Oud 14-09-2005, 22:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat vinden jullie van kreeft?

Ik heb op mijn nieuwe stage/werkplek nu al een tijdje met kreeft gewerkt, dus koken, en schoonmaken, het is wel lekker.

Alleen vind ik het hartstikke vieze beesten , vooral als ze erg levendig zijn, en je doet ze in het water dat ze beginnen te spartelen, niks voor mij die beesten.

Maar wat vinden jullie ervan?Ook al eens mee gewerkt?Levend gezien, e.d?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2005, 23:00
Verwijderd
Ik vind het maar dof smaken eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 23:15
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Op de juiste manier gekookt superlekker, maar veel hangt af van hoe je ze kookt...

Tegen het spartelen helpt het als je ze eerst in slaap wiegt, ook een humanere sterfwijze naar het schijnt (gewoon zachtjes over hun koppie strelen van boven nr beneden , je voelt ze zo slap worden dan en dan gaan ze mak de pot in)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 23:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou ik heb een paar keer een levendige mee gemaakt, vind ze eng .
Maja als ik er een jaar lang mee heb gewerkt vind ik er niks meer aan.

Wij doen ze 3 minuten pocheren dus net niet tegen het koken aan, dan word hij nog gebakken in de schelp en dan gaat hij door.

Maar meestal is hij al half dood, of heeft hij niet veel puf meer.

Nu moet ik deze week, heeft iemand een kreeft besteld op de grill, dus moet ik mijn mes in zijn hoofdzetten, en doormidden snijden, en dan meteen grillen.

Ik ben benieuwd. Nog nooit gezien.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 00:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik durf het (nog) niet aan om ze zelf klaar te maken, gewoon omdat ik bang ben dat het mislukt en ze niet echt goedkoop zijn.. Het doodmaken heb ik geen problemen mee (vissen doe ik ook, maak ze zelf af en maak ze dan ook zelf schoon).\
Het is overigens wel erg lekker
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 00:45
TechXP
TechXP is offline
Niet normaal... maak het dier dan tenminste eerst dood voordat je het levend kookt.

Als ik iemand dat zie doen, dan zal ik zeker het kokende water over diegene gooien.

Dan mag die gast maar eens gewoon voelen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 08:54
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
JIj bent nooit geschikt voor kok .

Maar je kookt hem ook niet, je pocheerd hem.
Langoestines heb ik laatst ook schoongemaakt, is ook lekker.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 10:09
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Wij hebben ze ooit eens buiten in zo'n grote kookpot gekookt boven een vuurtje in Canada. Maar dat is ook alweer 7 jaar geleden, toen kon ik het nog wel over me hart verkrijgen om ze zelf vast te houden en in die pan te gooien om er daarna bij te blijven kijken hoe ze rood kleurden...
Persoonlijk vind ik het niet lekker.

Nu zou ik dat btw niet meer kunnen.... vind ik veel te zielig.. Levend dieren koken is niet echt tof.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 10:52
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
KReeft koken is easy ...
Het enige dat ik trouwens kan koken zo wat ...
Beetje limoen, wortels, peperkorrels en iets groens ook nog, zou het recept weer eens moeten zoeken, maar door de limoen en de wortels wordt de kreeft lekker zacht en zoet ...
Gewoon alles de pot insmijten, kreeft erbij, laten koken, kreeft er weer uit en klaar...

Een kreeft doodmaken, ik dacht dat ze in slaap wiegen en dan koken de meest humane manier was waarbij het beestje geen pijn leed.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 10:54
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het maakt kennelijk niet uit hoe vaak je zegt dat ze niet levend worden gekookt.

Ik denk eigenlijk dat ik het nog nooit heb gegeten, wel rivierkreeftjes, lijkt het daar op?
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 12:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 15-09-2005 @ 10:54 :
Het maakt kennelijk niet uit hoe vaak je zegt dat ze niet levend worden gekookt.
Worden ze dan eerst doodgemaakt? (maak jij ze eerst dood dan?)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 12:09
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-09-2005 @ 08:54 :
JIj bent nooit geschikt voor kok .
Kok zijn wil niet zeggen dat je vlees/vis moet klaarmaken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 12:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 15-09-2005 @ 12:09 :
Kok zijn wil niet zeggen dat je vlees/vis moet klaarmaken
idd... ik ben een hobbykok. Geen certifcaat ofzo... maar gewoon lekker eten maken. Zonder dierenleed.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 13:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-09-2005 @ 00:45 :
Niet normaal... maak het dier dan tenminste eerst dood voordat je het levend kookt.
Hoe kun je ze nou nog levend koken als je ze eerst doodmaakt? (sorry, flauw)

Ontopic: ik vind het zielig, en ik vind het niet lekker. Van mij mogen ze gewoon in zee blijven zwemmen, dus
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 13:15
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-09-2005 @ 12:06 :
Worden ze dan eerst doodgemaakt? (maak jij ze eerst dood dan?)
Citaat:
Jolt schreef op 15-09-2005 @ 08:54 :

Maar je kookt hem ook niet, je pocheerd hem.
Ik heb ze nog nooit klaar gemaakt. Maar er zijn zeker koks die het net als jij zielig vinden. Die maken hem dan eerst dood, maar ik geloof dat dat de smaak niet ten goede komt. (Maar daar weten anderen vast meer over dan ik)
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 15-09-2005 @ 00:45 :
Niet normaal... maak het dier dan tenminste eerst dood voordat je het levend kookt.

Als ik iemand dat zie doen, dan zal ik zeker het kokende water over diegene gooien.

Dan mag die gast maar eens gewoon voelen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
snoopy schreef op 15-09-2005 @ 13:02 :
[B]Hoe kun je ze nou nog levend koken als je ze eerst doodmaakt? (sorry, flauw)
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 15-09-2005 @ 13:15 :
Ik heb ze nog nooit klaar gemaakt. Maar er zijn zeker koks die het net als jij zielig vinden. Die maken hem dan eerst dood, maar ik geloof dat dat de smaak niet ten goede komt. (Maar daar weten anderen vast meer over dan ik)
Nee dat is gelul. Dat is gewoon net als dat honden eerst geslagen moeten worden voor dat ze die afmaken in korea. Of dat kalfjes eerst bloedarmoede moeten hebben zodat het vlees witter word en beter is.
Het zijn allemaal stomme redenen... en ten twede is het de vraag of het wel mag in NL. Ik weet niet of de raad voor dierenaangelegenheden kreeften ook aangemerkt hebben als lijdende wezens zodat artikel 36.1 van dierenwelzijnswet er voor geld. Eens een keertje nazoeken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2005, 15:29
Verwijderd
kreeft zal vast beter smaken als het vers is, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor de smaak wat uitmaakt of de kreeft sterft tíjdens het pocheren of heel kort er voor.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:34
Nuck
Nuck is offline
Kreeft is echt superlekker . Moet wel op de juiste manier bereid zijn.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 15:36
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 15-09-2005 @ 15:34 :
Kreeft is echt superlekker . Moet wel op de juiste manier bereid zijn.
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:05
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-09-2005 @ 15:18 :
Nee dat is gelul. Dat is gewoon net als dat honden eerst geslagen moeten worden voor dat ze die afmaken in korea. Of dat kalfjes eerst bloedarmoede moeten hebben zodat het vlees witter word en beter is.

Het zijn allemaal stomme redenen.
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2005 @ 15:29 :
kreeft zal vast beter smaken als het vers is, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor de smaak wat uitmaakt of de kreeft sterft tíjdens het pocheren of heel kort er voor.
Hoe zit het dan? Alle mensen die een kreeft klaarmaken zijn eigenlijk sadisten die zonder reden een kreeft levend pocheren?
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 15-09-2005 @ 16:05 :
Hoe zit het dan? Alle mensen die een kreeft klaarmaken zijn eigenlijk sadisten die zonder reden een kreeft levend pocheren?
Nou, ik neem aan dat ze dat doen uit gewoonte of omdat 'het zo hoort' en niet uit sadisme
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:05
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2005 @ 16:27 :
Nou, ik neem aan dat ze dat doen uit gewoonte of omdat 'het zo hoort' en niet uit sadisme
Tja, als dat zo is vind ik het wel een slechte zaak. Er zijn alternatieven. Bij mosselen bijvoorbeeld zou ik niet weten hoe je ze niet levend kan klaarmaken. Maar goed, ik weet het antwoord ook niet.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2005 @ 15:29 :
kreeft zal vast beter smaken als het vers is, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor de smaak wat uitmaakt of de kreeft sterft tíjdens het pocheren of heel kort er voor.
Als de kreeft levend gekookt wordt, maakt hij adrenaline aan en daar wordt het vlees malser van. Bovendien kleuren kreeft alleen mooi rood als ze levend gekookt worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2005, 18:06
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
De enige andere wijze (buiten koken) om een kreeft dood te maken is geloof ik door een mes door zen kop te spietsen, maar dat doet volgens onderzoek meer pijn dan ze slapend te koken, plus op deze wijze komt er vocht binnen in de kreeft tijdens het koken.
Een andere optie is de kreeft eerst tijdje levend in de diepvries en dan te koken, doch ik prefereer nog steeds de slaapprocedure.

Indien je het lijden van de kreeft gaat beginnen strafbaar stellen,denk inderdaad eens aan mosselen, die worden ook levend gekookt, garnalen worden ook levend gekookt, maar zover wordt er waarschijnlijk niet gedacht.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 15-09-2005 @ 16:05 :
Hoe zit het dan? Alle mensen die een kreeft klaarmaken zijn eigenlijk sadisten die zonder reden een kreeft levend pocheren?
Ja, maar wellicht vooral omdat ze geloven dat het meer smaak geeft etc. Maar ergens is het gewoon sadistisch als je een dier extra leed bezorgt voor je smaak.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 15-09-2005 @ 17:05 :
Tja, als dat zo is vind ik het wel een slechte zaak. Er zijn alternatieven. Bij mosselen bijvoorbeeld zou ik niet weten hoe je ze niet levend kan klaarmaken. Maar goed, ik weet het antwoord ook niet.
Gewoon eerst doden. Een mossel is ook een dier die gewoon dood kan hoor. Het is neit veel anders dan andere dieren. En misschien lijkt het dat een mossel minder is, maar ga je maar eens verdiepen in mossels, dan vind je ze misschien wel intrigerend.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
zuster schreef op 15-09-2005 @ 17:13 :
Als de kreeft levend gekookt wordt, maakt hij adrenaline aan en daar wordt het vlees malser van. Bovendien kleuren kreeft alleen mooi rood als ze levend gekookt worden.
oh.. dus dan mag het eigenlijk niet levend gekookt worden, omdat eis is dat men moet zorgen dat er niet te veel adrenaline aangemaakt word, omdat adrenaline niet goed is voor mensen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Garnalen worden ook levend gekookt... hoe moeten ze die beesten anders dood maken?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kali schreef op 15-09-2005 @ 18:06 :
De enige andere wijze (buiten koken) om een kreeft dood te maken is geloof ik door een mes door zen kop te spietsen, maar dat doet volgens onderzoek meer pijn dan ze slapend te koken, plus op deze wijze komt er vocht binnen in de kreeft tijdens het koken.
Een andere optie is de kreeft eerst tijdje levend in de diepvries en dan te koken, doch ik prefereer nog steeds de slaapprocedure.


Invriezen is toch wel minder pijnlijk dan 'slaapprocedure'?
Als ik slaap en in een kokend bad word gelegd, dan zal ik dat wel voelen... ik weet niet wat dat voor effect heeft bij kreeften, want had daar niet van gehoord. Ik ken alleen de beelden van kreeften die levend gekookt worden. Bewegen de dieren dus niet als ze er in worden gegooid?

Citaat:
Indien je het lijden van de kreeft gaat beginnen strafbaar stellen,denk inderdaad eens aan mosselen, die worden ook levend gekookt, garnalen worden ook levend gekookt, maar zover wordt er waarschijnlijk niet gedacht.
Dezelfde situatie als je het mij vraagt. Als de raad voor dierenaangelegenheden kreeften, e.d. ook als dieren ziet die pijn en stress ervaren, dan zal dat inderdaad verboden moeten worden.
In recent onderzoek (zweeds) geloof ik was ook kreeften aangetoond als lijdende wezens. Dus kwestie van aanname door de raad.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-09-2005 @ 19:07 :
Garnalen worden ook levend gekookt... hoe moeten ze die beesten anders dood maken?
kop eraf?

En denk dat invriezen nog wel een betere dood is. Als je invriest, dan zal je langzaam wegzakken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:10
TechXP
TechXP is offline
Lees overigens: http://www.lobsterlib.com/
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-09-2005 @ 19:09 :
kop eraf?

En denk dat invriezen nog wel een betere dood is. Als je invriest, dan zal je langzaam wegzakken.
Jij wou bij elk garnaaltje de kop eraf halen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-09-2005 @ 19:12 :
Jij wou bij elk garnaaltje de kop eraf halen?
Eerder bij degene die het garnaaltje willen eten
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 15-09-2005 @ 19:21 :
Eerder bij degene die het garnaaltje willen eten
Ik ben dol op garnalen, hollandse dan, noorse smaken naar water... die japanse tijgergarnalen zijn ook wel goed
Als ik zelf garnalen zou vangen zou ik ze best dood willen maken zonder ze pijn te doen... maarja... op een camping ofzo heb je meestal geen vriezer en een andere manier zou ik niet kunnen bedenken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2005, 22:35
Verwijderd
je HOEFT ze niet dood te maken en op te vreten hoor
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 22:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Katje schreef op 15-09-2005 @ 22:35 :
je HOEFT ze niet dood te maken en op te vreten hoor
Je wil ze zo opeten en levend uitpoepen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 00:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als je de kreeft eerst doodmaakt, krijg je dus mooi alle lekkere sappen die dan weg koken of pocheren, zonde van het dure dier.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 00:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
zuster schreef op 15-09-2005 @ 17:13 :
Als de kreeft levend gekookt wordt, maakt hij adrenaline aan en daar wordt het vlees malser van. Bovendien kleuren kreeft alleen mooi rood als ze levend gekookt worden.
Kreeft kleurt alleen als je ze bakt, ze zijn normaal niet echt rood, maar eerder bruin.
Zowizo moet je eigenlijk een dier niet aan een langzame dood laten gaan, kreeft begint zich ook vanzelf op te eten als het niet echt goed met hem gaat, dus wat heb je dan een lege kreeft, heb je 30 euro voor een kreeft betaald kan je hem weg gooien of in een soep of saus verwerken.

Dure soep of saus.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 17:55
Chill
Avatar van Chill
Chill is offline
M'n moeder doet de kreeft altijd eerst een tijdje in de vriezer, zodat hij suf wordt. Dan spartelt hij niet meer.
__________________
You silly cunt!!!! Doe de stofzuiger
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:55
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee bah, lust geen vis enzo.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Een vragenlijst over kreeft en garnalen.
Durian
41 08-01-2016 04:42
De Kantine Varisaaibelen #1201
Verwijderd
500 02-11-2010 16:16
Seksualiteit Vaginaal orgasme
Bikinie-meisje
80 10-11-2006 20:36
Games Honden, schoften, kreeften en criminelen
Verwijderd
19 10-09-2004 01:08
Seksualiteit Sekshoroscopen!
Elister
81 14-07-2004 17:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Broodje aap of niet... ?
LiL-Ind0w
5 24-11-2002 22:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.