Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Bekijk resultaten poll: Duits: een rottaal of geweldig?
Nee joh, Duits is geweldig. 45 34.88%
Mwah. Valt me nog mee. 33 25.58%
Een ramp (zacht uitgedrukt). 51 39.53%
Aantal stemmers: 129. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2004, 15:04
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Nou ja, de naam zegt het wel. Hoe denken jullie over Duits?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2004, 15:13
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb gestemd op de eerste optie. Duits is een taal die sterke verwantschappen vertoont met het Nederlands, omdat het allebei Germaanse talen zijn. Duits is in bepaalde opzichten exacter dan Nederlands, omdat je in het Duits aan de hand van de naamvallen bijvoorbeeld beter kunt zien of je met een meewerkend voorwerp (derde naamval) of een lijdend voorwerp (vierde naamval) te maken hebt, dan in het Nederlands.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:32
Verwijderd
Er zit wel een heel groot gat tussen 'is geweldig' en 'valt wel mee'. Ik heb iig op de eerste optie gestemd. Ik houd niet van talen: ze zijn niet logisch. (Zie de reply van mathfreak dus. )
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
een ramp

grammatica
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:08
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja.. gramatikaal gezien een ramp

maar verder spreken en luisteren gaat me goed af, vind het wel een leuke taal....


volgens mij kan het overgrote deel van nederland zich wel redden in het duits, maar of de duitsers zich ook in nederland kunnen redden ...? ( niet dus, want wij moeten in duitsland altijd duits spreken, maar zij blijven net zo mooi duits praten in nederland)

maar goed


voor mij 1e optie
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:08
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:15
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Tweede optie, ik houd niet zo van Duits. Maar het is ook weer geen 'ramp'.
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps ā essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 14-11-2004 @ 17:08 :
(niet dus, want wij moeten in duitsland altijd duits spreken, maar zij blijven net zo mooi duits praten in nederland)
Volgens mij krijgen zij ook geen Nederlands op school... En volgens mij als je vraagt of ze Engels willen praten (wat ze wel op school krijgen), dan doen ze dat over het algemeen ook wel.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:37
Verwijderd
nou ik ben geen fan maar stom is het niet.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:40
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Anneka schreef op 14-11-2004 @ 18:37 :
nou ik ben geen fan maar stom is het niet.
Idd. Ik doe liever Frans ofzo, maar het is niet zo dat ik Duits haat.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:42
Verwijderd
In het westen wordt er overigens op de middelbare scholen wel Nederlands gegeven.
Maar ja, Duitsers zijn geen sterren in taal nee, maar ook geen wonder als je op de Duitse tv al weinig tot niet de Engelse taal hoort of uberhaupt andere talen dan Duits.

in Nederland kennen de meeste kinderen toch best veel Engels rond hun 9e, alle tv series etc die bekeken worden en ik was vroeger ook trots erop, maar in Duitsland is dat gewoon totaal niet.

en over het Duits, ik vind het iig geen mooie taal, doe mij maar iets scandinavisch
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:01
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
minder een ramp dan de andere taal. Heb geen problemen bij de gramatika van de talen. (spreek me niet aan op m'n nederlandse gramatika )
En als taal heb ik geen hekel eraan ik stem ergens tussne de eerste optie en de tweede in. Maar ik druk op de eerste.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:44
Stephan1234
Stephan1234 is offline
gaat wel de grammatica is wel moeilijk maar ik haalde middelmatige cijfers van een 7
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:24
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb zelf een enorme hekel aan Duits. Vooral omdat ik het zo saaaaaaaaaaai vind. En omdat er een meisje bij me in de klas zit (achter me) die een Duitse moeder heeft, en bij alles zegt: "O, wat makkelijk! O, ik hoef lekker niet te leren! O, dat je dat niet weet, wat dom! O, wat grappig dat jullie al die naamvallen moeten leren!" ZWAAR irritant. En omdat onze lerares niet helemaal spoort. Ze doet alsof ze vijftien is, maar is ongeveer drie keer zo oud.
Maar ik sta wel een TIEN.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 18:42 :
en over het Duits, ik vind het iig geen mooie taal, doe mij maar iets scandinavisch
Scandinavisch en andere Noord-Germaanse talen natuurlijk über alles, maar ik vind Duits ook erg cool.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 14-11-2004 @ 16:13 :
Ik heb gestemd op de eerste optie. Duits is een taal die sterke verwantschappen vertoont met het Nederlands, omdat het allebei Germaanse talen zijn. Duits is in bepaalde opzichten exacter dan Nederlands, omdat je in het Duits aan de hand van de naamvallen bijvoorbeeld beter kunt zien of je met een meewerkend voorwerp (derde naamval) of een lijdend voorwerp (vierde naamval) te maken hebt, dan in het Nederlands.
nee hoor, derde naamval is niet per sé meewerkend voor werp. en je bent te oud voor deze forum(40)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 16:01
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 15-11-2004 @ 15:48 :
nee hoor, derde naamval is niet per sé meewerkend voor werp. en je bent te oud voor deze forum(40)
Maar een meewerkend voorwerp is wel altijd een derde naamval toch? Dat is wat mathfreak bedoelt (denk ik, zeg maar als het niet zo is ).

En... wie ben jij om te zeggen dat iemand te oud voor dit forum is?
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps ā essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 17:57
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Een rottaal
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-11-2004, 19:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Deutsch macht SpaB. Das ist doch klar?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:08
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 14-11-2004 @ 18:40 :
Ik doe liever Frans ofzo, maar het is niet zo dat ik Duits haat.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2004 @ 20:21 :
Deutsch macht SpaB. Das ist doch klar?


<3
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:45
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ufke schreef op 15-11-2004 @ 21:37 :
[afbeelding]

<3
Yuk.
Jij bent eng.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
songeur schreef op 15-11-2004 @ 17:01 :
Maar een meewerkend voorwerp is wel altijd een derde naamval toch? Dat is wat mathfreak bedoelt (denk ik, zeg maar als het niet zo is ).

En... wie ben jij om te zeggen dat iemand te oud voor dit forum is?
ja maar dat betekent niet dat je een meewerkend voorwerp makkelijker kan herkennen. Een mvw herken je gewoon omdat het een mwv is. En de naamvallen zijn lastiger dan het nederlands
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 15-11-2004 @ 20:25 :
De derde naamval wordt wel onder andere gebruikt om in het Duits een meewerkend voorwerp te beschrijven, maar ik heb ook nooit beweerd dat een derde naamval nergens anders voor wordt gebruikt. Wat mijn leeftijd betreft: daar is in het verleden al eens een discussie over geweest in verband met mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum, en die discussie heeft uiteindelijk, mede dankzij mijn manier van optreden, geresulteerd in een algemene acceptatie van mijn aanwezigheid. Zolang men mijn aanwezigheid hier op prijs stelt en ik geen advies van de forumbazen(plus) en/of de beheerders krijg dat het gezien de omstandigheden beter voor mij zou zijn om te vertrekken, blijf ik. Mocht je het daar niet mee eens zijn, dan stel ik voor dat je je bezwaren kenbaar maakt bij de forumbazen hier. Ik wacht dan hun reactie wel af.
Dat heb ik ook niet beweerd, dat jij dat beweerd heb. jij zij "omdat je in het Duits aan de hand van de naamvallen bijvoorbeeld beter kunt zien of je met een meewerkend voorwerp (derde naamval)". Niet dus!
En ik heb geen problemen met je leeftijd, ik vroeg het alleen maar, omdat het scholieren .com is
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 13:19
Tom Poes
Avatar van Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 14-11-2004 @ 17:08 :
ja.. gramatikaal gezien een ramp


Ik vind het leren ervan niet leuk, maar Duits praten terwijl je er niet zo goed in bent is wel heel grappig, dus optie 2

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ufke schreef op 15-11-2004 @ 21:37 :
[afbeelding]

<3
--------------------------------------------------------------------------------



w00000T die sticker had ik op mn agenda geplakt, en toen kreeg ik een punt erbij op een proefwerk van die lerares.
__________________
God is dood, en ik voel me zelf ook niet zo lekker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
w00000T die sticker had ik op mn agenda geplakt, en toen kreeg ik een punt erbij op een proefwerk van die lerares.
Dat meen je niet. Was was je cijfer eerst dan, en wat daarna?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:11
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
opleiding: vertaalacademie Duits

optie 1 dus
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Tom Poes schreef op 16-11-2004 @ 14:19 :
w00000T die sticker had ik op mn agenda geplakt, en toen kreeg ik een punt erbij op een proefwerk van die lerares.
En zo hoort het ook.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:35
Guiid0w
Avatar van Guiid0w
Guiid0w is offline
Haha, ik vind het ook een "rot" taal. Het is waarschijnlijk toch wel handig later maar ik studeer liever andere talen/vakken die ik leuk vindt. Als ik het later nog nodig hebt doe ik wel curces ofzo. laat het ook aan het einde van dit schooljaar vallen.. En ga dan voor frans.
__________________
Tja..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 19:22
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 16-11-2004 @ 13:03 :
Dat heb ik ook niet beweerd, dat jij dat beweerd heb. jij zei "omdat je in het Duits aan de hand van de naamvallen bijvoorbeeld beter kunt zien of je met een meewerkend voorwerp (derde naamval)". Niet dus!
Laat ik het dan als volgt formuleren: een derde naamval kan duiden op een meewerkend voorwerp, maar dat is niet noodzakelijk. Even een voorbeeld: in "Ich schenke dir Blumen" is dir meewerkend voorwerp, en omdat het een meewerkend voorwerp is gebruik je in dit verband de derde naamval. In "Ich komme zu dir" is dir geen meewerkend voorwerp, maar omdat er een voorzetsel met de derde naamval voor staat gebruik je nu eveneens de derde naamval. Misschien is het zo dat jij niet precies kunt zien of je nu wel of niet met een meewerkend voorwerp te maken hebt en welke naamval je daarbij gebruikt, maar dat is een andere kwestie.

Citaat:
Mr Soija schreef op 16-11-2004 @ 13:03 :
En ik heb geen problemen met je leeftijd, ik vroeg het alleen maar, omdat het scholieren .com is
Door de manier waarop je het formuleerde ("en je bent te oud voor dit forum(40)") leek het er op dat je wel problemen met mijn leeftijd hebt, en ja, ik weet dat dit een scholierensite is, maar ik ben hier actief omdat Tampert, een van de forumbazen op het exacte vakkenforum, indertijd iemand zocht om leerlingen in wiskunde te ondersteunen op het exacte vakkenforum, en aangezien ik zelf al vele jaren bijleservaring heb in wis-, natuur- en scheikunde op v.m.b.o.-, h.a.v.o.- en v.w.o.-niveau leek het me wel een uitdaging om op het exacte vakkenforum de nodige ondersteuning in die vakken te bieden, vandaar dus dat ik sinds oktober 2001 hier actief ben. Overigens heb ik mijn vorige reply inmiddels verwijderd.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:42
Guiid0w
Avatar van Guiid0w
Guiid0w is offline
Arg dat met die naamvallen, daar snap ik de donder niet van.

Akkusativ
Nominativ
ETC.
__________________
Tja..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 21:00
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Guiid0w schreef op 16-11-2004 @ 21:42 :
Arg dat met die naamvallen, daar snap ik de donder niet van.

Akkusativ
Nominativ
ETC.
Die naamvallen hebben we gelukkig ook met Grieks en Latijn (ik ken alle vijf {nou ja, zijn er meer? Wij moeten er vijf kennen}. Nominativus, dativus, genitivus, accusativus, ablativus. Is dat de goede volgorde? Nou ja, lekker offtopic.

Nu weer ontopic: Ik vind Duits niet moeilijk ofzo, maar vooral saai. Maffe lerares, raar kind in de klas, holbewonerig taaltje (sorry als ik hier mensen mee kwets... MIJN mening).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 16-11-2004 @ 20:22 :

Door de manier waarop je het formuleerde ("en je bent te oud voor dit forum(40)") leek het er op dat je wel problemen met mijn leeftijd hebt, en ja, ik weet dat dit een scholierensite is, maar ik ben hier actief omdat Tampert, een van de forumbazen op het exacte vakkenforum, indertijd iemand zocht om leerlingen in wiskunde te ondersteunen op het exacte vakkenforum, en aangezien ik zelf al vele jaren bijleservaring heb in wis-, natuur- en scheikunde op v.m.b.o.-, h.a.v.o.- en v.w.o.-niveau leek het me wel een uitdaging om op het exacte vakkenforum de nodige ondersteuning in die vakken te bieden, vandaar dus dat ik sinds oktober 2001 hier actief ben. Overigens heb ik mijn vorige reply inmiddels verwijderd.
Sorry dat ik het verkeerd geformuleerd heb. Ik wilde vragen of je niet te oud was. Maar omdat ik in gedachten afvroeg 'ben je niet te oud', schreef ik het verkeerd op.

Het is leuk trouwens dat je dit doet
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 14:40
Tom Poes
Avatar van Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 16-11-2004 @ 15:31 :
Dat meen je niet. Was was je cijfer eerst dan, en wat daarna?
Ik had eerst een 5,3 voor mn proefwerk. Ik zei dat ik ECHT mn best had gedaan, EN dat ik een mooie sticker had. Toen wilde ze die sticker zien. Hier istie: puntje erbij

__________________
God is dood, en ik voel me zelf ook niet zo lekker
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 18:23
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik heb op de laatste gestemd..
Heb alleen in 2 VMBO-T Duits hehad maar vond het echt super saai. Stond aan het einde een 9,7 zonder iets uitgevoerd te hebben en heb pas nog aan een vriendinnetje Duits uitgelegt terwijl ik dat 2 jaar niet heb gehad
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 20:10
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 17-11-2004 @ 10:23 :
Sorry dat ik het verkeerd geformuleerd heb. Ik wilde vragen of je niet te oud was. Maar omdat ik in gedachten afvroeg 'ben je niet te oud', schreef ik het verkeerd op.
Dat is dan in ieder geval duidelijk.

Citaat:
Mr Soija schreef op 17-11-2004 @ 10:23 :
Het is leuk trouwens dat je dit doet
En dat is dan weer fijn om te weten. Bedankt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2004, 12:37
Verwijderd
weet iemand waar je antwoorden voor een duitse luistertoets kan conroleren?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:34
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 15-11-2004 @ 15:48 :
nee hoor, derde naamval is niet per sé meewerkend voor werp. en je bent te oud voor deze forum(40)
hij zegt ook dat je het beter kan zien dan in het Nederlands.. en dat klopt? Hij mag dan wel gammel zijn, maar hij is iig listig
Maar ik zie dat je het weer hebt uitgepraat.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!

Laatst gewijzigd op 18-11-2004 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 14:37
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Ufke schreef op 15-11-2004 @ 12:03 :
Scandinavisch en andere Noord-Germaanse talen natuurlijk über alles, maar ik vind Duits ook erg cool.
jo
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
faen schreef op 18-11-2004 @ 15:34 :
hij zegt ook dat je het beter kan zien dan in het Nederlands.. en dat klopt? Hij mag dan wel gammel zijn, maar hij is iig listig
Maar ik zie dat je het weer hebt uitgepraat.
ja, uitgepraat. dus kga niet reageren
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 10:46
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Valt wel mee vind ik, Engels is rotter.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:41
Asisi
valt wel mee, frans is echt een ramp!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:54
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Asisi schreef op 25-11-2004 @ 16:41 :
valt wel mee, frans is echt een ramp!!!!!
lol echt zo'n opmerking uit de tina!
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 10:05
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Een ramp.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gestemd op 'nee joh, Duits is geweldig'.

Geweldig vind ik het nou ook weer niet maar het is wel een van mijn favoriete talen (en daar heb ik er geloof ik maar een van )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:51
Verwijderd
gewoon tering kut gewoon

verschrikkelijk

IK HAAT HET

maargoed die idoom is verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:43
sdekivit
sdekivit is offline
vond duits een rottaal. heb wel altijd voldoendes gehaald, maar vond frans stukken beter (had daar ook hoger voor). Kwam ook onder anderedoor duits dat ik geen 8 gemiddeld had aan het einde van de rit

--> nee gelukkig geen duits meer voor mij
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:54
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Duits is iig makkelijker dan frans
__________________
Don't trust anything that bleeds for three to five days and doesn't die.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:46
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
De goede volgorde is volgens mij nominativus, genitivus, dativus, accusativus, ablativus.
Ik haat Duits. Ik vind het een lelijke taal, ik heb het idee dat de mensen altijd snauwen en het lijkt teveel op het Nederlands.
Naah... doe mij maar Frans of Latijn
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:24
Ikgawegbye
Ikgawegbye is offline
Duits is super... talen zijn super! Behalve Engels
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Waldgeist
Verwijderd
21 13-06-2003 15:02
Lifestyle Taal
Verwijderd
58 29-10-2002 21:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.