ 11:31 :
Haha ja gelukkig weet jij alles van de omstandigheden waaronder dit is gebeurt en ben jij dus echt in de positie om hierover te oordelen.
Dat excuus zou bij 10 te hard kunnen. Meer dan 30 te hard is gewoon gevaarlijk jakkeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-03-2007, 13:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-03-2007 @ 11:52 :
Dat excuus zou bij 10 te hard kunnen. Meer dan 30 te hard is gewoon gevaarlijk jakkeren.
Precies. En het ook niet de eerste keer ofzo.
Oud 09-03-2007, 19:29
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Binnen 5 jaar zit je tegen een boom.
Oud 09-03-2007, 21:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 09-03-2007 @ 20:29 :
Binnen 5 jaar zit je tegen een boom.
Ga je iedereen die een overtreding maakt doodwensen ? is dat nou echt iets waar je zelf blij van wordt ?

de TS krijgt al een bekeuring, en waarschijnlijk een flinke ook. dan hoef je hier niet alsnog te verkondigen hoe geweldig jij het kennelijk vindt als dr weer eens een ongeluk gebeurd. (maar goed, door lui als jij onstaan die leuke kijk-files vol lui die alleen maar denken 'net goed', zonder nou eens _echt_ na te denken over wat ze denken.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 10-03-2007, 08:38
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 09-03-2007 @ 20:29 :
Binnen 5 jaar zit je tegen een boom.
Wat een mongooltjes zitten hier ook zeg... sjonge jonge jonge
__________________
Eigen genot eerscht
Advertentie
Oud 10-03-2007, 13:57
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Topic op verzoek van TS gesloten
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Probleem met telefoon en internet
Mestkever
53 26-01-2007 13:20
Software & Hardware [discussie] Brother Google is watching you
freyk
15 25-12-2006 21:56
Verkeer & Vervoer vraagje boete van 130 euro..
Verwijderd
108 29-11-2006 11:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap marokkaanse jongeren tegenover joden
THC1
122 13-11-2004 13:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Aanklacht tegen Kazaa-gebruikers!
Systematica
57 21-07-2003 16:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Deense Downloaders krijgen een Boete
Dutchian
10 27-11-2002 09:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.